Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Kopyt »

Czy dywan ma jakąś podstawkę ?? czy po protu jest na podstawce modelu ??
Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

po prostu daje modelowi zasadę fly, nie zmienia mu troop type a tym samym podstawki
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

Witam, mam pytanie czy mogę umieścić czarodzieja w drugim szeregu w jednostce? Wydaje mi się że można tylko w przypadku gdy w pierwszym szeregu nie ma już dla niego miejsca(FCG + inne postacie). Mam rację?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Masz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak spytasz w 3 temacie o to samo to myślę, że też możesz mieć rację #-o
wrzuć jeszcze w każdy dział armijny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Panowie jako to jest tym obrotem działa. W RB wersja PL (ta mała dołączona do wyspy krwi), w rozdziale poświęconym machinom wojennym, jest napisane że obrotu działem dokonuje się przed oddaniem strzału i nie jest to traktowane jako ruch. Natomiast na kolejnej stronie jest zapis iż obrotu działa można dokonać w fazie ruchu.

ślivek
Kretozord
Posty: 1669

Post autor: ślivek »

W fazie ruchu możesz normalnie pivotować i jest to darmowe. w fazie strzału masz obowiązek wręcz obrócić się do celu który sobie obierasz (podtrzymywany uściśleniami z dodaniem że jeśli nie możesz się obrócić to strzał niemożliwy).
Obrazek

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Masz namiar na te uściślenia? Mogę ale nie muszę wykonywać obrotu tak?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

uscislenia sa ogolnie dostepne na forum tu w dziale zasad masz temat i link
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Noob question - losuje czary mam ten sam wynik na kosciach - przerzucam kosc czy wybieram sobie sam czar. W booku niby jest napisane ze sobie wybieram ale jakos mi to nie pasuje....

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

O dziwo, gramy tak, jak napisali w rulebooku!
Przy dublecie możesz sobie wybrać :wink:

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

A ja mam pytanie o zasadę Wampir. Chroni ona tylko przed ranami spowodowanymi śmiercią generała? Czy przed wszystkimi ranami spowodowanymi zasadą Niestabilny?

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

tylko śmierć, CR normalnie sypie wampiry

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Ruch / manewrowanie skirmishami:

Jednostka skirmish w ułożeniu (5/2), mamy w marszu np 10".
Czy taka jednostka w trakcie ruchu może zmienić formacje z 5/2 na 2/5 (zeby przejść np przez wąskie przejście, jakiś mini mostek) i zakończyć ruch dokładnie 10" dalej w formacji 5/2 (zwrócone w kierunku którym chce)?

:) :) :) :) :)
:) :) :) :) :)

ll 5"
V
:) :)
:) :)
:) :)
:) :)
:) :)

ll 5"
V
:) :) :) :) :)
:) :) :) :) :)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Tak, może, pod warunkiem, że żaden model nie ruszy się dalej niż 10"

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Podziękował za potwierdzenie :] Nie wiem jak w ang RB, ale w wer PL jest to kiepsko opisane, albo za bardzo kombinowałem z możliwościami ruchu skirmisha ^^

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ruch skirmisha/fasta jest swoistym teleportem (patrz FAQ)
podnosisz oddział i przestawiasz go w dowolnej formacji w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przekroczył 2xM i tyle
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

misha pisze:ruch skirmisha/fasta jest swoistym teleportem (patrz FAQ)
podnosisz oddział i przestawiasz go w dowolnej formacji w zasięgu ruchu tak by żaden model nie przekroczył 2xM i tyle
Nie do końca, trzeba jeszcze fizycznie mieć możliwość przejść.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no tak oczywiscie :) to raczej dla mnie było naturalne, że nie możemy omijać zasady 1" apart
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

i jesli jedyna mozliwosc to ruch po krzywej, to ten zasieg liczymy po krzywej a nie w linii prostej od pktu a do pktu b

ODPOWIEDZ