Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Waldi »

To jeszcze z tym się przypomnę:
2. jak na czołg działa random movement (czar Slaaneshowy)?
a: czołg rusza się o k6 w compulsory movement (poza tym nie może wydawać punktów pary na ruch)
b: czołg rusza się o k6 i może wydawać punkty pary na ruch
c: czar nie działa na czołg
Shino pisze:jeszcz ejedno pytanie odnosnie los.

czy obok oddzialu 4 zwyklakow i championa mam lookout 4+?
Raczej tak, nie ma wzmianki o "excluding champion" jak w zwykłym lookoucie.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Waldi pisze: 2. jak na czołg działa random movement (czar Slaaneshowy)?
a: czołg rusza się o k6 w compulsory movement (poza tym nie może wydawać punktów pary na ruch)
b: czołg rusza się o k6 i może wydawać punkty pary na ruch
c: czar nie działa na czołg
Rzekłbym, że 2a - zastępujesz jedne zasady ruchu innymi (na czas działania czaru).

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Czołg ma zapis, że każdy SP przeznaczony na silnik zwiększa jego random movement o d6, więc ten czar mu tylko pomaga.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Macias pisze:Czołg ma zapis, że każdy SP przeznaczony na silnik zwiększa jego random movement o d6, więc ten czar mu tylko pomaga.
nie od konca. czolg ma zapis random movement (variable). po zmianie tej zasady na random movement (d6) punkty pary wydane na boiler tylko dzialaja na grindowanie.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

If you choose not to expand any SP in the steam engine, the steam tank's movement will be 0 that turn and it cannot move at all. For each SP you chose to expand, the steam tank's RM increases by D6".
To zapis przy opisie jak wydawać SP, więc dlaczego nie miałoby się to sumować? A grindowanie działa tylko gdy czołg zaczyna movement phase w kontakcie z przeciwnikiem.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

To zapis przy opisie jak wydawać SP, więc dlaczego nie miałoby się to sumować?
bo juz nie ma zasady random movement (variable). Jest to opis jego zasady ruchu.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ale ten cytat który podałem jest z zasady Steam Points, a nie z Random Movement (variable). Czar mu zmienia zasadę na Random Movement(d6), ale jego kolejna zasada (Steam Points) pozwala mu ponownie nadpisać jego Random Movement, zwiększajac go. A przynajmniej ja tak to widze.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Shino pisze:jeszcz ejedno pytanie odnosnie los.

czy obok oddzialu 4 zwyklakow i championa mam lookout 4+?
nie, RB str 93 champion + 97 shooting at lone characters + 99 normalny look out w oddziale
musi być 5 zwykłych R&F tego samego typu, FAQ zmienia models na 5 rank and file
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Z czego wynika możliwość rzucania direct damage spells tylko we front arc?

Pytam, bo zastanawiam się, czy odnosi się to też do casketowego Light of Death?

Czy Casket of Souls może pivotować/ruszać się w fazie ruchu?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Danrakh pisze:Z czego wynika możliwość rzucania direct damage spells tylko we front arc?
Z rulebooka
Pytam, bo zastanawiam się, czy odnosi się to też do casketowego Light of Death?
Tak
Czy Casket of Souls może pivotować/ruszać się w fazie ruchu?

Kod: Zaznacz cały

Q: Can a Casket of Soulspivot on the spotbefore casting the
Light of Death spell in the same wayother war machines can pivot
on the spotbefore theyshoot? (p40)
A: Yes,and just like with other war machinesthis does not
countas moving.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Dzięki, podasz jeszcze gdzie w rulebooku jest o tym front arc bo przy opisie DD nie widziałem.

@Waldi
Super, dzięki.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2014, o 13:38 przez Danrakh, łącznie zmieniany 1 raz.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Danrakh pisze:Dzięki, podasz jeszcze gdzie w rulebooku jest o tym front arc bo przy opisie DD nie widziałem.
W pierwszym podpunkcie działu "Choosing a target" na str. 31 małego podręcznika.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

misha pisze:
Shino pisze:jeszcz ejedno pytanie odnosnie los.

czy obok oddzialu 4 zwyklakow i championa mam lookout 4+?
nie, RB str 93 champion + 97 shooting at lone characters + 99 normalny look out w oddziale
musi być 5 zwykłych R&F tego samego typu, FAQ zmienia models na 5 rank and file
jak to pieciu zwyklych r&f? z czego to wynika? a champion jest r&f, wiec sie powinien liczyc.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Zrob jak uwazasz ;) w 2 miejscach masz wylaczenie championa w look ou sir, w 1 po faq nie jest to dopisane 2:1 nie widze powodu zeby tworzyc kilka zasad do lok outa.
Znasz zasady nie lec w kulki nagle :d. Jak przkonasz do raw przeciwnika to git byle 2 graczom pasowalo. ;)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Misha, Shino wlasnie udowadnia ze champion nie jest rank&file (w zasadzie Ty to za niego robisz), wiec prawda jest to od czego zaczela sie dyskusja - nie mozna robic make waya w miejace championa :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

wokrze pisze:Misha, Shino wlasnie udowadnia ze champion nie jest rank&file (w zasadzie Ty to za niego robisz), wiec prawda jest to od czego zaczela sie dyskusja - nie mozna robic make waya w miejace championa :)
Odwrócę kota ogonem - czy champion zalicza się do command group?

Być może temat potrzebuje uściślenia, albo po prostu Shino powinien przestać trollować.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a sobie trolujcie :-)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wokrze pisze:Misha, Shino wlasnie udowadnia ze champion nie jest rank&file (w zasadzie Ty to za niego robisz), wiec prawda jest to od czego zaczela sie dyskusja - nie mozna robic make waya w miejace championa :)
nie. Juz zoruzumialem, ze jest.

nie rzumiem czmeu ma osobne rany, ale widac to gdzies w zasadach jest.

tu chodzilo tylko o lookout w 3" od oddzialu. Zawsze sie gralo inaczej, ale widac gralo sie zle.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Taka sytuacja

8) 8) 8) 8) ___ :evil: :evil: :evil: :evil: :mrgreen:
8) 8) 8) 8) ___ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) 8) ___ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
8) 8) 8) 8) ___ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

8) zwykły unit
:evil: unit który po miasmie ma 2M
:mrgreen: heros który się załapał na miasmę

Każda mordeczka to 1 cal, między oddziałami jest cal. Czy heros może przejść do z :evil: do 8) ?

Między unitami jest tyle, że heros może niby przejść, ale zmieniając oddział i stając nawet najbliżej swojego poprzedniego unitu ostatecznie przekracza 2xobecnyM, jednak większość tego manewru to zmiana miejsca w jednostce, a tam może to robić ile mu się podoba. Legalne czy nie?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zmiana miejsca w jednostce, a tam może to robić ile mu się podoba. Legalne czy nie?
to co heros robi wewnatrz jednostki liczy sie do zuzytego przez niego ruchu a takze ruchu oddzialu jesli po takim manewrze zostanie w jednostce.

ODPOWIEDZ