Master Blaster 2014.06.28-29 - Gorzów Wlkp.
Podziękowania:
Jeszcze raz dzięki wielkie wszystkim za przybycie.
Sponsorom za nagrody.
Ekipie RS za ogarnięcie turnieju.
Toczkowi za pomoc przy turze.
Kudłatemu, za to że na wspiera i pomaga ogarnąć zonki
Pani Steni, która niebawem odchodzi na emeryturę podziękujemy niebawem osobiście. Mamy nadzieje, że na next turniejach będzie obecna i będzie czuwać nad nami
pozdro600
Jeszcze raz dzięki wielkie wszystkim za przybycie.
Sponsorom za nagrody.
Ekipie RS za ogarnięcie turnieju.
Toczkowi za pomoc przy turze.
Kudłatemu, za to że na wspiera i pomaga ogarnąć zonki

Pani Steni, która niebawem odchodzi na emeryturę podziękujemy niebawem osobiście. Mamy nadzieje, że na next turniejach będzie obecna i będzie czuwać nad nami

pozdro600
Zapewne właśnie o tą sytuację chodzi.Leoh pisze:Z tym to się Andrzej chyba pogodził, najpewniej chodzi mu o zasędziowanie kumulowania się 2xaury wampirzej -1 do LD(do -2).
Była to pierwsza gra Andrzeja na tym turnieju, zagraliśmy ją bez większych spin, a jedyną sytuacją sporną było właśnie -1LD z aury.
EDIT - bylo -1LD a nie -2 Leoh

Wyszło, że nie kumulują się, bo w opisie jest napisane:
Wydaje mi się, że w opisie powinno byc dodane excluding 2nd, 3rd AoDM lub jakiekolwiek zdanie o nie kumulowaniu się więcej niż jednej aury. Wtedy byłoby jasne, że aury się nie kumulują. Zdanie, że wszystkie jednostki w 6 calach od jednego lub więcej Vampirów mają -1LD mówi o tym, że jedna aura daje -1LD, a nie -2/-3LD. Argumentacja, że w opisie jest napisane, "-1" a nie np "-2" była IMO średnia. Bardziej skłoniłbym się za argumentacją pogrubionej części opisu Aury. Zapewne mylę się więc jeszcze raz przepraszam Andrzeja za zaistniałą sytuację. Czas jaki straciliśmy zapewne pozwoliłby mu na wygranie gry 20:0 a nie 16:4.All enemy units within 6" of one or more Vampires with the Aura of Dark Majesty suffer -1 penalty to thier Leadership. This penalty is cumulative with any other modifiers.
Przecież to wprost jest powiedziane, ze się nie kumulują - nawet jak nie stalling, to nie wiem który sędzia się nad tym zapisem wahał
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, o 12:31 przez QQrydza, łącznie zmieniany 1 raz.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Na sytuację z bolcami mam wywalone, i tak rzucił hita więc zamiast 2 spadły 3, nie miało to żadnego znaczenia.
Oto jak wyglądała sytuacja z 1 bitwy. Aro oznajmił mi, że jego aury się kumulują do -2, przez co WL nie zdali breaka rzucając 10 i przerzucając na 9 (miałem 10ld z gienka). Na początku serdecznie się roześmiałem i pogratuloałem mu dobrego poczucia humoru. Okazało się jednak, że jest on mocno przekonany o swojej racji. Nie mam do niego o to pretensji, po prostu źle zinterpretował zapis, poza tym gra głównie w swoim środowisku, więc nikt nie miał okazji wyprowadzić go z błędu.
Niesamowicie zirytowało mnie natomast podejście Toczka. Zawołany przez przeciwnika spojrzał przez parę sekund na opis mocy, przeczytał fragment "are cumulative" i zasędziował, że się kumulują, WL nie zdają breaka a ja dostaje machę na ryj. Sam grałem VC przez 2 lata oraz generalnie ogarniam inne armybooki, ale gdyby to była gra jakiegoś mniej obeznanego w zasadach VC, to Toczek swoim błędem zmienił by przebieg bitwy o 180 stopni.
No i to, że kiedy patrzyłem po sali, to bardzo rzadko widziałem go na sali. Inną kwestią jest to, że poakcji z pierwszej bitwy nie zawołałbym go do niczego innego, niż zmierzenie LoS czy zasięgu szarży.
Tak samo żenująca była ocena malowania. Moja armia został oceniona bez mojej obecnosci, a praktycznie wszystkim graczom z topu ocena z malowania musiała zostać przeprowadzona ponownie. Było wykłucanie się o punkty z malowania i podciąganie ilości punktów. Stwierdziłem, że nie chce mi się w to bawić, a w sumie mogłem. Zebrałbym wokół siebie paru kumpli, zawołałbym sedziego i zakrzyczelibyśmy go, zmuszając do podciągnięcia mi oceny o parę punktów. A sam widziałem, jak pewien gracz, nie będę mówił z imienia który, zrobił dokładnie tak samo.
Test wiedzy był tak samo słaby. Pytania z czapy zupełnie niezwiązane z battlem (jaki jest najbrzydszy budynek w gorzowie, kto pierwszy wypowiedział słowo blaste: master, blaster,sheji chun czy może Ban von cośtam), a te o zasady zawierały błędy, nieścisłości i widać, ze były pisane na kolanie. Sam Szmaja przyznał, że nie ma pojęcia, o co chodzi w niektórych pytaniach.
Sam nie mam problemów co do testu, miałem z niego jeden z najwyższych wyników, ale niektórzy gracze zostali z niego straszliwie pokrzywdzeni, otrzymując po 3-4 punkty, a wiec tracąc 6-7 pkt do reszty.
Podsumowywując, jak chcecie się bawić horrendalnie wysoką ocenę z hobbystyki + test (28pkt) to ok, wasze prawo jako orgów. Ale upewnijcie się najpierw, że potraficie ją przeprowadzić profesjonalnie i sprawnie. Z trójki sędziowskiej mogę pochwalić tylko Szmaję, sprawnie prowadził parowanie w excelu, ogarnął wszystkie sprawy organizacyjne i robił co mógł, żeby wszyscy fajnie się bawili. Niestety, pozostałe dwie osoby, to jest Sławol i Toczek nie ułatwiali mu tego zadania.
I od razu mówię, nie mam żalu o to, że Lipek i Laik wyprzedzili mnie o hobbystykę. Znałem zasady turnieju, wiedziałem że będę do tyłu parę punktów z hobby i pogodziłem się z tym, że mogę przez to spaść o parę miejsc. Nie zmienia to jednak faktu, że ten aspekt turnieju był bardzo źle zorganizowany.
Dobra, to tyle żalów z mojej strony. Na całe szczęście poza kwestiami sędziowania i hobby cała reszta była na normalnym, wysokim poziomie, do jakiego przyzwyczaiłem się grając w gorzowie. Grało się bardzo fajnie, obyło się praktycznie bez żadnych większych spin z przeciwnikami. Kible były czyste, papier miękki a woda ciepła, Solo na pewno byłby w siódmym niebie
Pani z recepcji także była bardzo miła
Jesli zorganizujecie mastera za rok, zapewne Was odwiedzę.
Raporty z bitew skrobnę jak będę miał trochę więcej czasu.
Nie mam do Ara żadnych pretensji, nie wiedział i tyle. Od tego jest sędzia, żeby wytłumaczyć graczom takie sprawy.
Oto jak wyglądała sytuacja z 1 bitwy. Aro oznajmił mi, że jego aury się kumulują do -2, przez co WL nie zdali breaka rzucając 10 i przerzucając na 9 (miałem 10ld z gienka). Na początku serdecznie się roześmiałem i pogratuloałem mu dobrego poczucia humoru. Okazało się jednak, że jest on mocno przekonany o swojej racji. Nie mam do niego o to pretensji, po prostu źle zinterpretował zapis, poza tym gra głównie w swoim środowisku, więc nikt nie miał okazji wyprowadzić go z błędu.
Niesamowicie zirytowało mnie natomast podejście Toczka. Zawołany przez przeciwnika spojrzał przez parę sekund na opis mocy, przeczytał fragment "are cumulative" i zasędziował, że się kumulują, WL nie zdają breaka a ja dostaje machę na ryj. Sam grałem VC przez 2 lata oraz generalnie ogarniam inne armybooki, ale gdyby to była gra jakiegoś mniej obeznanego w zasadach VC, to Toczek swoim błędem zmienił by przebieg bitwy o 180 stopni.
No i to, że kiedy patrzyłem po sali, to bardzo rzadko widziałem go na sali. Inną kwestią jest to, że poakcji z pierwszej bitwy nie zawołałbym go do niczego innego, niż zmierzenie LoS czy zasięgu szarży.
Tak samo żenująca była ocena malowania. Moja armia został oceniona bez mojej obecnosci, a praktycznie wszystkim graczom z topu ocena z malowania musiała zostać przeprowadzona ponownie. Było wykłucanie się o punkty z malowania i podciąganie ilości punktów. Stwierdziłem, że nie chce mi się w to bawić, a w sumie mogłem. Zebrałbym wokół siebie paru kumpli, zawołałbym sedziego i zakrzyczelibyśmy go, zmuszając do podciągnięcia mi oceny o parę punktów. A sam widziałem, jak pewien gracz, nie będę mówił z imienia który, zrobił dokładnie tak samo.
Test wiedzy był tak samo słaby. Pytania z czapy zupełnie niezwiązane z battlem (jaki jest najbrzydszy budynek w gorzowie, kto pierwszy wypowiedział słowo blaste: master, blaster,sheji chun czy może Ban von cośtam), a te o zasady zawierały błędy, nieścisłości i widać, ze były pisane na kolanie. Sam Szmaja przyznał, że nie ma pojęcia, o co chodzi w niektórych pytaniach.
Sam nie mam problemów co do testu, miałem z niego jeden z najwyższych wyników, ale niektórzy gracze zostali z niego straszliwie pokrzywdzeni, otrzymując po 3-4 punkty, a wiec tracąc 6-7 pkt do reszty.
Podsumowywując, jak chcecie się bawić horrendalnie wysoką ocenę z hobbystyki + test (28pkt) to ok, wasze prawo jako orgów. Ale upewnijcie się najpierw, że potraficie ją przeprowadzić profesjonalnie i sprawnie. Z trójki sędziowskiej mogę pochwalić tylko Szmaję, sprawnie prowadził parowanie w excelu, ogarnął wszystkie sprawy organizacyjne i robił co mógł, żeby wszyscy fajnie się bawili. Niestety, pozostałe dwie osoby, to jest Sławol i Toczek nie ułatwiali mu tego zadania.
I od razu mówię, nie mam żalu o to, że Lipek i Laik wyprzedzili mnie o hobbystykę. Znałem zasady turnieju, wiedziałem że będę do tyłu parę punktów z hobby i pogodziłem się z tym, że mogę przez to spaść o parę miejsc. Nie zmienia to jednak faktu, że ten aspekt turnieju był bardzo źle zorganizowany.
Dobra, to tyle żalów z mojej strony. Na całe szczęście poza kwestiami sędziowania i hobby cała reszta była na normalnym, wysokim poziomie, do jakiego przyzwyczaiłem się grając w gorzowie. Grało się bardzo fajnie, obyło się praktycznie bez żadnych większych spin z przeciwnikami. Kible były czyste, papier miękki a woda ciepła, Solo na pewno byłby w siódmym niebie


Raporty z bitew skrobnę jak będę miał trochę więcej czasu.
Qc nie rób flejmu-Qc- pisze:Przecież to wprost jest powiedziane, ze się nie kumulują - stalowanie w słabym stylu nie wiem który sędzia się nad tym zapisem wahał

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Ale Ty placzesz Andrzej omg.
Pomaluj dobrze armie, jak sedzia mowi zle to zawolaj kudlatego i od razu bedzie ci lzej.

Pomaluj dobrze armie, jak sedzia mowi zle to zawolaj kudlatego i od razu bedzie ci lzej.
Test wiedzy był z czapy. Kto to wymyślał ?
Pytania były zle zredagowane. Trzeba bylo gdzieniegdzie czytac po 2 razy aby zrozumiec o co chodzi.
Podstepne i zdradliwe, majace na celu bla bla odpowiadajacego na minę, zamiast bonusować osoby czytajace zasady i uscislenia.
Zachecalo to do kombinowania, konsultowania.
Pytania o Gorzów i geneze Master&Blaster - wtf - czemu to ma służyć ?
To tak jakbysmy my w Krakowie pytali ile kadencji Majchrowski jest prezydentem oraz ile razy wiecej kosztował stadion wisły niż w pierwotnym budżecie...
Do tego +10DP ...
Generalnie woda na młyn dla przeciwników testów wiedzy.
Pytania były zle zredagowane. Trzeba bylo gdzieniegdzie czytac po 2 razy aby zrozumiec o co chodzi.
Podstepne i zdradliwe, majace na celu bla bla odpowiadajacego na minę, zamiast bonusować osoby czytajace zasady i uscislenia.
Zachecalo to do kombinowania, konsultowania.
Pytania o Gorzów i geneze Master&Blaster - wtf - czemu to ma służyć ?
To tak jakbysmy my w Krakowie pytali ile kadencji Majchrowski jest prezydentem oraz ile razy wiecej kosztował stadion wisły niż w pierwotnym budżecie...
Do tego +10DP ...
Generalnie woda na młyn dla przeciwników testów wiedzy.
ale płaczecie. Test na MB zawsze taki był, to już tradycja. Podchwytliwe pytania są za trudne? Kwestia ruszenia głową!
Toczek się pomylił - ale bez konsekwencji w bitwie. Swoją drogą trochę słabo z Waszej strony, że szukacie sędziego do rozwiązywania czegoś co jest wprost napisane. Sam też źle to przeczytałem, ale mówiąc szczerze rzuciłem tylko okiem.
tak czy inaczej turniej super, jak zawsze w Gorzowie
Tylko dość mam już Azylu, w którym przez kilka lat nie naprawiają wyrwanego w drzwiach od kibla zamka
Toczek się pomylił - ale bez konsekwencji w bitwie. Swoją drogą trochę słabo z Waszej strony, że szukacie sędziego do rozwiązywania czegoś co jest wprost napisane. Sam też źle to przeczytałem, ale mówiąc szczerze rzuciłem tylko okiem.
tak czy inaczej turniej super, jak zawsze w Gorzowie

Tylko dość mam już Azylu, w którym przez kilka lat nie naprawiają wyrwanego w drzwiach od kibla zamka

Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Ocena malowania była zjebana na kilku poziomach:
- punkty "wow" kompletnie z czapy
- ocena pierwotnie przeprowadzona nie tak, jak w regulaminie - przeprowadzona bardzo ostro, jak na konkursie malarskim
- poprawki do oceny, mimo że konieczne, zostały moim zdaniem wykonane z dupy.
Sorry panowie, do Andrzeja można się czepiać na wielu poziomach, ale w tym konkretnym przypadku jego roszczenia są uzasadnione. Poprawka robiona bez udziału graczy, gdzie głównym oceniającym jest Kudłaty, który "zna armię graczy" co jest poniekąd prawdą - tylko nie na tyle, żeby przeprowadzić ocenę malowania po 6ciu browarach, bez wstawiania od stolika sędziowskiego. Tak się po prostu nie da tego zrobić dobrze, padło na to że pokrzywdzony został Andrzej.
Z innych rzeczy, szkoda że nie było na sali czajnika, kawy, herbaty.
Poza tym, same plusy: Szmaja ogarnia sprawy techniczne chyba najsprawniej w Polsce. Impreza na miejscu zacna, załatwiony telewizor, bardzo miłe przyjęcie przez organizatorów, każdy problem można było rozwiązać albo dogadać. Mam nadzieję, że za rok też zrobicie mastera, ja i Justyna bawiliśmy się świetnie.
pozdrawiam
Furion
- punkty "wow" kompletnie z czapy
- ocena pierwotnie przeprowadzona nie tak, jak w regulaminie - przeprowadzona bardzo ostro, jak na konkursie malarskim
- poprawki do oceny, mimo że konieczne, zostały moim zdaniem wykonane z dupy.
Sorry panowie, do Andrzeja można się czepiać na wielu poziomach, ale w tym konkretnym przypadku jego roszczenia są uzasadnione. Poprawka robiona bez udziału graczy, gdzie głównym oceniającym jest Kudłaty, który "zna armię graczy" co jest poniekąd prawdą - tylko nie na tyle, żeby przeprowadzić ocenę malowania po 6ciu browarach, bez wstawiania od stolika sędziowskiego. Tak się po prostu nie da tego zrobić dobrze, padło na to że pokrzywdzony został Andrzej.
Z innych rzeczy, szkoda że nie było na sali czajnika, kawy, herbaty.
Poza tym, same plusy: Szmaja ogarnia sprawy techniczne chyba najsprawniej w Polsce. Impreza na miejscu zacna, załatwiony telewizor, bardzo miłe przyjęcie przez organizatorów, każdy problem można było rozwiązać albo dogadać. Mam nadzieję, że za rok też zrobicie mastera, ja i Justyna bawiliśmy się świetnie.
pozdrawiam
Furion
Ziemko pisze:Ale Ty placzesz Andrzej omg.![]()
Pomaluj dobrze armie, jak sedzia mowi zle to zawolaj kudlatego i od razu bedzie ci lzej.
No Kudłaty rozwiązał wiele kwestii spornych na turnieju hehe - powinien dostać jakąś nagrodę za to

Ojj tam Qc nikt tutaj nie staluje-Qc- pisze:Przecież to wprost jest powiedziane, ze się nie kumulują - stalowanie w słabym stylu nie wiem który sędzia się nad tym zapisem wahał

W sumie były jeszcze dwie sporne sytuacje i dwie różne odpowiedzi.
Pierwsza:
Legenda:

------- Murek

















-------------------
















WL patrzą się w stronę Zombich, żeby na bok nie dostac Ghouli z Vampem patrzą się w stronę gholi a Zombich mają na boku.
Czy w takiej sytuacji murek jest dalej przez nich broniony.
Odpowiedzi padło kilka, a z chęcią chciałbym dowiedziec się na przyszłośc, czy można bronic murek bokiem
Druga sytuacja -- Slan w Saurusach odmawia pojedynku leci do tyłu, a na koniec kombatu saurusy przegrywają o -2
Czy mogą testowac się na LD Slana oraz, czy w razie niepowodzenia testu mogą z BSB(slana) przerzucić nieudany test ??
Również było kilka odpowiedzi co do tej sytuacji.
jesli mimo tekstu mieli spor o jego interpretacje to przeciez lepiej zawolac sedziego i sracic ok. 2 minuty niz nad tym dywagowac i stracic 10-15 minut.Dymitr pisze:Swoją drogą trochę słabo z Waszej strony, że szukacie sędziego do rozwiązywania czegoś co jest wprost napisane.
IMO:
1. Można bronić bokiem, ale nie jednocześnie bokiem i przodem. Czyli przeciwko ghulom już nie ma bonusów za murek, przeciwko zombi są.
2. W wypadku odmówienia pojedynku i cofnięcia bsb, nie ma za niego przerzutów ani +1 do CRa. Było to uściślane. Nie wiem jak z liderką, ale skoro bohater dalej pozostaje w oddziale to imo można brac jego LD.
1. Można bronić bokiem, ale nie jednocześnie bokiem i przodem. Czyli przeciwko ghulom już nie ma bonusów za murek, przeciwko zombi są.
2. W wypadku odmówienia pojedynku i cofnięcia bsb, nie ma za niego przerzutów ani +1 do CRa. Było to uściślane. Nie wiem jak z liderką, ale skoro bohater dalej pozostaje w oddziale to imo można brac jego LD.
a wystarczy FAQ, już chyba na masterze ktoś powinien FAQ mieć
EDIT są gdzieś wyniki końcowe?

zakaz Hold Your Ground to nie CRPage 107 – The Battle Standard Bearer.
Add “If a Battle Standard Bearer is in a unit that Refuses a
Challenge and is subsequently moved to the rear of its unit, it
loses the Hold Your Ground rule until the end of the turn.
Note, however, that if the Battle Standard Bearer has a magic
standard its effects continue to apply as normal (it cannot be
‘switched on or off’)”.
EDIT są gdzieś wyniki końcowe?

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Turniej oceniam bardzo pozytywnie. Przyjechała na prawdę dobra ekipa, impreza była spoko. Po tym co tu widzę albo miałem mega szczęście albo reszta pecha ale trafiłem przyjemnych graczy z którymi mogłem wszystko na spokojnie dogadać a kwestie sporne były szybko rozwiązywane (No po za Arową akcją z murkiem
)
Dziękuję wszystkim za obecność, mam nadzieje że za rok też będziecie.

Dziękuję wszystkim za obecność, mam nadzieje że za rok też będziecie.

Co do testu wiedzy.
Dwa pytania nie były z zasad, mogło się to podobać albo i nie. Taka tradycja na Master Blaster. Jakoś nie widzę, żeby mocno to namieszało w top 3.
Co do pozostałych pytań. Nie były pisane na kolanie a wręcz przeciwnie. Zostały tak zredagowane aby trzeba się było w nie wczytać.
Były trudne i pokazały, że część osób w ogóle źle gra (zasady BSB czy strzelanie)
Było całkiem sporo osób, które z kolei z pytań z wiedzy dostała maksa. Czyli można.
Testy wiedzy powinny być obowiązkowe na Masterach. Może skończy się dzięki temu wołanie sędziego do spraw typu "Czy mogę odpowiedzieć flee na overrun?".
Wszystkie pytania:
1. W fazie ruchów przymusowych jedynie na dwóch „1” zbiera się jednostka, która:
a) ma mniej niż 25% stanu początkowego. Bohaterowie nie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
b) ma 25% lub mniej stanu początkowego. Bohaterowie nie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
c) ma mniej niż 25% stanu początkowego. Bohaterowie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
d) ma 25 % lub mniej stanu początkowego. Bohaterowie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
2. Jednostka (nie skirmish) uzyskuje status Steadfast (Nieugięta) gdy w walce ma więcej pełnych szeregów niż przeciwnik. Nie traci tego statusu gdy:
a) jej bok lub tył atakuje jednostka mającą 2 lub więcej szeregów
b) większość jej modeli znajduje się w lesie
c) przynajmniej częściowo znajduje się w jeziorze
d) większość jej modeli znajduje się w Rzece Krwi.
3. Odmowa przyjęcie pojedynku przez BSB (Sztandarowy armii) i wycofanie go do tylnych szeregów powoduje, że:
a) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych
b) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych ani z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji)
c) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych, z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji) ani z właściwości magicznego sztandaru (o ile posiada)
d) nie można korzystać z jego Zdolności Przywódczych, z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji), z właściwości magicznego sztandaru (o ile posiada) ani z bonusu +1 do wyniku walki.
4. Jednostka A walczy z jednostką B. Jednostka B ma zasady: Fear (strach), Impact Hits (Trafienia z uderzenia), Random Attacks (Losowa liczba ataków). Prawidłowa kolejność to:
a) Rzucenie Wyzwania, Test Strachu, Przydzielenie Impact Hits, Wylosowanie liczby ataków.
b) Test strachu, Rzucenie Wyzwania, Wylosowanie liczby ataków, Przydzielenie Impact Hits.
c) Wylosowanie liczby ataków, Przydzielenie Impact Hits, Test strachu, Rzucenie Wyzwania.
d) Test strachu, Impact Hits, Rzucenie Wyzwania, Wylosowanie liczby ataków.
5. W jednostce łuczników o Inicjatywie 3 znajduje się dwóch bohaterów o Inicjatywie 5. Jeden z bohaterów ma zasadę Snajper. Prawidłowe rozegranie fazy strzelania to:
a) Należy równocześnie zadeklarować cele ostrzału oddziału i bohaterów. Bohaterowie mogą wybrać inny cel niż reszta jednostki.
b) Należy najpierw zadeklarować cel ostrzału bohaterów i rozpatrzyć go. Bohaterowie mogą wybrać inny cel niż reszta oddziału. Potem deklaruje się cel ostrzału reszty jednostki.
c) Należy równocześnie zadeklarować cele ostrzału oddziału i bohaterów. Tylko Snajper może strzelać do innego celu niż reszta jednostki.
d) Należy najpierw zadeklarować cel ostrzału bohaterów i rozpatrzyć go. Tylko Snajper może wybrać inny cel niż reszta jednostki. Potem deklaruje się cel strzału oddziału.
6. Zasada Thunder Stomp (Tratowanie) nie działa na jednostki:
a) Swarm (Roje)
b) War beast (Zwierzęta bojowe)
c) Infantry (Piechota)
d) działa na wszystkie powyższe
7. Jednostka uzbrojona w halabardy, lekkie pancerze oraz tarcze, w walce wręcz korzysta z ochrony pancerza równej:
a) 6+ b)5+ c)4+ d)3+
8. Uciekający czarodziej może:
a) rozpraszać czary
b) używać magicznych przedmiotów
c) generować kości mocy/rozpraszania
d) zakończyć działanie własnego czaru Remains in Play (Pozostającego w Grze)
9. Tekst z kart Blaster oryginalnie wypowiedział:
a) Master b) Blaster c)Sasha van Holt d)Mike de Ville
10. Tytuł najbrzydszego budynku (Makabryły) w 2007 r. otrzymał:
a) pomnik Chrystusa w Świebodzinie
b) nowy budynek TVP w Warszawie
c) stadion żużlowy w Zielonej Górze
d) wieża widokowa w Gorzowie Wielkopolskim
Dwa pytania nie były z zasad, mogło się to podobać albo i nie. Taka tradycja na Master Blaster. Jakoś nie widzę, żeby mocno to namieszało w top 3.
Co do pozostałych pytań. Nie były pisane na kolanie a wręcz przeciwnie. Zostały tak zredagowane aby trzeba się było w nie wczytać.
Były trudne i pokazały, że część osób w ogóle źle gra (zasady BSB czy strzelanie)
Było całkiem sporo osób, które z kolei z pytań z wiedzy dostała maksa. Czyli można.
Testy wiedzy powinny być obowiązkowe na Masterach. Może skończy się dzięki temu wołanie sędziego do spraw typu "Czy mogę odpowiedzieć flee na overrun?".
Wszystkie pytania:
1. W fazie ruchów przymusowych jedynie na dwóch „1” zbiera się jednostka, która:
a) ma mniej niż 25% stanu początkowego. Bohaterowie nie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
b) ma 25% lub mniej stanu początkowego. Bohaterowie nie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
c) ma mniej niż 25% stanu początkowego. Bohaterowie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
d) ma 25 % lub mniej stanu początkowego. Bohaterowie wliczają się do aktualnego stanu jednostki.
2. Jednostka (nie skirmish) uzyskuje status Steadfast (Nieugięta) gdy w walce ma więcej pełnych szeregów niż przeciwnik. Nie traci tego statusu gdy:
a) jej bok lub tył atakuje jednostka mającą 2 lub więcej szeregów
b) większość jej modeli znajduje się w lesie
c) przynajmniej częściowo znajduje się w jeziorze
d) większość jej modeli znajduje się w Rzece Krwi.
3. Odmowa przyjęcie pojedynku przez BSB (Sztandarowy armii) i wycofanie go do tylnych szeregów powoduje, że:
a) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych
b) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych ani z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji)
c) nie można korzystać jedynie z jego Zdolności Przywódczych, z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji) ani z właściwości magicznego sztandaru (o ile posiada)
d) nie można korzystać z jego Zdolności Przywódczych, z zasady Hold Your Ground (Bronić pozycji), z właściwości magicznego sztandaru (o ile posiada) ani z bonusu +1 do wyniku walki.
4. Jednostka A walczy z jednostką B. Jednostka B ma zasady: Fear (strach), Impact Hits (Trafienia z uderzenia), Random Attacks (Losowa liczba ataków). Prawidłowa kolejność to:
a) Rzucenie Wyzwania, Test Strachu, Przydzielenie Impact Hits, Wylosowanie liczby ataków.
b) Test strachu, Rzucenie Wyzwania, Wylosowanie liczby ataków, Przydzielenie Impact Hits.
c) Wylosowanie liczby ataków, Przydzielenie Impact Hits, Test strachu, Rzucenie Wyzwania.
d) Test strachu, Impact Hits, Rzucenie Wyzwania, Wylosowanie liczby ataków.
5. W jednostce łuczników o Inicjatywie 3 znajduje się dwóch bohaterów o Inicjatywie 5. Jeden z bohaterów ma zasadę Snajper. Prawidłowe rozegranie fazy strzelania to:
a) Należy równocześnie zadeklarować cele ostrzału oddziału i bohaterów. Bohaterowie mogą wybrać inny cel niż reszta jednostki.
b) Należy najpierw zadeklarować cel ostrzału bohaterów i rozpatrzyć go. Bohaterowie mogą wybrać inny cel niż reszta oddziału. Potem deklaruje się cel ostrzału reszty jednostki.
c) Należy równocześnie zadeklarować cele ostrzału oddziału i bohaterów. Tylko Snajper może strzelać do innego celu niż reszta jednostki.
d) Należy najpierw zadeklarować cel ostrzału bohaterów i rozpatrzyć go. Tylko Snajper może wybrać inny cel niż reszta jednostki. Potem deklaruje się cel strzału oddziału.
6. Zasada Thunder Stomp (Tratowanie) nie działa na jednostki:
a) Swarm (Roje)
b) War beast (Zwierzęta bojowe)
c) Infantry (Piechota)
d) działa na wszystkie powyższe
7. Jednostka uzbrojona w halabardy, lekkie pancerze oraz tarcze, w walce wręcz korzysta z ochrony pancerza równej:
a) 6+ b)5+ c)4+ d)3+
8. Uciekający czarodziej może:
a) rozpraszać czary
b) używać magicznych przedmiotów
c) generować kości mocy/rozpraszania
d) zakończyć działanie własnego czaru Remains in Play (Pozostającego w Grze)
9. Tekst z kart Blaster oryginalnie wypowiedział:
a) Master b) Blaster c)Sasha van Holt d)Mike de Ville
10. Tytuł najbrzydszego budynku (Makabryły) w 2007 r. otrzymał:
a) pomnik Chrystusa w Świebodzinie
b) nowy budynek TVP w Warszawie
c) stadion żużlowy w Zielonej Górze
d) wieża widokowa w Gorzowie Wielkopolskim
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, o 13:44 przez Milczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Poza jednym pytaniem, tym które zawierało blood river czy tam river of blood, reszta tyczyła się stricte zasad ogólnych i niczego co by wymagało znanie zasad jakiejś konkretnej armii, faktycznie trzeba było się w nie wczytać żeby rozkminić, ale jakieś rocket science to też nie było (możliwe po 6 piwach dnia poprzedniego, 5h snu i bodajże 2 kolejnych browarach przed testem). Zakładam że wtopiłem na pytaniach dodatkowych skoro miałem 8 punktów z testu.Milczek pisze:Co do testu wiedzy.
Dwa pytania nie były z zasad, mogło się to podobać albo i nie. Taka tradycja na Master Blaster. Jakoś nie widzę, żeby mocno to namieszało w top 3.
Co do pozostałych pytań. Nie były pisane na kolanie a wręcz przeciwnie. Zostały tak zredagowane aby trzeba się było w nie wczytać.
Były trudne i pokazały, że część osób w ogóle źle gra (zasady BSB czy strzelanie)
Było całkiem sporo osób, które z kolei z pytań z wiedzy dostała maksa. Czyli można.
Moim zdaniem dużo łatwiejszy ten test był niż niektóre pytania otwarte na innych masterach.
Dacie test z odpowiedziami?
SIŁA!
