Nowe WE
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Nowe WE
czy mozna uzyc moonstoen jesli nie mozna maszerowac? czy zeby uzyc moonstone przy wrogu trzeba zdac test marszu?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
przy zasadach Wild Ridersów jest wypisane w tej kolejności:
ASF (riders only),
Devastating Charge (riders only),
Fast Cavalry,
Fear,
Forest Stalkers,
Frenzy,
Talismanic Tattoos.
Dlatego sugeruje to że frenzy odnosi się nie tylko do (riders only) ale do całego modelu. Oczywiście wymaga to mnie lub bardziej oficjalnego uściślenia bo pomijając faq to w Blood Knightach i w Knightach Chaosu nie ma przy żadnej zdolności dopisku "riders only" więc nie można zastosować tego odniesienia.
Ja dopóki nie będzie innego uściślenia to gram tak że frenzy daje +1 na dole i na górze.
Moonstone nie zacytuję teraz ale nie ma tam ani słowa o wymogu marszu.
Jedynie na końcu opisu jest podane, że jednostka która się moonstonowała jest traktowana jak jednostka po marszu (w domyśle teleportowane łuki nie mogą strzelać).
Nie bardzo widzę jakąkolwiek podstawę do warunkowania Moonstone możliwością marszu ale przytoczę cytat wieczorem.
Po teleporcie z moonstone nie trzeba być idealnie na środku lasu. Jest tylko warunek, że oddział zarówno przed jak i po teleportacji musi być całkowicie w lesie.
Dodatkowym ograniczeniem jest zakaz zmiany formacji jednostki po teleportowaniu.
Jeżeli jesteś w stanie spełnić te warunki przy obecności jednostki wroga w lesie to możesz się śmiało teleportować.
ASF (riders only),
Devastating Charge (riders only),
Fast Cavalry,
Fear,
Forest Stalkers,
Frenzy,
Talismanic Tattoos.
Dlatego sugeruje to że frenzy odnosi się nie tylko do (riders only) ale do całego modelu. Oczywiście wymaga to mnie lub bardziej oficjalnego uściślenia bo pomijając faq to w Blood Knightach i w Knightach Chaosu nie ma przy żadnej zdolności dopisku "riders only" więc nie można zastosować tego odniesienia.
Ja dopóki nie będzie innego uściślenia to gram tak że frenzy daje +1 na dole i na górze.
Moonstone nie zacytuję teraz ale nie ma tam ani słowa o wymogu marszu.
Jedynie na końcu opisu jest podane, że jednostka która się moonstonowała jest traktowana jak jednostka po marszu (w domyśle teleportowane łuki nie mogą strzelać).
Nie bardzo widzę jakąkolwiek podstawę do warunkowania Moonstone możliwością marszu ale przytoczę cytat wieczorem.
Po teleporcie z moonstone nie trzeba być idealnie na środku lasu. Jest tylko warunek, że oddział zarówno przed jak i po teleportacji musi być całkowicie w lesie.
Dodatkowym ograniczeniem jest zakaz zmiany formacji jednostki po teleportowaniu.
Jeżeli jesteś w stanie spełnić te warunki przy obecności jednostki wroga w lesie to możesz się śmiało teleportować.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
no to imo jak Frenzy ma model to i dół powinien dostać +1A, inne zasady zostały wyszczególnione (Riders only)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jesli liczony jako maszerujacy. Czy to oznacza, ze jesli nie mogl maszerowac to moze zrobic forest walk?Moonstone nie zacytuję teraz ale nie ma tam ani słowa o wymogu marszu.
Jedynie na końcu opisu jest podane, że jednostka która się moonstonowała jest traktowana jak jednostka po marszu (w domyśle teleportowane łuki nie mogą strzelać).
i czy mozna tym zmienic formacje?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
White Lion pisze:Dodatkowym ograniczeniem jest zakaz zmiany formacji jednostki po teleportowaniu.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Rozumiem pytanie o marsz.White Lion pisze: Po teleporcie z moonstone nie trzeba być idealnie na środku lasu. Jest tylko warunek, że oddział zarówno przed jak i po teleportacji musi być całkowicie w lesie.
Dodatkowym ograniczeniem jest zakaz zmiany formacji jednostki po teleportowaniu.
Jeżeli jesteś w stanie spełnić te warunki przy obecności jednostki wroga w lesie to możesz się śmiało teleportować.
W opisie nie ma nic sugerującego że ruch jest marszem albo że musisz móc marszować żeby się teleportować.
Jeżeli uważacie że to potrzebuje uściślenia to ok.
[Edit] Naviedzony szybki jest
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Shino nie jest LS
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1. Moim zdaniem nie jest wymagany test marszu, żeby robić forestwalk. Warunki są wymienione w pierwszym zdaniu "if the unit ... is within forest... it can forestwalk". To, że jednsotka jest potem traktowana jak by maszerowała, nie jest równoznaczne temu, że faktycznie maszerowała.Shino pisze:1 jesli liczony jako maszerujacy. Czy to oznacza, ze jesli nie mogl maszerowac to moze zrobic forest walk?Moonstone nie zacytuję teraz ale nie ma tam ani słowa o wymogu marszu.
Jedynie na końcu opisu jest podane, że jednostka która się moonstonowała jest traktowana jak jednostka po marszu (w domyśle teleportowane łuki nie mogą strzelać).
2 i czy mozna tym zmienic formacje?
2. bez zmiany formacji - ponieważ robisz "replace" unit.
Ale moonstone używasz po ruchu lub nawet bez ruchu dopiero po rozpatrzeniu teleportu jednostka jest traktowana jakby maszerowała więc jak dla mnie to można - bo wpierw rozpatrujemy przedmiot a dopiero potem kary za użycie przedmiotu.Shino pisze:czy mozna uzyc moonstoen jesli nie mozna maszerowac? czy zeby uzyc moonstone przy wrogu trzeba zdac test marszu?
Formacji zmienić nie może, tak wynika z przedmiotu, ale wystarczy zmienić formację przed wyteleportowaniem się i w takiej formacji wteleportować się do nowego lasu. (teleportu używasz na koniec fazy ruchu)Shino pisze:jesli liczony jako maszerujacy. Czy to oznacza, ze jesli nie mogl maszerowac to moze zrobic forest walk?
i czy mozna tym zmienic formacje?
Natomiast Forest Walk to ruch eteryczny z czaru, nigdzie tam nie napisali, że jest to traktowane jako marsz więc jak dla mnie ruszasz oddział o te 10/20" + zmieniasz formacje i co tylko dusza zapragnie nawet jeśli nie zdałeś wcześniej testu marszu.
Waystalker ma BS7 w podstawie, jeśli podwyższę mu BS z czaru HE (czar nr.2) i będę miał BS 10 to trafiam na (-2) czy na 0+ ?
Ostatnio zmieniony 6 maja 2014, o 13:00 przez Luc, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
a jesli jednostka oblala test marszu przed teleportem? nadal moze uzyc forest wlak imimo zakazu marszu lucyc sie jako maszerujaca?Furion pisze:1. Moim zdaniem nie jest wymagany test marszu, żeby robić forestwalk. Warunki są wymienione w pierwszym zdaniu "if the unit ... is within forest... it can forestwalk". To, że jednsotka jest potem traktowana jak by maszerowała, nie jest równoznaczne temu, że faktycznie maszerowała.Shino pisze:1 jesli liczony jako maszerujacy. Czy to oznacza, ze jesli nie mogl maszerowac to moze zrobic forest walk?Moonstone nie zacytuję teraz ale nie ma tam ani słowa o wymogu marszu.
Jedynie na końcu opisu jest podane, że jednostka która się moonstonowała jest traktowana jak jednostka po marszu (w domyśle teleportowane łuki nie mogą strzelać).
2 i czy mozna tym zmienic formacje?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Tak. Jednostka nie maszerowała (bo nie mogła), ale po teleporcie liczy się jak jednostka która maszerowała (bo tak nakazuje ją traktować przedmiot).
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Znów nie zacytuję ale mam pytanie.
Lore attribute z High Magic brzmi mniej więcej tak:
Po każdym udanym rzuceniu czaru, mag kładzie sobie counterek.
Gdy on lub jego jednostka "suffer a Wound" odrzuca counterek i anuluje ranę.
Ciekawi mnie czy anuluje ranę przed czy po multiplikowaniu np. przy armacie ?
Lore attribute z High Magic brzmi mniej więcej tak:
Po każdym udanym rzuceniu czaru, mag kładzie sobie counterek.
Gdy on lub jego jednostka "suffer a Wound" odrzuca counterek i anuluje ranę.
Ciekawi mnie czy anuluje ranę przed czy po multiplikowaniu np. przy armacie ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Przy wordingu tego atrybutu jest "Unsaved wound" czy coś takiego (book mam w domu więc chwilowo nie przytoczę) ale według tego zapisu wychodziłoby, że przed rzutem na Multiwoundy czyli cannon/klopa/bolec zraniło, nie wysawowałeś, ściągasz countera...koniec.White Lion pisze:Znów nie zacytuję ale mam pytanie.
Lore attribute z High Magic brzmi mniej więcej tak:
Po każdym udanym rzuceniu czaru, mag kładzie sobie counterek.
Gdy on lub jego jednostka "suffer a Wound" odrzuca counterek i anuluje ranę.
Ciekawi mnie czy anuluje ranę przed czy po multiplikowaniu np. przy armacie ?
Tak, wiem brzmi OP - ale nie chce wyjść inaczej
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
takuadzia pisze:Czy specjalna zasada Waystalkera i Sniper mogą się łączyć? Tzn. czy można wystrzelić dwa strzały snajperskie na turę (lub jeden bez sejwa)?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
plamy ze śliny na booku - murowaneLuc pisze: Przy wordingu tego atrybutu jest "Unsaved wound" czy coś takiego (book mam w domu więc chwilowo nie przytoczę) ale według tego zapisu wychodziłoby, że przed rzutem na Multiwoundy czyli cannon/klopa/bolec zraniło, nie wysawowałeś, ściągasz countera...koniec.
Tak, wiem brzmi OP - ale nie chce wyjść inaczej
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Kupiłem sobie owolutę taką jak w podstawówce do podręczników!White Lion pisze:plamy ze śliny na booku - murowane
A tak na serio to zanim doszedłem do tego, że nowe WE są naprawdę fajne, trzeba było przedrzeć się wpierw nad zachwytem nowymi figurami i wkurzeniem nad nerfem Forest Spiritów
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
tylko spokojnie, żebyście nie ślinili się pijąc wcześniej mleko, bo lekko białe plamki na książce o figurkach leśnych elfów mogą być źle zrozumiane
żeby nie offtopować, co to za zasada?
żeby nie offtopować, co to za zasada?
Czy specjalna zasada Waystalkera
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ja już nie pamiętam o Forest Spiritach, a poza tym głęboko wierzę, że jak już ograją się łuki i wildzi to czas na Treekiny i Drzewce przyjdzie bo trochę słabsze ale z mniejszym kosztem nadal grywalne będą.
Zwłaszcza jeśli 9ed. osłabi armaty.
Book jest tak piękny że dzisiaj w nocy leżał koło łóżka i od razu z rana sobie obejrzałem parę zdjęć na lepszy humor
Dziś będę kombinował ze skanerem i grafikami żeby sobie zrobić jakąś fajną koszulkę do grania WE
Na razie moim faworytem jest grafika z pierwszej strony po okładce.
@Misha
Hawk-eyed Archer to zasada która pozwala strzelając wybierać albo multishot (2) albo no asv.
Zwłaszcza jeśli 9ed. osłabi armaty.
Book jest tak piękny że dzisiaj w nocy leżał koło łóżka i od razu z rana sobie obejrzałem parę zdjęć na lepszy humor
Dziś będę kombinował ze skanerem i grafikami żeby sobie zrobić jakąś fajną koszulkę do grania WE
Na razie moim faworytem jest grafika z pierwszej strony po okładce.
@Misha
Hawk-eyed Archer to zasada która pozwala strzelając wybierać albo multishot (2) albo no asv.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1