NoWE (zbiór plot str. 113)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Re: NoWE (zbiór plot str. 113)

Post autor: Jacobs »

Laik pisze:Ta armia jest zbyt wrażliwa żeby być OP - zbyt czuła na wszystko.

O jakich oczywistych wyborach mówicie? porównajcie to do ilości "oczywistych wyborów" w innych armiach...
Taka mentalność Polaków, żeby narzekać na wszystko ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Narożny pisze:No niestety prawda. Ale tak szczerze to GW nie do końca rozumiem. Stworzenie zbalansowanego booka spowodowałoby to, że gracze chcieliby mieć inne jednostki/modele niż te nowe (obecnie przez GW promowane silnymi zasadami). Większa róznorodność - więcej modeli sprzedanych w długim okresie. Takto teraz sprzeda się dużo nowych, zrobi się standardową rozpiskę i papa. Generalnie Ward dał ciała nawet z punktu widzenia GW - bez kitu, kupić teraz 3 BOXy archerów, dopchać resztą i mamy armię. 3 Boxy - 3x 16(dobrze pamiętam?) z modelem po 15-17 pkt. Z DE sobie poradził lepiej - bo wiczki mimo odporności papierowej mają dużego kopa i adekwatny koszt punktowy - wystawimy/kupimy więcej. Niestety Jankiel i Wind mają imho rację. Szkoda, bo modele wspaniałe - są od krasnali dwie ligi wyżej.
To nie wina Warda. Dostał pewne wytyczne i tych musiał się trzymać. WFB jest grą kolekcjonerską. GW nie stara się pisać kompatybilnych AB zewnętrznie między sobą i wewnętrznie między jednostkami w obrębie army listu. Uważają, że próba napisania zbalansowanych armii jest nierealne albo wymaga zbyt wielu nakładów pracy albo jest nieopłacalna z punktu widzenia sprzedaży. Aczkolwiek Matt i tak nieźle wyszedł bo nie znerfił jednostek do poziomu podłogi i być może z niektórych da się jeszcze coś wyciągnąć.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Swoją drogą ciekawe dlaczego orzełek WE jest w stosunku do orzełka HE niepełnosprawny.
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Mocny ten nowy book. Strach do lasu podejść...

PS. co robi zasada "Predator's Descent" w warhawkach?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Armia bardzo ciekawa.
Naprawdę żal forest spirytów bo straciły wszysko co sprawiało, że były grywalne... Driady w klocku z s3 i wardem na 6?
Boli utrata podstawowych przedmiotów takich jak wand czy wardy na 3+ [ dodam że nie było to przegięte wardy typu WOCHU czy DE bo każdy miał DUŻY handicap ] Jak i niezastąpienie tego czymś naprawdę sensownym [staff który ma w sobie spella i nie jest to bound a podmianka za jednego z czarów maga? Jakiś żart chyba...]
W praktyce utrata bohaterów do HtH...Dlaczego? Bo trzeba się potężnie nagimnastykować żeby takiego jako tako złożyc...
Cieszy mnie polepszenie łuków i wildów. Brak maszyn od zawsze sprawiał w WE problem z twardymi opancerzonymi celami, teraz możliwość wyboru strzał jest świetna choć koszt punktowy to jakiś dowcip... 16 - 17 pkt za model łucznika z t3 i bez jakiejkolwiek protekcji...?

Zobaczymy w praniu jak to wyjdzie bo nawet kloce drwali mogą być fajne wsparte magią...
Jest kilka możliwości i jestem ciekaw jak one się przedstawią w praniu.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

@Karli
kb w szarży na ptakach

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 0#p1461840
dyskusja na temat ograniczeń Leśniaków na Euro.
Grajcie czym chcecie póki możecie!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Skoro już Shino się tutaj wypowiadasz i tak ładnie chcesz ten nowy book ograniczać to podpowiedz mi dlaczego np w DE czy TK rydwany nie liczą się do limitu strzelców a w WE chcesz nawet aby bohaterowie się do niego liczyli?
Czy Ty naprawdę świadomie i bez perfidii porównujesz beste/warlocków do sisterek? Ale tak naprawdę...? Siła unitu, moc czarów, zdolności bojowe...?

Cieszę się, że leśniaki tak mocno zwróciły Twą uwagę jednakowoż może porozmawiamy o TK? Przecież nie musisz wystawiać dwu klop, casketa i ilu się da węży... Jakoś nie widzę ograniczeń do tego a dodatkowy bonus do magii [ 3 kostka to niewątpliwy ukłon w stronę podstawy armii jaką jest magia ] czyni tę armię mocniejszą.

WE to nadal wątła armia z t3 i praktycznie bez jakiejkolwiek ochrony czy to magicznej czy konwencjonalnej [ asv ] w porównaniu do Twoich TK które są niewspółmiernie tańsze i wracają dzięki czarom i DE, które mają świetnych opancerzonych bohaterów i taniutkie piechoty + bardzo efektywne bolce [ mała podstawka i świetny zasięg/celność/siła ] to chyba nawet nie ma o czym rozmawiać... Przy porównaniu możliwości magicznych nawet w przedbiegach nie jesteśmy a co dopiero próbować konkurować...

Wildzi to fajny unit jednak bardzo łatwo sprawić żeby w czymś utknęły a wtedy to dożynki są... Co jeszcze mamy do bicia? A, drwale... s5 i t3 bez save... Treekiny z s4 i flammable... świetnie, gorsze niż były... o driadach i tancerzach nawet nie wspominam bo to co im zrobiono to aż żal... żaden nie ma s4 i czegoś co sprawi, że za swój koszt pkt będą grywalni...

Tak na koniec... Podpowiedz mi proszę jak widzisz DEATHSTAR w WE...? Co tego nie zje w jakiejkolwiek armii? Mamy coś takiego?

( to tak odnośnie Twoich wypowiedzi w temacie ETC ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Większość graczy tutaj jeszcze booka nie zdążyła kupić, a wy juz ograniczenia chcecie pisać...ogarnijcie się ludzie, na świecie jest dużo więcej ciekawszych rzeczy i sposobów na spędzanie wolnego czasu, żeby od razu ciąć armię zanim połowa w ogole przeczyta zasady i przetestuje w rzeczywistości tą armię a nie na papierze :? :wink:
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Skoro już Shino się tutaj wypowiadasz i tak ładnie chcesz ten nowy book ograniczać to podpowiedz mi dlaczego np w DE czy TK rydwany nie liczą się do limitu strzelców a w WE chcesz nawet aby bohaterowie się do niego liczyli?
Skoro juz Pasiaku chcesz wchodzic w dyskusje na temat ograniczen do powiedz mi czemu nie kojazysz podstawowych faktow do ktorych sie odnosisz.

po pierwsze nie chce, bo nie ja robieograniczenia.
po drugie tu sie nie wypowiadalem.
po trzecie nie porownywalbym strzelania tk do strzelania we. Jesli to robisz to jest to dosc przykre.
Cieszę się, że leśniaki tak mocno zwróciły Twą uwagę jednakowoż może porozmawiamy o TK? Przecież nie musisz wystawiać dwu klop, casketa i ilu się da węży... Jakoś nie widzę ograniczeń do tego a dodatkowy bonus do magii [ 3 kostka to niewątpliwy ukłon w stronę podstawy armii jaką jest magia ] czyni tę armię mocniejszą.
porozmawiajmy. Przypomniec ci ograniczenia dla tk jak tylko wyszly? max 45 strzal, bez dodatkowych kosci, max 2 (czy 3) sfinksy, max 4 maszyny i zioniecia.
Przy porównaniu możliwości magicznych nawet w przedbiegach nie jesteśmy a co dopiero próbować konkurować...
porownaj szybkosc obydwu armii, sile strzelania, magii i walki iwtedy sobie odpowiedz na pytanie czy po tym co napisales nadal powinienes siebie uwazac za osobe, z ktora warto dyslkutowac.

dlaczego uwazasz, ze we jako ten lepszy podreniczk nie powinien miec ciezszych ciec na etc? tylko dlatego, ze ty nim grasz?

jesli chcesz porownywac tk do we to prosze. te ktore wracaja lorem tk (ktory ma wyzsze castingi wspolniernie do innych o srednio 2) to te, ktore maja save 5+ lub gorszy (oprocz ciekzkiej kawalerii z save 4+).

z tych oddzialow nic nie udeza tak mocno jak oddzialy we.

mocno uderzaja constructy, o ktorych nie mozna powiedziec, ze sa tansze od we. Poza tym twoja armia ma zasade specjalna +1 do casta w lesie i atak z dodatkowego szeregu. Tk maja zakaz marszu. Tk madostep do 3 lore'ow magii. we do 10ciu

a powiedz mi jak widzisz deathstar w tk, do tkroych to porownujesz?

A tak odnosnie twoich odpowiedzi w temacie o we to jestes porownywalnie smieszny to tego greka, ktory mi wypominal, ze jestem w ar i rozmawiam nie w topicu o ograniczeniach.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2014, o 19:36 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze: po pierwsze nie chce, bo nie ja robieograniczenia.
Masz rację jednak zauważyłem dość mocną polemikę z Twojej strony i wpływanie na ludzi w konkretnym dziale w wymienionym wyżej forum wykazując jakie to WE są teraz złe...
Shino pisze:po drugie tu sie nie wypowiadalem.
Rozumiem, że Twoje posty na temat interpretacji strzał do jednostek WE zostały zhackowane i to nie Ty pisałeś? Odnosiłem się do tego iż tutaj zaglądasz i polemizujesz z ludźmi więc będzie okazja do dyskusji.
Shino pisze:po trzecie nie porownywalbym strzelania tk do strzelania we. Jesli to robisz to jest to dosc przykre.
Masz rację. Nie mam magicznych klop, wkopywaczek z arty no save, łuków always hit 5+ które są bardzo tanie i z każdym czarem wracają + rydwany... Mam za to bardzo wątłe modele z t3 za 12 pkt i każdy bonus jest na tyle kosztowny iż prawie, że nieopłacalny... Mam kary za ruch, zasięg, covery itp... Naprawdę obecnie mam lepsze strzelanie? Naprawdę? Jedni Waye wiosny nie czynią...
Shino pisze:porozmawiajmy. Przypomniec ci ograniczenia dla tk jak tylko wyszly? max 45 strzal, bez dodatkowych kosci, max 2 (czy 3) sfinksy, max 4 maszyny i zioniecia.
Racja. Tylko co one cięły...? Klop i casketa na pewno nie, węży też nie... Sfinksy u nas przynajmniej, niegrywalne [ dużo artylerii jest ]... Były to nieporadne i wg mnie nietrafione obostrzenia...
Shino pisze:dlaczego uwazasz, ze we jako ten lepszy podreniczk nie powinien miec ciezszych ciec na etc? tylko dlatego, ze ty nim grasz?
Nie zgodzę się tutaj zupełnie. Widzę co ten book reprezentuję i wiem, że Wayów [ zarówno unit jak i herosów ] trzeba ograniczyć, to samo wildów i pewnie orzeszka jednak inne obostrzenia...? Jak? ?Jak u mnie łuki to może u Ciebie szkielety...? Przecież masz constructy... ;)
Moja propozycja to WWnoble/Waye/Wildzi max 5 Mag Death Lord/Moonstone/sisterki max3
Shino pisze:jesli chcesz porownywac tk do we to prosze. te ktore wracaja lorem tk (ktory ma wyzsze castingi wspolniernie do innych o srednio 2) to te, ktore maja save 5+ lub gorszy (oprocz ciekzkiej kawalerii z save 4+).

z tych oddzialow nic nie udeza tak mocno jak oddzialy we.
Które unity WE tak mocno biją... łuki? Znerfione driady? Glade Riders? Zabrkło mi u Ciebie wzmianki o rydwanach... chyba warto tu je nadmienić?
Shino pisze:mocno uderzaja constructy, o ktorych nie mozna powiedziec, ze sa tansze od we. Poza tym twoja armia ma zasade specjalna +1 do casta w lesie i atak z dodatkowego szeregu. Tk maja zakaz marszu. Tk madostep do 3 lore'ow magii. we do 10ciu
Mają także fear na całej armii i itp oraz co już nadmieniłem zawsze trafiają na swoim BS. posiadają także z wymienionych 3 lorów swój własny, który słabości tej armii w znacznym stopniu eliminuje [ masz masowe ruszenie się , kb, ataki ] oraz pewność że nie uciekniesz z combatu a conajwyżej się rozsypiesz co jest znacznie bardziej przewidywalne i kontrolowane niż break z combatu [ na minus masz sypanie z generała ;) ]
Shino pisze:a powiedz mi jak widzisz deathstar w tk, do tkroych to porownujesz?
Nie widzę. To nie HE, O&G, Ogry czy inne ciekawostki jednak Ty w odróżnieniu odemnie spokojnie możesz kontrolować i przewidzieć co się stanie z Twoimi bodyguardami no i są znacznie tańsi, nie wspominając już iż w kloc z kadrą możesz kogoś wpuścić bo czempion zrobi swoje... w łuki nie ma szans...
Shino pisze:A tak odnosnie twoich odpowiedzi w temacie o we to jestes porownywalnie smieszny to tego greka, ktory mi wypominal, ze jestem w ar i rozmawiam nie w topicu o ograniczeniach.
A już wydawało mi się iż dyskutujemy a nie wypominamy sobie śmieszność w porównaniu do kogoś... BTW z tego co czytałem to on pisał że NIE jesteś w AR i tylko obserwujesz jak reszta, ale może faktycznie źle to przeczytałem albo o kim innym piszę...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Masz rację. Nie mam magicznych klop, wkopywaczek z arty no save, łuków always hit 5+ które są bardzo tanie i z każdym czarem wracają + rydwany... Mam za to bardzo wątłe modele z t3 za 12 pkt i każdy bonus jest na tyle kosztowny iż prawie, że nieopłacalny... Mam kary za ruch, zasięg, covery itp... Naprawdę obecnie mam lepsze strzelanie? Naprawdę? Jedni Waye wiosny nie czynią...
Naprawdę obecnie mam lepsze strzelanie? Naprawdę?
Szczyt absurdu i groteski właśnie został osiągnięty :shock:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

łuków always hit 5+ które są bardzo tanie i z każdym czarem wracają
nom. masz luki always hit 3+, ktore mozesz nie dosc, ze wracac lifem to jeszcze chronic przed ginieciem przez high. no i z wiekszym zasiegiem.

przegladales moze swoj book?
BTW z tego co czytałem to on pisał że NIE jesteś w AR i tylko obserwujesz jak reszta, ale może faktycznie źle to przeczytałem albo o kim innym piszę...
to przykre, ze nawet tej dyskusji nie umiales przeczytac.

do reszty to na prawde jest tam tyle bledow logicznych, ze nawet nie wiem gdzie zaczac, wiec sie zgodze. Nadal masz slaba armie ze slabym strzelaniem.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Wasza dyskusja potwierdza tezę, że cięcia to głupota.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Nie no, to jest nieprawdopodobne. :D

Porównajmy dwa oddziały:
1. 10x Glade Guards bez żadnych strzałek kosztują 120 pkt. Mają 30" zasięgu i Armour Piercing, oprócz tego w lesie strzelają z trzech szeregów, mają WS:4, I:5 i ASF. LD:8, czyli swifty statystycznie zdają. Na bliskim trafiają na 3+ ze swoim BS:4.

Ta 10tka może dokupić sobie ulepszenia, które stanowią odpowiedź na wszystko (brak kar, ew. multiple shot na duże, ale miękkie oddziały, poison na monstery, AP-3 na opancerzone cele) w cenie od 20 do 50 pkt.

2. 20x Skeleton Archers kosztują 120 pkt. Mają 24" zasięgu. Trafiają na 5+. Nie mogą dawać flee. Nie mogą robić stand&shoot. Nie mogą maszerować, żeby uciec przed zagrożeniem. Mają LD:5, więc bez generała można zapomnieć o swiftach. Mają WS:2 i I:2. Na bliskim nadal trafiają na 5+.

Nie mają żadnych ulepszeń.

Jak wypada to porównanie? Być może to tylko głosy w mojej głowie, ale coś mówi mi, że raczej na korzyść elfów. :D

Awatar użytkownika
Rassnik
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Rassnik »

Wbiję się pomiędzy dyskusję (chociaż i tak jest bez sensu ), ale czy dysponuje ktoś zdjęciami ze stronami z High magic i Dark magic z naszego AB ? Chodzi mi głownie o atrybuty jakie dostajemy.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Czy ja naprawdę przeczytałem że TK mają lepsze strzelanie od WE ? :shock: :shock: :shock:

Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Post autor: Lenart »

@Shino

Może słyszałeś jeszcze jakieś ploteczki o cięciach na ETC?

EDIT: o ile nowe WE pojawią się na ETC.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Naviedzony pisze:Jak wypada to porównanie? Być może to tylko głosy w mojej głowie, ale coś mówi mi, że raczej na korzyść elfów.
oczywiście że nasze strzelanie jest lepsze, ale zapominacie o najważnieszej rzeczy- łucznicy to nasza główna siła i jeśli za mocno się ich przytnie to tylko się zaszkodzi a nie zbalansuje amie. Poza tym nasi łucznicy nie zmartwychwstają (tylko mi nie mówcie że moge ich sobie podnosić z life plz)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Lenart pisze:@Shino

Może słyszałeś jeszcze jakieś ploteczki o cięciach na ETC?

EDIT: o ile nowe WE pojawią się na ETC.
tak. Od tego sie caly temat zaczal.

napisalem w topicu o rozpiskach. Ale na pewno jeszcze sie zmienia nie raz, wiec nie sugerowalbym sie tym za mocno.

Zablokowany