Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
EmpGeX
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: EmpGeX »

Część odpowiedzi znalazłem na forum ale nie jestem pewien, czy do tej edycji więc poruszam całość.

Sytuacja z gonieniem uciekających i pomiar odległości szarżującego do uciekającego.

Miałem sytuacje, ze na moją deklaracje szarży przeciwnik zadeklarował ucieczkę, ja pościg. Na tą jednostkę szarżowały 2 moje jednostki (na obie uceczka). Jedna nie dobiegła (rozpatrywana jako pierwsza) z drugą jest problem.

Pytanie 1: Czy powinienem rozpatrywać obie szarże osobno i jeśli jednostka ucieknie przed jedną szarżą to druga idzie w miejsce gdzie się znalazła ? Tzn. Czy mierzę odległość do pierwotnej pozycji, dodaje dystans ucieczki i odległość i porównuje do mojego ruchu i rzutu? Czy z kolei rozpatruję drugą szarżę normalnie i mierzę ją do miejsca w którym wylądowała jednostka uciekająca po rozpatrzeniu pierwszej szarży?

Pytanie 2:
Uzupełnienie: Odległość od jednostki, mierząc najbliższe punkty wynosiła niecałe 8", miałem 10" ruchu (orzeł). Rzuty odpowiednio 11 dla uciekających i 9 dla ścigających.

Problem: Odległość mierzę jak przy szarży do najbliższych punktów, czy do środków oddziałów?

Część ludzi twierdzi że do środków oddziałów. W opisie szarż i reakcji (rulebook) nie widzę zapisu o pomiarze odległości, w uściśleniach też nie (mogłem coś zgubić). Na stronie 6 podręcznika napisane jest "Odległość między modelami a innymi obiektami (...) mierzona jest zawsze od najbliższego punktu jednej podstawki do najbliższego punktu drugiej podstawki."
Gdzie znajduje się zapis o wyjątku od tej zasady dla pościgu? Może coś pominąłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

pytanie pierwsze.
zanim zadeklarujesz druga szarze to musisz 'uciec' swoja jednostka zaraz po zadeklarowaniu, ze uciekasz od pierwszej szarzy.
tak wiec, dopiero pozniej patrzy sie czy chce sie szarzowac drugim unitem. jesli tak to odleglosc mierzy sie od unitu do nowej pozycji, uciekajacego juz oddzialu. w tym momencie ten oddzial automatycznie da flee i biegnie jeszcze raz.

pytanie drugie
odleglosc przy szarzy mierzy sie miedzy najblizszymi punktami dwoch oddzialow.
na srodek oddzialu patrzy sie w momencie uciekania, zarowno po przegranej walce jak i w odpowiedzi na szarze.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

ale przeciez nie podales tego zdania o ktore cie prosze od poczatku. A to chyba nie jest trudne skoro juz je znalazles( a strona na to wskazuje)

Masz cały akapit.
CHAMPIONS AND CLOSE COMBAT
In close combat, a champion can attack any enemy model he is in base contact with, using his own characteristic profile, as normal. Similarly, enemy models in base contact can direct attacks against the champion if they wish. If the champion is slain then the model is replaced with a rank and file model from the back rank of the unit, if one is available. Note that any extra wounds inflicted upon a champion do not carry over onto the rest of the unit — once the champion is slain, excess wounds are lost.
Unless a champion is slain by a direct attack, then he must be the last rank and file model to be removed as a casualty. So if a unit of three models suffers 3 or more unsaved wounds, the champion is removed as one of the casualties. In essence, wounds inflicted on the unit can overflow onto the champion, but wounds inflicted on the champion cannot overflow onto the unit.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Czy Impacty z kociolka de przerzucaja 1nki na wonda?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Asmodai pisze:
ale przeciez nie podales tego zdania o ktore cie prosze od poczatku. A to chyba nie jest trudne skoro juz je znalazles( a strona na to wskazuje)

Masz cały akapit.
CHAMPIONS AND CLOSE COMBAT
In close combat, a champion can attack any enemy model he is in base contact with, using his own characteristic profile, as normal. Similarly, enemy models in base contact can direct attacks against the champion if they wish. If the champion is slain then the model is replaced with a rank and file model from the back rank of the unit, if one is available. Note that any extra wounds inflicted upon a champion do not carry over onto the rest of the unit — once the champion is slain, excess wounds are lost.
Unless a champion is slain by a direct attack, then he must be the last rank and file model to be removed as a casualty. So if a unit of three models suffers 3 or more unsaved wounds, the champion is removed as one of the casualties. In essence, wounds inflicted on the unit can overflow onto the champion, but wounds inflicted on the champion cannot overflow onto the unit.
w tym co podales nie ma nic o tym, ze champion ma osobny zestaw ran niz oddzial, i ze sie nie przenosza te rany jesli suma ich jest rowna lub wieksza liczbie w na oddziale.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

but wounds inflicted on the champion cannot overflow onto the unit
Może ja inaczej rozumiem ten cytat niż reszta :(

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po przetlumaczeniu powinno byc nadwyzkowe rany z championa nie przenosza sie na oddzial. Wiec jesli wbije 4 rany championowi ogrow to tylko 3 w niego wchodza.

Moj pytanie odnosi sie do osobnej puli ran na championie i na oddziale.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

To ja się spytam z innej beczki:

1. jak działa głupota na czołg?
a: normalnie, nieudany test Ld - k6 cali do przodu
b: nieudany test Ld, głupota ale bez ruchu
c: głupota nie działa

2. jak na czołg działa random movement (czar Slaaneshowy)?
a: czołg rusza się o k6 w compulsory movement (poza tym nie może wydawać punktów pary na ruch)
b: czołg rusza się o k6 i może wydawać punkty pary na ruch
c: czar nie działa na czołg

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

po przetlumaczeniu powinno byc nadwyzkowe rany z championa nie przenosza sie na oddzial. Wiec jesli wbije 4 rany championowi ogrow to tylko 3 w niego wchodza.

Moj pytanie odnosi sie do osobnej puli ran na championie i na oddziale.
](*,)

Cała strona 93 opisuje jak rozstrzygać ataki na czempiona więc jest to pewnego rodzaju przepis, czy procedura. Póki nie wyjdziesz poza zasady, problemów nie będzie. Próbujesz stosować przepis ogólny ze str.45, na dodatek wyrywając go z kontekstu, (bo reguluje inne sprawy) do zasady szczegółowej która ma wyjaśniać jak działają czempioni. Jeśli uprzesz się przy swojej argumentacji - ja mówię pas.

W amerykańskich instrukcjach do urządzeń elektrycznych znaleźć można kwiatki w rodzaju - nie jeść, nie gotować, nie sadzić w ogródku np. właśnie dlatego, że kombinowano w pozwach sądowych argumentem, że czego w instrukcji nie ma jest dozwolone. Pytanie tylko czy warto zniżać się do ich poziomu rozumowania.
1. jak działa głupota na czołg?
a: normalnie, nieudany test Ld - k6 cali do przodu
b: nieudany test Ld, głupota ale bez ruchu
c: głupota nie działa
C - steamtank jest unbreakable i jest immune to psychology - str. 78 BRB
Ostatnio zmieniony 31 mar 2014, o 13:48 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Asmodai pisze:
po przetlumaczeniu powinno byc nadwyzkowe rany z championa nie przenosza sie na oddzial. Wiec jesli wbije 4 rany championowi ogrow to tylko 3 w niego wchodza.

Moj pytanie odnosi sie do osobnej puli ran na championie i na oddziale.
](*,)

Cała strona 93 opisuje jak rozstrzygać ataki na czempiona więc jest to pewnego rodzaju przepis, czy procedura. Póki nie wyjdziesz poza zasady, problemów nie będzie. Próbujesz stosować przepis ogólny ze str.45, na dodatek wyrywając go z kontekstu, (bo reguluje inne sprawy) do zasady szczegółowej która ma wyjaśniać jak działają czempioni. Jeśli uprzesz się przy swojej argumentacji - ja mówię pas.

W amerykańskich instrukcjach do urządzeń elektrycznych znaleźć można kwiatki w rodzaju - nie jeść, nie gotować, nie sadzić w ogródku np. właśnie dlatego, że kombinowano w pozwach sądowych argumentem, że czego w instrukcji nie ma jest dozwolone. Pytanie tylko czy warto zniżać się do ich poziomu rozumowania.
wlansnie tego nie reguluje. tu nie ma korelacji, ktorej szukasz. A przy braku zasady szczeoglnej stosuje sie zasade ogolna.

moze twoim zdaniem tez w championa sie inaczje deklaruje ataki? niby tego tez nie ma opisanego, ale kto wie? moze ty widzisz tam jakas oczywista zasade.

tez dalszemu takiemu brakowi argumentacji mowie pas...

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

wlansnie tego nie reguluje.
](*,) Pas.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

C - steamtank jest unbreakable i jest immune to psychology - str. 78 BRB
pytanie dotyczylo stupida a nie to czy ma itp.

kolejna rzecz bez korelacji

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

1. jak działa głupota na czołg?
a: normalnie, nieudany test Ld - k6 cali do przodu
b: nieudany test Ld, głupota ale bez ruchu
c: głupota nie działa
C - steamtank jest unbreakable i jest immune to psychology - str. 78 BRB[/quote]

Immune to psychology nie czyni go odpornym na głupotę.
Obleje test głupoty to postępuje wg zasad głupoty czyli k6 do przodu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Immune to psychology nie czyni go odpornym na głupotę.
O - sorka za wtopę. Miło wiedzieć.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Głupota sama w sobie daje Odporność na Psychologię, więc było by to bez sensu :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Rulebook FAQ pisze:Q: Do all forms of Flaming Attacks cause Fear in war beasts,
cavalry and chariots? (p69)
A: Yes, any model that has a Flaming Attack will cause Fear.
This includes unit upgrades, models that only have ranged
flaming attacks and even Wizards with spells that cause
Flaming Attacks.
Czy powyższe dotyczy również posiadacza przedmiotu z ognistym zionięciem, które zostało już użyte?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

cóż skoro nawet czarodziej, który zna czar ognisty wzbudza czar to ktoś kto ma zionięcie też (IMO).
Ale jak już je wykorzysta to go nie ma więc strachu nie wzbudza.
Tak samo jak czarodziej zapomni czaru to też nie wzbudza.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dwa pytanka odnośnie Ruchu.

Vanguardy. Czy można robić reformy i wheele w zakresie vanguarda?


Fast Cav. Co zasadniczo oznacza zapis w tej zasadzie, że żaden model nie może przekroczyć dwukrotności swojego ruchu przy darmowym reformie? Przykładowo mam pięć wilczków w kresce, zwijają się do szeregu. Czy pierwszy i ostatni wilk wykonują już ruch równy 4 calom?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

1 opis vanguard
2 ruch Fastów/Skirmisha jest w FAQ, darmowe reformy możesz sobie darować ( nie kosztują ruchu) o ile do końcowej pozycji żaden model nie przeszedł 2xM, czyli taki teleport, nie musisz udowadniac jakimi reformami zrobiłeś ruch tam gdzie chcesz w ramach 2xM, po prostu stawiasz tam oddział
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jeszcz ejedno pytanie odnosnie los.

czy obok oddzialu 4 zwyklakow i championa mam lookout 4+?

ODPOWIEDZ