Rozpiski :)

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Re: Rozpiski :)

Post autor: Kacpi 1998 »

i to jest coś czym chętnie sam bym pograł :)
po co ci sztandar armii ? przerzuty swift reformów ? +1 do wyniku walki ? -1 do sypania ? innych zastosowań nie widzę a przy zabiciu przeciwnik otrzymuje 190 łatwych punktów

Major14
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Major14 »

No to może wyrzucę tego BSB i wstawie Command groupa Knightom, a nekrotekta do kościejców? Wydaje się to dość dobrym pomysłem. BSB nie odda tych punktów za siebie. Nekrotekt pomoże trochę kościstym i da regenke na 6+ konstruktom, a Command Group na kobrach zawsze się przyda.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

pomysł dobry bo szkiele z takim wsparciem mogą coś zrobić ale i tak zamiast szkieletów z necrotectem wolłbym więcej łuków i carriony
osobiście...

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Niedługo gram pierwszy turniej TK, jedną z zasad jest brak lordów, format 2000 pkt.

Moja rozpiska wygląda mniej więcej tak:

Hierofanta + Preservation
Licz 2 lvl + DS, Ironcurse icon - lore of nehekhara
Licz 2 lvl - lore of Light
Necrotect +Armor of Silvered steel, Dragonbane gem

Core:
3 rydwany + Muzyk
3 rydwany + Muzyk, Sztandar (BoEF)
21 (22?) łuczników FCG
7 konnych łuczników + muzyk

Special:
25 TG FCG + Halabardy (Banner of Undying legion)
Tomb scorpion

Rare:
Cascet
Necrosfinks

Sorry, że nie piszę ile pkt co kosztuje, ale nie mam AB w pracy :P

Waham się między Lightem a nehekharą na drugim liczu. Założyłem bardzo zachowawczą grę, niewielkie ruchy, napieranie i wspieranie magią i wskrzeszeniami.

Dajcie proszę jakieś porady jak tym grać (nie wezmę uszatków albo węży, bo zwyczajnie nie posiadam, a na proxach grać nie lubię), czy stać w miejscu, czy napierać. Mam doświadczenie grając ogrami ale coś mi mówi, że TK nie są armią o takim potencjale ofensywnym jak Ogóry :P
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

zrobiłeś rozpę ani ofens ani defens ale proponowałym strzelać, czarować jak najwięcej czarów z małej liczby kości, cofać się co turę 2'' a w 3\4 turze szarżować. Bardzo przydatny do tej taktyki jest czar -d3 do move'a i scrole dodające kości na liczach typu (scroll of mighty incantacion, power stone) bo przy wiatrach magii 1+1 wyciskasz od 7 do 10 kości :D
weź 2x nehekara 1x light
ustaw łuczników po środku deploymentu, magów nehekary po dwóch bokach a maga lighta po środku lub w tomb guardach i pamiętaj, żeby oddziałami ustawiać się 12'' od magów

Awatar użytkownika
beszcza
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: beszcza »

Silvestro pisze:Niedługo gram pierwszy turniej TK, jedną z zasad jest brak lordów, format 2000 pkt.

Moja rozpiska wygląda mniej więcej tak:

Hierofanta + Preservation
Licz 2 lvl + DS, Ironcurse icon - lore of nehekhara
Licz 2 lvl - lore of Light
Necrotect +Armor of Silvered steel, Dragonbane gem

Core:
3 rydwany + Muzyk
3 rydwany + Muzyk, Sztandar (BoEF)
21 (22?) łuczników FCG
7 konnych łuczników + muzyk

Special:
25 TG FCG + Halabardy (Banner of Undying legion)
Tomb scorpion

Rare:
Cascet
Necrosfinks

Sorry, że nie piszę ile pkt co kosztuje, ale nie mam AB w pracy :P

Waham się między Lightem a nehekharą na drugim liczu. Założyłem bardzo zachowawczą grę, niewielkie ruchy, napieranie i wspieranie magią i wskrzeszeniami.

Dajcie proszę jakieś porady jak tym grać (nie wezmę uszatków albo węży, bo zwyczajnie nie posiadam, a na proxach grać nie lubię), czy stać w miejscu, czy napierać. Mam doświadczenie grając ogrami ale coś mi mówi, że TK nie są armią o takim potencjale ofensywnym jak Ogóry :P
Może eksertem od TK nie jestem ale gram nimi rok i coś mogę powiedzieć ;)
Po 1 daj fortat na jaki gracie? jakie ograniczenia? Jeśli tylko bez Lordów to daj magie śmierci zrobisz niezły pomot na stole ;) Nie dawaj drugiej nehhekhary lepiej light. Dzięki temu wspomożesz chociażby swoją gwardię. Ja wystawiam rydwany zawsze! Ale w rostawieniu 2 x 4 + prince. Czemu tak? Już piszę. Po pierszę za dodatkowy szereg gdzie jest min. 3 jednostki inpakty wchodzą z siła 5! prince dla mnie bardzo istony dzięki niemu masz zwiększony ws. daję mu zaszę great weapon dzięki temu ma + 2 do S. Ma niską I dlatego i tak przeważnie wali ostatni. pomyśl o dodani kinga/Pince bo warto na gwardi/rydwanach a może tu i tu ;) Reszta ok :) Przemyśl mocno czy potrzebujesz tylu liczy i necroteka. Może zamast necroteka princa??

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Format 2000 pkt, ograniczenia magii max +2 PD. Hmm Opcja z Princem fajna, lecz porównywałem go do necrotecta i moim zdaniem necro jest na +, ponieważ reroll rzutów na 4+ jest IMO lepszy niż rzuty na 3+. Hmm rozważę wyrzucenie jednego licza i spróbuję wcisnąć Princa ale na piechotę. Dzięki za odzew :)
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Brzozi
Plewa
Posty: 6

Post autor: Brzozi »

Może reroll rzutów na 4+ jest lepszy niż trafianie na 3+, ale pamiętaj, że przerzuty masz tylko w pierwszej turze walki. No i przeciwnik trafia Cię z reguły na 4+, a nie na 3+ ;)

Nie rozumiem po co konnym łucznikom muzyk. Osobiście wywaliłbym go, podobnie jak FCG z normalnych łuków (ew zostawił u nich muzyka) do tego zamiast 7 konnych tradycyjną 5, a za te punkty dobiłbym TG do 29/30

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

beszcza wystawiasz 8 rydwanów w jednym klocku ?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Mi się kiedyś zdarzyło wystawić 12 (8 w pierwszym, 4 w drugim szeregu) wliczając w to Kinga, Heralda. I ta mina przeciwnika, kiedy mówisz, że ten wagon przy szarży wypłaca 8k6 impactów z S:5, 16 ataków z WS:2 i S:3, 24 ataki z WS:6 i S:4, 7 ataków z WS:6 i S:5 oraz 3 ataki z WS:4 i S:5 jest bezcenna. Co prawda ten klocuch prawnie nigdy nigdzie nie dojeżdża, ale bawi się nim wspaniale w edycji, w której wheel podczas szarży jest darmowy, więc można się rozstawiać na niemal dowolną szerokość. ;)

Awatar użytkownika
beszcza
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: beszcza »

tak 8 rydwanów cfg,4x2 wraz z princem armour of destiny + great weapon

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Dobra, nieco znowelizowana rozpiska:

Tomb Prince - General + Armor of Destiny

Licz - Hierofant + Preservation

Licz - 2 lvl, Light, DS

Licz - 1 lvl, Nehekhara

Core:

3 rydwany + muzyk

3 rydwany + muzyk, sztandar (BoEF)

24 łuczników FCG (dlaczego FCG, dlatego aby nie przyjmować challenge Liczem)

5 kościanych łuczników

Special:

27 Gwardzistów FCG + halabardy, Banner of Undying Legion

Skorpion

Rare:

Cascet

Necrosfinks + Żądło.


Kilka słów odnośnie taktyki - stać w miejscu, napierać czarami, strzelać (liczę na 1 i 3 czar z Nehekhary) i w ostateczności szarżować. Rydwany mają kontrować od boku.

Po rozpatrzeniu Waszych komentarzy doszedłem do wniosku, że Prince > Necrotect. Ilości magów nie zmniejszę, bo widzę, że to właśnie w magii tkwi potencjał tej armii - to tak jakbym zamiast Irongutów wystawiał gnoblary :P

Pzdr
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
beszcza
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: beszcza »

Może i w magii ale pamiętaj że te pks, euro itp strasznie ogranicza armię. Moim zdaniem fcg na lucznikach to strata pkt. Pamiętaj że wyzwania pojedynkowe możesz odmówić wtedy licz nie walczy i tak nie jest do cc.
Ps.
Jak chcesz stać i strzelać to brakuje mi najważniejszego...katapulty gdzie one są ??:-)

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

zaminiłbym jednego licza na necrotecta, przydałby się hierotytyan i powerstone !

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

beszcza pisze: Moim zdaniem fcg na lucznikach to strata pkt. Pamiętaj że wyzwania pojedynkowe możesz odmówić wtedy licz nie walczy i tak nie jest do cc.
Niby tak, ale z drugiej strony na co wydać te pkt? Herosów nie dopakuje, więcej corów? Może, może... Champion się przydaje, zwłaszcza przeciw championom i bohaterom chaosu :mrgreen:
Kacpi 1998 pisze:(...)przydałby się hierotytyan (...)
beszcza pisze: Jak chcesz stać i strzelać to brakuje mi najważniejszego...katapulty gdzie one są ??:-)

Jak już mówiłem, nie lubię proxować ;) Następne w kolejce do zrobienia są katapulty, póki co muszę skończyć lepić Trumnę ;)
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Silvestro pisze:Champion się przydaje, zwłaszcza przeciw championom i bohaterom chaosu :mrgreen:
Nie wiem w jaki sposób. Co ma wbić taki chaośnik to i tak wbije. Różnica taka, że przeżyją ci 2 szkielety, a sypać będziesz się tyle samo. Dodatkowo dajesz mu możliwość wzmocnienia się z oka bogów. Pyzatym to tylko 1 armia (chyba że ciągle grasz z chaosem).
Co lepsze właśnie tobie powinno zależeć na tym, aby przeciwnik rzucał challenge. Odmawiasz=>idziesz do 2 szeregu=>przeciwnik nie ma możliwości zabicia go ze zwykłych ataków, tylko bije po zwyklakach.

A tak na zakończenie: jeśli ktoś dojdzie ci do oddziału łuczników to i tak jesteś w czarnej, więc czempion wiele nie zrobi.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Champion odmawiający challenge'u nie cofa się do drugiego szeregu.

2 szkielety więcej podczas sypania to ogromna różnica. Jeśli ten klocek nie posypie się do końca, wróg nie overrunuje i nie może zrobić reforma po wybiciu przeciwnika. To daje Ci czas na kontrę.

Ale fakt, przeciwko Chaosowi nie ma to sensu. :D

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Jeśli chodzi o cofanie, to miałem na myśli licza w przypadku braku czempiona.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

jakie proponujecie złożenie tomb kinga na chariocie ?
myślałem nad ostrzem antaraka+potion of speed+armor o silvered steel
lub złota maska+healing potion+enchantend shield+grat wepon
poszukuję fajnych pomysłów, które mam zamiar od was otrzymać

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Ja zawsze skladalem z wardem na 4+ i - 1 to hit w hth ,ewentualnie z maska ,ale wtedy wchodzi max. ward na 5+ :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

ODPOWIEDZ