Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Grolshek »

kevinior pisze:zgadza sie, zawsze 1" przed
i faktycznie tylko i wylacznie to co zostanie ,,przeleciane" przez fanola
Faktycznie potrzebne było potwierdzenie. Brawo za posta =D>
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

a dziekuje :mrgreen:
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Gdy Doom diver strzela, teoretycznie nie używa templatea tylko modelu. Słyszałem miłą dla ucha plotkę, że skoro nie jest to template, więc postać która jest w oddziale zostanie tym trafiona, nie ma look outa. Brzmi zbyt pięknie, ale upewniam się xD
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

niby prawda, lecz w opisie DD jest napisane ze to unit dostaje hity a nie model wiec srednio ma sie hitowanie unita do modelu znajdujacego sie w nim. to nie dziala jak placek tylko jako wskaznik (na potrzeby gdyby zahaczylo wiecej niz 1 klocek ) tak mi sie wydaje ale wiecej opinii by sie przydalo od bardziej ogarnietych ludzi
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Jeśli znacznik ląduje na postaci w oddziale (#R&F>4) to wszystkie hity zgarnia oddział i tak i tak.
Jeśli na postaci w oddziale ze zbyt małą ilością R&F (#R&F<5) to rozdzielane są hity możliwie równo wszystkim w oddziele a taki oddział nie daje Look-outa i tak.
Jeśli trafiamy w postać która jest blisko innego oddziału (naturalnie o tym samym troop type) który może dać look-outa to normalnie możemy to zrobić bo jest to normalny shooting attack. Nie ma znaczenia jaki jest sposób wyznaczania trafień skoro to jest maszyna strzelająca w shooting phase.
Oczywiście lookoutujemy wszystkie trafienia oddzielnie.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2014, o 22:24 przez ślivek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

ślivek pisze:Jeśli na postaci w oddziale ze zbyt małą ilością R&F (#R&F<5) to rozlosowywane są hity a taki oddział nie daje Look-outa.
Nie są rozlosowywane, a przydzielane po równo każdemu modelowi. Jeśli natomiast hitów jest mniej niż ilość modeli w oddziale, albo jest nadwyżka ponad wielokrotność modeli w oddziale, to wszystko przydzielane jest przez właściciela oddziału :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Ok, dzięki za odpowiedź. Wiedziałem, że to zbyt piękne by było prawdziwe :mrgreen:
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Jasne Azur - racja to miałem na myśli napisałem inaczej już zmieniam :)
Obrazek

Gonzo88
Warzywo
Posty: 17

Post autor: Gonzo88 »

Jak działa Gaze of Mork rzucony do walki? Czy rani tylko modele po linii?

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Gaze of Mork to direct damage - nie możesz go rzucać do walki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek_LF
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Kraków/Mielec

Post autor: Misiek_LF »

Ale to czar z losowym zasięgiem, więc może go rzucić na oddział poza CC i jak rzucisz dużo zasięgu, to na przykład złapie oddział stojący kawałek dalej. Co się wtedy dzieje? Rani normalnie?

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

ślivek pisze:Gaze of Mork to direct damage - nie możesz go rzucać do walki.
W FAQ jest napisane, że akurat ten czar można.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Też właśnie przeczytałem, że umieścili w erracie - super sprawa. Może ten czar jest jednak trochę bardziej użyteczny :D

Co do pytania - tak, tylko modele po linii. Tak samo jak zniesienie templatki rozpatruj - w co zahaczy w to trafia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

Czy gobo boss na wilku ma zasadę "przedniej straży" ?

Czy fanatyk lub mangler przelatujący przez oddział w walce wypłaca hity oddziałowi przez który przelatuje, czy wszystkim jednostkom walczącym ?

Awatar użytkownika
Mad Max
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Mad Max »

1. Gobos nie ma zasady vangarda. Chyba, że jest w oddziale, który ma taką zasadę.
2. Tylko to co "zahaczy". Parę postów wyżej masz wypowiedź Grolsheka na ten sam temat ;)

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

1. dziękuję
2. dziękuję, racja, stoi wyżej.

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Wilk ma zasadę lekkiej jazdy, więc i straży przedniej, więc big boss na wilku powinien mieć samotnie straż przednią.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

No byłoby korzystnie, zwłaszcza żeby spuścić go od razy ze smyczy na maszyny przeciwnika. @Mad Max@ Skoro może korzystać z tej zasady jak jest w oddziale, to dlaczego nie może jak jest wystawiony pojedynczo ?

Awatar użytkownika
Mad Max
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Mad Max »

WRRRRRRRRRRRÓÓÓÓÓÓĆĆĆĆĆĆĆĆĆĆĆ....

Oczywiście goblin na wilku ma zasadę straży przedniej z racji wierzchowca... Zarówno sam jak i w oddziale ;) Sobotnie zaćmienie mnie chyba dopadło...

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Skarsnik pisze:Tricksy Traps: Any friendly Night Goblin unit that chooses to flee as a charge reaction ...
Czy tutaj chodzi o to, że dowolny oddział rasy Night Goblin? Coś jak Dwarfs (hatred: Dwarfs), Orcs czy Goblins (te akurat wyjaśnione w miarę w zasadzie Size Matters)? Do tej pory przez nieuwagę odczytywałem to jako Night Goblins unit co już wskazuje na konkretny oddział o nazwie Night Goblins.
Jeśli chodzi tutaj o rasę to wychodzi na to, że ta zasada stosuje się także do Nocników Bossów, Squig Herdów i Hoppersów?

Niby można powiedzieć, że to dotyczy tylko oddziałów tych co mamy w core. Tak samo myślałem wcześniej ale z drugiej strony to oddział Night Goblins też nie ma dopisku że jest to Night Goblin unit. Night Goblin Boss także nie ma tego dopisku oraz Night Goblin Squig Herders też. W nazwach każdego z tych oddziałów jest człon "Night Goblin" mimo wszystko. To nie tak że się czepiam słówek tylko biorąc RAW - nie ma takiego oddziału z którym by to działało poza Skarsnikiem (który taki dopisek oczywiście ma jako Special Character) a biorąc RAI - do tej pory sądziłem że chodzi im o Night Goblins ale w sumie równie dobrze mogło im chodzić o rasę.

Imho to nie jest oczywista sprawa a to że naprawdę ogarnięty koleś o tym pisał i nagrywał filmik (ten ten zamieszczony w dziale Strategia) to tylko potwierdza to że trzeba chyba zapytać się mądrych ludzi - stąd pytam najpierw was co sądzicie - jak będą głosy podzielone to trzeba się będzie zapytać LS.
Obrazek

ODPOWIEDZ