Problemy początkującego

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Problemy początkującego

Post autor: Tirit »

Ja piórkuję, zachowujesz sie jak jakies dziecko. Czym Twoim zdaniem sie rozni taki GUO a Grinder? wez kostki do reki i zobacz ile potrzeba pestek do stracenia takiego grindera, ale poprostu uzyj glowy. Rzucasz temat o grinderze i jak Ci mowie swoje zdanie to probujesz mi pojechac jakims zalosnym tekstem. Samo to ze ludzie w reprezentacjach nie graja na grinderach powinno Ci dac cos do zrozumienia prawda? Ale po co myslec jak mozna pisac glupie posty prawda?

A skoro interesuja Cie tylko opinie osob ktore graja na grinderze to do tego sluzy opcja PW.

Język, język!

Edit: przepraszam za przeklenstwo, ale drazni mnie takie gadanie.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Obrazek
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Obrazek
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Ciężko będzie dostać jakis sensowny feedback, bo grindery nie sa przez większosc graczy szczególnie cenione (co widac np. w wypowiedziach Tirita).
Trzeba jednak miec na uwadze fakt, ze jest to w dużej mierze wynikiem owczego pędu za mainstreamowymi złożeniami, kóre wyklarowały się w ciągu 3-4mcy od premiery podręcznika, i które ewoluują praktycznie tylko wraz z zmianami w ETC.
Z pewnosicą nie jest to jednostka bez sensu.
Butan grał swego czasu na nurglowym SG (KOS, 4xPH, 2x screamery, działo, bzyk, 3x furie) i jego argumentacja była taka, ze jest dobry w pairingu z WOC, bo przyjmuje rydwany na klatę like a boss (z resztą nie tylko rydwany)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

wlasnie bardzo duzo rzeczy ma tylko 5 sily (wiekszość MC, rydwany wspomnianie, prawie cały woch) albo 6 sily z niskim WS (ogry :P) a boi sie teoretycznie tylko dzial - bo na bolce ma dosc sporo T.

A pestki cóż tez jak zbeira je on a nie GUO / jakis pozyteczny oddzial czyli besite/duze plagusy tez wydaje sie syte

A jak dojdzie jakos flankowo - a ma jednak 16 cali zasiegu i spore mozliwosci manipulowania frontem modelu - to juz jest wygodnie przyjemnie i stabilnie. W teorii

A widzialem ze wokrze gra na dwoch, kojarze Butana z SG to licze ze mi cos o tym powiedzą :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

to może podłączę się pod temat SG - jakie opcje mu wykupujecie najczęściej? Ja ostatnio testowałem z klopą (jako jedną z niewielu opcji zasięgowych w demonach), ale szczerze powiem, że strzelił 2 razy, wbił sobie 2 rany na misfire'ach i został zapestkowany :/

Myślę o potestowaniu z czymś innym, ale na razie nie mam pomysłu - ma za mało ataków, żeby wchodzić w CC z czymś co ma szeregi, klopa się nie sprawdziła, ginie od pestek...

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Claw jest w zasadzie "must have", klopa opcjonalna, nie traktowałbym jej priorytetowo, ale to mocno zalezy od rozpiski, taktyki, limitu punktowgo, itd.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

IMO claw+ warpfire thrower, 8cali ruchu+8 łezka + dorzut to naprawdę sporo. A z s5 zabija hordy piechoty z łatwością.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Ok to moze inaczej sprobuje ugryzc temat grindera zestawiajac go z muchami co jest naturalna i chyba jedyna alternatywa w slocie rare.

1 Grinder Slaa z Claw i Catapa - 310ptk
5 much z poisonem - 300 ptk

Odpornosc:
Grinder ma 6W z T7 (ASv 4+) - Large Target!
Muchy maja 15W z T5 (ASv 6+) - Skirmish!

Sila (oczywiscie pomijam szerokosc dostawiania sie do przeciwnika- zakladamy ze wszystkie modele sie stykaja):
Grinder A4 z S6
Muchy A15 z S5 + A5 z S4 (poisony)

Szarza:
Grinder 8''+2D6
Muchy 10''+2D6(+1D6)

Inicjatywa podobna bo 2 i 3 wiec pominmy ten aspekt.

Grinder jest napewno jakas alternatywa dla much jednak co do opini to pozostawiam to kazdemu do rozwazenia. Ja uwazam
ze muchy sa poprostu lepsze bo nawet strata 2-3 ran na oddziale nie boli tak jak strata 2-3 ran na grinderze.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Porównywanie jednostek w "próżni" nie ma zadnego sensu.
Zrób to w wirtualnych combatach z różnymi typowymi jednostkami, i wtedy wyciągaj wnioski.
Poza tym zapominasz o kilku waznych aspektach, jak np to ze SG ma wiekszą mobilnosc (właczając manipulację szerokim frontem), oraz ze muchy moga miec command group. Całkowicie pominąłes tez fakt, ze SG z katapą strzela, i pozwala na nabijanie punktów bez ruszenia dupska z deploymentu. To ważny czynnik taktyczny i psychologiczny, który zazwyczaj wpłynie na to jaką taktyke obierze rywal.
Decyzja o tym czy wole muchy czy grindera, dla dobrego gracza, polega na określeniu tego która jednostka lepiej uzupełni dana rozpiskę, jej słabe MU, itd.
To z resztą dotyczy wszystkich jednostek w grze, mało jest takich, które są obiektywnie lepsze od innych, wiele zalezy od metagamingu, rozpiski, preferowanego stylu gry itd, itd.

Ja np teraz nie gram ani na muchach, ani na SG (którego niegdy nie rozważałem powaznie w zadnej mojej armii), bo uwazam, ze inne jednostki maja w mojej taktyce ważniejsza role do odegrania, ale to nie znaczy, ze Burning Chariot of Tzeentch nazwę "lepszym" od much czy SG.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Janus pisze:IMO claw+ warpfire thrower, 8cali ruchu+8 łezka + dorzut to naprawdę sporo. A z s5 zabija hordy piechoty z łatwością.
ulubieniec wśród soulgrinderów

Awatar użytkownika
Robert.P
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Racibórz"Wataha"

Post autor: Robert.P »

Czy bonusy do Casta z Oddzialu PH dzialaja na Maga w Oddziale?
"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."

REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
Obrazek

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

" ... ,you must nominate one PH in the unit as the cast ... "

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

To może i ja, z opóźnionym refleksem (praca...), włączę się do dyskusji o Grinderach.

1. Używam dwóch, ale za tym kryje się inna filozofia niż prosta wydajność Grinder vs inne jednostki - razem z GUO mam na stole 3 jednostki z T7, po 6W każda i do tego mark nurgla w CC. Jak ktoś nie ma cannonów lub nadwyżki dwuraków / herosów z mega siłą to jest w dupce (nazwijmy to efektem psychologicznym).

2. (trochę kontynuacja z 1) Jak na stole są 2-3 armaty to od jednej się zasłonię terenem a od pozostałych dwóch osłonię GUO Grinderami (statystycznie trzeba 3 strzałów z działa, żeby zdjąć jednego grindera, a pamiętajmy że te działa to nie mają lekkiego życia, bo i praży się do nich, harpie latają a cele nie chcą stać spokojnie na otwartym polu). Jak do tego dołoży się Bestie Nurgla jako kulochwyty to przeżywalność całego tałatajstwa mocno rośnie.

3. Grindery jako wsparcie artyleryjskie mają ograniczoną rolę, choć potrafią zapchać pewne dziury w armii: miotacz ogarnia większe klocki piechoty (tłuczenie się z hordą 40 witch elfek z frenzy, z przerzutami i z poisonami to upierdliwa rzecz - o ileż łatwiej spalić... :) ), klopa może od biedy zastąpić armatę (1/3 że trafi w punkt), a grapeshot jest za darmo (zdarzyło mi się z niego coś tam czasem zdjąć).

4. W CC to nie ma jak mark nurgla. :) Ale pamiętać trzeba, że Grinder jest bardziej "przeżywalny" niż "tłukący" - A4 Ws3 S6 szału nie robią... Warto pamiętać o thunderstompie i przeciw czemu można tego użyć (generalnie piechota czuje wielkiego hate'a do grindera nurgla z miotaczem - czy combat czy strzelanie i tak im przypiep...). Aha - daemonbane claw jest obowiązkowy, zwłaszcza że potrafi zamienić SG w bata na kowbojów (np. klasyczna jaszczurka na coldone ma tylko I3; ps. kiedyś tak zarąbałem w jednej rundzie Keepera Shino'wi :) ) oraz wszelkie pancerne monstrous cavy (mournfangi? demiśki? grindera ledwo trafiają, ranią na 6 a ten może im spokojnie walnąć no-AS).

5. Mobilność. W skrócie bardzo dobra. Dłużej: z racji piwotowania w miejscu i M8 to napisałbym zajebista (jak ktoś się bardzo uprze to w drugiej turze prawie pewna szarża do strefy przeciwnika - to w kontekście tego ile armaty mają czasu na zdjęcie SG), ale rozmiar podstawki podnosi poziom trudności (to generalnie jest największe issue SG - np. w zasadzie nie ma opcji żeby rzucona na niego pitka zescatterowała z niego...).

6. Co do porównań z muchami i innymi rare'ami - zależy jak się gra. Armatę już nie raz sobie wyrąbałem w kosmos misfierem w 1 turze a z SG tak się nie da (chociaż do mojego miotacza mam ok 50% skuteczność w wyrzucaniu misfiera) i mam uraz psychiczny :) Co nie zmienia to faktu, że to najlepsza armata w grze. Much mają dla mnie za małe walnięcie (niskie pancerze to równie dobrze tłuką bestie nurgla czy plagusy, a w razie czego placki z magii Tz; problem zaczyna się przy 2+ / 1+) i gra się nimi nieco inaczej - z jednej strony są wolniejsze, ale z drugiej trudno je zablokować. Generalnie much są zajebiste, ale uważam, że akurat tą rolę to pełnią u mnie inne jednostki i nie potrzebuję aż takiej redundancji.

7. Dla mnie SG wpasowują się w filozofię demonicznego MSU - mobilne, twarde, potrafią sobie poradzić z wieloma rzeczami w pojedynkę, a i strzelą w razie konieczności unikania walki. Chętnie kiedyś je sprawdzę w armii Slaanesha (szkoda marka nurgla, ale generalski jest b. ważny) z Keeperem (podejrzewam, że tu mogą się przydać klopy bardziej niż miotacze). Nie wiem jak jeden SG - osobiście lubię mieć "zapas" dlatego gram dwoma. Ale jeden jako bodyguard też by się pewnie sprawdził (tu albo z miotaczem, albo bez strzeleckiej) - zawsze można osłonić Greatera od armat czy innego badziewia, a z 16" marszu będzie nadążał nawet za lataczami.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Ja w armii mono Slaanesha używam Soul Grinderów niejako z musu. Jedyny dobry kmin na exalted seeker chariot of slaanesh zawiera w sobie herosa, więc i tak rydwan wypada wtedy z rarów i jest miejsce na SG.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Ja również raz w armii mono-Slaanesha wystawiłem Grindera, z katapą. Bardzo fajnie straszył cele (herosi itp. już nie byli tacy odważni żeby biegać poza klocami), i do spóły z princem rozkręcił klocek TG ze Slannem. Żałuję że nie wystawiłem dwóch, ale nie było modeli.
Za to niedawno przejechałem się na wzmiankowanych wiczkach, też grinderem Slaanesha. :/ Dużo ataków na dziób, słabe rzuty na save'y, do tego mega słaby rzut na thunderstompa (oraz brak BSB w zasięgu) i SG posypał się od CR-a.
@Wokrze - bardzo fajny post, pisz tu częściej. :)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Niestety Witch Elfki to nie jest raczej pierwszoplanowy cel dla Soul Grindera. Jego szeroki front i poisony Witchek na miliardzie ataków zbyt dobrze się kombują dla gracza DE. Witchki się super zabija latającym Daemon Princem z pejczem.

Swoją drogą fajna ta rozpiska. Brakuje w niej, uważam, jeszcze czegoś z wyższą siłą, ale takową Slaanesh nie grzeszy (grzeszy za to wszystkim innym :D ).

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Naviedzony pisze:Niestety Witch Elfki to nie jest raczej pierwszoplanowy cel dla Soul Grindera.
Napisałem wiczki? Napisałem... Przepraszam, chodziło o korsarzy. Ale i tak się na nich grubo przejechałem. :)

A z pejczem to w tej bitwie śmigała pani herold dookoła Black Guardów, też było wesoło. :)
Naviedzony pisze:Swoją drogą fajna ta rozpiska. Brakuje w niej, uważam, jeszcze czegoś z wyższą siłą, ale takową Slaanesh nie grzeszy (grzeszy za to wszystkim innym :D ).
Dzięki. :) Rozpiska for fun, ale przyjemnie się nią grało. Ze Slaaneshem problem siły jest bolący, ewentualnie możesz się Lore of Shadow wspomagać. Ale to takie ... nieklimatyczne. :P
Coby od tematu nie zbaczać, to przekonałem się przynajmniej że soulgrinder budzi u przeciwnika niepokój i fajnie ściąga uwagę. :)

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

wokrze pisze:To może i ja, z opóźnionym refleksem (praca...), włączę się do dyskusji o Grinderach.
Co dokładnie wrzucasz tym 2 Grinderom na euro?
Wymarzony zestaw (2xNurgle, Claw, klopa/Torrent) kosztuje 630 punktów.

Awatar użytkownika
Punisher17
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163

Post autor: Punisher17 »

Witam, chcialbym zaczac grac Demonami.Mam kilka pytan:

1. Jaki jest styl grania armii Demonow?
2.Co bedzie mi potrzebne na poczatek( 1500 pkt )?
3.Jakie sa mocne strony armii Demonow?
4.Jak armia radzi sobie z najsilniejszymi armiamii wfb?
5.Czy w armii sa dostepne jednostki strzelajace?

Pozdrawiam
Jak nie jeden to sto jeden

ODPOWIEDZ