Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Waldi »

crazygandalf pisze:Czy jednostka z tarczą i spearem ma parry save? Wydaje mi się, że nie, ale wolę się upewnić.
Nie ma. Tylko niemagiczna broń ręczna + niemagiczna tarcza.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Bearded Unclean 'Un pisze:2 pytania odnośnie "random movement":
1. czy jednostka w trakcie obrotu wyznaczającego kierunek ruchu moze dotknąć lub wirtualnie "zajść za" jednostkę, której nie ma zamiaru zaszarzowac? Chodzi mi np o zahaczenie tyłem regimentu czegoś, co stoi z boku, podczas gdy jednostka chce sie poruszyć prostopadle do swojej aktuanej pozycji.
Czy dobrze rozumuje, ze jesli takim pivotem dotykam wrogiej jednostki, to jest to legalne, o ile ruch zakonczy sie szarzą na te jednostkę?
Naviedzony pisze:1. Wirtualne pivoty są dopuszczalne zarówno przy random movement jak i przy pivotowaniu w trakcie zwykłego ruchu i nie trzeba przecież do tego szarżować.
Wydaje mi się, że ostateczna pozycja jednostki po takim obrocie musi być legalna (1'' od impasów i innych jednostek). Potwierdza to US:

Kod: Zaznacz cały

Wirtualne pivoty
FAQ GW wskazuje, że wirtualne pivoty powinny być dozwolone nie tylko przy krawędzi stołu. Jednak w
wypadku wirtualnych pivotów (wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu), również sam
manewr pivot/wheel (a nie tylko cały ruch) musi skooczyć się w legalnej pozycji 1” od innych
modeli/terenów impassable (itp.).

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

No tak, oczywiście, ale to nie oznacza, że musisz zrobić to tak:

Legalna pozycja -> pivot -> legalna pozycja -> ruch -> legalna pozycja

Ten zapis oznacza, że musisz zrobić tak:

Legalna pozycja -> pivot -> ruch -> legalna pozycja

Inaczej nie dałoby się "odkleić" modelu np. od krawędzi stołu, jeśli już by przy niej stanął.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Ale ale, właśnie styk z krawędzią wskazany jest jako wyjątek w tym uściśleniu: "(wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu)".

Więc moim zdaniem przy krawędzi można zrobić tak:
- Legalna pozycja -> pivot -> ruch -> legalna pozycja

a we wszystkich innych przypadkach tylko tak:
- Legalna pozycja -> pivot -> legalna pozycja -> ruch -> legalna pozycja

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Ach, faktycznie, coś źle przeczytałem, masz rację.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Ok, jak w takim razie wygląda kwestie tzw "ustawiania na szynach", czyli stawianie jednostki równolegle do jednostki z RM w odstepie 1".
Z tego co skonstatowaliście wynika, ze np abominacja nie moze zrobić pivotu w takiej sytuacji, bo naruszyłaby dystans 1".

Obrazek

Czy na powyższym schemacie, gdzie 2 jednostki stoją 1" od siebie, a czerwona ma RM, przypadek #1 jest legalny?
A moze legalny jest tez przypadek #2?
Czy mozliwa jest szarza z przypadku #3, gdzie jednostka z RM nie jest w stanie zrobić pivotu w taki sposób, aby zetknąc się z celem szarzy bez "zachodzenia" nań?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Jeżeli masz tak ustawione jednostki, że po bokach jest 1", to może lecieć tylko do przodu, chyba, że szarżujesz to możesz zignorować 1", bo nie dotyczy on szarż

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Rozumiem.

A jak wyglada taka szarza, jesli jednostka jest na tyle długa, ze chcąc zaszarzowac na odginaczkę nie jest w stanie zetknąć sie swoim frontem z frontem odginaczki?

Obrazek
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1669

Post autor: ślivek »

Akurat Abomka podobnie jak Steam Tank spokojnie moga szarżować jak chcą. Najbliżej jak ktoś może nich stać z boku to cal od nich. Czyli cal + szerokość kawaleryjskiej od środka podstawki. Po obrocie to oznacza troszkę więcej niż długość kawaleryjki od środka. Wniosek - może tak się obrócić i poruszać się.
Jak jest coś większego z Random Movement to niestety szarżowanie robi się problematyczne. Ogólnie dopóki jesteś w stanie po obrocie stanąć na stole to możesz tak się obrócić. Jeśli potem możesz się poruszyć tak żeby być w legalnej pozycji (cal od wszystkiego poza szarżowaniem) to cały ruch jest legalny.
Obrazek

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Dobre pytanie jak to jest z tymi pivotami przed szarżą. Wnioskując z tego (patrz niżej) opisu i kolejności czynności przy random movement to powiedziałbym, że abomka w takiej sytuacji nie może zaszarżować tylko może się poruszyć "wzdłuż" blokującej ją jednostki (kolejność czynności: obrót -> legal position -> rzut na zasięg ruchu -> sprawdzenie czy to nie jest szarża -> ruch -> legal position; wg takiej kolejności pierwsze legal position wykłada możliwość abomki na obrócenie się w stronę celu z racji 1" apart).

Kod: Zaznacz cały

Wirtualne pivoty
FAQ GW wskazuje, że wirtualne pivoty powinny być dozwolone nie tylko przy krawędzi stołu. Jednak w
wypadku wirtualnych pivotów (wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu), również sam
manewr pivot/wheel (a nie tylko cały ruch) musi skooczyć się w legalnej pozycji 1” od innych
modeli/terenów impassable (itp.).

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Która krawędź unitu musi być cal od domku, kiedy z niego wychodzimy? W rb jest że tylna, ale na turniejach spotkałem się również z boczną.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

może warto czytać FAQ? ;-) w RB jest, że model z tylnego szeregu, a nie krawędź, jedno zdanie jest zmienione co do odległości, o krawędzi nic nie ma
Page 127 – Buildings, Abandoning a Building.
Change the second sentence to “Place the unit in any desired
formation, with at least one model of the rear rank 1" away
from the building and no model within 1" of the building.”
chyba formacja bokiem spełnia ten wymóg
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

1. Oddział z ASF oraz ASL (z GW) walczy z przeciwnikiem który daje afl.
Bijemy po inicjatywie ?? Zasady się nie nakładają
Bijemy ostatni.

Assasyn dołącza do oddziału zwiadowców.
Co się wtedy dzieje. Teoretycznie jest on poza oddziałem do momentu ujawnienia. Oddział traci scouta ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kopyt pisze:1. Oddział z ASF oraz ASL (z GW) walczy z przeciwnikiem który daje afl.
Bijemy po inicjatywie ?? Zasady się nie nakładają
Bijemy ostatni.
po inicjatywie
Assasyn dołącza do oddziału zwiadowców.
Co się wtedy dzieje. Teoretycznie jest on poza oddziałem do momentu ujawnienia. Oddział traci scouta ??
dlaczego mialby stracic scouta?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

czy bomby żyrocopterów i żyrobomberów zrzucane w fazie ruchu to shooting attack ?
w opisie obu bomb nie ma ani słowa o tym żeby to był shooting, ani nawet distributed as shooting.

Pytam w zakresie działania/niedziałania różnych ochron save, warda czy innych rzeczy.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

na forum krasnoludow byla rozmowa wlasnie o tym:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=2640
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok dzięki
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Oi,
nie umialem znalezc w Uscisleniach czy Regulaminie Ligi, a nie przychodzi mi do glowy dobry string do wyszukiwania. Otoz jak w turnieju nastepuja parowania, jesli w kolejne rundzie trafiaja na siebie gracze, ktorzy juz wczesniej ze soba grali (chodzi mi o system szwajcarski, czyli jak rozumiem, ten ktory jest najczesciej stosowany na naszych turniejach).
Np. paringi na trzecia runde
A-B
C-D
E-F
G-H
Jednak E-F juz grali ze soba w 1szej rundzie. Kogo przesunac gdzie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Przeważnie zamienia sie graczy z parą niżej, przy czym gracz mający więcej pkt zostaje na swoim stole i gra z graczem ze stolu niżej, który ma wiecej pkt. Acz zalezy to od organizatora.

Przykład

11. gracz A pkt 32
12. gracz B pkt 31
13. gracz C pkt 30
14. gracz D pkt 28

A-B grali ze soba
pary to A-C, B-D

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

'przewaznie' mi wystarcza. Bardzo dziekuje za odpowiedz.
Obrazek

ODPOWIEDZ