Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Kal_Torak »

Ciekawe Ploteczki ;P

Yesterday we had a listing of rules changes for the upcoming 40k 7th edition in June. Here is the second part of that, the changes we will be seeing for Warhammer 9th edition. The biggest of course is the change over to following a variant rules set from 40k. Allies, Flyers, Warlord tables, and even Warmachines. You can even buy terrain.


Please remember that these are rumors, and that there were some translation issues. These are roughly translated so they may sound a little odd in some places.

via an anonymous source on Faeit 212
- the next fantasy edition is no continuation of the 8th edition. It uses a
variant ruleset of 40k now
- Fantasy has no movement value anymore, but a armour saving profile
- there are still armour savings modifiers
- all special rules use the 40k rules
- units move like 40k units, but can assume one of three formations, block,
tortuga and arrow
- fantasy flyers can only be hit with minus three to the ballistic talent
and can hit models under their flight path
- there are allies in fantasy
- war machines are their own category like special and core now, 25% of
points can spent on war machines
- there is a system to buy terrain
- warlord tables, but can choose which trait to get
- weapons have a profile like 40k but no armour ignore column

Źródło: http://natfka.blogspot.com/2014/04/warh ... rules.html

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Jakby to była prawda to nie wiem jak to wyjdzie ale chyba tym pierdzielne i sprzedam w cholerę...
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Denis pisze:Jakby to była prawda to nie wiem jak to wyjdzie ale chyba tym pierdzielne i sprzedam w cholerę...
Eeee tam - będzie jak zawsze ;P
Najpierw oburzenie, następnie akceptacja, a na koniec fanatyczna wiara w genialność Genialnego Wydawcy ;P

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Jak oddziały jak w 40k to widzisz 60 slavów w skirmishu ?
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Dargor
Chuck Norris
Posty: 479

Post autor: Dargor »

Denis pisze:Jak oddziały jak w 40k to widzisz 60 slavów w skirmishu ?
150 Boyzów w skirmishu to nie problem także....

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

goście polecieli z fantazją:D
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Formacje mogą być, ale wfb musi mieć klocki piechoty. Z resztą, zrobienie całkowitego skirmishu jest niekompatybilne z kwadratowymi podstawkami i wszystkie modele, włączając w to najnowsze, staną się nieaktualne. Całe wfb jest natomiast oparte na kwadratowej podstawce, ponieważ pozwala ona na tworzenie czworobocznych formacji. Innymi słowy: nie ma zwartych formacji - nie ma racji bytu dla kwadratów, inaczej tylko by zawadzały. Co innego skirmishowe systemy - wszystkie jakie znam wykorzystują okrągłe.
Denis pisze:- fantasy flyers can only be hit with minus three to the ballistic talent
and can hit models under their flight path
To zrozumiałe. Dlaczego nie wpadli na to wcześniej.
Kal_Torak pisze:- Fantasy has no movement value anymore, but a armour saving profile
Losowa szarża jest zrozumiała. Ale jak określa się dystans ruchu, jeśli nie ma współczynnika ruchu? No chyba nie turlając kostkami. Ja rozumiem, że może być określony odgórnie ruch dla wszystkich, ale krasnoludy zawsze poruszały się wolniej, elfy szybciej i tak dalej, bo takie są specyfiki poszczególnych armii.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 11:41 przez Klafuti, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

Kal_Torak pisze:
Denis pisze:Jakby to była prawda to nie wiem jak to wyjdzie ale chyba tym pierdzielne i sprzedam w cholerę...
Eeee tam - będzie jak zawsze ;P
Najpierw oburzenie, następnie akceptacja, a na koniec fanatyczna wiara w genialność Genialnego Wydawcy ;P
haha xD true story
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Elt
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: Elt »

popatrz na to z tej strony, Lord i Hobbit są na okrągłych podstawkach, Do tego WH40k, czyli 3:1 dla okrągłych.
Obrazek

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Tak i teraz porównaj sobie armie jakiego boosta dostają te co mają giętych lataczy ( Lizaki ), Boosta dostają DF bo ruszają się jak każdy, a SK dostają jeszcze bardziej po dupie.

Jeżeli to się sprawdzi i się okaże, że znerfia SK bardziej zasadami niż są obecnie warzywne ( monotonia 2 sensownych rozpisek ), to serio w dupie to mam i przerzucę się na 40k albo dam se spokój.

Naprawdę ten system jest fajny ale wymaga kosmetyki a nie kurde zmiany wszystkiego.

Dobrze że to ploty wiec można sobie na wyrost ponarzekać, a w głębi duszy liczyć na coś lepszego póki jeszcze jest czas xD
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

Nie no...chyba nie bedzie trzeba zmieniac podstawek nie? bo to przeciez byloby chore xD
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

To oczywiście plotki, ze źródła uważanego za mało wiarygodne, ale warto się zastanowić nad tym, co zmiany te zmieniłyby w sprzedaży figurek, i czy są wobec tego prawdopodobne.
Kal_Torak pisze:Ciekawe Ploteczki ;P

Yesterday we had a listing of rules changes for the upcoming 40k 7th edition in June. Here is the second part of that, the changes we will be seeing for Warhammer 9th edition. The biggest of course is the change over to following a variant rules set from 40k. Allies, Flyers, Warlord tables, and even Warmachines. You can even buy terrain.
Zrobienie battla na podobnych zasadach jak 40tka pozwalałoby na łatwiejsze przechodzenie graczy z jednego do drugiego systemu (obniżenie wymagania związanego ze znajomością zasad. Co za tym idzie - GW może tak zrobić, zwiększając swoją szansę na wydojenie klientów.

Kal_Torak pisze: - the next fantasy edition is no continuation of the 8th edition. It uses a
variant ruleset of 40k now
jw.
Kal_Torak pisze:- Fantasy has no movement value anymore, but a armour saving profile
To byłaby chyba największa zmiana. Fantasy ma to do siebie, że M ma kolosalne znaczenie dla wyniku rozgrywki. różnice między elfami a krasnoludami, a przede wszystkim między piechotą, kawalerią i lataczami pozwalają na budowanie całych strategii. W obecnym kształcie, mimo losowych szarży i tak trzeba kombinować.

Losowy ruch sprawiłby, że gra byłaby bardziej nieprzewidywalna - ale też bardziej sprawiedliwa. I weteran i nowicjusz byliby w większym stopniu ograniczani przez wynik rzutu kostkami. Stałaby się zatem łatwiejsza do wygrania. Jeszcze bardziej zmieniłaby się w grę typu "turlanie do piwa". Obawiam się zatem, że GW może wprowadzić takie zmiany.
Kal_Torak pisze: - there are still armour savings modifiers
niby bez wpływu na sprzedaż figurek, ale... wszystko zależy od tego, kto konkretnie jakim modyfikatorem będzie dysponował. Może np. night runnerzy zostaną przebijaczami zbroi - i wtedy trzeba będzie kupić ich odpowiednio dużo?

Kal_Torak pisze: - units move like 40k units, but can assume one of three formations, block,
tortuga and arrow
ciekawe, jak by to wyglądało w praktyce? na pewno utrudniałoby zmiany formacji w trakcie bitwy (np. ze strzały na testudo). Z drugiej strony każda z formacji mogłaby dawać określone bonusy. Jak można by wzmocnić sprzedaż figurek za pomocą takiej zasady? Przychodzi mi do głowy wymaganie minimalnej ilości modeli potrzebnej, by stworzyć formację. (np. min. 40 do zrobienia testudo).
Kal_Torak pisze: - fantasy flyers can only be hit with minus three to the ballistic talent
and can hit models under their flight path
To przypakowało by lataczy. Gdyby połączyć to jednak z możliwością wystawiania latających stworów (np. dostępnych w scrolls of binding) - pewnie wielu graczy by się skusiło na ich wystawienie i kupno. Szczególnie ci, których armie są pozbawione latających stworzeń.
Kal_Torak pisze: - there are allies in fantasy
Dalsze uwalnianie opcji na sprzymierzeńców i upraszczanie ich wystawienia (już w 8 edycji są dopuszczalni w podręczniku podstawowym) może przełożyć się na dokupywanie takich oddziałów, jakich brakuje w danej armii. I tak np. gracz skavenski wysatwi sobie oddział demigryfów i bestii nurgla. Może bez sensu, ale opłacalne dla producenta ;)
Kal_Torak pisze: - war machines are their own category like special and core now, 25% of
points can spent on war machines
Być może będzie też można brać maszyny z innych armii? Albo zostaną wzmocnione? Wydaje mi się, że takie zmiany zwiększyłyby sprzedaż maszyn
Kal_Torak pisze: - there is a system to buy terrain
Kluczowe jest tu słowo "buy" ;). Też potrafię sobie wyobrazić zasady które mówią wyłącznie o bonusach z terenu. Bazowe tereny mogą być bez właściwości (zwykłe lasy, wzgórza i rzeki), ale te dokupywalne dawałyby coś dobrego. Tak dobrego, że ktoś kupiłby i wystawił skullvane manse :)

Kal_Torak pisze:- warlord tables, but can choose which trait to get
dla mnie, czterdziestkowego ignoranta, w żaden sposób nie kojarzy się to ze sprzedażą figurek. Chyba że np będzie to oznaczać coś takiego: skaveński warlord dokupuje sobie regiment stormverminów ochroniarzy. Lepszych od zwykłych, i tańszych punktowo. Ale muszą być pomalowani w specjalny sposób... Wtedy przełożyłoby się to na sprzedaż.

Kal_Torak pisze: - weapons have a profile like 40k but no armour ignore column

I znów - od szczegółów zależy, czy zwiększy to sprzedaż figurek, i jakich.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

i wszystkie traye szlag trafi ;D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Afro pisze:i wszystkie traye szlag trafi ;D
Szlag to trafi wytwórców trayów. 8)
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Żeby zarabiać równie dobrze mogą zrobić jednostki swojego rodzaju dragonów.
Kawaleria która będzie spieszana podczas bitwy i na odwrót - będzie mogła dosiadać koni.
Automatycznie gracz musi dokupić drugie tyle poszczególnych jednostek ,ale np. konnych. :lol2:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jak dla mnie te plotki to jakieś dzikie fantazje i nie widzę szans żeby się spełniły. Nawet GW nie jest tak głupi żeby zmusić tysiące graczy na świecie to wyrzucenia swoich dopieszczonych podstawek do kosza i robienia nowych :-)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Myślę, że plota z poruszaniem dotyczy raczej tego, że jednostki będą swobodnie manewrować i ruszać się jak w 40k (ujednolicony ruch ze względu na typ jednostki + bieg/marsz w fazie strzelania), a nie, że się zmienią podstawki na okrągłe i będzie wszystko w skirmishu.
Tym bardziej, że są wymienione formacje (których w 40k nie ma).
Obrazek

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Ja się zgadzam na wszystko byle TK mogły poginać dalej niż żałosne 4" :wink:

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Rakso_The_Slayer pisze:Myślę, że plota z poruszaniem dotyczy raczej tego, że jednostki będą swobodnie manewrować i ruszać się jak w 40k (ujednolicony ruch ze względu na typ jednostki + bieg/marsz w fazie strzelania), a nie, że się zmienią podstawki na okrągłe i będzie wszystko w skirmishu.
Tym bardziej, że są wymienione formacje (których w 40k nie ma).
dokladnie tak samo rozumuje
do tego nic nie stoi na przeszkodzie by dwarfy mialy -1 przy rzucie na ruch a elfy +1.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Albo po prostu jak w 40k:
ludziki rzucają na marsz k6.
elfy na marsz będą rzucać 2k6 i wybierają kostkę z lepszym wynikiem.
krasnoludy na marsz rzucają 2k6 i wybierają kostkę z gorszym wynikiem.
Obrazek

Zablokowany