Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Hej.
Po paru bitewkach wymyśliłem w końcu coś takiego na BOB'a:
Thane @ 143.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Rune of Warding x3, Rune of Stone
Runesmith @ 93.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone, Rune of Spellbreaking
Runesmith @ 110.0 Pts
Gromril Armour
Rune of Stone, Rune of Spellbreaking x2
10 Quarrellers @ 130.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
10 Quarrellers @ 130.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
30 Longbeards @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Old guard
27 Hammerers @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Keeper of the gate
Rune of Sanctuary x2
Cannon @ 150.0 Pts
Rune of Burning, Rune of Forging
Cannon @ 145.0 Pts
Rune of Forging
Cannon @ 120.0 Pts
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrobomber @ 125.0 Pts
Gyrobomber @ 125.0 Pts
Jakies te krasie się strasznie drogie zrobiły . Przeżuty na maszynkach sa wypasione ale stwierdziłem, że chyba będę musiał sie przyzwyczaić do gołych maszyn jesli chcę zmieścić wiekszość tego co potrzebuję. Stąd jeden goły cannon w rozpie i dwa bombery. Bombery spełniają rolę gołych katap oczywiście. Żeby zwiększyć przeżywalność Hamków od magii dałem im MR2 co z runiarzem da im 4+ warda od magii. Grungi sie nie sprawdził bo jednak ludzie biora mało magicznych pocisków. Longi bez stubborna - licze że ustoja na steadfascie do czasu kontry hamków. Kusze do zapchania cora.
Po paru bitewkach wymyśliłem w końcu coś takiego na BOB'a:
Thane @ 143.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Rune of Warding x3, Rune of Stone
Runesmith @ 93.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone, Rune of Spellbreaking
Runesmith @ 110.0 Pts
Gromril Armour
Rune of Stone, Rune of Spellbreaking x2
10 Quarrellers @ 130.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
10 Quarrellers @ 130.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
30 Longbeards @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Old guard
27 Hammerers @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Keeper of the gate
Rune of Sanctuary x2
Cannon @ 150.0 Pts
Rune of Burning, Rune of Forging
Cannon @ 145.0 Pts
Rune of Forging
Cannon @ 120.0 Pts
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
Gyrobomber @ 125.0 Pts
Gyrobomber @ 125.0 Pts
Jakies te krasie się strasznie drogie zrobiły . Przeżuty na maszynkach sa wypasione ale stwierdziłem, że chyba będę musiał sie przyzwyczaić do gołych maszyn jesli chcę zmieścić wiekszość tego co potrzebuję. Stąd jeden goły cannon w rozpie i dwa bombery. Bombery spełniają rolę gołych katap oczywiście. Żeby zwiększyć przeżywalność Hamków od magii dałem im MR2 co z runiarzem da im 4+ warda od magii. Grungi sie nie sprawdził bo jednak ludzie biora mało magicznych pocisków. Longi bez stubborna - licze że ustoja na steadfascie do czasu kontry hamków. Kusze do zapchania cora.
Dzięki Panterq rzeczywiście bolec z inżynierem na rzecz canona wypadnie i za resztę punktów zamienię thundów (szkoda bo ich lubię) na kuszoli GW. Genka na razie zostawię, zobaczę jak się sprawdzi:). Żyrki nigdy mnie nie przekonywały, ale jak w praniu wyjdzie że będzie trzeba to miejsce gdzieś się znajdzie.
Magic resist na jednym oddziale to nie jest dobry antymagia, bo działa tylko przeciwko czarom zadającym obrażenia, w dodatku tylko jeśli te czary pozwalają na korzystanie z warda. Co z tego że będziesz miał ward 4+ na oddziale, skoro przeciwnik po prostu nie będzie dawał ci okazji do skorzystania z tego warda? Jasne, jest to dodatkowa ochrona przed snajperkami, ale czy warto brać sztandar który będzie działał tylko w tym wypadku? Zbyt sytuacyjne żeby miało sens.
Jeśli chcesz poprawić antymagię to wrzuć na hamków MRo Valaya. Dodatkowe +2 do dispela zrobi dużo więcej. A że musisz znaleźć 40 punktów? No cóż...
Nie rozumiem czemu nie chcesz grać na Grungnim, możesz rozwinąć temat? Za 60 punktów ward na 4+ dla BSBka i bańka z wardem 5+ to naprawdę świetna inwestycja. W twoim złożeniu BSB ma 2+/4++, z Grungnim i tarczą ma 3+/4++ - to aż tak różnica? Jasne, robi się też droższy, ale imo dużo lepszy (chociaż i tak wolałbym na nim GW).
Fanem gyrobomberów nie jestem, problem numer 1 to fakt, że armie na które dobrze on działa mają zwykle dużo odpowiedzi, problem numer 2 to straszna losowość działania, problem numer 3 to 125 punktów za model.
Wreszcie ostatnia sprawa - goły cannon. Niby fajnie bo jest kolejna lufa, w praktyce gorzej bo łatwo spudłować.
Jeśli chcesz poprawić antymagię to wrzuć na hamków MRo Valaya. Dodatkowe +2 do dispela zrobi dużo więcej. A że musisz znaleźć 40 punktów? No cóż...
Nie rozumiem czemu nie chcesz grać na Grungnim, możesz rozwinąć temat? Za 60 punktów ward na 4+ dla BSBka i bańka z wardem 5+ to naprawdę świetna inwestycja. W twoim złożeniu BSB ma 2+/4++, z Grungnim i tarczą ma 3+/4++ - to aż tak różnica? Jasne, robi się też droższy, ale imo dużo lepszy (chociaż i tak wolałbym na nim GW).
Fanem gyrobomberów nie jestem, problem numer 1 to fakt, że armie na które dobrze on działa mają zwykle dużo odpowiedzi, problem numer 2 to straszna losowość działania, problem numer 3 to 125 punktów za model.
Wreszcie ostatnia sprawa - goły cannon. Niby fajnie bo jest kolejna lufa, w praktyce gorzej bo łatwo spudłować.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Co do MR of Grungi to po prostu mam wrażenie, że na stołąch jest coraz mniej MM. Więcej szkody robia czary direct damage i duże placki a od takowych grungi warda już nie daje. Nie przeczę, że bańka nie jest fajna ale 6'' to mało. Jeśli wsadzisz bsb'ka w klocek 30 hamkow to ledwo zahaczasz drugi klocek i jakies dwie maszynki - chociaż lepsze to niż nic. Co do Bomberów to może kosztują i 125 pts ale organka ktora ma coś robić kosztuje 170 + inżynier więc i tak wychodzi taniej. Składanie organki bez forginga, accuracy i inżyniera jest moim zdaniem słaba opcją.
Nie zapominaj że ten ward działa również na strzelanie! Bardzo pomaga przeciwko wszystkim armiom z jednostkami strzeleckimi, pomaga chronić maszyny w pojedynkach artyleryjskich, itp.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Ech, poćwicz na sucho to zobaczysz że wszystko jest wykonalne. Pierwsza podpowiedź - nie ma obowiązku wystawiania jednostek frontem do przeciwnika.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Valaya jest tak słaba, że aż szkoda o niej mówić. W teori super juhu +2 do bicia i dispel remejnow na 3+. W realh valaya bardziej przeszkadza. Bo czy w pojedynku kostkowym z arcymagiem 5 kostek przeciw 6 to takie ważne? Siriusli? To czysta losowosc i przy 5 kostkach tym bardziej. A dispelowanie remejnow... kiepsko. Masz 66, (6)% szans na zbicie. Kiepsko. A jak jej nie masz to 2k6 przeciw bazowej wartości czaru. Chyba większa szansa nie?
Grugni raz się spłaca raz nie. Taka karma. Natomiast masz 12" promienia koła więc nie wiem jak chcesz machiny wystawiać co cal. Pograj, ogarnij. W dwarfach deploy to 50% wygranej bitwy. I naprawdę park można rozbić, a i tak mieć warda, zareczam głową
Grugni raz się spłaca raz nie. Taka karma. Natomiast masz 12" promienia koła więc nie wiem jak chcesz machiny wystawiać co cal. Pograj, ogarnij. W dwarfach deploy to 50% wygranej bitwy. I naprawdę park można rozbić, a i tak mieć warda, zareczam głową
Bluźnisz Kubcio. Po pierwsze +4 do dispella a +2 do dispella to lekko licząc jedna kostka więcej co turę, po drugie po to masz możliwość spamu scrolli, żeby mieć więcej DD niż przeciwnik PD, po trzecie skąd pomysł, że jak dispellujesz z Valayi (na początku tury) to nie możesz potem spróbować jeszcze raz w fazie magii? Zapis w rulebooku mówi o jednej próbie dispellowania RiPów w fazie magii.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
+4 do dispella to dużo ale i tak za mało żeby się obronić w fazie magii. Coś musimy wpuszczac i to znacznie częściej niz wczesniej ale trzeba sie do tego przyzwyczaić. Wg mnie MM nie jest juz tak dużo a bardziej szkodza nam directy, placki i dobrze wykorzystane boosty na oddziałach przeciwnika do combatu typu + 1 do T i WS itp. Dlatego planuję zagrac na BOB'ie bez Grungiego. W grę wchodzi albo valaya albo MR 3 na hamkach. Można zawsze dać i MR 3 na hamki i grungiego na BSB'ka. To wszystko i tak będzie minimalizacją strat bo wydaje mi się, żę i tak cała szkoda w fazie magii będzie zależeć od rzutu kostką przeciwnika. Jeśli będzie kulał 8-12 to w 3 fazie nie będziemy juz zapewne mieli żadnego scrolla ani niszczarki. A słonko może być nawet nie użyte do tego czasu.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj ponownie zmierzyłem się z orkami na 1500 pkt. Tym razem krew krasnali się polała. Bo jakkolwiek wielki Pajonk planowo został zdjęty z armaty i Gyrobombera, w poprzedniej turze z mojej niezawodniej armaty padł rydwan, maszyny przeciwnika strzełały słabo albo wybuchały, Muszkietarzey odchudzali piechotę - słowem wszystko planowo i prawie katastrofa. Raptem 15 czarnych orków zaatakowało 25 Longbeardów i kompletnie ich zmasakrowali - ucieczka ze stołu, odsłonięta flanka. Tego się nie spodziewałem - miała być elitarna piechota, a tu...
Uratował mnie mój samotny Dragon Slayer, który w pojedynku usiekł generała i przeżył do kontry ostatnich Warriorów Gyrobombera, ale nie o tym.
spostrzeżenia:
Katapulta dobrze działa z runą penetracji i dokładności - na to warto wydać punkty.
runa forging na armacie to chyba już standard.
Ktoś napisał że wszystko zmierza do mniejszych oddziałów i z tym się zgadzam. Druga bitwa, gdzie tyłek ratuje pojedynczy Dragon Slayer i Gyrobomber - ewidentnie brakowało mi piechoty do kontrowania - a jedna porażka w starciu oznacza bitwę przegraną - tu przypadkiem i cudem uratowaną. Nie grałem nowym żyrokopterem, ale co do bombowca zachwycony jestem czeka cierpliwie jak wróg podejdzie skok na tyły z bombardowaniem i mamy jednostkę gotową do kontry.
Bardzo martwią mnie długobrodzi - tak haniebnie podać tyły. Może faktycznie tarcze nie są dobrym pomysłem, bo któryś raz "zwykli" wojownicy z wielką bronią radzą sobie lepiej.
Nic to, za tydzień w końcu 2000 tyś z Mirmiłem na tarczy i organkami z inżynierem - zobaczymy, czy faktycznie najlepsza maszyna świata.
Niech żyją!
Uratował mnie mój samotny Dragon Slayer, który w pojedynku usiekł generała i przeżył do kontry ostatnich Warriorów Gyrobombera, ale nie o tym.
spostrzeżenia:
Katapulta dobrze działa z runą penetracji i dokładności - na to warto wydać punkty.
runa forging na armacie to chyba już standard.
Ktoś napisał że wszystko zmierza do mniejszych oddziałów i z tym się zgadzam. Druga bitwa, gdzie tyłek ratuje pojedynczy Dragon Slayer i Gyrobomber - ewidentnie brakowało mi piechoty do kontrowania - a jedna porażka w starciu oznacza bitwę przegraną - tu przypadkiem i cudem uratowaną. Nie grałem nowym żyrokopterem, ale co do bombowca zachwycony jestem czeka cierpliwie jak wróg podejdzie skok na tyły z bombardowaniem i mamy jednostkę gotową do kontry.
Bardzo martwią mnie długobrodzi - tak haniebnie podać tyły. Może faktycznie tarcze nie są dobrym pomysłem, bo któryś raz "zwykli" wojownicy z wielką bronią radzą sobie lepiej.
Nic to, za tydzień w końcu 2000 tyś z Mirmiłem na tarczy i organkami z inżynierem - zobaczymy, czy faktycznie najlepsza maszyna świata.
Niech żyją!
Jak do tego doszło? Mając starcie 15 black orków vs 25 longbeardów? Masz przewagę w postaci trafiania na 3+, do tego masz hate'a. Bijesz równo z orkami. Jak to się stało?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
O drejkach też tak mówiłeś marudo a na słonko masz scrolle, kości są na całą resztę.PiotrB pisze:wbrew pozorom ja też uważam że Valaya jest zbędna. Te +4 za 75 to nic nie zmienia. I tak kitrasz kości na słonko a reszte wpuszczasz...
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
A jednak stało się. po pierwsze szaman jakieś dziadostwo rzucił i wszystkie szóstki musiałem przerzucać. Hita, wounda, sava. po drugie był generał - wielki wredny czarny ork z jakąś zabawką która przeciw krasnalom dodaje 2s i 2a. Do tego boss. Ja miałem tylko małego kowala, który pojedynku nie podjął. Do tego dwie bronie czarnulków i stałe + 1 do siły ze względu na broń. Kochani - płakałem jak na "przeminęło z wiatrem", a chłopaki do następnej bitwy stoją buziami do ściany, coby sobie przemyśleli swoje postępowanie.
tych nowych strzelców nie testowałem, ale dla mnie w następnej kolejności po organkach i bombowcu.
tych nowych strzelców nie testowałem, ale dla mnie w następnej kolejności po organkach i bombowcu.
coś takiego na parowkę z WE:
Unnamed1250 Pts - Dwarfs Army
1 Runesmith @ 133.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Fiery Ring of Thori [35.0]
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [30.0]
Rune of Spellbreaking
Rune of the Furnace
1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni
20 Longbeards @ 315.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
15 Hammerers @ 230.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
9 Irondrakes @ 190.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; Musician
1 Ironwarden @ [30.0] Pts
Trollhammer Torpedo
Total Army Cost: 1249.0
Unnamed1250 Pts - Dwarfs Army
1 Runesmith @ 133.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Fiery Ring of Thori [35.0]
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [30.0]
Rune of Spellbreaking
Rune of the Furnace
1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni
20 Longbeards @ 315.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun
15 Hammerers @ 230.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
9 Irondrakes @ 190.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; Musician
1 Ironwarden @ [30.0] Pts
Trollhammer Torpedo
Total Army Cost: 1249.0