Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
to chyba po jakiejs erracie. W booku jest wounds caused by spells. A chyba teraz wasza retoryka sprowadzala horror do teog, ze nie zadawal woundow.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
No dokładnie, jest tam "wounds caused by spells", ale opis Ward Save'a z Rule Booka także pozwala na ochronę przeciwko Woundom tylko. W związku z tym, jeśli Wardy działają, to wszystkie, te z BotWD również, bo ich wording jest identyczny. Nie wiem tylko czemu Regeneracja także, skoro nie ma o niej słowa w opisie Black Horroru, a o Ward Save'ach tak 

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... r#p1145005
było 5 głosów na tak
lepiej grać tak jak ni jak
wyjdzie odpowiedź w FAQ to będzie zmiana, tak jak wiele innych rzeczy
było 5 głosów na tak

wyjdzie odpowiedź w FAQ to będzie zmiana, tak jak wiele innych rzeczy
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Shino - FAQ do RB, str. 7, druga kolumna, pierwszy akapit od dołu:w koncu on dziala przeciwko magicznym atakom a horror takowym nie jest (jest jak juz zauwazyliscie testem statystyki).
Horror, jak i KAŻDE inne zaklęcie to magiczny atak. BoTWD daje ward save. Nie ma znaczenia czy atak rani czy nie - w wordingu FAQa jest" all attacks from spells, magic weapons, shoots from magic items(unless stated otherwise).
Nasza? To wynika z wordingu zaklęcia. Gdzie jest napisane, że Horror zadaje jakiekolwiek rany?A chyba teraz wasza retoryka sprowadzala horror do teog, ze nie zadawal woundow
W booku jest też, że przed instant kills nawet ward nie broni. Gdyby nie furtka sformuowaniem "unless specified otherwise" w ogóle nie byłoby dyskusji.W booku jest wounds caused by spells
W wordingu Horrora jest "specified otherwise" i jest opis, jak w tym przypadku działa ward. I tylko ward, bo zaklęcie normalnie nie pozwala na save.
czyli jak? łamiąc zasady?To może w ogóle warto przeredagować cały RB?lepiej grać tak jak ni jak
attacks made by spells to nie oznacza, ze kazdy inne zaklecie zarowno jak i horror.Horror, jak i KAŻDE inne zaklęcie to magiczny atak
Oznaczaq to, ze kazdy atak z zaklecia.
czyli dobrze, ze zgadzasz sie ze mna, ze nie powinno byc warda z botwdNasza? To wynika z wordingu zaklęcia. Gdzie jest napisane, że Horror zadaje jakiekolwiek rany?


eteryki by sie ucieszyły z takiej wersji
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie zgadzam się. BoTWD daje warda przeciwko ranom z zaklęć i ataków magicznych - ogólnie. Wardy dają szansę wybronienia rany - ogólnie. Tyczy się to gross zaklęć które mają siłę i ranią normalnie. To chyba jasne jest.czyli dobrze, ze zgadzasz sie ze mna, ze nie powinno byc warda z botwd
Od autokilla nie ma żadnych sejwów. Nawet wardów. Nawet z BoTWD. Unless specified otherwise. Autokillem zgodnie z wordingiem jest np. Pit of Shades, Final Transmutation, The Dwellers Below, The Purple Sun of Xereus. I w żadnym opisie tych zaklęć nie ma specified otherwise.
Specified otherwise odnosi się do wordingu Horrora gdzie jest jak byk, że przed autokilem dopuszcza się jeden test warda. Horror zamienia wording warda z sejwowania rany na pozostanie w grze. Co jest w tym skomplikowanego?
+1no podejście, że wymuszony test i rana nie jest magicznym atakiem mi się podoba
eteryki by sie ucieszyły z takiej wersji
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 12:38 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
nom. Do momentu przeczytania, ze w eterycznosci nie ma nic o instant killach i tego typu efektach, ale by sie ucieszyluy.misha pisze:no podejście, że wymuszony test i rana nie jest magicznym atakiem mi się podoba
eteryki by sie ucieszyły z takiej wersji
to, ze horror zamienia no saves of any kind allowed w no armopur saves, co widac w opisie?Specified otherwise w wordingu Horrora. Horror zamienia wording warda z rany na pozostanie w grze. Co jest w tym skomplikowanego?
co w tym takiego skomplikowanego?
Ucieszyłyby się z zasędziowaniu przez Ciebie zaklęcia jako niemagicznego ataku - bo niemagiczny instant kill mogą spokojnie olać.nom. Do momentu przeczytania, ze w eterycznosci nie ma nic o instant killach i tego typu efektach, ale by sie ucieszyluy.
Przeczytaj wording zaklęcia jeszcze raz. No armour save to już tam jest, niejako z automatu. No saves of any kind allowed jest przy instant kill zasadą ogólną ze str. 44. Gdyby Horror nie miał tekstu w nawiasie, to po oblaniu testu siły zbierałoby się modele ze stołu.to, ze horror zamienia no saves of any kind allowed w no armopur saves, co widac w opisie?
Ale to w nawiasie to jest właśnie te specified otherwise, wspomniane w zasadzie ze str.44.
Tekst w nawiasie wskazuje, jak należy zinterpretować sejwa, który ogólnie chroni przed raną.
Ponawiam pytanie....skąd ta regenerka wam tam wyszła? Nie chcę być złośliwy, choć może posty są nieco grubiańskie, ale jak macie jakiś FAQ, czy inne dane do interpretacji to się podzielcie, albo sprostujcie uścislenie i po problemie.
zaczynamy przekrecac wlasne wypowiedzi juz? to bedzie znacznie ciekawsza dyskusja.Ucieszyłyby się z zasędziowaniu przez Ciebie zaklęcia jako niemagicznego ataku - bo niemagiczny instant kill mogą spokojnie olać.
nie. Z tektu zaklecia. Co onzacza, ze jest to *uwaga, uwaga* specified otherwise *woooooah*.Ucieszyłyby się z zasędziowaniu przez Ciebie zaklęcia jako niemagicznego ataku - bo niemagiczny instant kill mogą spokojnie olać.
nie. tekst przed nawiasem zmienia zapis ze strony 44 na rzecz tego czaru. Gdyby nie tekst w nawiasie by sie zdawalo tyle wardow ile ma w profilu woundow model.Gdyby Horror nie miał tekstu w nawiasie, to po oblaniu testu siły zbierałoby się modele ze stołu.
a ja ci odpowiem jeszcze raz: z zapisu no armur saves (reenka pod armour save nie popdpada)Ponawiam pytanie....skąd ta regenerka wam tam wyszła?
Ja przekręcam? Zdaje się uparcie bronię jednego stanowiska.zaczynamy przekrecac wlasne wypowiedzi juz? to bedzie znacznie ciekawsza dyskusja.
Odniosłem się do rewelacji poniżej:
Którą obala FAQ do RB str.7. Sugerujesz dość ciekawe sędziowanie, co jest powodem wesołości. A jak żartujesz, to może chociaż emotkę jakąś zapodaj - bo suchar Ci wyszedł.w koncu on dziala przeciwko magicznym atakom a horror takowym nie jest
Rozwiniesz to?nie. Z tektu zaklecia. Co onzacza, ze jest to *uwaga, uwaga* specified otherwise *woooooah*.
Nie. Nie zdawałoby się żadnych savów. Jeszcze raz strona 44 - Instant Kills, ramka.nie. tekst przed nawiasem zmienia zapis ze strony 44 na rzecz tego czaru. Gdyby nie tekst w nawiasie by sie zdawalo tyle wardow ile ma w profilu woundow model.Gdyby Horror nie miał tekstu w nawiasie, to po oblaniu testu siły zbierałoby się modele ze stołu.
tekst balck horror. Gdyby mial nie pozwalac na wardy, regenki na rowni z armour save'ami to nie byloby zapisu no armour saves, ktory nasdpisuje fraqgment ze strony 44.
zawsze mozesz sobie przypomniec czy na eteryki dzialaja magiczne efekty. Oraz czy botwd dziala na magiczne efekty czy tez moze tylko ataki.
przekrecasz. Horror moim zdaniem nie jest atakiem a nie nie jest magiczny.Ja przekręcam? Zdaje się uparcie bronię jednego stanowiska.
zawsze mozesz sobie przypomniec czy na eteryki dzialaja magiczne efekty. Oraz czy botwd dziala na magiczne efekty czy tez moze tylko ataki.
Co D&D obniża przy zerówce z deatha? Prosiłbym konkretną odpowiedź, bo było już kilka zmian i się pogubiłem.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Argument za użyciem regenerki jest , że zamiast zapisu :no save of any kind użycie w zaklęciu no armour saves...naciągane i to bardzo. Zauważ, że niczego w kontekście Instant Kills to nie zmienia. To dalej jest Instant Kill od którego nie ma savów. Jedyne co tekst w nawiasie w AB prostuje względem RB to podaje efekt warda - że nie bronisz ran, tylko cały model przed śmiercią). Można byłoby jeszcze bronić argumentację, że tekst z AB powinien nadpisać tekst z RB, gdyby rzeczywiście ten wording z regenerką jeszcze był. A skoro go nie ma....to nieco cieniutko to wygląda.tekst balck horror. Gdyby mial nie pozwalac na wardy, regenki na rowni z armour save'ami to nie byloby zapisu no armour saves, ktory nasdpisuje fraqgment ze strony 44.
Żartujesz prawda? To pitka czy słoneczko to tylko efekty, nie ataki? Nie no jak tak uściślacie, to w zasadzie dyskusja jest zbędna.przekrecasz. Horror moim zdaniem nie jest atakiem a nie nie jest magiczny.
Po co? Pamięć jest zawodna. Po to się wydaje pieniądze na podręczniki by sobie zajrzeć i wiedzieć, jak konkretnie wygląda wording.zawsze mozesz sobie przypomniec czy na eteryki dzialaja magiczne efekty. Oraz czy botwd dziala na magiczne efekty czy tez moze tylko ataki.
A może Curie-Skłodowska też?!? To chyba nie najlepszy przykład - bo jak pitka wypłaca ataki, to ruiny przez które się przebiega też. A stąd już tylko krok do szarżujących murków...Asmodai pisze:To pitka czy słoneczko to tylko efekty, nie ataki? Nie no jak tak uściślacie, to w zasadzie dyskusja jest zbędna.

Czy atrybut z lore of beast działa na oddział piechoty z bohaterem na koniku?
Edit: to jest właśnie przykład jakich pytań tutaj NIE zadajemy. Zanim zapytasz - sprawdź w podręczniku.
- Furion
Edit: to jest właśnie przykład jakich pytań tutaj NIE zadajemy. Zanim zapytasz - sprawdź w podręczniku.
- Furion
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
czy tam nie jest przypadkiem w opisie unit a nie models 
rzucasz czar na oddział piechoty a nie na oddzial kawalerii, w heaven jest w atrybucie models

rzucasz czar na oddział piechoty a nie na oddzial kawalerii, w heaven jest w atrybucie models
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Panowie, bez takich.
Laik, przed zadaniem pytania sprawdzamy w podręczniku.
Misha, na takie pytania nie odpowiadamy, a jak już odpowiadamy to poprawnie.
Odpowiedź jest napisana bezpośrednio w podręczniku w ramach zasady o którą Laik pyta. Wystarczy przeczytać.
pozdrawiam
Furion
Laik, przed zadaniem pytania sprawdzamy w podręczniku.
Misha, na takie pytania nie odpowiadamy, a jak już odpowiadamy to poprawnie.
Odpowiedź jest napisana bezpośrednio w podręczniku w ramach zasady o którą Laik pyta. Wystarczy przeczytać.
pozdrawiam
Furion
Czy do walki w budynku moge wyznaczyc sztandarowego z magicznym bannerem i czy ten banner np. z armour piercing bedzie mial efekt podczas walki? To, ze sztandar nie dodaje +1 do combat resolution wiem, ale czy jego magia wplywa na zbroje przeciwnika. Prosze o jak najszybsza odpowiedz jutro mam wazna gre w kampani i musze zrobic rozpiske.