Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Stan »

Duży ksiądz lusterko WS 4+ AS 1+ bitting blade
Duży mag death DS
BSB AS 1+ z przerzutem, ward 2+ na flaming, OTS
12 IC FCG dyscyplina
11 łuków
16 włóczni FCG+2x5 łuków
4 demisie FCG
2x 3 demisie czempion
3x działo

Co do tego lepiej pasuje? Inżynier+helblaster czy pegaz(+1 to hit, charmed shield, ward 2+ flaming)+witch hunter z brace of pistols?

EDIT: Ale wysyp kmin nocną porą :mrgreen:

Hoax - wywalając FCG z demiśków stać Cię na kolejnego kota i robisz wtedy 3x3. Z tego co widzę nie masz już pegaza do niańczenia, a w takim złożeniu możesz łatwiej manewrować oddziałami. Jeżeli magowie do małej kawy to obowiązkowo championa. Korona nie wiem czy rzeczywiście lepsza od lusterka, jak chcesz zatrzymać dyskowca czy wampira?

Magnus - zamiast kuszników możesz wystawić 10 łuków z dwoma detkami i 10 huntsmen w scoucie, chyba lepsza opcja, kusze strzelają najwyżej turę. Czołg jest rydwanem a nie maszyną, może zamiast dużych outraiderów kolejna maszynka? Albo BSB i scepter na magu? Fire zamieniłbym na death, do ogarniania śmieci masz strzelanie.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Magnus pisze:Dobre czy słabe porno na poniższe ograniczenia? :D
Według mnie słabe to wszystkie modele strzelające bsem nic nie robią. Ja bym szedł w kierunku IC+RG+demi.
Stan pisze:4 demisie FCG
Sztandar na 4 demi to według mnie złe posunięcie. Jak przypadkiem 2 demi dostaną breaka to jeden zginie, a drugi już sie będzie zbierał na 1+1.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Na 1500 wchodzi kloc IC i trzy trójki demisi. Taki ofens niszczy to porno.

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Zakaz dublowania special/rare.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Hoax - wywalając FCG z demiśków stać Cię na kolejnego kota i robisz wtedy 3x3. Z tego co widzę nie masz już pegaza do niańczenia, a w takim złożeniu możesz łatwiej manewrować oddziałami. Jeżeli magowie do małej kawy to obowiązkowo championa. Korona nie wiem czy rzeczywiście lepsza od lusterka, jak chcesz zatrzymać dyskowca czy wampira?
Na demisiach nie mam FCG. Mam po muzyku i na jednych szmatkę. Mam lustro na magu - ma jeszcze gorsze staty do rozdania, w tym 1A, od którego nie ma szans zginąć. Problemem może być niski WS, więc zastanawiam sie czy kosztem warda 5+ nie dać mu 10WS. Wtedy mam całkiem fajnego pojedynkowicza z deathem :P
Z racji iż ma lustro chciałem go trzymać raczej w dużej kawie. Do tego tam właśnie mr.

Edit: a gdyby magowi koronę, a lektorowi lustro i dwuraka, albo kosę AP?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Wiadomo mag ma jeszcze słabsze staty ale ja bym go trzymał z dala od combatu. Może się okazać że przegrasz o statica i tracisz cały disspel. Dla mnie zbyt ważny model do takiego chojrakowania. Poza tym taki wampir nie przyjmie challange'a i obrywasz od 12 szkieli a masz tylko ws3(?) i save 6+ i 4++.
Magowi IMO niepotrzebny stubborn, graj nim tak aby nie wchodzić w combat bo jest do niego za miękki po prostu.

fcBombadil - słuszna uwaga. Ale IMO 5 demisi zrobi więcej niż czołg, zwłaszcza że możemy wystawić jeszcze spokojnie jeszcze te dwie armaty. Ewentualnie działo+helblaster+laserowa dzida.

martinez
Plankton
Posty: 1

Post autor: martinez »

witam
Jestem nowy na forum i w warhammerze, dawniej zajmowałem się 40 i grałem tau teraz postanowiłem zacząć przygodę z imperium. Możecie doradzić jakąś rozpiskę na ogry?
mogę proksować
mam wyspe krwi całą
z imperium mam generała nie sklejonego jeszcze oraz idzie do mnie 29 strzelców.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

W warhammerze jest sporo armii i najlepiej nie składać niczego konkretnie pod jedną, tylko złożyć stosunkowo mocną rozpiskę która będzie w stanie coś zdziałać na każdą armię.
Nie napisałeś na ile punktów, ale na ogry jak na prawie wszystko na pewno działa mag z death, działa i demigryfy.

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

nnamed2400 Pts - Empire Army

1 * General of the Empire @ 205.0 Pts
General; Great Weapon; Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Charmed Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts

1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 250.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Armour of Destiny [50.0]

1 Battle Wizard of the Golden Order @ 130.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Captain of the Empire @ 142.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard; Warhorse
Talisman of Endurance [30.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

39 Halberdiers @ 310.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Sergeant @ [10.0] Pts

8 Knightly Orders @ 228.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Preceptor @ [10.0] Pts

5 Knightly Orders @ 110.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Warhorse

2 Demigryph Knights @ 204.0 Pts
Barding; Halberds; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

2 Demigryph Knights @ 204.0 Pts
Barding; Halberds; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

Models in Army: 66
Total Army Cost: 2393.0
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Masz masę błędów w rozpisce np. 2 Demisie za 204 pkt do tego heavy armour na magu. 2 Demisie ze sztandarem to nonsens przegrasz walke oblejesz break test i jeden ginie z automatu. Generał tesco nie wiem do czego ma służyć. zostało Ci 7 pkt czemu nie wezmiesz kolejnego halabardnika ? Z mojego doświadczenia halabardy sprawdzaja sie w ilosci 50. Kawaleria za mała jak stracisz 3 ryckow to nie masz look outa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

2 demigryfy + 1 czempion ,razem 3 ,Armu Builder tak to zapisuje ,dość niejasno. Zwłaszcza ,że 2 i tak by nie mogły być ,bo sa 3+
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

wystarczy troche obrobić rozpiske i jest znacznie czytelniejsza, jeżeli chcesz otrzymać jakieś sensowne rady powinieneś też napisać jaki przyświecał Ci zamysł bo ja złożenia bohaterów nie kumam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Papa wózek 4++ charmed shield
Duży mag death scepter
Mały mag light scroll
Witch Hunter pistolety
BSB konno GW AS1+ reroll OTS 2++ flaming
12 IC FCG +1 move
5 KO
11 łuków + 2x5 łuków
4 demisie champion
2x3 demisie champion
3 działa

Jak myślicie, banishment z S5 ma sens? Fajniej mieć z S7 ale wtedy nie ma tyle dział/demisi które uważam jednak za mniej losowe i pewniejsze.

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Też jest spoko ,między S4 ,a S5 jest spora różnica w skuteczności.
Witch hunter ,dobrze ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Po przemyśleniach i dwóch testach twierdziłem, że jednak faktycznie lepszym pomysłem są mniejsze unity demiśków - większe możliwości taktyczne. Jak potrzeba brutalnej siły to można się ustawiać pod łączone szarże.
Poza tym w razie odgięcia jeden unit raczej będzie mógł wejść.
Cannony przestały mnie przekonywać. Trzeba chyba sięgnąć po czołg.
Hurricanum niechętnie wyrzuciłem, ale za to wcisnąłem power stona na 4lvl.
Co bardziej doświadczeni powiedzą na takie złożenie?

Kod: Zaznacz cały

Unnamed2400 Pts  -   Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
     General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
     Enchanted Shield [5.0]
     Talisman of Preservation [45.0]
     Van Horstmann's Speculum [40.0]
     Biting Blade [10.0]
     Warhorse @ [0.0] Pts

1 Captain of the Empire @ 164.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
     Dragonhelm [10.0]
     Dawnstone [25.0]
     The Other Trickster's Shard [15.0]
     Warhorse @ [0.0] Pts

1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 283.0 Pts
     Magic Level 4; Lore of Death; Warhorse
     Obsidian Lodestone [45.0]
     Power Stone [20.0]
     Warhorse @ [0.0] Pts

1 Battle Wizard of the Amber Order @ 137.0 Pts
     Magic Level 2; Lore of Beasts; Warhorse
     Dispel Scroll [25.0]
     Warhorse @ [0.0] Pts

14 Knights of the Inner Circle @ 395.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
     Standard of Discipline [15.0]
     Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

9 Knightly Orders @ 218.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
     Preceptor @ [10.0] Pts

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Demigryph

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Demigryph

4 Demigryph Knights @ 257.0 Pts
     Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
     Gleaming Pendant [5.0]

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts
     Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun

Models in Army: 36

Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

10 demisi, dobrze :D
Ale brak odginaczek to kiepski wybór, możesz mieć przez to problemy z niektórymi paringami. Często oddając te 35pkt za detkę zyskujemy znacznie więcej.
Nie dawałbym sztandaru "dużym" demi, Macias mnie wyżej do tego przekonał:
Sztandar na 4 demi to według mnie złe posunięcie. Jak przypadkiem 2 demi dostaną breaka to jeden zginie, a drugi już sie będzie zbierał na 1+1.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Sztandar wisi tam raczej dla gleaming pendant. Trochę się poję oblanej paniki, bo jeden dobry strzał z cannona i mogę mieć problem. Jedni mówią, że to ewidentny błąd, drudzy, że powinienem mieć na uwadze taką sytuację, ale może mieć to swoje zalety.
Zastanawiam się czy na małych nie chciałbym mieć muzyków.

Z detką jest taki problem, że nie mam w rozpie unitu, który może ją brać - żeby zatem iść w tę stronę musiałbym solidnie przebudować rozpę, tzn wydłubać skądś coś ponad 100pkt. Nie wiem czy stać mnie na taki krok.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Hoax pisze:Trochę się poję oblanej paniki, bo jeden dobry strzał z cannona i mogę mieć problem. Jedni mówią, że to ewidentny błąd, drudzy, że powinienem mieć na uwadze taką sytuację, ale może mieć to swoje zalety.
Bo powinieneś mieć to na uwadze, np. poprzez podstawienie bsb.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Macias pisze:
Hoax pisze:Trochę się poję oblanej paniki, bo jeden dobry strzał z cannona i mogę mieć problem. Jedni mówią, że to ewidentny błąd, drudzy, że powinienem mieć na uwadze taką sytuację, ale może mieć to swoje zalety.
Bo powinieneś mieć to na uwadze, np. poprzez podstawienie bsb.
Sytuacja którą mówię, że powinem mieć na uwadze to ten przegrany combat, zdjęcie sztandaru i zbieranie na 2x1.

Panikę zdecydowanie mam na uwadze, ale bsb to tylko 12".
Chcę mieć jeden unit zdolny do operowania poza jego zasięgiem.
Mogę się luźniej wystawić, polecieć samodzielnie flanką itd.
Mam wtedy jeden unit całkowicie wolny.
A oprócz cannonów są inne sposoby na wywołanie paniki i myślę, że nie byłby to problem.
Wydaje mi się, że to przegrane CC i to o tyle, że się z rerolem nie zebrać do zdecydowanie rzadsza sytuacja.

Edit: Co proponujecie za te 15pkt uwolnione z sztanadaru? Ja nie wiem czy nie chciałbym jeszcze dragonhelma zmienić na ikonę na bsb i mając wolne 20 pkt powrzucać muzyków na demi. Unit jest szeroki i SR może być lepszą opcją niż duży wheel, poza tym łatwiej się zebrać.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jeśli uciekasz demisiami to znaczy że Ci nie idzie i nawet muzyk już niewiele pomoże. Daj championów, wtedy możesz rozdzielać rany z ostrzału/magii w ten sposób, że nie musisz zdejmować całego modelu. Poza tym champion w pojedynku wyłącza sporo modeli które mogłyby uderzyć po oddziale. Na pewno bardziej się przyda niż muzyk.
A że detki nie ma jak dać to widzę, chcesz mieć dwa wagony kawalerii to nie masz piechoty, coś za coś. Po prostu wspominam jako wadę tej rozpiski.

ODPOWIEDZ