Drużynowe Mistrzostwa Polski 2014
Miejsce: Hala ICDS, Staszica 2, 05-092 Łomianki
Data: 23-24.08.2014
Format:5x Euro 2400
Bitwy: 5x Battleline
Wejściówka za drużynę:220zł w przedpłacie, która musi wpłynąć do dnia 4.08.2014, lub 250zł na miejscu. Jeśli przedpłata wpłynie po 4.08 trzeba będzie uiścić na miejscu różnicę 30zł. Przedpłata nie podlega zwrotom, ale można ją przekazać na inny team, do końca terminu przedpłat. Aby otrzymać dane do przedpłaty należy wysłać mi PW, w temacie wpisując "przedpłata".
Za każdego gracza poniżej 18 roku życia i każdą graczkę drużyna otrzymuje 25zł zwrotu na miejscu turnieju, bez różnicy w jaki sposób dokonuje płatności.
Wspierają nas:
Burmistrz Łomianek
Główny sponsor - Impek
Jeźdźcy Hardkoru
Titan Forge
Kromlech
Gamemat.eu
Battlefield Berlin
Warfaber
Microart
LootPile.eu
Tereny do Gier
Paradox Cafe
MaxMini
White Tree
http://kkgaming.pl
Zgłoszenia:
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres marcin.zakrzewski.rnt@gmail.com
Jedyny i ostateczny termin zgłoszeń upływa w piątek 15.08 o północy.
Za poprawne, wysłane w terminie zgłoszenie każdy gracz otrzymuje 20 dodatkowych punktów, drużyna maksymalnie otrzymuje 100 punktów doliczonych do łącznego wyniku po ostatniej bitwie.
Po upłynięciu terminu zgłoszeń organizator publikuje wszystkie zebrane rozpiski w tym temacie.
Organizator nie sprawdza rozpisek, ale nakłada kary w postaci zmniejszenia ilości punktów za zgłoszenie każdemu graczowi, w którego zgłoszeniu pojawi się błąd.
Prawidłowe zgłoszenie powinno być przesłane w treści maila lub jako załącznik w formacie txt przez kapitana drużyny. Zgłoszenie się w niepoprawnym formacie oznacza utratę punktów za zgłoszenie
Gracze przy edytowaniu zgłoszeń nie mają obowiązku podawać w rozpisce przedmiotów i zdolności dostępnych w podstawowej wersji oddziałów czy bohaterów, np. łuku przy Glade Lordzie, zasady Vampire przy Vampire Lordzie, zasady fear przy Pink Horrorach czy skirmish przy Shadach. Jeśli jakiś mag ma z bazy 1lvl lub inny magii i nie trzeba go dokupywać jako dodatkowej opcji, to nie wpisanie tego w rozpisce nie będzie traktowane jako błąd, aczkolwiek prosimy o wpisywanie poziomów nawet w takich sytuacjach. Zgłoszenie powinno być przesłane w poniższym formacie i zawierać wszystkie pięć rozpisek:
Taryfikator kar za błędy w zgłoszeniach:Team: [team name]
[player name, ligowe ID] [(c)], [full army name]
[lord name] [on mount]: [general], [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[lord name] [on mount]: [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[hero name] [on mount]: [BSB], [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[hero name] [on mount]: [magic level], [lore],[ability1], [ability2], [item1], [item2], [magic item1], [magic item 2], [cost]
[# taken] x [quantity] [core name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [core name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [core name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [special name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [special name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [special name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [rare name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
[# taken] x [quantity] [rare name]: [FCG], [option1], [option2], [cost]
Total: [total cost]
- Za każdą małą poprawkę w rozpisce, typowy misclick, niezaznaczenie generała itp - 1 pkt
- Większy błąd, którego konsekwencją jest klika poprawek, np złamanie ograniczeń euro, przekroczenie limitu punktów na rare, w wyniku czego odejmujemy modele rare i dodajemy modele special lub core - 5 pkt
- Istotna poprawka - zamiana domeny magii, zmiana magicznego sztandaru, zamiana całego oddziału na inny kosztuje nie mniej niż -10 pkt, może także nie zostać dozwolona
- Kary dla jednego gracza nie mogą przekroczyć 20 pkt.
Skład sędziowski:
Sędzia Główny:
Lidder
Sędziowie Liniowi:
Sevi
Misha
Kielon
Panda
Kalesoner
Ograniczenia:
• A team consists of 5 players, each of which with an army from a different army list
• A team may not contain more than 1 army with 3 or more Lore of Death spells. Beastmen and Tomb Kings do not count towards this limit.
Ograniczenia ETC
obowiązują aktualne polskie uściślenia sędziowskie i faq GW oraz dokument o etyce gracza
Uściślenia
FAQ GW
Etyka Gracza
Rozkład jazdy:
Sobota:
8.00 - 8.30 zgłoszenia
8.45 - 9.00 losowanie par
9.15 - 12.45 pierwsza bitwa
12.45 - 13.15 przerwa obiadowa
13.15 - 16.45 druga bitwa
17.00 - 20.30 trzecia bitwa
20.30 odjazd pierwszego autobusu spod ICDS (czytaj więcej w podpunkcie imprezy )
21.00 odjazd drugiego autobusu spod ICDS
21.30 odjazd trzeciego autobusu spod ICDS
22.00 wręczenie nagród najlepszym generałom za Ligę 2013!
Niedziela:
2.00 - odjazd pierwszego autobusu do ICDS
2.30 - odjazd drugiego autobusu do ICDS
2.45 - odjazd trzeciego autobusu do ICDS
3.20 odjeżdża nocny autobus Linii Ł do Warszawy
8.30 -8.45 kapitan lub członek drużyny potwierdza obecność teamu przy stoliku sędziowskim
9.00 - 12.30 czwarta bitwa
12.30 - 13.00 przerwa obiadowa
13.00 - 16.30 piąta bitwa
16.45 - 17.30 zakończenie turnieju, wręczenie nagród
System punktacji:
Drużyna w jednej rundzie może zdobyć 0-100 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki drużyny sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 63 punkty z bitew otrzymuje 64 MP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 37 punktów otrzymuje 36 MP. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie. Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy DP.
W skrócie - widełki 64-36
Progi:
0-150 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1501+ - 20/0
Parowanie drużyn:
- zapewniamy wszystkim przyjezdnym drużynom przeciwników w pierwszej bitwie
- zapewniamy, że teamy z tego samego klubu nie zagrają przeciwko sobie w pierwszej bitwie
- w pierwszej bitwie nastąpi losowanie par z kapelusza przez hostessę, lub Pandę, w zależności, kto dostanie większe oklaski, lub czy będziemy tego dnia dysponowali hostessą
- w kolejnych bitwach będziemy korzystać ze "szwajcarskiego" systemu parowania
Parowanie graczy EURO
1. (1&2th match up of Team A v. Team B)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
2. (3&4)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
5. (5)
Team A last army («in hand»)
Team B last army («in hand»)
Parowanie powinno zająć drużynom łącznie maksymalnie 20 minut.
Stoły i mapki:
Po wybraniu par należy wylosować stoły, na których każda z nich rozegra swoja bitwę.
https://docs.google.com/file/d/0B_DcPz0 ... edit?pli=1
można wchodzić do domków
Malowanie i przygotowanie do gry
Traye obowiązkowe jakiekolwiek, pomalowane czy nie, bez różnicy, chodzi o wygodę gry.
Podręczniki armii obowiązkowe w oryginale, xero, na tablecie lub smartfonie, chodzi tylko o łatwą dostępność do tekstu.
Podręcznik główny musi być przynajmniej jeden u kapitana.
Miarki, kostki i wzorniki(przynajmniej ze 3 komplety na team) muszą być.
Posiadanie na stole jakichkolwiek proxów lub niepomalowanych modeli karane jest brutalnym zdjęciem ich ze stołu. Jeśli w kolejnych bitwach model magicznie wróci na stół i zostanie to wykryte - dobranoc maleńka. Gwarantujemy, że na tym turnieju sprawiedliwość będzie prędka, będzie słuszna i będzie bezlitosna. Uwaga w tym roku będziemy ściągać ze stołów nie tylko proxy, ale i niepełne modele. Nie przejdą u nas rydwany bez załogi, kawaleria, MC bez jeźdźców, podstawki bez terradonów, felbatów czy nawet smoków. Prosimy potraktować to poważnie.
Na turnieju nie odbędzie się ocena malowania, za którą można otrzymać dodatkowe punkty, będzie natomiast prowadzona wyrywkowa kontrola stanu modeli i obecności proxów.
Wszystkie modele muszą posiadać podstawki.
Modele muszą mieć pomalowane na odpowiednie kolory wszystkie elementy, inaczej będą zdejmowane ze stołu.
Nie wymagamy od graczy WE posiadania oryginalnego modelu Citadel Wood, należy jedynie posiadać teren o takich samych lub mniejszych wymiarach wykonany z trwałego, sztywnego materiału.
Zakaz proxowania. To czy coś jest proxem czy nie określają sędziowie. W razie problemów ze oceną sędziego ostateczną decyzję podejmuje organizator.
Modele gumowe i inne prepainty będą ściągane ze stołu, jeśli:
a) Nie będą pasowały klimatem i wyglądem do armii.
b) Nie będą pomalowane/przemalowane.
Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania wszystkich niezbędnych modeli do zaklęć, umiejętności itp. np:
- Gdy rzucasz 6ty spell z lore of beast musisz mieć model odpowiedniego potwora, aby podstawić go zamiast modelu maga.
- Gdy abominacja wypluje z siebie swarmy musisz mieć modele.
Feral Manticore - dowolny model Manticory na podstawce 50 x 100 mm.
Black Hydra - dowolny model Hydry na podstawce 50 x 100 mm.
Horned Dragon - dowolny model smoka na podstawce 50 x 100 mm.
Mountain Chimera - dowolny model chimery na podstawce 100 x 150 mm.
Great Fire Dragon - dowolny model smoka na podstawce 100 x 150 mm.
Pytania wraz ze zdjęciami mogą przesyłać na m.gos@vp.pl
Zwycięzcy (i pozostali):
Na uczestników turnieju oczekiwać będą wartościowe nagrody.
Część nagród zostanie przyznana za miejsca 1-3, ale większość z nich zostanie rozdanana w stylu Bazyliszka. Kto nie wie, niech pyta kolegów.
Firma Kromlech.eu ufundowała nagrody specjalne dla dwóch, samodzielnie pomalowanych armii.
Firma Lootpile.eu ufundowała dwie nagrody specjalne dla twórców najładniejszych modeli (rozmiary: ogrowy/kawaleryjski i piechotny).
Będzie można wybrać jedną matę od Gamemat.eu!
Wujek Dębek po raz kolejny wręczy cenną nagrodę dla najmłodszego gracza.
Nocleg:
Novy Hostel
http://novyhostel.pl/kontakt.htm
Kwatery Pracownicze
http://meteor-turystyka.pl/pracownicze- ... ianki.html
Melodia
http://www.melodia.oit.pl/
Pokoje Gościnne Barbara Balcerzak
http://barbara-lomianki.e-meteor.pl/
First Villa
http://meteor-turystyka.pl/first-lomianki,lomianki.html
Hotel Pracowniczy
http://meteor-turystyka.pl/hotelrobotni ... ianki.html
Noclegi Zielony Domek
http://www.zielonydomeknoclegi.pl/
Noclegi Łomianki
http://noclegi-lomianki.com.pl/
Motel Malwa
http://meteor-turystyka.pl/malwa,lomianki.html
Villa Bella Casa
http://www.villabellacasa.oit.pl/
Po taniości:
Znane i lubiane wspólne spanie w salach lekcyjnych w przyległej szkole. Radzimy zabrać karimatki, śpiworki i takie małe, mięciutkie poduszeczki. Na terenie szkoły nocleg jest możliwy tylko w nocy z soboty na niedzielę i tylko dla osób nie mieszkajacych an stałe w Warszawie i jej okolicach.
Na terenie szkoły i ICDS panuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.
W pizzeri obok będzie promocja, którą chyba wymyślili specjalnie na DMP, za 25zł można kupić 5 dużych piw.
Osoby, które nie stosują się do powyższego zapisu, lub których zachowanie jest agresywne, wulgarne, stwarzają zagrozenie dla innych graczy, lub porządku imprezy, mogą spodziewać się kar. Kary mogą być róznego rodzaju, od karnych punktów dla drużyny, po usunięcie gracza z turnieju i przyszłych jego edycji.
Powyższe zapisy dotyczą takze osób towarzyszących.
Dojazd:
Dojazd na turniej dla osób podróżujących w inny sposób niż samochodem.
Żeby trafić do Łomianek do Hali ICDS, należy najpierw dostać się na jakąkolwiek stację metra w Warszawie. Należy wsiąść do składu jadącego w kierunku metra Młociny i wysiąść na ostatniej stacji - "Młociny", wyjść na zewnątrz odnaleźć przystanek linii Ł i skorzystać z jednego z poniższych autobusów:
http://www.kmlomianki.info/rozklad_1_4_ ... iny_22.pdf
lub wysiąść wcześniej na stacji Metro Marymont, odnaleźć przystanek autobusu Ł-bis i skorzystać z jednego z poniższych autobusów
http://www.kmlomianki.info/rozklad_1_4_ ... ont_16.pdf
Proszę pamiętać, że korzystacie z weekendowego rozkładu, autobusy z Młocin odjeżdżają częściej niż z Marymontu.
Na Młocinach prosimy nie wsiadać do autobusu 701.
W jednym i drugim autobusie, trzeba zapłacić kierowcy za przejazd, mówicie, ze poprosicie autobus do Łomianek, uiszczacie opłatę 4.80 lub 2.40 ulgowy.
Wysiadacie na przystanku ICDS, z którego widać już halę sportową ICDS, wchodzicie głównym wejściem i jesteście.
Parę uwag od organizatorów:
1. Na terenie hali i szkoły obowiązuje zakaz spożywania alkoholu!!! Osoby, które wyraźnie odstąpią od pewnych norm mogą zostać usunięte z turnieju lub miejsca noclegu przez Organizatorów.
2. Na terenie ICDS jest dobra stołówka. Inna gastronomia w najbliższej okolicy również hula. Organizator nie zapewnia posiłków.
4. Osoby nieletnie proszone są o przywiezienie zgody oraz deklaracji ponoszenia odpowiedzialności od ich opiekunów ustawowych o treści:
"Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w turnieju WFB Drużynowe Mistrzostwa Polski 2014 w dniach 23-24.08.2014 w Łomiankach oraz ponoszę odpowiedzialność za wyrządzone przez niego szkody.
podpis rodzica lub innego prawnego opiekuna
.........."
Dodatkowe atrakcjeLidder pisze:Wychodząc na przeciw oczekiwaniom graczy w naszych przygotowaniach i realizacji będziemy kierować się profesjonalnym podejściem do Drużynowych Mistrzostw Polski. Tego samego oczekujemy od uczestników tego wydarzenia, którzy poświęcają cenny czas i energię na przygotowania na ten najważniejszy turniej w roku.
Kapitan.
W drużynie 5-osobowej odpowiedzialność jest rozmyta, a kontakt utrudniony. Nie wiadomo do końca z kim rozwiązywać problemy i kto ma ostatnie słowo w sprawie. Dlatego też naturalnie narodziła się potrzeba posiadania w drużynie kapitana - osoby, która niesamowicie usprawnia płynność turnieju. Kapitan na DMP pełni rolę łącznika z przeciwną drużyną oraz sędziami. To on będzie odpowiedzialny za zgłoszenie drużyny oraz oddawanie wyników. Kapitan będzie również pełnił rolę taktyczną w zespole. W przeciwieństwie do innych graczy ze swojego zespołu, będzie on mógł skonsultować się graczem, aby doradzić mu w kwestii planu na grę. Ta drużynowa konsultacja będzie mogła trwać aż 3 minuty, ale każdy gracz może skorzystać z niej tylko raz. Jest ona o tyle ważna ponieważ jakiekolwiek sugestie, podpowiedzi czy korekty osób niegrających będą karane.
Postanowiliśmy na tym turnieju położyć większy nacisk na rolę kapitanów. Chodzi zarówno o kapitanów jako graczy jak i osoby, które powinny brac odpowiedzialność za swoich kolegów z drużyny.
- Kapitanowie otrzymają od nas przy zapisach opaski kapitańskie, mogą też przywieźć swoje z klubowym logiem. Rolą kapitana jest nie tylko sprawnie poprowadzić swoja drużynę, ale także doradzać swoim kolegom i utrzymać przyjazną atmosferę przy wszystkich stołach. Kapitanowie powinni rozstrzygać sporne sytuacje i godnie reprezentować swoje kluby.
- Na turnieju kapitan jest jedyna osobą, która może konsultować taktykę gry z pozostałymi członkami swojej drużyny.
- Przed turniejem poprosimy kapitanów o podpisanie w imieniu swoich drużyn deklaracji zapoznania się z regulaminem turnieju.
Gra.
W grze uczestniczy tylko dwóch graczy. Jest to pojedynek umysłu i ducha. Dlatego podobnie jak w innych grach tego typu, również w WFB niedozwolona jest pomoc z zewnątrz. Wszelkie wątpliwości gracze powinni załatwiać między sobą. W razie problemów powinni oni skontaktować się z sędzią poprzez kapitana. Dotyczy to również osób obserwujących grę. Jakiekolwiek upomnienia, korekty i wtrącanie się w rozgrywkę będą surowo karane. Jeśli gracze obserwujący mają jakieś wątpliwości powinni to zgłosić sędziemu poprzez kapitana. Czas na rozmówienie się z graczem jest możliwy tylko z kapitanem podczas 3-minutowej konsultacji. Poważnie podchodzimy do tematu i prosta podpowiedź o rozproszeniu czaru może skończyć się wynikiem 20:0. Sędzie, będący świadkiem takiego incydentu, ma obowiązek ukarać taką osobę. Oczywiście nie zabraniamy graczom informować współgraczy o sytuacji na stołach. Można śmiało informować o obecnym lub przewidywanym wyniku. Jednak to w gestii grającego gracza jest ocena sytuacji przy jego stole i podjęcie decyzji jak ma wykorzystać te informacje. Jakiekolwiek próby obejścia tej zasady będą również surowo karane (np. poprzez "sprytne" zadawanie pytań lub formułowanie stwierdzeń).
Zgłaszanie drużyny oraz oddawanie wyników.
Kapitan zgłasza obecność swojej drużyny organizatorowi odpowiedzialnemu za rejestrację. Rejestracja trwa od godziny 8:00 do 8:30. Po godzinie 8:30 rejestracja zostaje całkowicie zamknięta. Drużyny, które nie zdążyły się zarejestrować nie mają gwarancji, że rozegrają pierwszą rundę. Osoby, które przyjeżdżają z daleka powinny uwzględnić ewentualne opóźnienia na trasie, aby uniknąć utraty punktów już na starcie.
Kapitan jest odpowiedzialny za oddawanie wyników w imieniu swojej drużyny. Na każdą bitwę jest ustalony czas na grę - 3,5 godziny. Z czego 15 minut jest przeznaczone na parowanie. Drużyna kapitana, który odda wyniki po czasie:
0-2: 10 PK,
2-5: 20 PK,
5-10: 35 PK,
10+: wynik 0:0, 35 PK.
Punkty karne nie są brane pod uwagę podczas tworzenia pairingów, są uwzględniane dopiero podczas klasyfikacji generalnej pod koniec turnieju. Uwaga: na ostatnią bitwę pierwszego dnia nie ma przewidzianego czasu dodatkowego.
Sędziowie.
Sędziowie na DMP są całkowicie do dyspozycji graczy, kapitanów w szczególności. Uprasza się, aby wszelkie uwagi zgłaszać poprzez kapitanów. Nieważne, czy jest to kwestia zasad czy problemy przy stole. Nie należy jednak ich traktować jak chodzące podręczniki do zasad. Wszelkie pytania, które można łatwo znaleźć z podręczniku będą traktowane, jako próba opóźniania gry. Może to skutkować punktami karnymi dla drużyny. Sędziowie nie są niestety jasnowidzami i należy ich informować o opóźnieniach przed końcem gry. Nie są po to, aby kontrolować każdy stół i gracza, poprawiać każdą jednostkę czy uczyć gry. Są jedynie po to, aby pomóc rozwiązać ewentualny konflikt lub wyjaśnić problematyczną sytuację. Ich obowiązkiem jest także zdejmowanie ze stołów modeli nie spełniających wymogów hobbystycznych (zdjęte modele liczą się jako zniszczone, ze wszystkimi konsekwencjami).
Kostki
Dozwolone jest granie dowolnymi kostkami, jeśli jednak przeciwnik oznajmi, że nie chce grać używając lub przeciwko tym kościom to ma do tego pełne prawo. Nie musi podawać przyczyny. Dotyczy to tylko i wyłącznie kości firmy Chessex. Osoby, które posiadają kości tej firmy proszone są o zabranie zestawu awaryjnego. Organizator zapewni kilka (słownie dwa) zestawów kości dla osób, które nie lubią się dzielić kostkami.
Pokazy gier w sobotę by KGB Dragon i Artein
- Flames of War
- Hobbit/Infinity
- Warmachine & Hordes.
Impreza
od 21 do 3 w nocy zapraszamy na imprezę w restauracji Lemon Tree
https://goo.gl/maps/Jgc38 - jak trafić spod ICDS do knajpy
http://www.lemondabrowa.pl/
na imprezę i po imprezie zabierze Was wynajęty autobus komunikacji Łomianki
knajpa jest wypasiona, z kilkoma kranikami ze złotym trunkiem, grillami i kuchnią, piwem tańszym niż w Gwincie w Białymstoku , cała restauracja tylko dla nas