Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Gadasz jak przedszkolak, kazdy wie co potrafią kości
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
To żeby nie jak przedszkolak: trafiasz na standardową piechotę z T4, save 5+ (miękkszą jesz bez FRoTa bez problemu), ziejesz, statystycznie 7 hitów, ranisz 4+, wiec circa 3 rany. Do tego jeszcze jakieś sejwy/parry. Twardszym rzeczom (turbogule) zadajesz ~2 rany. Itemem za 50 pkt. Pod warunkiem że wrzucisz oddział z runemisiem do combatu. I nie bedziesz miał praktycznie ochrony magicznej. Kiepski deal. Taki... Człeczy
Mając dwa żyrki wymień klopę na działo. Wiem, że drożej, ale i tak się opłaca - wywal za to czempiona z kuszników i pistolet z BSBka.
Fiery Ring of Thori jest w pytę, pamiętajcie że nie musicie ziać do walki. W przytoczonym przez Fluffy'ego przykładzie (Saurusy), w sprzyjających okolicznościach trafiasz 21 modeli, ranisz 11 i zabijasz koło 8-9. Na takie punkty zredukowanie oddziału z 25 do 17-18 modeli to niesamowita różnica.
Do tego nie raz w walce potrzebujesz go tylko i wyłącznie do wbicia rany ściągającej regenkę.
Fiery Ring of Thori jest w pytę, pamiętajcie że nie musicie ziać do walki. W przytoczonym przez Fluffy'ego przykładzie (Saurusy), w sprzyjających okolicznościach trafiasz 21 modeli, ranisz 11 i zabijasz koło 8-9. Na takie punkty zredukowanie oddziału z 25 do 17-18 modeli to niesamowita różnica.
Do tego nie raz w walce potrzebujesz go tylko i wyłącznie do wbicia rany ściągającej regenkę.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Ale jakze istotny CR. W niektórych combatach mozesz wygrac i złamać własnie dzieki tym 2 dodatkowym woundom.
Poza tym to flaming, który odpalasz przed dwuręcznymi kosałkami, a to robi róznicę w kilku newralgicznych combatach.
Edit: Panter pierwszy.
@ panterq
Grałem tak, ale irytowało mnie kampienie za górkami i impassami, klopa zmienia my slenie rywali, i powoduje, ze ustawiaja sie w kretynskie kreski, dzieki czemu ich mobilnosc spada drastycznie
Poza tym to flaming, który odpalasz przed dwuręcznymi kosałkami, a to robi róznicę w kilku newralgicznych combatach.
Edit: Panter pierwszy.
@ panterq
Grałem tak, ale irytowało mnie kampienie za górkami i impassami, klopa zmienia my slenie rywali, i powoduje, ze ustawiaja sie w kretynskie kreski, dzieki czemu ich mobilnosc spada drastycznie
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Wszystko spoko, ale jakoś FRoTa w rozpiskach nie widać. Zawsze są potrzebniejsze rzeczy - scrolle, niszczarki, Grungni.Fiery Ring of Thori jest w pytę, pamiętajcie że nie musicie ziać do walki. W przytoczonym przez Fluffy'ego przykładzie (Saurusy), w sprzyjających okolicznościach trafiasz 21 modeli, ranisz 11 i zabijasz koło 8-9. Na takie punkty zredukowanie oddziału z 25 do 17-18 modeli to niesamowita różnica.
Do tego nie raz w walce potrzebujesz go tylko i wyłącznie do wbicia rany ściągającej regenkę.
Elfia piechotę, która teoretycznie jest najwiekszym zagrożeniem, można rozstrzelać organami/żyrkami. Mocniejsze rzeczy artylerią. Zresztą jest na te rzeczy nieprzydatny. Słabą goblinopodobną piechotę mielisz bez FRoTa. Po prostu nie ma dla niego miejsca.
Grałem na nim początkowo intensywnie, miałem go w każdej rozpisce jak wyszedł book, nie spłacał się, albo inne rozwiązania były lepsze.
Podobnie róg, który ma nawet większy potencjał.
Pozdrawiam
Cosik nowego, nie jestem pewien jak to się będzie sprawdzać,bo nie miałem okazji przetestować, ale z braku modeli wyszło to:
1 Dwarf Lord @ 286.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
1 Thane @ 153.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni
1 Runesmith @ 119.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
1 Runesmith @ 124.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
30 Longbeards @ 450.0 Pts
FCG
12 Quarrellers @ 168.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour
20 Hammerers @ 310.0 Pts
FCG
10 Miners @ 120.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
1 Cannon @ 145.0 Pts
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Rune of Accuracy
1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Models in Army: 86
Total Army Cost: 2400.0
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Co prawda dział o rozpiskach ale ja mam pytanie o rozstawienie. Jak ustawiacie krasnali do bitwy np na 2400. Gdzie maszyny, strzelcy itp. Może jakieś linki do schematów / zdjęć.
Garland
Garland
Ustawienia nie nauczysz się na pamięć, dużo zależy od terenów, przeciwka, ustawienia oddziałów po drugiej stronie.
Po każdej bitwie analizuj, co stało dobrze a co źle i wykorzystuj tą wiedzę w następnych bitwach.
Sass - klocek 20 hamków jest zdecydowanie za mały aby zrobił coś sensownego a dużo kosztuje. Pomyśl nad tym.
Po każdej bitwie analizuj, co stało dobrze a co źle i wykorzystuj tą wiedzę w następnych bitwach.
Sass - klocek 20 hamków jest zdecydowanie za mały aby zrobił coś sensownego a dużo kosztuje. Pomyśl nad tym.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Powitał
Wczoraj graliśmy na 4000 prezeciwko Lizaczkom. Poszło fajnie, ale nie o tym.
Wystawione zostało tak wyśmiane po reformie kowadlo. I o dziwo spisalo sie fajowo bo.
1. +1kostka do czarowania i dispela bezcenna
2. Kowala duzego można obwiesić jak choinke poza podwojna zjadaczką była tez RoBalance. W połączeniu z dwoma małymi kowalami przeciwnik nie poczarował sobie praktycznie nic.
3. Czar ofensywny w sumie najważniejszy wchodzi łatwo w miarę i jest bazcenny na niektóre jednostki gdzie maszyny sobie słabo radzą.
Słowem fajnie było i sprawdzę na 2400. Dodatkowo daje do myślenia czy nie za wcześnie kilka sympatycznych jednostek nie wysłaliśmy na półkę. Teraz czas na Górników i Rudzielców.
Czuwaj
Garland
Wczoraj graliśmy na 4000 prezeciwko Lizaczkom. Poszło fajnie, ale nie o tym.
Wystawione zostało tak wyśmiane po reformie kowadlo. I o dziwo spisalo sie fajowo bo.
1. +1kostka do czarowania i dispela bezcenna
2. Kowala duzego można obwiesić jak choinke poza podwojna zjadaczką była tez RoBalance. W połączeniu z dwoma małymi kowalami przeciwnik nie poczarował sobie praktycznie nic.
3. Czar ofensywny w sumie najważniejszy wchodzi łatwo w miarę i jest bazcenny na niektóre jednostki gdzie maszyny sobie słabo radzą.
Słowem fajnie było i sprawdzę na 2400. Dodatkowo daje do myślenia czy nie za wcześnie kilka sympatycznych jednostek nie wysłaliśmy na półkę. Teraz czas na Górników i Rudzielców.
Czuwaj
Garland
jak ja wystawiłem kowadło na 2500 to zebrało focus i w 2 turze kowadła już nie było, jedynie miałem lepszego sejva na hammach przez turę. Po tej grze się załamałem i już go nie wystawiałem, ale skoro tobie się tak dobrze sprawdziło może pora dać mu kolejną szanse
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Wstyd mi, ale co rozumiesz jako focus?
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
A to ok. Bo myslalem że chodzi i miscast. Pytanie już dla pewności zadałem.
No to jak już się wyjaśniły pewne sprawy zasadowe to mam dwie rozpy - jedna pod ofens (przeciw WE) i druga pod defens .
Heroes:
Tan (sv 1+, GW) 95 pkt Generał
Runesmith (spellbreaking 2, stone, tarcza) 113 pkt
Runesmith (spellbraking 1, stone, tarcza) 93 pkt
Master Engineer 70 pkt
Core:
18 Longbeards (fcg, tarcze) 264 pkt
10 Thunderers (tarcze) 130 pkt
Special
Gyro 80 pkt
Gyro (vanguard) 100 pkt
16 Hammerers (fcg) 254 pkt
Rare
Organ Gun (accuracy, burning) 150 pkt
Organ Gun (accuracy) 145 pkt
1500/1500 pkt
Pierwsza i konieczna zmiana - muszę zmienić Thunderersów na Quarellersów, ale nie mam modeli .
----------------------------------------------------------------------------------
Heroes
Tan (BSB, MR Grungi, tarcza) 153 pkt
Runesmith (spellbreaking 2, stone, tarcza) 113 pkt
Runesmith (spellbraking 1, stone, tarcza) 93 pkt
Core
25 Longebeards (fcg, Strollaz Rune, tarcze) 390 pkt
Special
Gyro 80 pkt
2 Gyro (vanguard) 200 pkt
20 Miners (fcg) 230 pkt
Rare
Organ Gun 120 pkt
Organ Gun 120 pkt
Nie mam doświadczenia w składaniu ofensywnych rozp krasiów, co myślicie?
Heroes:
Tan (sv 1+, GW) 95 pkt Generał
Runesmith (spellbreaking 2, stone, tarcza) 113 pkt
Runesmith (spellbraking 1, stone, tarcza) 93 pkt
Master Engineer 70 pkt
Core:
18 Longbeards (fcg, tarcze) 264 pkt
10 Thunderers (tarcze) 130 pkt
Special
Gyro 80 pkt
Gyro (vanguard) 100 pkt
16 Hammerers (fcg) 254 pkt
Rare
Organ Gun (accuracy, burning) 150 pkt
Organ Gun (accuracy) 145 pkt
1500/1500 pkt
Pierwsza i konieczna zmiana - muszę zmienić Thunderersów na Quarellersów, ale nie mam modeli .
----------------------------------------------------------------------------------
Heroes
Tan (BSB, MR Grungi, tarcza) 153 pkt
Runesmith (spellbreaking 2, stone, tarcza) 113 pkt
Runesmith (spellbraking 1, stone, tarcza) 93 pkt
Core
25 Longebeards (fcg, Strollaz Rune, tarcze) 390 pkt
Special
Gyro 80 pkt
2 Gyro (vanguard) 200 pkt
20 Miners (fcg) 230 pkt
Rare
Organ Gun 120 pkt
Organ Gun 120 pkt
Nie mam doświadczenia w składaniu ofensywnych rozp krasiów, co myślicie?
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
Wczoraj grałem czymś takim:
-Duży Kowal-niszczarka, 2++ od strzelania, tarcza, rune of stone, kowadło
-Duży kowal-niszczarka, 2++ od ognia, tarcza, rune of stone
-Tan-1+/4++ dwurak
-BSB-Grungni, mr(1), slowness, tarcza
-dwóch Inżynierów z dużymi pukawkami
-20 Dziadków (fgc) z dwurakami
-dwie 11 kuszników z dwurakami
-19 Iron Breakerów (fcg) ze Stubbornem
-organki
-katapulta z przerzutem trafienia
-bolek czysty
-bolek z płonącymi atakami i +1 do trafienia
Przemyślenia:
-kowadło jest spoko. Nie ma popychaczki (i tego tak naprawdę mi brakowało w dwóch momentach bitwy), ale 2k6S4 (które przeciwnik raczej wpuszcza bo to w końcu tylko 2k6S4) i +1 do sejwa nie są głupie (szczególnie rzucone z pięciu kości +1 do sejwa we właściwym momentcie). Chyba trochę za wcześnie Panowie Gracze odesłali je jako przycisk do papieru.
-nad bolkami się waham. Z jednej strony są tanie, z drugiej to tylko jeden strzał który trafi albo nie trafi. Muszę jeszcze popróbować. Nie wiem, czy lepszą opcją nie będą jednak drugie organki (chociaż z drugiej strony to dwa cele których strata nie zaboli tak bardzo jak organek).
-Ironi po raz kolejny udowodnili swoją wartość. 3+/5++ w walce wręcz (z możliwością boosta do 2+/5++) jest syte. Siła tylko 4, ale z drugiej strony po to biega z nimi tan żeby pokąsać z 6/7 siły. Zastanawiam się też, czy kowalowi nie dać dwuraka zamiast tarczy.
-Dziadki tylko z tarczami. Fajnie, że mają te 6/7 siły ale 5+sejwa to śmiech na sali. Zwykły ork w szarży jest dla takiego Dziadka śmiertelnym zagrożeniem.
-trochę brakło mi Slayerów (których z reguły wystawiam, ale chciałem popróbować kowadło)-w sumie z jednej strony nic nie robią i raczej dziarsko umierają od ostrzału przeciwnika, ale z drugiej strony-jeżeli strzela w nich to nie strzela mi po maszynach czy innych oddziałach, a na to te 120 punktów warto wydać.
Ogólnie wszystko było dobrze aż do piątej tury, kiedy to dałem dupy i zapomniałem o rune of slowness na BSBku schowanym w Dziadkach. Gdyby nie to, pewnie bym wygrał, a tak w jedną turę straciłem duży oddział, a na dodatek w ostatniej turze przeciwnik się z rock lobbami rozhulał i strącił mi bezpośrednim trafieniem dwie maszyny (żeby było śmieszniej, przez całą bitwę do ostatniej tury zginął mi jeden załogant organek).
Wdzięczny będę za sugestie jak zmodyfikować rozpiskę co by działała jeszcze lepiej.
-Duży Kowal-niszczarka, 2++ od strzelania, tarcza, rune of stone, kowadło
-Duży kowal-niszczarka, 2++ od ognia, tarcza, rune of stone
-Tan-1+/4++ dwurak
-BSB-Grungni, mr(1), slowness, tarcza
-dwóch Inżynierów z dużymi pukawkami
-20 Dziadków (fgc) z dwurakami
-dwie 11 kuszników z dwurakami
-19 Iron Breakerów (fcg) ze Stubbornem
-organki
-katapulta z przerzutem trafienia
-bolek czysty
-bolek z płonącymi atakami i +1 do trafienia
Przemyślenia:
-kowadło jest spoko. Nie ma popychaczki (i tego tak naprawdę mi brakowało w dwóch momentach bitwy), ale 2k6S4 (które przeciwnik raczej wpuszcza bo to w końcu tylko 2k6S4) i +1 do sejwa nie są głupie (szczególnie rzucone z pięciu kości +1 do sejwa we właściwym momentcie). Chyba trochę za wcześnie Panowie Gracze odesłali je jako przycisk do papieru.
-nad bolkami się waham. Z jednej strony są tanie, z drugiej to tylko jeden strzał który trafi albo nie trafi. Muszę jeszcze popróbować. Nie wiem, czy lepszą opcją nie będą jednak drugie organki (chociaż z drugiej strony to dwa cele których strata nie zaboli tak bardzo jak organek).
-Ironi po raz kolejny udowodnili swoją wartość. 3+/5++ w walce wręcz (z możliwością boosta do 2+/5++) jest syte. Siła tylko 4, ale z drugiej strony po to biega z nimi tan żeby pokąsać z 6/7 siły. Zastanawiam się też, czy kowalowi nie dać dwuraka zamiast tarczy.
-Dziadki tylko z tarczami. Fajnie, że mają te 6/7 siły ale 5+sejwa to śmiech na sali. Zwykły ork w szarży jest dla takiego Dziadka śmiertelnym zagrożeniem.
-trochę brakło mi Slayerów (których z reguły wystawiam, ale chciałem popróbować kowadło)-w sumie z jednej strony nic nie robią i raczej dziarsko umierają od ostrzału przeciwnika, ale z drugiej strony-jeżeli strzela w nich to nie strzela mi po maszynach czy innych oddziałach, a na to te 120 punktów warto wydać.
Ogólnie wszystko było dobrze aż do piątej tury, kiedy to dałem dupy i zapomniałem o rune of slowness na BSBku schowanym w Dziadkach. Gdyby nie to, pewnie bym wygrał, a tak w jedną turę straciłem duży oddział, a na dodatek w ostatniej turze przeciwnik się z rock lobbami rozhulał i strącił mi bezpośrednim trafieniem dwie maszyny (żeby było śmieszniej, przez całą bitwę do ostatniej tury zginął mi jeden załogant organek).
Wdzięczny będę za sugestie jak zmodyfikować rozpiskę co by działała jeszcze lepiej.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
Kusznicy Ci się spłacają? U mnie zawsze więcej robią w walce wręcz niż w strzelaniu, już lepiej zamiast nich wstawić wojowników. Tak samo kosztem tych kuszników powiększyłbym klocek longów, 20 to trochę mało mimo wszystko.
A z tym, że przeciwnik raczej wpuści 2d6 S4 to nie byłbym taki pewny, to ogarnia wszelkie fasty/śmieci jak marzenie i to wg mnie najlepszy spell, który kowadło daje
A z tym, że przeciwnik raczej wpuści 2d6 S4 to nie byłbym taki pewny, to ogarnia wszelkie fasty/śmieci jak marzenie i to wg mnie najlepszy spell, który kowadło daje
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
O dziwo-spłacają się. Raz w dwie tury rozkręcili kloc 9 trolli (co prawda w walce wręcz, ale jednak ). Zastanawiam się w ogóle nad wyrzuceniem Longów (przynajmniej dopóki nie skompletuję całego oddziału, a na to się za szybko nie zanosi) i wrzuceniu albo dwóch dwudziestek kuszników z dwurakami albo jednej 24 z dwurakami i tylu ile się zmieści Thunderersów z tarczami).
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
Witam co o tym sądzicie?
Runesmith: General, Gromril Armour, Shield
Runic Talisman: Rune of Spellbreaking x2; Dwarven Dispel Scroll - one use only. After dispel roll D6: on 4+ spell is permanently lost.
Runic Armour: Rune of Iron; +1 Wound.; Rune of Stone; +1 Armour Save. Exception to Rule of Pride.
Runesmith: Gromril Armour, Shield
Runic Talisman: Rune of Spellbreaking x2; Dwarven Dispel Scroll - one use only. After dispel roll D6: on 4+ spell is permanently lost.;
Rune of the Furnace; 2+ Ward Save against Flaming Attacks.
Runic Weapon: Rune of Might; Double Strength against models with To 5+.
Thane: BSB GW Gromril Armour
Runic Armour: Rune of Iron x3; +1 Wound. +1 Toughness. Regeneration (5+).
Runic Talisman: Rune of the Furnace; 2+ Ward Save against Flaming Attacks.
Master Engineer: Gromril Armour
14Thunderers: FCG Heavy Armour, Shield
20Quarrellers:FCG, Heavy Armour; Shield, GW
40Warriors: FCG
30Hammerers: FCG
Grudge Thrower: Rune of Accuracy; If using BS gains +1 To Hit. If not, may re-roll scatter dice.; Rune of Forging; Re-roll misfire result on artilley dice.; Rune of Penetrating; +1 Str
Cannon: Rune of Burning; Flaming Attacks; Rune of Forging; Re-roll misfire result on artilley dice.
Organ Gun: Rune of Accuracy; If using BS gains +1 To Hit. If not, may re-roll scatter dice.
Total Army Cost: 2399.0 Pts.
Models in Army: 113
Runesmith: General, Gromril Armour, Shield
Runic Talisman: Rune of Spellbreaking x2; Dwarven Dispel Scroll - one use only. After dispel roll D6: on 4+ spell is permanently lost.
Runic Armour: Rune of Iron; +1 Wound.; Rune of Stone; +1 Armour Save. Exception to Rule of Pride.
Runesmith: Gromril Armour, Shield
Runic Talisman: Rune of Spellbreaking x2; Dwarven Dispel Scroll - one use only. After dispel roll D6: on 4+ spell is permanently lost.;
Rune of the Furnace; 2+ Ward Save against Flaming Attacks.
Runic Weapon: Rune of Might; Double Strength against models with To 5+.
Thane: BSB GW Gromril Armour
Runic Armour: Rune of Iron x3; +1 Wound. +1 Toughness. Regeneration (5+).
Runic Talisman: Rune of the Furnace; 2+ Ward Save against Flaming Attacks.
Master Engineer: Gromril Armour
14Thunderers: FCG Heavy Armour, Shield
20Quarrellers:FCG, Heavy Armour; Shield, GW
40Warriors: FCG
30Hammerers: FCG
Grudge Thrower: Rune of Accuracy; If using BS gains +1 To Hit. If not, may re-roll scatter dice.; Rune of Forging; Re-roll misfire result on artilley dice.; Rune of Penetrating; +1 Str
Cannon: Rune of Burning; Flaming Attacks; Rune of Forging; Re-roll misfire result on artilley dice.
Organ Gun: Rune of Accuracy; If using BS gains +1 To Hit. If not, may re-roll scatter dice.
Total Army Cost: 2399.0 Pts.
Models in Army: 113
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.