Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Stan »

Parę wniosków po przejrzeniu rozpisek z ETC:
- prawie wszyscy grają na klocku kawy w core
- za granicą chyba inaczej interpretują ograniczenia, nikt nie wystawił trzech oddziałów demiśków, są różne złożenia 5+5, 6+4, 7+3 ale nie 4+3+3
- w co drugiej rozpisce pojawia się hurricanum, czasem z luminarkiem ale jak jest jeden wózek to właśnie hurricanum
- tylko jedna osoba gra na dwóch klockach halabard
Muszę przyznać, że jestem trochę zaskoczony, dla mnie empire na 2x40 halabardach jest dobrym blokerem na drużynki, pozwala ugrać stabilny remis. Ale krótko siedzę w systemie to może się nie znam :P

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Według mnie dwa klocki halabard to mega syte rozwiązanie - wystarczy,grając kawalerią, że trafisz na przeciwnika ustawionego pod kawalerię i płyniesz (a duzo do tego nie potrzeba - lore of metal wystarczy). Problemem w tym przypadku jest mała ilość woundów na kawie. Jeżeli ktoś potrafi grać piechotą to może osiągać bardzo dobre wyniki w większosci gier, zwłaszcza że na mistrzostwach będzie dolosowywany zazwyczaj do armii, z którymi jest w stanie coś ugrać. dwa klocki halabard z dwoma wózkami (hurricanum+war altar) na plecach, wspierane przez duży oddział demisiów, potrafią posiekać prawie każdego przeciwnika. Czego nie wyeliminuje ten skład to rozjedzie stank i cannony. Imperium w takim złożeniu jest mega mocne. I do tego nie ma tu zastosowania zasada "piechotne imperium przegrywa z konnym" - ograłem takie mirrory i wiem, że to nie prawda.

ps. mój faworyt w kompozycji demisiów to 7+3
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Bo 7 demisiów ma jednak dodatkowe zastosowania, które nie potrafią 4+3.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Wszystko fajnie, tylko ołtarz+halabardy+10 demi+hurricanum+czołg+działa nie mieści się ani w ograniczeniu ani w punktach :mrgreen:
Halabardy mają tą przewagę nad kawalerią że mogą przyjąć praktycznie wszystko co bije z dużą siłą (potwory, kloc WL, exeki) i mają sporą szansę ustać, podczas gdy kloc kawy po prostu znika, nawet z koroną. A jak trzeba czegoś pancernego to są demiśki.
Trochę mnie dziwi hurricanum w rozpiskach kawalerii, zasięg tego +1 to hit jest niewielki i kawaleria może uciec z zasięgu.

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Ja prawie zawsze wystawiam luminarka. Wychodzę z założenia, że dużo ważniejszy dla Imperium na kawie jest dispel niż power pool, nawet kosztem +1 too hit. No i mobilna laserowa dzida na serio potrafi popsuć przeciwnikowi dzień i do tego po prostu świetnie wyciąga kości.

Odnośnie ETC, Hurricanum pojawia się najczęściej w rozpiskach, które mają dwóch dużych magów, nie tylko ze względu na +1 too hit, ale również ze względu na +1 PD. W takim combo to ma duży sens.

Natomiast to co osobiście mnie zadziwia to ilość Grand Masterów z Runefangami :D

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

W Białymstoku grał gosciu z repy niemiec 7 demisi + bsb na pegazie z korona do tego trojka demi 40 halabard + łuki, papamobile, huraganum, 4 lvl light, czołg, armata. Jak znudzi mi sie moj turbo offence to bede gral czyms takim ale puki co gram 13 IC z 4 bohaterami w srodku mam w armii 70 woundow z As 1+ i jestem mega zadowolony ! problem z halabardami jest taki że to straszne gowniaki i jesli nie masz 10 demi to kazdy offence idzie do Ciebie jak po swoje. A kazdy szanujacy sie deffence Cie wystrzela.
Ostatnio zmieniony 9 lip 2014, o 10:02 przez r@fix, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Dudek wrzucił coś podobnego 3 strony wstecz.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Ja gram czymś takim ostatnio i całkiem nieźle się to spisuje.


11 Knights of the Inner Circle @ 365.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Steel Standard [35.0]
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts
12 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Demigryph
3 Demigryph @ [0.0] Pts

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Demigryph
3 Demigryph @ [0.0] Pts

4 Demigryph Knights @ 232.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Demigryph
4 Demigryph @ [0.0] Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

1 Arch Lector of Sigmar @ 178.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Luckstone [5.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 288.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light; Warhorse
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Captain of the Empire @ 148.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Captain of the Empire @ 126.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Warrior Bane [5.0]
1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts

1 Captain of the Empire @ 103.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

Models in Army: 36
Total Army Cost: 2398.0

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

bez czołga - Great mistake #-o
Mi czołg robi prawie każdą gre i układanie rozpiski zaczynam od niego

@medzik masz mało IC szybko możesz stracić LoS, duża kawa musi byc max duża ja składam core tak:
13 IC dyscyplina 370 pkt
5 KO 110 pkt
5 KO + muzyk 120 pkt
co daje równiutko 600 w core
Obrazek

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Dla większej przejrzystości i uporządkowania naszych kmin vs dyskusja o ETC.

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=44958

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

masz racje, bardzo dobry pomysł ale wolę mięc steel standard, wiele razy mnie uratował (przyzwyczajenie)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Koleś z Runefangiem z +1 do hita robi grę. Grałem na takich ostanio 4 razy i we Włocławku tez nim zagram. Fajny jest 8)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Dla mnie trzymania maga lorda, generała i bsb w jednym klocku który ma 12W jest zbyt ryzykowne. Ale wiadomo, sporo zależy od przeciwnika i Twojego pomysłu na rozgrywkę. Może wystaw luminark zamiast działa, przy tak naporowej armii, armata tylko oddaje punkty fastom przeciwnika.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

oddaje ale za to strzela i może coś ustrzelić, a fasty przy takiej ilości kawy i herosow też nie mają lekko się do niej dobrać :P

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Karli pisze:Koleś z Runefangiem z +1 do hita robi grę. Grałem na takich ostanio 4 razy i we Włocławku tez nim zagram. Fajny jest 8)
też gram na runfangu od dluzszego czasu ale bez +1 to hit za to z potencjałem na ASF i 5 ataków :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Stan pisze:Wszystko fajnie, tylko ołtarz+halabardy+10 demi+hurricanum+czołg+działa nie mieści się ani w ograniczeniu ani w punktach :mrgreen:
Tore "Langbart" Plennis , Empire
Arch Lector on War Altar: General, Charmed Shield, 255
Wizard Lord: lvl4, Light, Dispel Scroll, Obsidian Amulet, 255
Captain of the Empire on Pegasus: BSB, Full Plate Armour, Shield, Crown of Command, Dragonhelm, Luckstone,
188
42 Halberdiers: FCG, 282
35 Halberdiers: FCG, 240
10 Archers: Champion, 80
7 Demigryph Knights: Musician, Champion, 426
3 Demigryph Knights: 174
1 Great Cannon: 120
1 Steam Tank: 250
1 Celestial Hurricanum: 130
Total: 2400

ps. :wink:
Karli czymś podobnym chyba turniej lokalny wygrał
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Wspominałeś o kilku cannonach, tu jest jeden :mrgreen:
Poza tym bez dwóch małych magów light magia w tej rozpisce jest strasznie słaba.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

na czołgu jest drugi :wink:
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Stan pisze:Poza tym bez dwóch małych magów light magia w tej rozpisce jest strasznie słaba.
Nie jest. Banishmenty są tylko trochę słabsze, ale light ma jeszcze kilka świetnych czarów poza tym.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

+1
ja gram na 1 magu 4 lvl lore of light i jestem zadowolony, nawet jak nie mam banishmentu to nie ma tragedi
Obrazek

ODPOWIEDZ