KANDYDACI NA NOWA LS
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ty mnie naprawdę zaczynasz wkurzać.
Po pierwsze - owszem, jest problem, bo np. jak masz 12 (2x6) kawalerzystów zaszarżowanych od boku, którzy następnie uciekają z walki, to jest bardzo duża różnica, czy robisz turn, czy pivot oddziału wokół środka. A RB nie jest jednoznaczny w tej materii.
Po drugie, jest problem, bo jeśli np. oddział jazdy w walce styka się bokiem z domkiem, ale ucieka do tyłu, to gdyby nie robił pivotu w powietrzu byłby automatycznie niszczony o domek.
Ludzie zgłaszali takie problemy i to dla nich jest to uściślenie. Jeśli ty od zawsze wiesz jak wykonywać ucieczki, nie musisz go czytać ani tym bardziej uczestniczyć w dyskusji na ten temat.
W istocie Gogol popełnił błąd pisząc o niszczeniu przez oddział, od którego się ucieka.
Po pierwsze - owszem, jest problem, bo np. jak masz 12 (2x6) kawalerzystów zaszarżowanych od boku, którzy następnie uciekają z walki, to jest bardzo duża różnica, czy robisz turn, czy pivot oddziału wokół środka. A RB nie jest jednoznaczny w tej materii.
Po drugie, jest problem, bo jeśli np. oddział jazdy w walce styka się bokiem z domkiem, ale ucieka do tyłu, to gdyby nie robił pivotu w powietrzu byłby automatycznie niszczony o domek.
Ludzie zgłaszali takie problemy i to dla nich jest to uściślenie. Jeśli ty od zawsze wiesz jak wykonywać ucieczki, nie musisz go czytać ani tym bardziej uczestniczyć w dyskusji na ten temat.
W istocie Gogol popełnił błąd pisząc o niszczeniu przez oddział, od którego się ucieka.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Wytłumacz to Reprezentacji Polski WFB, albo Jackowi Jedynakowi.Christos pisze:
To jest własnie to.Problem wyssany z palca!!
Duuużo się w tym palcu mieściło.
Bo to Duży Palic był...
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Haha, to ja tez poudaje sedziego

Propozycje uściśleń do głosowania
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz
Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie
C
2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.
OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”
B - zabronienie pivotowania 'w powietrzu' moze prowadzic do glupich sytuacji, gdy jednostka wpadnie sobie z pogoni/overruna w obelisk i do konca bitwy musi stac jak glupia.
3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - wprawdzie wg zasad nie ma przeciwskazan, ale tak jest rozsadniej imo.
4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA, z wywaleniem dopisku o decyzji organizatora. unifikacja must be.
4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - glownie ze wzgledu na tendencje zachodnie
4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować
B - bohater jest czescia jednostki, w momencie wychodzenia ma juz pociety marsz
7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - runa nie jest czarem, powinna zostawac na oddziale.
8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - sa jednym i drugim - tak samo jak heros z kindredem dajacym zasade forest spirit
8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
9) Promień WLC przechodzi przez domki: ZMIENIONE
A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
Opcja A/B/C
A dla uproszczenia (choc na logike B)
10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika
B - jesli jako czesc zalogi moze wybuchnac, to niestety trzyma tez punkty
11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)
NIE - na czolg dzialaja tylko czary z okreslona sila - hand of dust nie spelnia wymaganedit: zmieniam zdanie - dziala na maga, wiec TAK
12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - smierc reliktom 6 ed. !!!
13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - "All units in the Skaven army always add their current rank bonus to their Leadership value for any Leadership based test" dla mnie to jest wystarczajaco jasny zapis
14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku
A
16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - vide FAQ alessia (ale tu tez jestem stronniczy)
17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW, z zastrzezeniem ze nie mozna deklarowac szarz 'niemozliwych' - tak jak latacze do lasu
Ostatnio zmieniony 10 paź 2007, o 14:11 przez Gobos, łącznie zmieniany 3 razy.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To ja może zasugeruję kilka rzeczy:
1) weźcie sobie figurki i pobawcie się konsekwencjami uściślenia 1. Bo mnie pewność co do jego wdrożenia raptownie odchodzi - wieczorem trochę więcej napiszę.
2) Odpowiedzcie na pytanie, czy jeśli bohater rzuci na siebie czar dający mu np. przerzuty zranień przeciw wrogom, albo uderzanie bez Armour Save itp. efekty - jak będzie atakował Steam Tank?
IMO cała zabawa polega na tym, że Hand of Dust nie jest rzucana na czołg, ale na maga.
1) weźcie sobie figurki i pobawcie się konsekwencjami uściślenia 1. Bo mnie pewność co do jego wdrożenia raptownie odchodzi - wieczorem trochę więcej napiszę.
2) Odpowiedzcie na pytanie, czy jeśli bohater rzuci na siebie czar dający mu np. przerzuty zranień przeciw wrogom, albo uderzanie bez Armour Save itp. efekty - jak będzie atakował Steam Tank?
IMO cała zabawa polega na tym, że Hand of Dust nie jest rzucana na czołg, ale na maga.
Co do tych pivotów przed ucieczką bądz turnów to piekliłem się o to na poprzednim bazyliszku z Dukiem i JJ, zostałem wtedy zakrzyczany że robie problem z powietrza, okazuje się że jednak znalazły się osoby które widzą problem. Oczywiście jestem za podaną w głosowaniu wersją.
Propozycje uściśleń do głosowania
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.
ZA tutaj wybieramy mniejsze zlo poprostu
2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.
OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”
B - juz na Arenie mialem glupia sprawe z tym
3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA -
4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - w zasadzie martwy dzial i az 2 akapity mial
4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - szarze taktyczne sa w oficjalnej erracie do booka
4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - rozwiaze czesty problem czy kula armiatnia doleciala czy nie![]()
6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować
A
7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Za
8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW - sa jednym i drugim -
8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - wogole sam pomysl magicznych atakow na koniach to...
9) Promień WLC przechodzi przez domki: ZMIENIONE
A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
Opcja A/B/C
Domki sa zawsze z kamieniawiec zadna z powyzszych
10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika
B -
11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)
TAK - przez opcje nie dojdzie do tego ze np imperialne przezuty niezranien z priesta tez nic nie daja przeciw czolgowi
12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - nieaktualny zapis
13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - niemodyfikowany to niemodyfikowany
14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku
B - mocno polhammer ale najsensowniej
16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
PRZECIW, z zastrzezeniem laskow
Ostatnio zmieniony 9 paź 2007, o 13:23 przez Malal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Świetnie, dzięki wam wszystkim. Wieczorem zrobię podsumowanie i wprowadzę drobne zmiany do propozycji uściśleń.
Być może uściślenia powinny być po prostu opracowywane na forum BP.
Być może uściślenia powinny być po prostu opracowywane na forum BP.
Ja tam jutro na to spojrzę bo dzisiaj mam cały dzień zawalony, a jutro teoretycznie nic do roboty nie mam.
A licky boom boom down!!!
co do Hand of Dust i czoług (odrazu mówie ze nie jestem ani imperialistą ani wampirem )
Czar HoD działa na maga (to fakt) efekt jednak działa na czołg
Przerzuty działają jedynie na herosa (na jego rzuty) nie działają bezpośrednio na czołg tak jak efekt śmierci
Tym sie te 2 czary róznią.
Naszła mnie natomiast inna refleksja : Lizardmeni maja ward na siłę 5 lub większą czy ward ten działa wyedy gdy wampir ma na sobie HoD i "dotknie" np Biegacza z tym wardem ?
oraz czy gdy model "dotknięty" zda warda gracz wampirów rzuca na ranienie czy też może jest tak że po trafieniu model jest automatycznie zraniony ?
Wogle to HoD przypomina mi bardziej atak specjalny giganta (ten z pick up and eat) który nie ma konkretnej siły .
Tak czy owak różnica między tym czarem a re rollami jest bardzo duza. Re rolle działają efektem tylko i wyłacznie na własny model HoD zarówno na własny jak i przeciwnika.
Czar HoD działa na maga (to fakt) efekt jednak działa na czołg
Przerzuty działają jedynie na herosa (na jego rzuty) nie działają bezpośrednio na czołg tak jak efekt śmierci
Tym sie te 2 czary róznią.
Naszła mnie natomiast inna refleksja : Lizardmeni maja ward na siłę 5 lub większą czy ward ten działa wyedy gdy wampir ma na sobie HoD i "dotknie" np Biegacza z tym wardem ?
oraz czy gdy model "dotknięty" zda warda gracz wampirów rzuca na ranienie czy też może jest tak że po trafieniu model jest automatycznie zraniony ?
Wogle to HoD przypomina mi bardziej atak specjalny giganta (ten z pick up and eat) który nie ma konkretnej siły .
Tak czy owak różnica między tym czarem a re rollami jest bardzo duza. Re rolle działają efektem tylko i wyłacznie na własny model HoD zarówno na własny jak i przeciwnika.
gdyby miało to jakas odgornie ustalona forme.. np teraz ma to jedna forme i kazdy sie wypowiada na temat, i to w odpowiednim miejscu..Barbarossa pisze:Świetnie, dzięki wam wszystkim. Wieczorem zrobię podsumowanie i wprowadzę drobne zmiany do propozycji uściśleń.
Być może uściślenia powinny być po prostu opracowywane na forum BP.
ale juz widze jak to jest robione przez 20 uzytkowników.. w kazdym poscie pisza o czyms innym.. a do tego powstają jeszcze 2-3 strony offtopu - burdel na kólkach

pozdrawiam

- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Teraz to Ty mnie zaczynasz denerwować…Barbarossa pisze:To ja może zasugeruję kilka rzeczy:
1) weźcie sobie figurki i pobawcie się konsekwencjami uściślenia 1. Bo mnie pewność co do jego wdrożenia raptownie odchodzi - wieczorem trochę więcej napiszę.
.

Ja ci tłumaczę, że to turn, ty się upierasz, że pivot…
Są dwa wątpliwe przypadki, linia kawy od boku i długa linia piechoty od boku..
Jak go zwał tak zwał – już od roku się nad tym zastanawiam, a Ty mi radzisz Teraz klocki wyjąc i się bawić?
Jedy Knight pisze:A Cavalry unit C charged along line of 20 Orc Arrer Boyz, one inch from the table edge.
Unsurprisingly it broke them, but pursued a meager 5 inch, while the Boyz rolled 6.
C
C
COOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.... one inch...Table edgeC
C
C
Now the fun started. I ruled they were destroyed, having run off the table.
The Orc player was unimpressed.
He claimed his Orcs turned around the middle of their unit, moved 6 inches towards the table edge, ending safely FOUR inches from the table edge.
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
C...................................O .......................................Table Edge
C...................................O
C...................................O
C...................................O
C...................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
.....................................O
Having none of this RAW nonsense, I took his regiment off the table.
Can one defend my decision in 7th?
Turning round, directly away, p40, move surviving troops...
Jeśli „Po prostu obróć”, nie zmieniając odległości ani formacji to nic złego nie wynika..
Jeśli chcesz cofnąć po PIVOCIE łuczników jeszcze bardziej od krawędzi stołu – to rzeczywiście, gratulacje.
Zaczynam podejrzewać, że tego starego tematu
„Fleeing directly from the table edge”
http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 97&start=0
po prostu nikt nie przeczytał i tyle…
Dla uaktualnienia – powstał on od krzyczenia na 4 Karabiny na zeszłorocznym Bazylu…
Konrad Dmowski nawet nie wie, że o jego udrękach ze Strasznym Sędzią Jackiem to się Gav Thorpe wypowiadał…
Nieważne gdzie przebiega proces decyzyjny LS – ważne gdzie się myśli – lepiej żeby ten proces (myślenia) nie był aż tak ściśle utajniony, że aż człek zaczyna podejrzewać, że on w ogóle nie istnieje.Barbarossa pisze: Być może uściślenia powinny być po prostu opracowywane na forum BP.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jestem ZA. Znacznie upraszcza grę, jest rozsądne.Propozycje uściśleń do głosowania
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.
Jestem za opcją B. Nie doprowadzajmy do sytuacji, gdzie pol armii nie bedzie moglo sie ruszyc. bo bedzie przy domkach. Zastosowanie tego to takie czepialstwo.2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.
OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”
Tu A w przypadku ruchu innego niz brejki mamy wszystkie konsekwencje jesli ktos ustawił giganta na styk z domkiem i uciekł ginie (tu jednak chciał bym podkreślić że latacze IMO omijają tereny (pivot robią już w powietrzu
Dokladnie, nie ma zadnych przeciwskazan, by wlatywac do domkow.3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Osobiscie nie mam zdania na ten temat nie widze bądz nie znam podstaw by nie mogli wiec głosował bym na ZA
To sa uscislenia zasad, a nie nauka moralnosci, co jest nie fair play wszyscy dobrze wiedza. Nie ma sensu tego trzymac.4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Barbarossa: ZA
Szafa@Poznań:
Szafa (jeśli chce):
Scimitar:
Shino: ZA
Dzik:
Bushman:
Moze nosic, ale nie widze przeszkod, by organizator mogl to sobie zmienic, o ile zaznaczy to w regulaminie.4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Przeciw, szarza taktyczna to szarza taktyczna, jak ktos robi 90 stopni i jest w stanie ja wykonac to trudno, takie sa zasady
4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Popieram opcje z MV x2. Pozwala to na wychodzenie w normalnej formacji, a eliminuje zabawę w linie.4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Tu uściślił bym nieco inaczej mianowicie : żaden model nie moze byc dalej od krawędzi niż MV x 2 jednostki (podobnie jak z reformem) gdyż zapobiega to manewrom - minersi w linii a umożliwia wyjście np klockowi 20/25 minerów w normalnej formacji 5x4 lub 5x5
Albo kwadratowe, albo okragle. Proponowalbym kwadratowe, WFB to WFB.
5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Jak dla mnie nie moze maszerowac.6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować
Sytuacja podobna do strzelania:
4 konnych+bohater. Przeciwnik ma zasieg do pierwszych 2 konnych, strzela, zabija 4+bohatera, ktory nie jest w zasiegu. Oddzial to oddział.
Popieram7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - najbardziej logiczna opcja
Tak8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Albo A) albo D) nigdy. Nic pomiedzy.9) Promień WLC przechodzi przez domki: ZMIENIONE
A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
Opcja A/B/C
Dla mnie są punkty. Małego inzyniera dokupujesz do maszyny, wiec jest upgreadem i trzyma punkty. Natomiast duzy jest bohaterem, ktory jest "extra" crewmenem, czyli dodatkowym, a zeby bylo cos dodatkowego, musi byc cos podstawowego. Tutaj natomiast bylbym otwarty na rozmowy.10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika
Jak dla mnie NIE, czolg ignoruje efekty czarow nie zadajacych hitów/woundów.11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)
Jak dla mnie NIE, wyjdzie nowy AB to sie rozwinie, mamy zbyt duzo niedorobek miedzyedycyjnych, zeby sie tym bawic.12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA. Nie ma za bardzo co komentowac.13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Nigdzie tego nie zabroniono, wiec jestem ZA14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
B, nie splewia czolgu, ale wyrownuje szanse.15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku
ZA16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA, mimo, ze sam nie mam maszyn, a czesto na nie szarzuje, uznaje takie stwierdzenie za zdroworozsądkowe.17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Ostatnio zmieniony 9 paź 2007, o 16:38 przez trikk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem ZA. Znacznie upraszcza grę, jest rozsądne.Propozycje uściśleń do głosowania
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.
Jestem za opcją B. Nie doprowadzajmy do sytuacji, gdzie pol armii nie bedzie moglo sie ruszyc. bo bedzie przy domkach. Zastosowanie tego to takie czepialstwo.2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.
OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”
Tu A w przypadku ruchu innego niz brejki mamy wszystkie konsekwencje jesli ktos ustawił giganta na styk z domkiem i uciekł ginie (tu jednak chciał bym podkreślić że latacze IMO omijają tereny (pivot robią już w powietrzu
Dokladnie, nie ma zadnych przeciwskazan, by wlatywac do domkow.3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Osobiscie nie mam zdania na ten temat nie widze bądz nie znam podstaw by nie mogli wiec głosował bym na ZA
To sa uscislenia zasad, a nie nauka moralnosci, co jest nie fair play wszyscy dobrze wiedza. Nie ma sensu tego trzymac.4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Barbarossa: ZA
Szafa@Poznań:
Szafa (jeśli chce):
Scimitar:
Shino: ZA
Dzik:
Bushman:
Moze nosic, ale nie widze przeszkod, by organizator mogl to sobie zmienic, o ile zaznaczy to w regulaminie.4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Przeciw, szarza taktyczna to szarza taktyczna, jak ktos robi 90 stopni i jest w stanie ja wykonac to trudno, takie sa zasady
4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Popieram opcje z MV x2. Pozwala to na wychodzenie w normalnej formacji, a eliminuje zabawę w linie.4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Barbarossa: ZA
Szafa@Poznań:
Szafa (jeśli chce):
Scimitar:
Shino: ZA
Dzik:
Bushman:
Tu uściślił bym nieco inaczej mianowicie : żaden model nie moze byc dalej od krawędzi niż MV x 2 jednostki (podobnie jak z reformem) gdyż zapobiega to manewrom - minersi w linii a umożliwia wyjście np klockowi 20/25 minerów w normalnej formacji 5x4 lub 5x5
Albo kwadratowe, albo okragle. Proponowalbym kwadratowe, WFB to WFB.
5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Jak dla mnie nie moze maszerowac.6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować
Sytuacja podobna do strzelania:
4 konnych+bohater. Przeciwnik ma zasieg do pierwszych 2 konnych, strzela, zabija 4+bohatera, ktory nie jest w zasiegu. Oddzial to oddział.
Popieram7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA - najbardziej logiczna opcja
Tak8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Albo A) albo D) nigdy. Nic pomiedzy.9) Promień WLC przechodzi przez domki: ZMIENIONE
A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
Opcja A/B/C
Dla mnie są punkty. Małego inzyniera dokupujesz do maszyny, wiec jest upgreadem i trzyma punkty. Natomiast duzy jest bohaterem, ktory jest "extra" crewmenem, czyli dodatkowym, a zeby bylo cos dodatkowego, musi byc cos podstawowego. Tutaj natomiast bylbym otwarty na rozmowy.10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika
Jak dla mnie NIE, czolg ignoruje efekty czarow nie zadajacych hitów/woundów.11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)
12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Jak dla mnie NIE, wyjdzie nowy AB to sie rozwinie, mamy zbyt duzo niedorobek miedzyedycyjnych, zeby sie tym bawic.
ZA. Nie ma za bardzo co komentowac.13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Nigdzie tego nie zabroniono, wiec jestem ZA14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
B, nie splewia czolgu, ale wyrownuje szanse.15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku
ZA, mimo, ze sam nie mam maszyn, a czesto na nie szarzuje, uznaje takie stwierdzenie za zdroworozsądkowe.16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA
17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Barb głosuje za HoD zabijającym czołg bo gra VC
Tak by napisał jeden ze znanych użytkowników tego forum
"Wykorzystuje obecność na LS do podpakowania swojej armii ":)
No, a tak poważniej to ciekawe jak z tym HoD jest.


No, a tak poważniej to ciekawe jak z tym HoD jest.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No to mam dwie sprawy:
1) Uciekając robimu turn, pivot, a może....
Po zastanowieniu, przejrzeniu starych postów JJ itp proponuję, żeby sie zastanowić czy ma to być turn, czy pivot, czy może ani to, ani to..... W rulebooku jest raz turn, raz pivot, więc praktycznie możemy sobie to zintepretować jak chcemy:
- pivot jest zły, bo gdy wbijasz we flankę oddziału strzelców tyłem przy krawędzi, oddział strzelców robi pivot i już w tym momencie wypada poza krawędź. A jak wbijasz się w kreskę strzelców bokiem do krawędzi, to moga nie wyjść za planszę, mimo, że stali np. cal od niej. Tak czy inaczej guupio. Ale pivot jest podobny do standardowych zasad ucieczki, i ma mocne oparcie zasadowe
- turn jest zły, bo kawaleria robiąc "turn" przy ucieczce po szarży od boku bardzo się wydłuża i też może wyjść za krawędź....
- Solomonowe (jankielowe) rozwiązanie: nie obracamy regimentu (i tak jest w luźnej formacji) - po prostu przesuwamy go wzdłuż linii ucieczki zachowując oryginalną formację.
A więc, czy wolicie:
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie
2) No i druga sprawa: Jak zakazać wyciągania załogi z lasu deklaracją szarży? Konkurs na uściślenie.
1) Uciekając robimu turn, pivot, a może....
Po zastanowieniu, przejrzeniu starych postów JJ itp proponuję, żeby sie zastanowić czy ma to być turn, czy pivot, czy może ani to, ani to..... W rulebooku jest raz turn, raz pivot, więc praktycznie możemy sobie to zintepretować jak chcemy:
- pivot jest zły, bo gdy wbijasz we flankę oddziału strzelców tyłem przy krawędzi, oddział strzelców robi pivot i już w tym momencie wypada poza krawędź. A jak wbijasz się w kreskę strzelców bokiem do krawędzi, to moga nie wyjść za planszę, mimo, że stali np. cal od niej. Tak czy inaczej guupio. Ale pivot jest podobny do standardowych zasad ucieczki, i ma mocne oparcie zasadowe
- turn jest zły, bo kawaleria robiąc "turn" przy ucieczce po szarży od boku bardzo się wydłuża i też może wyjść za krawędź....
- Solomonowe (jankielowe) rozwiązanie: nie obracamy regimentu (i tak jest w luźnej formacji) - po prostu przesuwamy go wzdłuż linii ucieczki zachowując oryginalną formację.
A więc, czy wolicie:
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie
2) No i druga sprawa: Jak zakazać wyciągania załogi z lasu deklaracją szarży? Konkurs na uściślenie.
odnosnie wyciagania zalogi z lasu to dosc krotka pilka - podciagnijcie pod deklaracje szarzy nieprawdopodobnej (latacz do lasu moze szarzowac tylko na piechote; latwo ocenic ze jego M naziemny nie daje 20 cali w las = szarza nieprawdopodobna = brak deklaracji)
Ja bym sie jeszcze zastanowil nad uscisleniem dotyczacym spowalniania oddzialow i herosow z kowadla. Zalozmy, ze przyjmie sie opcja, ze krasnal wybiera kogo spowolni , jak w przypadku RIP (narazie wiekszosc sklania sie ku takiemu rozwiazaniu).
Mam jednak taka zagwozdke - kiedy krasnal deklaruje kogo spowalnia?
Zalozmy, ze mam vampira biegacza, ktory stoi w jednym oddziale (spowolnionym z kowadla). Okolo 17" od wampira jest drugi oddzial.
I teraz ja sobie kombinuje, ze przejde z oddzialu do oddzialu. Wychodze wampirem a przeciwnik mowi: "spowalniam wampira". Hmmm.... Wampir doznaje naglych slabosci i zawrotow glowy... slania sie na nogach..... Wyszedlem z oddzialu, wiec juz wrocic nie moge. Wampir stoi jak dupa blada przed plutonem egzekucyjnym. Do jednego regimentu nie dojdzie, do drugiego nie moze wrocic.
W takim razie co? Zawsze niespodzianka? Wystawiam model za regiment i dopiero patrze na mine przeciwnika, czy mi splata figla, czy nie? A moze przed wyjsciem powinnismy pytac o potencjalna decyzje przeciwnika, o deklaracje ewentualnych decyzji?
Moim zdaniem, na herosa, ktory normalnie nie moglby byc celem spowolnienia, runa nie powinna dzialac takze po wyjsciu ze spowolnionego oddzialu. Przede wszystkim dlatego, ze wyeliminuje to problem"niespodzianki". No i mimo wszystko jest to jakis uklon w strone zastrzezenia, ze na herosow (non LT) ta runa nie dziala.
Prosze o wziecie pod uwage powyzszego wywodu.
Mam jednak taka zagwozdke - kiedy krasnal deklaruje kogo spowalnia?
Zalozmy, ze mam vampira biegacza, ktory stoi w jednym oddziale (spowolnionym z kowadla). Okolo 17" od wampira jest drugi oddzial.
I teraz ja sobie kombinuje, ze przejde z oddzialu do oddzialu. Wychodze wampirem a przeciwnik mowi: "spowalniam wampira". Hmmm.... Wampir doznaje naglych slabosci i zawrotow glowy... slania sie na nogach..... Wyszedlem z oddzialu, wiec juz wrocic nie moge. Wampir stoi jak dupa blada przed plutonem egzekucyjnym. Do jednego regimentu nie dojdzie, do drugiego nie moze wrocic.
W takim razie co? Zawsze niespodzianka? Wystawiam model za regiment i dopiero patrze na mine przeciwnika, czy mi splata figla, czy nie? A moze przed wyjsciem powinnismy pytac o potencjalna decyzje przeciwnika, o deklaracje ewentualnych decyzji?
Moim zdaniem, na herosa, ktory normalnie nie moglby byc celem spowolnienia, runa nie powinna dzialac takze po wyjsciu ze spowolnionego oddzialu. Przede wszystkim dlatego, ze wyeliminuje to problem"niespodzianki". No i mimo wszystko jest to jakis uklon w strone zastrzezenia, ze na herosow (non LT) ta runa nie dziala.
Prosze o wziecie pod uwage powyzszego wywodu.
