RUM-ors 8 ed Brodacze.
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: RUM-ors 8 ed Brodacze.
Jest jedna rzecz która nie daje mi spokoju. Saldiven uparcie mówi, że nie ma runy dającej przerzut save'a, a przynajmniej on takiej nie zauważył.
Jeśli to prawda, to bylibyśmy jedyną armią w battle'u, która nie ma opcji przerzucania armor save'a...
Jeśli to prawda, to bylibyśmy jedyną armią w battle'u, która nie ma opcji przerzucania armor save'a...
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Zobaczyć możesz w każdym sklepie, który go dostanie... natomiast kupić go w takim sklepie powinieneś móc dopiero w sobotę.pingu pisze:dziwne Ja już w ten piatek zobacze go na żywca;D
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Zobaczyć booka można będzie już od jutra - w tych sklepach które go dostaną najwcześniej.
A kupić można w sobotę
A kupić można w sobotę

Wisła Kraków.
Longi zasadniczo mają to co miały, z tym że teraz mają +1 siły w szarży, z tarczami +1 do parry save'a w turze kiedy na nich szarżowano.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Dalszych plot brak. Czyli chgw. Jeśli coś to wiadomo będzie w poniedziałek.pingu pisze:Red skull Pana kordelasa to ja będę widział w sobotę, więc wykuje trochę run na glowie:D. Co do dalszych relesów, to bedzie ostatni czy jeszcze maja jakieś być?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
3. Slayers are rank and file. There are no skirmishers in the book. (Personally, I had hoped that they'd make Rangers into Skirmishers, but no such luck.)
What do blasting charges do?
It's one slave per model upgrade for Miners. It's a one use, short range, thrown weapon missile attack. Whole unit must use at once.
Pokój to zawieszenie broni pomiędzy dwiema wojnami.
Ale możesz zrobić lorda z T10 bodajże ...Jeśli to prawda, to bylibyśmy jedyną armią w battle'u, która nie ma opcji przerzucania armor save'a...
Mnie martwi koszt runów. Niby fajne, ale zapowiada się mniej kombinacji jak przy (jeszcze) aktualnym AB.
Nie pozostaje nam nic, jak tylko czekać.
A i tak przy okazji, postarajmy sie prześcignąć elfy zw ilości stron, a najlepiej nabić ich tyle coby WE na samą myśl o dogonieniu nas rozbolała głowa

Jestem ciekaw jaki będzie koszt podbicia runami "artefaktów" *podobno wolno łączyć...... z 500pkt na Lorda?
TAAAAAAAAA T10 za 100pkt bodajże.... Boże i to pisał AUTOR DEXU TAU - które ma robota co sam bitwe wygrywa ( a 3-4 roboty za 1000zł z hakiem) rozwalają 95% kombinacji w wh40k..... To nie mógł u Nas też przegiąć i dać nam game-breaka jak kiedyś z 7edycji pewne armie? 


Pokój to zawieszenie broni pomiędzy dwiema wojnami.
Nie mógł. A wiesz dla czego?. To nie mógł u Nas też przegiąć i dać nam game-breaka jak kiedyś z 7edycji pewne armie?
Bo na Euro dostalibyśmy stronę A4 cięć dla samych krasi, tak że nie mielibyśmy w końcu pojęcia co możemy wystawić. Kulturalnie oszczędził nam kłopotu

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
OGŁOSZENIE PARAFIALNE
Zrobiłem porządek na ostatnich 30 stronach tematu, jak widać prawie 20 stron to był bezsensowny spam, za który serdecznie dziękuję. Myślałem, że krasnoludami grają poważniejsi ludzie :p
Od teraz uprzedzam. Nie będzie przenoszenia, będzie wycinanie i wywalanie wszystkiego co nie będzie plotką, newsem, informacją związaną z nowym bookiem i modelami lub sensownym, kulturalnym i wnoszącym coś do tematu komentarzem.
Pozdro
Zrobiłem porządek na ostatnich 30 stronach tematu, jak widać prawie 20 stron to był bezsensowny spam, za który serdecznie dziękuję. Myślałem, że krasnoludami grają poważniejsi ludzie :p
Od teraz uprzedzam. Nie będzie przenoszenia, będzie wycinanie i wywalanie wszystkiego co nie będzie plotką, newsem, informacją związaną z nowym bookiem i modelami lub sensownym, kulturalnym i wnoszącym coś do tematu komentarzem.
Pozdro
http://www.bugmansbrewery.com/topic/424 ... -thoughts/
Nowy temat na Bugmanie, wygląda na to że autor też jest w posiadaniu nowego booka.
Póki co nowości:
Shieldbearerzy kosztują 80 punktów. Koniec tematu?
Oathstone 25 punktów.
Kowadło ma innate bound spells (na szczęście...), daje Unbreakable i 5+ ward save'a.
Pierwszy czar to ITP dla unitów w 24"
Drugi to +1 do save'a dla jednej jednostki (zasięg na cały stół)
Trzeci to 2D6 S4 z zasięgiem 24", ale jest to direct damage, więc nie trzeba widzieć celu
Command group poza slayerami kosztuje 10 punktów za model, zakładam że muzyk to dalej 5 punktów (ale pewności nie mam)
Kusznicy i Thundzi - 12 punktów za model bez upgrade'ów, za to dostali heavy armor
Hammerersi mogą brać sztandar do 75 punktów, nowa zasada Bodyguard pozwala przyjmować pojedynek jeśli w oddziale siedzi generał (czyli chyba nie ma wymogu żeby był to Dwarf Lord)
Wzrosła minimalna liczebność Hamków, Ironów i Minersów - minimum 10 modeli w oddziale
Minersi tańsi o 1 punkt, wychodzą na zasadach ambushu, w turze w której wyszli mają soft cover. Steam drill nie daje +1 do wyjścia tylko przerzut
Cannon - 120 punktów z bazy, do 100 punktów w runach. Brak małych inżynierów.
Grudge Thrower - 80 punktów z bazy, również 100 punktów w runach, ale nie da się już mieć S5. Wygląda na mocny nerf, szczególnie przy braku małego inżyniera
Bolt Thrower - 55 punktów, reszta po staremu. Znowu - dlaczego zabrali małych engów?!
Gyrocopter - 80 punktów, bazowy steam gun nie ma już partiali. Opcja swapu na działko 18" cali zasięgu, D3 strzały z S5 AP. Raz na grę zrzucają bombę: kość artyleryjka hitów, S3 AP. Misfire oznacza 1w bez save'a. Po zrzuceniu bomby nie można strzelać w tej samej turze.
Organ gun - 2 x artylerka hitów, misfire na jednej kości oznacza -1 do trafienia. Misfire na dwóch kościach to faktyczny misfire. 50 punktów na runy
Rangerzy - 14 punktów za model, oddział 5+, w porównaniu z poprzednimi plotkami chyba jednak nie mają throwing axes.
Heirloom items:
Hammer of Karak Drazh - 65 punktów, +3I, zranione modele mają inicjatywę obniżoną do 1. Brzmi niewiarygodnie słabo
Red Axe of Karak Eight Peaks - 50 punktów, przeciwko O&G oraz Skavenom daje przerzuty to-hit i to-wound oraz wzbudza terror. Praktycznie bezużyteczny
Magnificent Armour of Borek Beetlebrow - 60 punktów, 2+ save'a i 3++ przeciwko S6 i większej. Ponoć da się zrobić lepsze z normalnych run
Solver Horn of Vengeance - 45 punktów, jednokrotne użycie, posiadacz i jednostki w 6" dostają w tej turze Devastating Charge. Po użyciu wzbudza strach w Elfach do końca gry. Potencjalnie użyteczny
Fiery Ring of Thori - 35 punktów, S4 Flaming Breath Weapon. Chyba najbardziej wartościowy item
Banner of Lost Holds - 100 punktów, jednostka przerzuca nie udane To-Wound w walce wręcz. Za drogie
Nowy temat na Bugmanie, wygląda na to że autor też jest w posiadaniu nowego booka.
Póki co nowości:
Shieldbearerzy kosztują 80 punktów. Koniec tematu?
Oathstone 25 punktów.
Kowadło ma innate bound spells (na szczęście...), daje Unbreakable i 5+ ward save'a.
Pierwszy czar to ITP dla unitów w 24"
Drugi to +1 do save'a dla jednej jednostki (zasięg na cały stół)
Trzeci to 2D6 S4 z zasięgiem 24", ale jest to direct damage, więc nie trzeba widzieć celu
Command group poza slayerami kosztuje 10 punktów za model, zakładam że muzyk to dalej 5 punktów (ale pewności nie mam)
Kusznicy i Thundzi - 12 punktów za model bez upgrade'ów, za to dostali heavy armor
Hammerersi mogą brać sztandar do 75 punktów, nowa zasada Bodyguard pozwala przyjmować pojedynek jeśli w oddziale siedzi generał (czyli chyba nie ma wymogu żeby był to Dwarf Lord)
Wzrosła minimalna liczebność Hamków, Ironów i Minersów - minimum 10 modeli w oddziale
Minersi tańsi o 1 punkt, wychodzą na zasadach ambushu, w turze w której wyszli mają soft cover. Steam drill nie daje +1 do wyjścia tylko przerzut
Cannon - 120 punktów z bazy, do 100 punktów w runach. Brak małych inżynierów.
Grudge Thrower - 80 punktów z bazy, również 100 punktów w runach, ale nie da się już mieć S5. Wygląda na mocny nerf, szczególnie przy braku małego inżyniera
Bolt Thrower - 55 punktów, reszta po staremu. Znowu - dlaczego zabrali małych engów?!
Gyrocopter - 80 punktów, bazowy steam gun nie ma już partiali. Opcja swapu na działko 18" cali zasięgu, D3 strzały z S5 AP. Raz na grę zrzucają bombę: kość artyleryjka hitów, S3 AP. Misfire oznacza 1w bez save'a. Po zrzuceniu bomby nie można strzelać w tej samej turze.
Organ gun - 2 x artylerka hitów, misfire na jednej kości oznacza -1 do trafienia. Misfire na dwóch kościach to faktyczny misfire. 50 punktów na runy
Rangerzy - 14 punktów za model, oddział 5+, w porównaniu z poprzednimi plotkami chyba jednak nie mają throwing axes.
Heirloom items:
Hammer of Karak Drazh - 65 punktów, +3I, zranione modele mają inicjatywę obniżoną do 1. Brzmi niewiarygodnie słabo
Red Axe of Karak Eight Peaks - 50 punktów, przeciwko O&G oraz Skavenom daje przerzuty to-hit i to-wound oraz wzbudza terror. Praktycznie bezużyteczny
Magnificent Armour of Borek Beetlebrow - 60 punktów, 2+ save'a i 3++ przeciwko S6 i większej. Ponoć da się zrobić lepsze z normalnych run
Solver Horn of Vengeance - 45 punktów, jednokrotne użycie, posiadacz i jednostki w 6" dostają w tej turze Devastating Charge. Po użyciu wzbudza strach w Elfach do końca gry. Potencjalnie użyteczny
Fiery Ring of Thori - 35 punktów, S4 Flaming Breath Weapon. Chyba najbardziej wartościowy item
Banner of Lost Holds - 100 punktów, jednostka przerzuca nie udane To-Wound w walce wręcz. Za drogie
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
RUNY:
Zasady komponowania pozostają niezmienione, ale duplikowanie runy nie multiplikuje efektu, tylko dodaje kolejną właściwość. Jako przykład podane Rune of Penetrating - 2 sztuki nie dają +2S, tylko +1S i pojedynczy przerzut to-wound.
Runy na broń:
NIE MA MOŻLIWOŚCI WBICIA RUN NA BROŃ DWURĘCZNĄ!!!
Master Rune of Skalf Blackhammer - 75 punktów, zawsze wounduje na 2+, jesli przeciwnik ma magiczną zbroję to na 3+. Nie ma już zapisu że podnosi ona siłę posiadacza, więc nie modyfikuje save'a.
Master Rune of Smiting - 60 punktów, daje D6 woundów
Master Rune of Alaric the Mad - 50 punktów, no armor save
Master Rune of Breaking - 50 punktów, jeśli atak trafi przeciwnika na 2+ niszczymy mu magiczną broń. Jeden rzut niezależnie od ilości trafień
Master Rune of Dragon Slaying - 50 punktów, działa na smoki, wounduje zawsze na 2+ i dubluje woundy
Master Rune of Flight - 30 punktów, throwing weapon z zasięgiem 12", trafia na 2+, wounduje jak atak w CC, reszta run na broni też działa, ale nie ma zasady Sniper
Master Rune of Snorri Spangelhelm - 25 punktów, zawsze trafiamy na 2+
Master Rune of Swiftness - 25 punktów, Always Strikes First
Rune of Daemon Slaying - 25/50/125 punktów. Pierwsza runa daje +1 to hit i to wound przeciwko DoCHowi, druga dodaje D3 woundy, trzecia ignoruje ward save'y
Rune of Fire - 10/50/125 punktów. Pierwsza daje flamingi, druga dodaje S4 breath weapon, trzecia dodaje D3 woundy do breatha.
Rune of Fury - 25/60/100 punktów. Pierwsza daje +1 atak, druga daje Frenzy, trzecia generuje dodatkowy atak za każde trafienie.
Rune of Dismay - 20/45/80 punktów. Pierwsza daje Fear, druga daje Terror, trzecia daje Terror i -1LD w base contact
Rune of Cleaving - 20/35/65 punktów. Pierwsza daje AP, druga daje +1S, trzecia daje KB.
Rune of Might - 25/60 punktów. Podwaja siłę przeciwko T5, druga runa daje dodatkowe D3 woundy przeciwko T5.
Rune of Striking - 10/35/60 punktów. Pierwsza daje +1WS, druga +1WS i przerzut to-hit w CC, trzecia podbija WS do 10
Grudge Rune - 25 punktów, wybieramy bohatera lub potwora, dostajemy przeciwko niemu +1 to hit i przerzut to wound
Rune of Parrying - 25 punktów, przeciwnicy dostają -1 to hit
Rune of Speed - 5/10/15 punktów, +1I za każdą runę.
Użyteczność sporej części z run jest mocno dyskusyjna. Większość run z trzeciego poziomu jest cholernie droga, a przy tym dość średnia. Wychodzi że nie będziemy mieli bohaterów-klepaczy.
Mój ranking:
Rune of Parrying
Rune of Fire
Rune of Striking
Rune of Cleaving
Rune of Might
Jedyne sensowne łącznie jakie widzę, to Rune of Parrying/Rune of Striking/Rune of Fire. Z -1 do hita, zakładając wzięcie ich na lorda mielibyśmy bohatera trafianego na 4+ (3+ ze Sword of Striking) przez greater demony, daemon prince'ów i wampira z +2 WS, na 5+ przez praktycznie wszystkich herosów w grze i na 6+ przez większość zwykłej piechoty (WS3). BSB z WS7 też byłby odrobinę mniej podatny na ataki zwykłej piechoty. Rune of Cleaving na drugim poziomie może być jakimś pomysłem na walkę, ale...
Zasady komponowania pozostają niezmienione, ale duplikowanie runy nie multiplikuje efektu, tylko dodaje kolejną właściwość. Jako przykład podane Rune of Penetrating - 2 sztuki nie dają +2S, tylko +1S i pojedynczy przerzut to-wound.
Runy na broń:
NIE MA MOŻLIWOŚCI WBICIA RUN NA BROŃ DWURĘCZNĄ!!!
Master Rune of Skalf Blackhammer - 75 punktów, zawsze wounduje na 2+, jesli przeciwnik ma magiczną zbroję to na 3+. Nie ma już zapisu że podnosi ona siłę posiadacza, więc nie modyfikuje save'a.
Master Rune of Smiting - 60 punktów, daje D6 woundów
Master Rune of Alaric the Mad - 50 punktów, no armor save
Master Rune of Breaking - 50 punktów, jeśli atak trafi przeciwnika na 2+ niszczymy mu magiczną broń. Jeden rzut niezależnie od ilości trafień
Master Rune of Dragon Slaying - 50 punktów, działa na smoki, wounduje zawsze na 2+ i dubluje woundy
Master Rune of Flight - 30 punktów, throwing weapon z zasięgiem 12", trafia na 2+, wounduje jak atak w CC, reszta run na broni też działa, ale nie ma zasady Sniper
Master Rune of Snorri Spangelhelm - 25 punktów, zawsze trafiamy na 2+
Master Rune of Swiftness - 25 punktów, Always Strikes First
Rune of Daemon Slaying - 25/50/125 punktów. Pierwsza runa daje +1 to hit i to wound przeciwko DoCHowi, druga dodaje D3 woundy, trzecia ignoruje ward save'y
Rune of Fire - 10/50/125 punktów. Pierwsza daje flamingi, druga dodaje S4 breath weapon, trzecia dodaje D3 woundy do breatha.
Rune of Fury - 25/60/100 punktów. Pierwsza daje +1 atak, druga daje Frenzy, trzecia generuje dodatkowy atak za każde trafienie.
Rune of Dismay - 20/45/80 punktów. Pierwsza daje Fear, druga daje Terror, trzecia daje Terror i -1LD w base contact
Rune of Cleaving - 20/35/65 punktów. Pierwsza daje AP, druga daje +1S, trzecia daje KB.
Rune of Might - 25/60 punktów. Podwaja siłę przeciwko T5, druga runa daje dodatkowe D3 woundy przeciwko T5.
Rune of Striking - 10/35/60 punktów. Pierwsza daje +1WS, druga +1WS i przerzut to-hit w CC, trzecia podbija WS do 10
Grudge Rune - 25 punktów, wybieramy bohatera lub potwora, dostajemy przeciwko niemu +1 to hit i przerzut to wound
Rune of Parrying - 25 punktów, przeciwnicy dostają -1 to hit
Rune of Speed - 5/10/15 punktów, +1I za każdą runę.
Użyteczność sporej części z run jest mocno dyskusyjna. Większość run z trzeciego poziomu jest cholernie droga, a przy tym dość średnia. Wychodzi że nie będziemy mieli bohaterów-klepaczy.
Mój ranking:
Rune of Parrying
Rune of Fire
Rune of Striking
Rune of Cleaving
Rune of Might
Jedyne sensowne łącznie jakie widzę, to Rune of Parrying/Rune of Striking/Rune of Fire. Z -1 do hita, zakładając wzięcie ich na lorda mielibyśmy bohatera trafianego na 4+ (3+ ze Sword of Striking) przez greater demony, daemon prince'ów i wampira z +2 WS, na 5+ przez praktycznie wszystkich herosów w grze i na 6+ przez większość zwykłej piechoty (WS3). BSB z WS7 też byłby odrobinę mniej podatny na ataki zwykłej piechoty. Rune of Cleaving na drugim poziomie może być jakimś pomysłem na walkę, ale...
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Runy ciąg dalszy:
Autor zrezygnował z podawania dokładnych kosztów (potencjalne problemy z moderatorami czy coś w ten deseń).
Runy zbroi:
Master Rune of Adamant: Daje T10.
Master Rune of Gromril: Daje 1+ save'a, 30 punktów.
Rune of Fortitude: x/x/x. Pierwsza daje +1T, druga dodaje ward save na 5+, trzecia na 2+ ignoruje multiplikacje woundów.
Rune of Iron: x/x/x. Pierwsza daje +1W, druga dodaje +1T, trzecia dodaje ward save 5+
Rune of Shielding: x. 2+ ward na ataki strzeleckie i magic missle.
Rune of Preservation: 2+ ward na KB/HKB.
Rune of Impact: x. Impact hits (1)
Rune of Stone: x. +1 Armor save. Dalej można je brać na wielu bohaterach.
Sztandary już zasadniczo pojawiły się wcześniej, a poza tym idę spać
Dalsze informacje mają się pojawić na Bugmanie już wkrótce, ale bez kosztów punktowych.
Autor zrezygnował z podawania dokładnych kosztów (potencjalne problemy z moderatorami czy coś w ten deseń).
Runy zbroi:
Master Rune of Adamant: Daje T10.
Master Rune of Gromril: Daje 1+ save'a, 30 punktów.
Rune of Fortitude: x/x/x. Pierwsza daje +1T, druga dodaje ward save na 5+, trzecia na 2+ ignoruje multiplikacje woundów.
Rune of Iron: x/x/x. Pierwsza daje +1W, druga dodaje +1T, trzecia dodaje ward save 5+
Rune of Shielding: x. 2+ ward na ataki strzeleckie i magic missle.
Rune of Preservation: 2+ ward na KB/HKB.
Rune of Impact: x. Impact hits (1)
Rune of Stone: x. +1 Armor save. Dalej można je brać na wielu bohaterach.
Sztandary już zasadniczo pojawiły się wcześniej, a poza tym idę spać

Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Kombinacje pierwszych lv daja nadzieje, ale wypada gorzej niz obecnie. Lv 2 to już spory koszt, o 3 nie wspominajac. Epoka herosow klepacz mija , sensownie sie zapowiada na lorda plus do T i W , tylko ze tarczownicy tacy drodzy (jak beda dzialac jak starzy, to slabo).
Fajne runy, ale dość drogie, więc pewnie część będzie się ograniczało do starej dobrej zasady: weź pan dwuraka
. Lorda coś można podpakować, ale chyba i tak większość wolała liczyć na dobry pancerz.
Ciekawi mnie jak talizmany runiczne - w celu zabezpieczenia się przed magią.

Ciekawi mnie jak talizmany runiczne - w celu zabezpieczenia się przed magią.