Ahoj, ahoj
Noto tak. Czytajac armybooka do zielonych, znalazlem fragment prawiacy, ze tak sparafrazuje 'nie ma wiekszego powodu do dumy dla prawdziwego Hersza Hersztow niz oswojona wyverna'.
I myslec nad tym zaczalem. Czemu nikt Gadzinki nie wystawia, skoro ona taka wg fluffu fajna?
I nagle zrozumialem: bo nie ma wsrod nich prawdziwego Herszta Hersztow. Tako zaczalem sypiac z army bookiem pod poduszka; udoskonalac rozpiske przy wigilijnym stole, nawet z uzurpatorem Quasem czesc pomyslow przedyskutowalem. Ponizej przedstawiam efekty mych przemyslen
(Pragne przeprosic, ze rozpiska jest nieobrobiona - ale jako ze w chwili znudzenia powymyslalem niecnota nazwy; to serca nie mialem teraz wycinac :P mam nadzieje ze modowie mnie za to nie zabija)
Tilean Waaaagh! 2500 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Herszt Momo Pyskaty (Black Orc Warboss) @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Gadzinka (Wyvern) @ [200] Pts
1 Maldun Elfojad (Black Orc Big Boss) @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Kartoflojad (Boar) @ [0] Pts
1 Uglug Ogrzysyn (Black Orc Big Boss) @ 126 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Collar of Zorga [5]
1 Szczerba (Orc Shaman) @ 115 Pts
Magic Level 1; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
5 Maue zielone na pajonkach (Goblin Spider Riders) @ 65 Pts
Spear; Shield
(5 Duza pajonk)
5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)
5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)
5 Maue zielone na kundlach (Goblin Wolf Riders) @ 65 Pts
Spear; Light Armour
(5 Kundel)
12 Swiry (Savage BigUns) @ 188 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
[Naczelna Swir (Savage Orc Boss)]
12 Zboj-Orki (Orc Boyz) @ 104 Pts
2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Musician
[Naczelna Zbojnik (Orc Boss)]
23 Czempijony Morka (Orc Boyz) @ 168 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
[Naczelna Czempijon]
23 Czempijony Gorka (Orc Boyz) @ 168 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
[Naczelna Czempijon]
6 Dzikie chlopaki na dzikach (Savage Boar Boyz) @ 174 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
[1 Najdzikszy z dzikich (Savage Orc Boar Boyz Boss)]
[6 Chrum-chrum (Boar)]
Frenzy
9 Grzybo-Jezdzce (Squig Hoppers) @ 135 Pts
1 Glazocisk (Rock Lobber) @ 75 Pts
1 Stara piernik (Bully) @ [5] Pts
3 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts
2 Dzidomiot (Spear Chukka) @ 70 Pts
6 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts
1 Nurek Zaglady (Doom Diver) @ 80 Pts
3 Lobsluganci (Crew) @ [0] Pts
1 Duzy Bob (Giant) @ 205 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3 (+3 z totemusa)
Models in Army: 127
Total Army Cost: 2499
I teraz pare spraw.
1) Sprzet na pieszym bossie - albo to co jest, albo -1 do hita. Do wyboru do koloru. Moze miec 4 ataki, wtedy IMO KB moze postraszyc niezle.
2) Savage piesi i zboj-orki. Albo oddzialy wystawiane po 15 (savage nie big uns wtedy); albo wersja taka jak obecnie
Ogolnie rzecz biorac - BSB wchodzi do jednego z klockow orkow; drugi heros i szaman do drugiego klocka.
Te dwa oddzialy wystawiamy blisko siebie, w centrum stolu domyslnie. Po jednej stronie (tam gdzie las bedzie, czy cos takiego-a raczej zawsze jest) ida hoppersi, za nimi piesi savage. Druga flanka to savage na swiniach, supportowani przez zboj-orki
Gigant i wyverna skrajnie na flankach, maszyny miedzy oddzialami, fasty - jedyny wymog, zeby nie mialy szansy spanikowac zadnej z 3 podatnych nan maszyn.
Czekam ochoczo na kazda krytyke, rady, uwagi - jedyne co zmienic sie nie moze, to fakt ze gadzinka bedzie w rozpisce goscic. Reszta moze byc mobilna
mode on:
to jest pierwszy i mam nadzieje ost raz kiedy obrabiam rozpe
dzieki takiemu obrobieniu masz nazwy czempionow/koni etc fluffowe oraz masz przejzystosc
mode off
Gadzinkowe PG
Witam 
Kilka uwag, skoro się domagasz
1. Jednak dałbym KB na szefie zamiast dodatkowego ataku. Jeśli Twój latający lord spotka się z wrogim, to może przesądzić dość łatwo o wyniku starcia. Dobre na kawalerię. A jeśli twój szef utknie w walce, to potem z siłą 5 będzie mu ciężko. Więc KB może być pomocne, zwłaszcza na herosów. A pamiętaj, że przy ws7 i przerzucie na hita szansa na 1 KB jest ponad 50 lub więcej procent.
A ten dodatkowy atak możesz dać pieszemu koleszce.
2. 11 zwykłych boyzów to średni pomysł. Zamień ich na łuczników. Od razu będzie lepiej.
A reszta to już spoko standard.
Całkiem fajne
Pozdr!

Kilka uwag, skoro się domagasz

1. Jednak dałbym KB na szefie zamiast dodatkowego ataku. Jeśli Twój latający lord spotka się z wrogim, to może przesądzić dość łatwo o wyniku starcia. Dobre na kawalerię. A jeśli twój szef utknie w walce, to potem z siłą 5 będzie mu ciężko. Więc KB może być pomocne, zwłaszcza na herosów. A pamiętaj, że przy ws7 i przerzucie na hita szansa na 1 KB jest ponad 50 lub więcej procent.
A ten dodatkowy atak możesz dać pieszemu koleszce.
2. 11 zwykłych boyzów to średni pomysł. Zamień ich na łuczników. Od razu będzie lepiej.
A reszta to już spoko standard.
Całkiem fajne

Pozdr!
wiesz ze mnie wyszlo cos bardzo zblizonego...
ale wywal big uns z savage-lepiej 2x15 w oddzialach...188pkt to na tyle duzo ze warto juz w to poslac cos lepszego i sie na nich rozpedzic
a animozja plata figle-oblana i rozpedzenie bedzie w bardzo nieprzyjemne miejsce
ale wywal big uns z savage-lepiej 2x15 w oddzialach...188pkt to na tyle duzo ze warto juz w to poslac cos lepszego i sie na nich rozpedzic
a animozja plata figle-oblana i rozpedzenie bedzie w bardzo nieprzyjemne miejsce
@Kołata:
Domyslnie heros ma sie przyczaic i od tylu lamac oddzialy - wtedy wieksza liczba atakow wydaje sie na miejscu (im wiecej nabije; tym wiecej wygra).
Ale faktycznie - jak cos zlego sie przytrafi (utkniecie w walce i dostawienie herosa, badz szarza jakiegos latacza/biegacza namnie) to KB moze ratowac tylek.
Ad 2: 12 zwyklakow (dochodzi boss; nieobrobione ; p). Lucznicy byli na testach rozpiski sporo czasu - los dal im wiele szans, zadnej nie wykorzystlai.
Narazie testowalem patent 15 boyzow i 15 savage; spisywali sie - zwykle chlopaki w szarzy zjadaly minersow nawet. Liczba 6 w szeregu wiele gorsza nie jest (bo ani liczebnosc, ani szeregi sie nie licza tak naprawde w tych oddzialach), a poteguje liczbe atakow.
@Quas:
Ano, drodzy i mietcy. Coz to znaczy? Ze ostrzal sciagac beda. I dobrze, wieksze szanse dla gadziny ;p
punkty ktore oszczedzam na savage (w wersji nie big uns) upycham w zwyklych z 2 bronmi - tak naprawde nie zwiekszam ich potencjalu bojowego; savage zas oslabiam.
Domyslnie heros ma sie przyczaic i od tylu lamac oddzialy - wtedy wieksza liczba atakow wydaje sie na miejscu (im wiecej nabije; tym wiecej wygra).
Ale faktycznie - jak cos zlego sie przytrafi (utkniecie w walce i dostawienie herosa, badz szarza jakiegos latacza/biegacza namnie) to KB moze ratowac tylek.
Ad 2: 12 zwyklakow (dochodzi boss; nieobrobione ; p). Lucznicy byli na testach rozpiski sporo czasu - los dal im wiele szans, zadnej nie wykorzystlai.
Narazie testowalem patent 15 boyzow i 15 savage; spisywali sie - zwykle chlopaki w szarzy zjadaly minersow nawet. Liczba 6 w szeregu wiele gorsza nie jest (bo ani liczebnosc, ani szeregi sie nie licza tak naprawde w tych oddzialach), a poteguje liczbe atakow.
@Quas:
Ano, drodzy i mietcy. Coz to znaczy? Ze ostrzal sciagac beda. I dobrze, wieksze szanse dla gadziny ;p
punkty ktore oszczedzam na savage (w wersji nie big uns) upycham w zwyklych z 2 bronmi - tak naprawde nie zwiekszam ich potencjalu bojowego; savage zas oslabiam.
Thx Kołata; dzis testowalem wersje z KB na lordzie i 5 atakami na zwyklym herosie.Kołata pisze:Witam :)
Kilka uwag, skoro się domagasz :D
1. Jednak dałbym KB na szefie zamiast dodatkowego ataku. Jeśli Twój latający lord spotka się z wrogim, to może przesądzić dość łatwo o wyniku starcia. Dobre na kawalerię. A jeśli twój szef utknie w walce, to potem z siłą 5 będzie mu ciężko. Więc KB może być pomocne, zwłaszcza na herosów. A pamiętaj, że przy ws7 i przerzucie na hita szansa na 1 KB jest ponad 50 lub więcej procent.
A ten dodatkowy atak możesz dać pieszemu koleszce.
2. 11 zwykłych boyzów to średni pomysł. Zamień ich na łuczników. Od razu będzie lepiej.
A reszta to już spoko standard.
Całkiem fajne :)
Pozdr!
Zdecydowanie lepsze combo - KB zabil dwoch krasnoludzkich herosow (gienia i bsb^^); za to 5 atakow piechotnika ratowalo mi tylek dzielnie.
Czwarta z rzedu, wygrana przez gadzinke bitwa - tym razem 15:5 na kowadlowych knypkach. Mighty!
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
no juz sie tak nie chwal
ale fakt, ze zawalilem taktycznie ta bitwe
Kolo z killing blowem wymiata


Kolo z killing blowem wymiata
