NoWE (zbiór plot str. 113)
Moderator: Gremlin
Re: NoWE (zbiór plot str. 73)
Zdjęcie nowej maidenki lub jakiegoś nowego hero płci żeńskiej na jakimś dziwnym wieżchowcu jest w nowym WD. Co dziwne jest ona dołączona do glade ridersów. Laska ma łuk i miecz.
No to nieźle - w lesie jednostki zyskują bonusy HE i DE. Ale w takim razie poza lasem nie mają żadnych ? Atrybuty też zacneHe says that he has seen the book. Woodelves get both prowess rules as long they are inside of a wood... asf also.
Attribute of high magic gives one additional wound to the caster or unit he is in.
Attribute of dark magic is: place a counter for each successfull hex-spell on an enemy unit. Unit will eceive 1d3 additional hits per counter when hit by a subsequent damage-spell.
widziałeś? Czy gdzieś wyczytałeś?wallace pisze:Zdjęcie nowej maidenki lub jakiegoś nowego hero płci żeńskiej na jakimś dziwnym wieżchowcu jest w nowym WD. Co dziwne jest ona dołączona do glade ridersów. Laska ma łuk i miecz.
Dawaj fotywallace pisze:Widziałem, a nawet teraz widzę...
Wisła Kraków.
Spites przeboleje, ale kindredów nieAzgaroth pisze:No more spites for characters as no more kindreds.
Most units can be equipped with magical arrows, allowing to shoot twice, flaming attacks, poisoned, armour piercing for all bows every time.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Mam nadzieję, ze się mylę, ale z tego co tam jest napisane można tez zrozumieć, że ASF też jest tylko w lesie.Azgaroth pisze:He says that he has seen the book. Woodelves get both prowess rules as long they are inside of a wood... asf also.
Mała poprawka a propos strzał. Można kupić określony typ magicznej strzały który daje jednostce :
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jest potwierdzenie że w lesie są jakieś specjalne zasady
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jest potwierdzenie że w lesie są jakieś specjalne zasady
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:26 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
So, some more news:
Special rules for being partially inside of a wood: attack from one more rank, shoot from one more rank, reroll 1s when wounding (only cc as it seems)
4core units (gg, eg(it seems), Dryads, gladeriders)
7 special (rangers of wildwood (it seems), scouts, wardancers, treekin, warhawks, wild hunt, new sister unit)
3 rare ( Eagle, treeman, waywatcher)
Treeman ancient is wizard up to level 4!
Stagrider maidens: Movement 9, poisoned attacks, casting unit, Wardsave
ww rangers: itp, asf, special rules in forests, +1 A when fighting against terror/fear causing enemys
Wild wood rangers 5 5 4 3 3 1 5 1 9
a handfull of slaves
magical bannerup to two handfull of slaves with spears.
DHW/GW light armour
source - warseermagical arrows are ppm and in regions of dhw pointswise for other units.
Spells for maidens of thorn are anraheirs curse, shield of thornes
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:45 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
Driady siła 3 - a nie mówiłem10 magical items confirmed.
Bow of loren is in. Arrow which does 3d6 shots is still in (but dont know the rules for it)
moonstone is in.
2 magical banners.
Dryads are strength 3 and have hatred
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:52 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
Koszt w dółRegular treeman is about the cost of a hellpit, little less. Ancient is about a hellpit and one and some rat ogres.
hmmmWardancers seem to remain unchanged in costs and profile but get dances: +1 A, armourpiercing, killin blow, +3 ward save, enemy unit wont get ranks