Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: kubencjusz »

1 nie, nie jest to obrażenia zadane magią/boundspellem
2 tak, parry save jest ward savem w CC

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Jak teraz wygląda swift reform. robię reform, robię ruch, ale czy modele mogą przekroczyć swój 3xmv. Chodzi głównie o możliwość wejścia do domku w pierwszej turze hordą. Bo na UB spotkałem się z tym że nie można tak zrobić. pzdr
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nie, nie mogą przekroczyć 3 x M w czasie całego manewru.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

to ciekawe, bo w poznaniu Lidder zasedziowal mi ze mozna przekroczyc 3xM wchodzac do domku...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ale jak przekroczyć 3xM? Jak robisz Reform, to możesz max 2xM się rozsunąć, a potem można się już tylko Ruszyć, a nie Maszerować, więc maksymalnie 3xM wychodzi, nie? ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale modele z tylniego szeregu czesto przechodzą wtedy nawet Mx5 lub x6, teleportując się po tym, jak pierwszy model dotknie domku.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ale to już jest kwestia uproszczenia mechaniki wchodzenia do domku. Jakby wystawić 1000 Goblinów na stole, to mają nie móc wejść do domku, nawet jeśli 1" przed nim stoją? :?

P.S.: Chociaż w sumie taki oddział nie mógłby potem wyjść z tego domku zgodnie z mechaniką, więc jetem gotowy na wszelakie dziwactwa :lol:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2014, o 21:38 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No to przecież piszę, że mogą wejść. A co do wyjścia, to faktycznie możliwa jest syruacja, że oddział nie będzie mógł wyjść z domku z powodu swoich rozmiarów

ps. skróc nazwę klubu bo się forum rozjeżdża
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

2 pytania odnośnie "random movement":

1. czy jednostka w trakcie obrotu wyznaczającego kierunek ruchu moze dotknąć lub wirtualnie "zajść za" jednostkę, której nie ma zamiaru zaszarzowac? Chodzi mi np o zahaczenie tyłem regimentu czegoś, co stoi z boku, podczas gdy jednostka chce sie poruszyć prostopadle do swojej aktuanej pozycji.
Czy dobrze rozumuje, ze jesli takim pivotem dotykam wrogiej jednostki, to jest to legalne, o ile ruch zakonczy sie szarzą na te jednostkę?

2. czy jednostka z zasadą "random movement" może byc popchnięta przez np. Danse Macabre? Zakładam ze nie, bo nie moze sie poruszac w "remaining moves subphase", ale chciałbym uzyskac potwierdzenie :)

Przejrzałem uściślenia, ale nie znalazłem tam adekwatnego paragrafu.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

1. Wirtualne pivoty są dopuszczalne zarówno przy random movement jak i przy pivotowaniu w trakcie zwykłego ruchu i nie trzeba przecież do tego szarżować.

2. Skoro nie może się poruszać w "remaining moves subphase", bo porusza się w compulsory, to po rzuceniu zaklęcia co prawda dostanie taki sam ruch, jaki ma w "remaining moves subphase", ale nie ma w niej żadnego, więc się nie poruszy. Jednak nadal może być celem czaru na inne potrzeby (np. atrybutu TK).

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

No to następne: gutstar ustawiony w trójki z FCG z przodu. W drugim szeregu duża świnka z koroną i bsb. Rzucam czelendża. Ogr odmawia. Wybieram: nie działa korona lub nie działa przrzut brejka. Dobrze kombinuję ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

o BSB jest w FAQ, odmawiasz challenge i wycofany BSB traci Hold Your Ground, ale magiczny sztandar nadal daje efekty

co do przedmiotów to w FAQ jest jedynie o uciekających modelach, że nie używają magicznych przedmiotów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

misha pisze:o BSB jest w FAQ, odmawiasz challenge i wycofany BSB traci Hold Your Ground, ale magiczny sztandar nadal daje efekty

co do przedmiotów to w FAQ jest jedynie o uciekających modelach, że nie używają magicznych przedmiotów
Czyli jedyne co to mogę wybrać iż przerzut brejka nie działa ? WYSTARCZY :mrgreen:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Jak to z tym skirmishem jest?
Czy maszerując każdy model może ruszyćsię max 2xM, czy srodek oddziału?
Znaczy mam np. 3 modele:

:twisted: :twisted: :twisted:
ruszam srodkowy na 2xM i robie refke
:twisted:
:twisted:
:twisted:

Pierwszy ruszył się ponad 2xM czy to legalne?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dydu pisze:Pierwszy ruszył się ponad 2xM czy to legalne?
Nie.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

A czy w przypadku kiedy nie zdał marszu i/lub nie może maszerować to dzięki darmowym free-reformom może i tak ruszyć się dowolnym modelem do 2xM (zakładając, że środkowy model robi 1xM)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Czy gobliński mag przyłączając się do jednego trolla zyskuje odpornośc na panikę ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Dydu pisze:A czy w przypadku kiedy nie zdał marszu i/lub nie może maszerować to dzięki darmowym free-reformom może i tak ruszyć się dowolnym modelem do 2xM (zakładając, że środkowy model robi 1xM)
ograniczenie 2xM jest na poziomie manewru, marsz czy jego brak na to nie wplywa wg RB
tak samo czy to fast cavalry czy nie, reformując zombi w kreskę też masz to samo ograniczenie
FAQ mówi jak ruszać fasty - podnosisz oddział do góry i ustawiasz w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przeszedł ponad 2xM do tego miejsca, przecież model środkowy może zmienić swoje położenie :) nie wnikałbym aż tak
Grolshek pisze:Czy gobliński mag przyłączając się do jednego trolla zyskuje odpornośc na panikę ?
zasada specjalna Immune to Psychology z RB mówi, że większość modeli musi być immune, więc 2 trole musisz mieć
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

misha pisze:
Dydu pisze:A czy w przypadku kiedy nie zdał marszu i/lub nie może maszerować to dzięki darmowym free-reformom może i tak ruszyć się dowolnym modelem do 2xM (zakładając, że środkowy model robi 1xM)
ograniczenie 2xM jest na poziomie manewru, marsz czy jego brak na to nie wplywa wg RB
tak samo czy to fast cavalry czy nie, reformując zombi w kreskę też masz to samo ograniczenie
FAQ mówi jak ruszać fasty - podnosisz oddział do góry i ustawiasz w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przeszedł ponad 2xM do tego miejsca, przecież model środkowy może zmienić swoje położenie :) nie wnikałbym aż tak
Grolshek pisze:Czy gobliński mag przyłączając się do jednego trolla zyskuje odpornośc na panikę ?
zasada specjalna Immune to Psychology z RB mówi, że większość modeli musi być immune, więc 2 trole musisz mieć
Buuu. Sniki plan poooszedł...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Czy jednostka z tarczą i spearem ma parry save? Wydaje mi się, że nie, ale wolę się upewnić.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

ODPOWIEDZ