Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: kangur »

Wlasnie nie ma do czego sie odniesc, ja to tak widze. Skoro maszyna trafia ,to rani osobno jezdzca i mounta . Wedlug mnie jest tak samo z tym czarem :wink:
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to jak nie masz do czego się odnieść to po co odpisujesz? nie wiesz to nie pisz
a jak piszesz to napisz dlaczego cytatem albo przynajmniej dopisz "moim zdaniem" "wg mnie" "ja bym tak zagrał" a nie jako prawdę pewną :wink:

sprawdź opis czaru najlepiej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Sęk w tym ze to nie jest ujęte w opisie czaru :roll:
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To może inaczej zadam pytanie. Pit of Shades od zawsze podpadało pod Template Weapon i jako takie, trafiało osobno każdą część modelu. Dwellers Below, które jest najbliższe działaniem do Final Transmutation, swego czasu wymuszało tylko 1 test na najwyższej statystyce, niezależnie ile części posiadał model, ale FAQ GW to uściślił do 2 testów zdaje się, każdy na własnej. Final Transmutation nie jest jednak testem charakterystyki (wręcz kostkami rzuca się samemu, a nie przeciwnik testuje) i celuje w model jako całość, więc osobiście z opisu skłaniałbym się ku 1 rzutowi, ale nie wiem, czy ta kwestia została uściślona w jakikolwiek sposób gdzieś, a ja tego nie spostrzegłem, lub czy moje rozumowanie jest nieprawidłowe? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czar Final Transmutation nie jest ani templatem, ani testem charakterystyki, wiec nie podpada tu analogia do FAQ Skavenów gdzie dzwon i Seer testują osobno.

heros z wierzchowcem (jakimkolwiek) to nadal 1 model na potrzeby gry - jest w RB (wyjątki oczywiście mogą być, są wspomniane i podparte FAQ)
jednak skoro kilku częściowy model to 1 model i nie ma tu nic o wyjątku/analogii to sądzę, że popartym RB rozwiązaniem zgodnym z opisem czaru Final Transmutation jest 1 rzut D6 i na 6 spada całość :wink:

FAQ do RB nie ma nic o transmutacji.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Właśnie takim rozumowaniem sam się kieruję (nie jest Teamplatem i Characteristic Testem). Chciałem się upewnić, czy słuszne jest i jak widzę, nie pomyliłem się :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie. sa 2 testy. W takich przypadkach jezdziec i mount licza sie jako 2 osobne cele. W testac charakterystyk tez jest napisane, zeby zdjac model a zdejmuje sie tylko jego czesc.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Liczą się jako 2 osobne cele wtedy kiedy jest o tym napisane, czyli strzelanie, wzorniki, testy charakterystyk.

To nie jest test charakterystyki przecież. W jaki sposób chcesz to oprzeć w zasadach?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

analogia do innych tego typu zasad.

gdzie masz napisane, ze w magii testy charakterystyk powinny dla monstrous mountow byc osobno?

podpowiem, ze dzwon nie jest monstrous mountem tylko unique i tylko on ma taki faq.

tu tez ekstrapolujesz to na inne podobne rzeczy przeciez.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jakie znacenie ma typ modelu? jest mowa jedynie o modelach o większej ilości woundów w czarze.
to że przez analogię do FAQ skavenów testy rozpatrujemy góra dół dla mnie osobiście nie jest argumentem, żeby coś co nie jest testem też tak robić
a ponieważ to testem nie jest a na cele gry model wieloczęściowy to nadal 1 model więc 1 rzut imo wystarczy

grunt, żeby grać tak samo
jeśli LS ma również takie samo zdanie to mi pasuje każda wersja :) dostosuję się do LS
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czemu wiec model na smoku robi 2 testy sily od dwellersow?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bo jest w uściśleniach
z racji, że RB jest w tej kwestii mało precyzyjny a poprzez analogię do pitki i faq skavenów mamy uściślenie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

to mowie ci, ze transmutacja to taka sama analogia i ekstrapolacja jak rozszezenie testow charakterystyk na monstrous mounty.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

case ciekawy :)

transmutacja nie jest nazwana wprost jako test charakterystyki, jeśli uznajesz analogię to ok każda część osobno, poza tym uściślenie mówi tylko o testach charakterystyk

jak nikt z LS nie ma nic tu do dodania to rozumiem, że przyjmuje się analogię i ok :) turlamy 2x
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Magiczne pociski puszczane w dreda na smoku rozlicza się jak strzelanie ?? 1-4 dół 5-6 góra ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Kopyt pisze:Magiczne pociski puszczane w dreda na smoku rozlicza się jak strzelanie ?? 1-4 dół 5-6 góra ??
Tak.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Damas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Twierdza Toruń

Post autor: Damas »

Czy jeśli na jednostkę z czarodziejem rzucam Harmonic Convergence z domeny Heaven, to przerzuty jedynek mogę też stosować w rzutach na zranienie z czarów? Nie jest napisane, że dotyczy tylko combatu albo shootingu.

"Harmonic Convergence is an augment spell with a range of 24". Until the start of the caster's next Magic phase, the target re-rolls all To Hit, To Wound and armour save rolls of 1. The caster can choose to have this spell target all friendly units within 12". If he does so, the casting value is increased to 12+."
DE turniejowo (W/D/L)
12/4/10
Nowe DE turniejowo (W/D/L)
8/3/3

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

tak, normalnie przerzucasz.

Awatar użytkownika
Damas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Twierdza Toruń

Post autor: Damas »

A jeszcze jedno. Czy mogę w takim razie również przerzucać jedynki w rzutach na ranienie komety? A jeśli tak, to muszę mieć na sobie przerzut w trakcie rzucania komety czy w momencie, w którym zadaje obrażenia?
DE turniejowo (W/D/L)
12/4/10
Nowe DE turniejowo (W/D/L)
8/3/3

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w sumie to ciekawe czy wszystkie czary
bo komenta rozliczana jest w następnej fazie jeśli uda się spaść
RIPy/Vortexy tak samo mogą chodzić w kolejnych turach

de fakto mag rzucił i nie ma już wpływu na to co czar robi w dalszych turach, więc czy takie czary miałyby też przerzut?
skłaniałbym się, że nie, ale w RB/FAQ nic konkretnego nie ma chyba o tym
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ