Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Ustawienie oddziału zależy od przeciwnika. Czasami będzie to horda, innym razem wystawisz ich po 5 w szeregu aby jak najdłużej mieć steadfasta. IMO najlepiej zrobić traya 5x10, jest dosyć uniwersalny wtedy.
Konnicę najlepiej ustawiać 3x5, chociaż ja grałem też 2x7/2x8 i to też dobra opcja, generujesz więcej ataków.
Najlepiej kup teraz pudło łuczników, w środku jest jakieś 20 łuków, wykorzystując korpusy strzelców zrobisz dosyć łuczników na dwie detki do halabard i jest oddział do trzymania maga.
Konnicę najlepiej ustawiać 3x5, chociaż ja grałem też 2x7/2x8 i to też dobra opcja, generujesz więcej ataków.
Najlepiej kup teraz pudło łuczników, w środku jest jakieś 20 łuków, wykorzystując korpusy strzelców zrobisz dosyć łuczników na dwie detki do halabard i jest oddział do trzymania maga.
Może imperialne mądre głowy będą w stanie odpowiedzieć na pytanie, z którym DE nie dają rady?
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 5#p1255435
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 5#p1255435
Ok, forum DE trochę się przebudziło, ale za to mam inne pytanie.
Jeżeli ktoś dostaje -1 do hit roll (Z heavena np.), to traci Poison na 6+ (Bo rzut 6-1=5).
Analogicznie, czy ktoś z poisonami kto dostanie +1 to hit roll (np. Huraganarium), realnie ma poisony na 5+?
Jeżeli ktoś dostaje -1 do hit roll (Z heavena np.), to traci Poison na 6+ (Bo rzut 6-1=5).
Analogicznie, czy ktoś z poisonami kto dostanie +1 to hit roll (np. Huraganarium), realnie ma poisony na 5+?
Rozwinę odpowiedź Kordelasa ukazując jak to działa na 2 przykładach:Blaesus pisze:Jeżeli ktoś dostaje -1 do hit roll (Z heavena np.), to traci Poison na 6+ (Bo rzut 6-1=5).
Analogicznie, czy ktoś z poisonami kto dostanie +1 to hit roll (np. Huraganarium), realnie ma poisony na 5+?
1) oddział trafiający na 4+, a na 6+ poison dostaje +1 to hit, to trafia na 3+, a poison nadal na 6+; dostaje -1 to hit, to trafia na 5+, a na 6+ ma poison,
2) oddział trafiający na 6+ (np. BS3 strzelając po ruchu we wrogi skirmish) i mający poison na 6+ dostaje +1 to hit (np. z enchanted blades'ów z metalu), to trafia na 5+, a na 6+ ma posion; dostaje -1 to hit, to trafia na 7+ i poison nie działa.
Hej Panowie, to co napisaliście, to sam wiedziałem (albo myślałem, że tak być powinno).
Ostatecznie zaglądnąłem do podręcznika i sprawdziłem. Modyfikator do rzutu, to modyfikator do rzutu, czyli rzut 6 z modyfikatorem -1 to 5 itd.
W przypadku jednak Poison attacks, w podręczniku napisane jest o "natural rolls", czyli niezależnie od modyfikatora, 6 to Poison.
Nie jest tak jednak w przypadku Killing Blow... aczkolwiek nie kojażę czaru powodującego, że przeciwnik dostaje -1 do woundowania.
Ale co z +1 do woundowania? Wówczas Killing Blow powinien wychodzić na 5, a na 6tkach nie?
Ostatecznie zaglądnąłem do podręcznika i sprawdziłem. Modyfikator do rzutu, to modyfikator do rzutu, czyli rzut 6 z modyfikatorem -1 to 5 itd.
W przypadku jednak Poison attacks, w podręczniku napisane jest o "natural rolls", czyli niezależnie od modyfikatora, 6 to Poison.
Nie jest tak jednak w przypadku Killing Blow... aczkolwiek nie kojażę czaru powodującego, że przeciwnik dostaje -1 do woundowania.
Ale co z +1 do woundowania? Wówczas Killing Blow powinien wychodzić na 5, a na 6tkach nie?
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź Jeszcze jedno w takim razie mi przyszło do głowy. Jeśli inżynier stoi obok Helblastera to może on nie tylko korzystać z jego bs'a i trafiać na dalekim na 4+, ale też może przerzucić jedną artyleryjską kość?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim
Nigdy nie było czegoś takiego jak premia za górkę... chyba, że w 5ed lub wstecz.
Może ułatwię Ci to Overrider - nie ma żadnego standardowego bonusu +1 do trafienia dla strzelających. Tylko czarami możesz to uzyskać.
+1 za górkę dostaje się do Combat Resolution, jeśli szarżujesz z wyższej kondygnacji np. z górki
Może ułatwię Ci to Overrider - nie ma żadnego standardowego bonusu +1 do trafienia dla strzelających. Tylko czarami możesz to uzyskać.
+1 za górkę dostaje się do Combat Resolution, jeśli szarżujesz z wyższej kondygnacji np. z górki
Nie warto. Na pegazie jest kilka sposobów żeby mieć 1+ asv na wszystko i każdy z nich jest tańszy niż shield of ptolos.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Jakoś SoPtolos widzę tylko na inżynierze konnym z gołębiami...
Mam pytanko jeżeli m w armii znajduje się charakter dajmy na to BSB z OTS to w walce przerzuty warda robią wszyscy przeciwnicy, gdyż zgodnie z jakimiś tam uściśleniami model w walce znajduje się w kontakcie z całą jednostką, czy się myle?
Zgodnie z moją wiedzą, tylko modele stykające się z nim... ale może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Bo skoro model może walnąć go z supportive attacks to też w jakiś sposób jest "in contact"... ale niekoniecznie "in base contact"?
Bo skoro model może walnąć go z supportive attacks to też w jakiś sposób jest "in contact"... ale niekoniecznie "in base contact"?
Mam kilka pytań:
1)Czy jeśli BSB zostanie wycofany przez przeciwnika za odmowę pojedynku, to może po tej walce ale w tej samej fazie walki dać przerzut LD innemu oddziałowi?
2)Co jest najpierw - test fear czy challange? Innymi słowy, czy BSB, który odmówił pojedynku może jeszcze dać przerzut testu fear?
3)Na ostatnim turnieju, powiedziano mi, że przy ucieczce oddziału za stół, oddział ten "niszczy się o jego krawędź", w związku z czym wywołuje panikę w 6''. Prawda to? Pierwszy raz coś takiego słyszę...
4)Pytałem już o to, ale wywiązała się dyskusja i w końcu dalej nie wiem, proszę o precyzyjną odpowiedź na pytanie: Czy jeśli kapłan dostanie IF na modlitwę to jedynie nie może rzucać więcej czarów w tej turze i nic więcej się nie dzieje?
1)Czy jeśli BSB zostanie wycofany przez przeciwnika za odmowę pojedynku, to może po tej walce ale w tej samej fazie walki dać przerzut LD innemu oddziałowi?
2)Co jest najpierw - test fear czy challange? Innymi słowy, czy BSB, który odmówił pojedynku może jeszcze dać przerzut testu fear?
3)Na ostatnim turnieju, powiedziano mi, że przy ucieczce oddziału za stół, oddział ten "niszczy się o jego krawędź", w związku z czym wywołuje panikę w 6''. Prawda to? Pierwszy raz coś takiego słyszę...
4)Pytałem już o to, ale wywiązała się dyskusja i w końcu dalej nie wiem, proszę o precyzyjną odpowiedź na pytanie: Czy jeśli kapłan dostanie IF na modlitwę to jedynie nie może rzucać więcej czarów w tej turze i nic więcej się nie dzieje?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
3. Prawda
4. Jak kapłan ma IF przy rzucaniu modlitwy to nie można jej rozproszyć i do tego ten kapłan już nie może w tej fazie rzucać czarów (nawet z przedmiotów)
4. Jak kapłan ma IF przy rzucaniu modlitwy to nie można jej rozproszyć i do tego ten kapłan już nie może w tej fazie rzucać czarów (nawet z przedmiotów)
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki