KANDYDACI NA NOWA LS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bless - bazujemy na zasadach RiP: if a character and a unit are under the effects of a spell that remains in play, and then the character leaves the unit, the caster must decide which one will be affected from then onwards - character or unit

Dla mnie to jest najbliższa analogia w odniesieniu do efektów kowadła. A więc gracz dwarficki może zdecydować w momencie, kiedy wychodzisz bohaterem z unitu... Argumenty, że wtedy nie będziesz mógł się schować, nie są argumentami zasadowymi.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Barbarossa pisze:
- Solomonowe (jankielowe) rozwiązanie: nie obracamy regimentu (i tak jest w luźnej formacji) - po prostu przesuwamy go wzdłuż linii ucieczki zachowując oryginalną formację.
I już problemu nie ma. Czy to takie trudne?

I przykro mi że Cię wkurzam. Ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Szarża lataczami na las, w którym jest maszyna nie może uchodzić za nieprawdopodobną. Zawsze oceniamy szarże w sposób trochę abstrakcyjny, biorąc pod uwagę wszystkie hipotetyczne ruchy.
I tak szarżujemy przez swoje jednstki, które także deklarują szarżę, szarżujemy przez uciekające jednostki przeciwnika, jeśli wiemy, że dadzą one flee na skutek innej naszej szarży, szarżujemy przez skirmish, jeżeli wiemy, ze zwinie się on na skutek innej naszej szarży etc.
Ja raczej potraktowałbym to jako szarżę na skirmish - musimy mieć zasięg do pierwszego modelu (do maszyny), by reszta oddziału przyjęła odpowiednią formację (załoga wyszła przed maszynę).

Dwa - oczywiście jestem za swoim rozwiązaniem turnów/pivotów i to nie tylko w przypadku breaka, ale także zwykłego flee spowodowanego reakcją na szarżę lub paniką.

Co do ruchu pojedynczych modeli zablokowanych krawędzią stołu, domkiem czy obeliskiem - nie wiem jeszcze, jak to rozwiązać, by było zgodne z aktualnie przyjętym "orzecznictwem" (pivot nie jest wykonywany w powietrzu, modele pojedyncze wykonują jedynie pivoty).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

To lecim:
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.

Proszę o lekką modyfikację głosów w tej sprawie : czy wolicie:
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie

C - Salomonowe rozwiązanie jest chyba w takim wypadku najlepsze, ale z zaznaczeniem, że tyczy się to tylko ucieczki od walki, a nie panik itp.


2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)

OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.

OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”

O ile opcja B na pierwszy rzut oka może się wydawać fajna, to przy takim sformułowaniu mogę sobie wyobrazić rydwany wyjeżdżające z lasu nie dostając hitów po zmyślnie zrobionym pivocie, albo herosów wyjażdżających z lasu i nie mających obciętego marszu, no bo w końcu po lesie nie jeździli co wg mnie jest niedopuszczalne. Więc ja bym to trochę zmodyfikował i dopisał, że pivot owszem jest robiony w powietrzu, ale wszelkie konsekwencje związane z terenem przez który się porusza model są zachowane, czyli jak ktoś rydwanem przez las spivotuje to dostanie hity, jak herosem przez las spivotuje to mu marsz obetnie itp. Nie blokuje to ruchu więc idiotyzmów nie ma, ale jednocześnie nie zostawia furtki dla głupich pomysłów. Przynajmniej z mojego punktu widzenia.

3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

PRZECIW Jakkolwiek głupie by to nie było nie widzę w zasadach zakazu wlatywania do domków. Latacze mogą latać wychodząc zza krawędzi, mogą latać mimo, że obetnie się im marsz i mogą wlatywać do domków. To, że latanie jest przegięte to wina rulebooka i nie LS powinna go naprawiać.

4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA wprowadza tylko niepotrzebne niedomówienia

4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA-chociaż osobiście moim BO BSB nigdy dwurakiem nie wymachiwałem

4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

PRZECIW-tak naprawdę problem jest przy lataczach, przy ruchu naziemnym uważam, że szarże taktyczne powinny być niczym nie skrępowane, a może to tylko doprowadzić do kłótni przy stole czy to było 43, czy 47 stopni.

4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż podwójna wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA-chociaż wybitnie mi się nie chce przyklejać podstawek do chukk, a no i co to oznacza adekwatna? Adekwatną podstawką do V-edycyjnych doom diverów jest 20x20, a podejrzewam, że jednak taka nie przejdzie, więc słowo "adekwatna" bym wywalił.

6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować

ZA-nie widzę przeciwwskazań w rulebooku, żeby mógł maszerować.

7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Ja tam widzę elfa na koniu, a tak swoją drogą to co to za różnicę robi? Są jeszcze jakieś zasady poza fear elves, które działają na elfy?

8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA-no bez jaj

9) Promień WLC przechodzi przez domki:

A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
D) Wcale

Opcja A/B/C/D

B-tak jest w armybooku a to nie jest jakiś wielki problem dogadać się z przeciwnikiem co jest z kamienia, a co nie.

10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika

Nie ma punktów

11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)

NIE-pomimo tego, że czar jest rzucany na maga to jednak efekt natychmiastowej śmierci działa na czołg, a nie powinien.

12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA-słowo niemodyfikowane jest chyba oczywiste :wink:

14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku

B-w sumie najsensowaniejsze

16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
Muszę wyjść, jak wrócę to to przemyślę.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

C - Salomonowe rozwiązanie jest chyba w takim wypadku najlepsze, ale z zaznaczeniem, że tyczy się to tylko ucieczki od walki, a nie panik itp
Naprawdę uważasz, że uzasadnione i właściwe jest zabijanie się modelu pojedynczego o teren nie na skutek ucieczki, ale na skutek turna/pivota poprzedzającego tą ucieczkę?
Jeżeli lanca realmów stanie obok domku, a z drugiej strony wyladuje terrorysta, to cała lanca ma zginąc w chwili odwracania się w kierunku ucieczki? Chyba nie o to chodzi.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

A ja zrobiłbym tak:
oczywiscie nie zgłaszam sie do konkursu - bo mam wazniejsze sprawy na gowie niz LS
zreszta 7Ed nie znam tak dokładnie jak 6,bo i czasu mniej i ochoty.


1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.

Proszę o lekką modyfikację głosów w tej sprawie : czy wolicie:
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie

dlatego uwazam ze Jankiel nadaje sie do LS - C


2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)

OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.

OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”

opcja A - nigdzie nie widziałem chodzenia w powietrzu ??
jesli patrzyc odp 1 to tam IMO pivotu poprostu nie ma

3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

no coz nie widzie przeciwskazan poza logicznymi
ja czesto chcialbym popierac sie logika w WFB, a tak sie nie da

4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

oczywiscie ze popieram - bezsensowne. wprowadziałbym 2 żołte kartki i spierdzielaj z turnieju.

4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Za - nie widze podstaw prawnych zeby zabronic poza logika :)

4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

PRZECIW- nigdzie nie ma w podreczniku o 45stopniach

4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż podwójna wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

zgadzam sie - Za

5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA
40x40 (z wyjatkami)
albo okrągła o podobnch wymiarach
albo 50x50
albo 1 rozwiazanie z tych powyższych alb żadne
bez sensu zeby kazdy miał inna



6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować

w zasadzie obie opcje sa dobre
trzeba wybrac lepsza
dlaczego obie sa ok?
jest w jednostce i otrzymuje wszyskie modyfikatowy jak jednostka
gdy z niej wychodzi - traci lub czasem przejmuje
pytanie w ktorym momencie mamy okreslic czy dana jedn jest spowolniona - przed opuszczeniem (ruchem w jednostce) czy po
IMO jest spowolniony

7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

9) Promień WLC przechodzi przez domki:

A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
D) Wcale

d, dajcie spokoj z tymi latarkami trzeba usciclic w koncu ze domek to domek - nie skała czy dzrzewo. ja np nie chcialbym zeby były okulary dzieki ktorym widac co sie dzieje za cegła w ktorej mieszkam...
a juz sa :/

10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika

strzela - strzela,
jesli załogant z innej maszyny przyjdzie - sa pkt? nie - wiec tu terz zadanie jes proste - nie ma pkt

11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)

tak
na czołg nie dzialąja czary
na maga dzialaja
rozumiem ze, przesuwanie jednostki zeby zaszarzowac tanka, tez nie dziala, czy przerzuty zranien itp

12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

przeciw

13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku

B
lub rozlosowanie

16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

przeciw - nigdzie nie opisano ze to dzieje sie po/przed czy w trakcie


reszt mi sie nie chce - bo nie kandyduje :) a to zrobilem tak dla sportu

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Jankiel pisze:Naprawdę uważasz, że uzasadnione i właściwe jest zabijanie się modelu pojedynczego o teren nie na skutek ucieczki, ale na skutek turna/pivota poprzedzającego tą ucieczkę?
Jeżeli lanca realmów stanie obok domku, a z drugiej strony wyladuje terrorysta, to cała lanca ma zginąc w chwili odwracania się w kierunku ucieczki? Chyba nie o to chodzi.
Ucieczka od paniki "bokiem" jest o tyle zła, że ten pivot powoduje, że oddział ucieka przodem, czyli zazwyczaj największą swoją szerokością. Przy skasowaniu w VII edycji panik od uciekających i wprowadzeniu uciekania bokiem drastycznie zmniejszyłoby to w niektórych wypadkach ilość oddziałów, które musiałyby rzucać panikę co osobiście uważam za złe rozwiązanie. Ponadto ucieczka od paniki po pivocie jest o wiele bardziej czytelna niż ucieczka w aktualnej formacji. Od breaka nie ma to większego znaczenia bo oddziały i tak są styknięte, więc krawędź uciekająca jest prosta. W przypadku paniki oddział może być ustawiony pod dowolnym kątem i zamiast bokiem, tyłem, czy przodem uciekać kantem. Pomyśl ile spornych sytuacji może to wywołać bo nie masz prostej krawędzi, która powoduje panikę, ale jakiegoś dziwacznego klina o nieznanej szerokości. Zasady muszą być przede wszystkim proste i łatwe w zastosowaniu. Te w rulebooku odnośnie ucieczek od paniki są. Owszem, może i czasami przeczą trochę logice, (tak samo przeczy jednoręczny łuk) ale nie widzę sensu zamiany jasnej i prosto działającej zasady na nową, która może i będzie fajna w niektórych sytuacjach, ale o wiele bardziej problematyczna. (tym bardziej, że IMHO to będzie polhammeryzacja na całego bo nie można się w tym wypadku bronić faktem, że rulebook w tej kwestii jest niejasny)
Co najwyżej zastanowiłbym się jak możnaby te dziwne sytuacje ominąć jednocześnie nie zmieniając fundamentów tej zasady. Na przykład wprowadzić pivot "w powietrzu" dla uciekających oddziałów.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Co najwyżej zastanowiłbym się jak możnaby te dziwne sytuacje ominąć jednocześnie nie zmieniając fundamentów tej zasady. Na przykład wprowadzić pivot "w powietrzu" dla uciekających oddziałów.
Albo pivot już po ucieczce.
Mimo, że moja armia mnóstwo by zyskiwała na niszczeniu oddziałów przeciwnika a pomocą pivotów, to jakoś wstyd by mi było wymagac od przeciwnika, by ściągał ze stołu jednostki, które obracając się w ierunku ucieczki zahaczają kawałkiem podstawki o terenlub o moje jednostki (da się ustawić smoka tak, by po oblanym terrorze przeciwnik robiąc turna zabijał się o niego).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Dobrym kandydatem do LS dla mnie jest Buszman, chyba, że nie ma czasu, bo na LS muszą być oddani i mocno zakręceni tematem (poza kilkoma wyżej wymienionymi, ktorych znam, cenię, ale nie chcę się powtarzać)

Moje trzy grosze z nudów:
1. Ucieczka oddziałów z walki wręcz (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

Uciekający z walki oddział wykonuje na początku pivot wokół własnego środka tak, aby być frontem w kierunku ucieczki, zaś tyłem stykać się z jednostką wroga, od której ucieka. Pivot ten wykonywany jest „w powietrzu” – ignoruje teren, wrogie oddziały itp.

Proszę o lekką modyfikację głosów w tej sprawie : czy wolicie:
a) Turn
b) Pivot
c) Solomonowe rozwiązanie

C


2. Pivot pojedynczych modeli stykających się z terenem (GŁOSUJEMY: A / B)

OPCJA A: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot” nie ignoruje znajdujących się obok terenów, oddziałów wroga itd. Wynika stąd m.in, że jeśli model taki styka się z jakimkolwiek terenem którąś ze stron podstawki (nie kantem), to wykonując manewr pivot ruchem naziemnym musi wejść na ten teren.

OPCJA B: Pojedynczy model wykonujący manewr „pivot”: manewr ten wykonywany jest „w powietrzu”

B z modyfikacjami, żeby rydwany nie szarżowaly zahaczjąc o las ("bo to tylko pivot był!")

3. Do domku nie można wlatywać, latacze sklasyfikowane jako piechota mogą do niego wejść jedynie ruchem naziemnym(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

4. Wywalamy dział worst play. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

4a) Łuk a BSB – Magiczny łuk/magiczna broń dwuręczna na BSB są dozwolone. Organizator turnieju może jednak zakazać stosowania takich połączeń. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

PRZECIW - na zachodzie gra sie chyba, że nie można. Logika podpowiada również, że nie można. Poza tym...najważniejsze :)......Army Builder nie puszcza :)

4b) Niedozwolone jest wykonywanie manewru wheel/pivot przy szarży na maszynę, skirmish lub samotnego bohatera on foot, jeśli miałby on przekraczać 45 stopni powyżej tego, co jest konieczne, aby szarża w ogóle doszła (w razie wątpliwości sugerujemy sprawdzić taką samą kartką, jaką mierzy się Line of Sight). (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

4c) Wejście oddziału na stół: Jeśli ze względu na specjalne zasady na stół wchodzi oddział, który z niego nie wyszedł, a zatem nie wiadomo, w jakiej formacji się znajduje (np. minersi, beastmeni), kiedy stawiamy go przy krawędzi w nowej formacji, żaden model nie może być dalej od krawędzi stołu niż podwójna wartość MV jednostki. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

5) Podstawki pod maszyny: Pod maszynami wymagana jest adekwatna podstawka. Może to być kwadratowa 40x40 lub 50x50 mm lub okrągła o podobnych rozmiarach (za wyjątkiem ST, hellcannona) Jeśli nie masz odpowiedniej podstawki, wszelkie wynikające z tego wątpliwości są rozstrzygane na korzyść przeciwnika. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA-dopisać, co to "adekwatna"

6) Spowalnianie odziałów i bohaterów. (GŁOSUJEMY: OPCJA A/ OPCJA B)
Jeśli oddział znajduje się w promieniu 8” od wroga, a w oddziale znajduje się bohater i jest on dalej, w promieniu np. 9” od wroga, To czy bohater, wychodząc z oddziału:
OPCJA A: Może maszerować
OPCJA B: Nie może maszerować

A - przecież, to oczywiste....spowalnia oddział a nie spowalnia bohatera...tak jak w lesie...z oddziałem bohater nie pomaszeruje, ale jak się odłączy to owszem.

7) Jeśli bohater wychodzi z oddziału pod wpływem Rune of Wrath z Kowadła, gracz dwarficki może wybierać, czy spowolniony pozostaje oddział, czy bohater (jak w wypadku czarów RiP) (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

8 ) Forest Spirits a elven steed:
8a) Wild Riderzy to nie elfy, tylko forest spirits. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

8b) Rumaki WR nie mają magicznych ataków, gdyż są to te same Elf Steed, co w wypadku innych oddziałów w AB (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

9) Promień WLC przechodzi przez domki:

A) zawsze
B) tylko jeśli nie są w 100% wykonane z kamienia
C) Tylko, jeśli nie mają kamiennych elementów
D) Wcale

Opcja A/B/C/D

D - domki sa z kamienia...chaty są z drewna :) (wystarczy zrobić takie rozróżnienie w uściśleniach do terenów :P

10) Za maszynę, której zginęła cała załoga, ale stoi przy niej master engineer (GŁOSUJEMY: A / B)
OPCJA A: Są punkty zwycięstwa dla przeciwnika
OPCJA B: Nie ma punktów zwycięstwa dla przeciwnika

B

11) Czy mag z rzuconym na siebie czarem hand of dust może zabić czołg? (GŁOSUJEMY: TAK / NIE)

TAK - to czar na maga a nie na czołg, poza tym np. bretoński killing blow na large targety działa więc jest precedens zabijania go jednym ciosem

12) Szczur spadający z dzwonka nie dostaje „hita” za zniszczony rydwan. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

NIE - to relikt z 6 edycji, badźmy rozsądni (nota bene podobnym reliktem jest np. ustawianie się Beast Herdów po szarzy, po 4 modele w szeregu, gdyby ode mnie to zależało, uściśliłbym że teraz ustawiaja się po 5 modeli, bowiem czasem należy iść z duchem zasad a nie z ich literą - tak, tak..wiem gdzieś ktoś w FAQ napisał, że to dalej 4 modele...

13) Skaveny nie dostają bonusu za ranki, jeśli muszą zdać test LD na "własnym, niemodyfikowanym LD" (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

14) Załoga Hellcannona może się od niego z własnej woli odłączyć. Nie można jej jednak z powrotem przyłączyć do szalejącej i miażdżącej wszystko bestii.(GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

PRZECIW - owszem odłączyć mogą, jak każda załoga, ale czemu nie mogą wrócić? Cóż z tego, że szaleje, do oddziałów frenzy też można dołączać

15) Czołg w walce wręcz z kilkoma przeciwnikami:(GŁOSUJEMY: A / B / C)
Opcja A: Musi wybrać jeden oddział, który będzie miażdżył – w ten cel wchodzą wszystkie hity czołgu w danej rundzie walki.
Opcja B: Deklarować, w który cel wchodzi ile razy D3 impactów (przed rzutem kostką)
Opcja C: Zadaje hity wszystkim przeciwnikom w styku

Z wymienionych B, ale logiczniejsze byłoby rozlosowywanie - nawet najlepszy kierowca czołgu w tumulcie walki nie wyceluje tak jakby chciał

16) Ratlingi/Jezzaile nie mogą wchodzić do budynków (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)

ZA

17) Reakcje na szarżę: Załoga jest wystawiana przed maszynę dopiero po sprawdzeniu, że szarża dochodzi do celu. Jeśli szarżującemu oddziałowi nie wystarczy ruchu, by dojść do maszyny przed przestawieniem załogi – szarża jest spalona. (GŁOSUJEMY: ZA / PRZECIW)
ZA

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Buszmen byłby zajebisty gdyby miał więcej czasu właśnie . :)
Beka na maxa

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Czy mam dac te uscislenia mojej babci, zeby sie wypowiedziala?

Barbarossa zaproponowal zeby kandydaci sie wypowiedzieli -zeby osoby glosujace potem na wybor LS mialy jakis poglad na wiedze konkretnej persony
A tu kazdy kto ma 5min sie uzewnetrznia swoim spojrzeniem ne zasady.. bez urazy; ale tylko robicie chaos - i przez to trudniej dotrzec do wypowiedzi faktycznych kandydatow

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Jankiel pisze:Albo pivot już po ucieczce.
Mimo, że moja armia mnóstwo by zyskiwała na niszczeniu oddziałów przeciwnika a pomocą pivotów, to jakoś wstyd by mi było wymagac od przeciwnika, by ściągał ze stołu jednostki, które obracając się w ierunku ucieczki zahaczają kawałkiem podstawki o terenlub o moje jednostki (da się ustawić smoka tak, by po oblanym terrorze przeciwnik robiąc turna zabijał się o niego).
Tylko, że pivot po nie rozwiązuje problemu z tym, że oddział uciekający ma bliżej nieokreślony front, który nie wiadomo o co dokładnie zahacza. Natomiast gdyby oddział spivotować w powietrzu jednocześnie zazanaczając, że jeśli w skutek tego pivotu oddział znajdzie się na terenie bądź innym oddziale który znajduje się pomiędzy źródłem paniki/szarżującym, a uciekającym oddziałem, to się nie rozbija. Nie będzie wtedy rozbijania się przez "cofnięcie" co jest bzdurą, ale będzie rozbijanie się poprzez rozszerzenie frontu co już taką bzdurą nie jest i będzie dokładnie widoczne jaki jest front oddziału, w którym kierunku ucieka, gdzie ten oddział się zaczyna i gdzie kończy. Jednocześnie będzie to też jak najbardziej zgodne z rulebookiem bo jeśli ktoś zaplanuje na przykład, że spanikuje jakiś oddział ten spivotuje i przebiegnie przez trzy inne, co jest jasno napisane w rulebooku, a tutaj się nagle okaże, że wg uściśleń on wcale nie pivotuje i przebiega tylko przez jeden to się może na LS wkurzyć.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Bladeweaver
Mudżahedin
Posty: 340
Lokalizacja: Wrzeszcz

Post autor: Bladeweaver »

Niestety, jeśli Liga Sędziowska, ma być gronem "szacownym" i "elitarnym", to członkowie tejże ligii muszą spełniać pewne warunki.

Tymi warunkami nie jest bycie bardzo dobrym graczem. Aby być poważanym członkiem Ligii, trzeba znać na wylot zasady, zasady tworzenia zasad, zmiany jakim podlegają zasady i zasady tych zmian, a przede wszystkim trzeba wiedzieć co oznacza duch gry. No i trzeba mieć umiejętność obiektywnej oceny, także zasad dla własnej armii.

Podsumowując nie które kandydatury są co najmniej nie trafione... Ja osobiście widziałbym:
Barbarossa
Shino
Dzik
Reszta nie wiem...
Draconis - Wejherowski Klub Gier Bitewnych

Kiss my shiny metal ass !!!

Obrazek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

dzik to jedna z najgorszych kandydatur jakie padly w tym temacie.
ten koles odzywa sie tylko jak jest jakis dym (co wskazuje ze forum przeglada wmiare regularnie) - w kwestii zasad nie pamietam zeby sie wypowiadal..

Awatar użytkownika
Bladeweaver
Mudżahedin
Posty: 340
Lokalizacja: Wrzeszcz

Post autor: Bladeweaver »

Szkoda iż w mojej wypowiedzi ujrzałeś tylko kandydaturę Dzika...
Draconis - Wejherowski Klub Gier Bitewnych

Kiss my shiny metal ass !!!

Obrazek

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Bo pozostałe dwie kandydatury są niekontrowersyjne, a nawet więcej - oczywiste :)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Tak jak napisal Tomash - do pracy Shina i Barbarossy mimo czepialskiej natury nie mam zadnych zastrzezen (no dobra, Shina troche w strone polhammera zaczela ciagnac ostatnio.. :P) wiec nie wspominalem o nich.
z dzikiem co innego
tak samo zgadzam sie z twoimi wymaganiami wobec LS - zapomniales jednak dodac 'checi', 'dyspozycyjnosci', i paru innych cech ktorych spora liczba kandydatow (w tym wlasnie dzik) nie posiada

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

bless pisze:Ja bym sie jeszcze zastanowil nad uscisleniem dotyczacym spowalniania oddzialow i herosow z kowadla. Zalozmy, ze przyjmie sie opcja, ze krasnal wybiera kogo spowolni , jak w przypadku RIP (narazie wiekszosc sklania sie ku takiemu rozwiazaniu).

Mam jednak taka zagwozdke - kiedy krasnal deklaruje kogo spowalnia?

Zalozmy, ze mam vampira biegacza, ktory stoi w jednym oddziale (spowolnionym z kowadla). Okolo 17" od wampira jest drugi oddzial.

I teraz ja sobie kombinuje, ze przejde z oddzialu do oddzialu. Wychodze wampirem a przeciwnik mowi: "spowalniam wampira". Hmmm.... Wampir doznaje naglych slabosci i zawrotow glowy... slania sie na nogach..... Wyszedlem z oddzialu, wiec juz wrocic nie moge. Wampir stoi jak dupa blada przed plutonem egzekucyjnym. Do jednego regimentu nie dojdzie, do drugiego nie moze wrocic.

W takim razie co? Zawsze niespodzianka? Wystawiam model za regiment i dopiero patrze na mine przeciwnika, czy mi splata figla, czy nie? A moze przed wyjsciem powinnismy pytac o potencjalna decyzje przeciwnika, o deklaracje ewentualnych decyzji?

Moim zdaniem, na herosa, ktory normalnie nie moglby byc celem spowolnienia, runa nie powinna dzialac takze po wyjsciu ze spowolnionego oddzialu. Przede wszystkim dlatego, ze wyeliminuje to problem"niespodzianki". No i mimo wszystko jest to jakis uklon w strone zastrzezenia, ze na herosow (non LT) ta runa nie dziala.

Prosze o wziecie pod uwage powyzszego wywodu. :)
=D>

od siebie dodam taka sytuacje - w oddziale pod dzialaniem runy siedzi latajacy strigoi. runa spolawia ruch, albo kasuje latanie - w jaki sposob (i czy w ogole) dziala na strigoia? :wink:
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Bladeweaver
Mudżahedin
Posty: 340
Lokalizacja: Wrzeszcz

Post autor: Bladeweaver »

TruePunk pisze:Tak jak napisal Tomash - do pracy Shina i Barbarossy mimo czepialskiej natury nie mam zadnych zastrzezen (no dobra, Shina troche w strone polhammera zaczela ciagnac ostatnio.. :P) wiec nie wspominalem o nich.
z dzikiem co innego
tak samo zgadzam sie z twoimi wymaganiami wobec LS - zapomniales jednak dodac 'checi', 'dyspozycyjnosci', i paru innych cech ktorych spora liczba kandydatow (w tym wlasnie dzik) nie posiada
Ta wypowiedz podoba mi się dużo bardziej... :D
Draconis - Wejherowski Klub Gier Bitewnych

Kiss my shiny metal ass !!!

Obrazek

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Runa nie działa na nie LT herosów tak więc jakim prawem miała by nagle zacząć na herosa który wyszedł z oddziału. Sorry ale tłumaczenie bo tak jest z RIP jakoś do mnie nie trafia, jak ktoś zacznie rzucać czary na moich herosów a w opisie jest że nie może to że jest to czar RIP nie wiele pomoże.

Co do ucieczek od breaków to od roku nad tym kminie i jest cały czas problem. Opcja Jankiela jest bardzo dobra względem określania gdzie oddział stoi po ucieczce, czy wypadł za mapę itd, natomiast te paniki jakoś tu nie pasują.
Co wy na taką opcje:
w uproszczeniu ucieczka tak jak według pomysłu Jankiela, a później turn.
Chodzi o to żeby odległość na którą ucieka oddział ustalić przy pomocy pomysłu Jankiela a następnie ustawić oddział tak ustawić powinien wyglądać w skutek ucieczki (czyli obrócić).

ODPOWIEDZ