Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
1 nie, nie jest to obrażenia zadane magią/boundspellem
2 tak, parry save jest ward savem w CC
2 tak, parry save jest ward savem w CC
Jak teraz wygląda swift reform. robię reform, robię ruch, ale czy modele mogą przekroczyć swój 3xmv. Chodzi głównie o możliwość wejścia do domku w pierwszej turze hordą. Bo na UB spotkałem się z tym że nie można tak zrobić. pzdr
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Ale modele z tylniego szeregu czesto przechodzą wtedy nawet Mx5 lub x6, teleportując się po tym, jak pierwszy model dotknie domku.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Ale to już jest kwestia uproszczenia mechaniki wchodzenia do domku. Jakby wystawić 1000 Goblinów na stole, to mają nie móc wejść do domku, nawet jeśli 1" przed nim stoją?
P.S.: Chociaż w sumie taki oddział nie mógłby potem wyjść z tego domku zgodnie z mechaniką, więc jetem gotowy na wszelakie dziwactwa
P.S.: Chociaż w sumie taki oddział nie mógłby potem wyjść z tego domku zgodnie z mechaniką, więc jetem gotowy na wszelakie dziwactwa
Ostatnio zmieniony 20 mar 2014, o 21:38 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
No to przecież piszę, że mogą wejść. A co do wyjścia, to faktycznie możliwa jest syruacja, że oddział nie będzie mógł wyjść z domku z powodu swoich rozmiarów
ps. skróc nazwę klubu bo się forum rozjeżdża
ps. skróc nazwę klubu bo się forum rozjeżdża
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
2 pytania odnośnie "random movement":
1. czy jednostka w trakcie obrotu wyznaczającego kierunek ruchu moze dotknąć lub wirtualnie "zajść za" jednostkę, której nie ma zamiaru zaszarzowac? Chodzi mi np o zahaczenie tyłem regimentu czegoś, co stoi z boku, podczas gdy jednostka chce sie poruszyć prostopadle do swojej aktuanej pozycji.
Czy dobrze rozumuje, ze jesli takim pivotem dotykam wrogiej jednostki, to jest to legalne, o ile ruch zakonczy sie szarzą na te jednostkę?
2. czy jednostka z zasadą "random movement" może byc popchnięta przez np. Danse Macabre? Zakładam ze nie, bo nie moze sie poruszac w "remaining moves subphase", ale chciałbym uzyskac potwierdzenie
Przejrzałem uściślenia, ale nie znalazłem tam adekwatnego paragrafu.
1. czy jednostka w trakcie obrotu wyznaczającego kierunek ruchu moze dotknąć lub wirtualnie "zajść za" jednostkę, której nie ma zamiaru zaszarzowac? Chodzi mi np o zahaczenie tyłem regimentu czegoś, co stoi z boku, podczas gdy jednostka chce sie poruszyć prostopadle do swojej aktuanej pozycji.
Czy dobrze rozumuje, ze jesli takim pivotem dotykam wrogiej jednostki, to jest to legalne, o ile ruch zakonczy sie szarzą na te jednostkę?
2. czy jednostka z zasadą "random movement" może byc popchnięta przez np. Danse Macabre? Zakładam ze nie, bo nie moze sie poruszac w "remaining moves subphase", ale chciałbym uzyskac potwierdzenie
Przejrzałem uściślenia, ale nie znalazłem tam adekwatnego paragrafu.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
1. Wirtualne pivoty są dopuszczalne zarówno przy random movement jak i przy pivotowaniu w trakcie zwykłego ruchu i nie trzeba przecież do tego szarżować.
2. Skoro nie może się poruszać w "remaining moves subphase", bo porusza się w compulsory, to po rzuceniu zaklęcia co prawda dostanie taki sam ruch, jaki ma w "remaining moves subphase", ale nie ma w niej żadnego, więc się nie poruszy. Jednak nadal może być celem czaru na inne potrzeby (np. atrybutu TK).
2. Skoro nie może się poruszać w "remaining moves subphase", bo porusza się w compulsory, to po rzuceniu zaklęcia co prawda dostanie taki sam ruch, jaki ma w "remaining moves subphase", ale nie ma w niej żadnego, więc się nie poruszy. Jednak nadal może być celem czaru na inne potrzeby (np. atrybutu TK).
No to następne: gutstar ustawiony w trójki z FCG z przodu. W drugim szeregu duża świnka z koroną i bsb. Rzucam czelendża. Ogr odmawia. Wybieram: nie działa korona lub nie działa przrzut brejka. Dobrze kombinuję ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
o BSB jest w FAQ, odmawiasz challenge i wycofany BSB traci Hold Your Ground, ale magiczny sztandar nadal daje efekty
co do przedmiotów to w FAQ jest jedynie o uciekających modelach, że nie używają magicznych przedmiotów
co do przedmiotów to w FAQ jest jedynie o uciekających modelach, że nie używają magicznych przedmiotów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Czyli jedyne co to mogę wybrać iż przerzut brejka nie działa ? WYSTARCZYmisha pisze:o BSB jest w FAQ, odmawiasz challenge i wycofany BSB traci Hold Your Ground, ale magiczny sztandar nadal daje efekty
co do przedmiotów to w FAQ jest jedynie o uciekających modelach, że nie używają magicznych przedmiotów
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Nie.Dydu pisze:Pierwszy ruszył się ponad 2xM czy to legalne?
ograniczenie 2xM jest na poziomie manewru, marsz czy jego brak na to nie wplywa wg RBDydu pisze:A czy w przypadku kiedy nie zdał marszu i/lub nie może maszerować to dzięki darmowym free-reformom może i tak ruszyć się dowolnym modelem do 2xM (zakładając, że środkowy model robi 1xM)
tak samo czy to fast cavalry czy nie, reformując zombi w kreskę też masz to samo ograniczenie
FAQ mówi jak ruszać fasty - podnosisz oddział do góry i ustawiasz w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przeszedł ponad 2xM do tego miejsca, przecież model środkowy może zmienić swoje położenie nie wnikałbym aż tak
zasada specjalna Immune to Psychology z RB mówi, że większość modeli musi być immune, więc 2 trole musisz miećGrolshek pisze:Czy gobliński mag przyłączając się do jednego trolla zyskuje odpornośc na panikę ?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Buuu. Sniki plan poooszedł...misha pisze:ograniczenie 2xM jest na poziomie manewru, marsz czy jego brak na to nie wplywa wg RBDydu pisze:A czy w przypadku kiedy nie zdał marszu i/lub nie może maszerować to dzięki darmowym free-reformom może i tak ruszyć się dowolnym modelem do 2xM (zakładając, że środkowy model robi 1xM)
tak samo czy to fast cavalry czy nie, reformując zombi w kreskę też masz to samo ograniczenie
FAQ mówi jak ruszać fasty - podnosisz oddział do góry i ustawiasz w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przeszedł ponad 2xM do tego miejsca, przecież model środkowy może zmienić swoje położenie nie wnikałbym aż tak
zasada specjalna Immune to Psychology z RB mówi, że większość modeli musi być immune, więc 2 trole musisz miećGrolshek pisze:Czy gobliński mag przyłączając się do jednego trolla zyskuje odpornośc na panikę ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl