Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych
Nie ma szans. Potrzebny jeszcze dobry dowódca i trochę cierpliwości.
Gaude Mater Bretonnia
Nie. Ponadto musi strzelać w tym samym momencie co oddział (co ma znaczenia np. przy dystrybucji ran)Gorrador pisze:Krótka piłka:
Czy jednocześnie bohater z łukiem może obierać na cel inną jednostkę niż oddział w którym się znajduje?
Jeżeli jednak bohater ma zasadę snajper - to może wybrać inny cel niż jednostka.
To "równoczesne strzelanie" jest przynajmniej wg. Shino i Kudłatego.
FAQ ETC wyjaśnia to co prawda inaczej ale w Polsce gramy na polskie uściślenia.
Hord-lanca ?! Tego jeszcze nie byłoGorrador pisze:Pytanie nie ma chyba żadnych podstaw ale i tak chodzi mi po głowie. Otóż:
W erracie stoi, że w przypadku lancy wszędzie tam gdzie pisane jest o 5 modelach jako szeregu należy czytać: trzy.
Czy z 6 modeli w szeregu można zrobić hord-lance?
''If you show your teeth, bite''
MB może robić support attacks, ale w momencie, gdy dostanie jedźdca, staję się MC - wówczas dół nie ma supporting attacks a góra ma max 3 wspierające.
Analogicznie:
WB może robić supporting attacks, ale gdy dostanie jeźdźca, staje się Cavalry - wówczas dół też nie moze już robić supporting attacks.
Analogicznie:
WB może robić supporting attacks, ale gdy dostanie jeźdźca, staje się Cavalry - wówczas dół też nie moze już robić supporting attacks.
Ależ proszę bardzo.
Sądzę, że często mylące są rodzaje jednostek zapisane na końcu RB i AB. Tam np. koń to warbeast, a mournfang to monstrous beast. Jednak połączenie piechura i warbeast to cavalry i całość tak się traktuje.
Inne często mylone przypadki:
Warmachine - mimo, że gdzieniegdzie obsługa może być kwalifikowana jako infantry, ale ZAWSZE całość to JEDEN model warmachine - piechurzy to najwyżej znaczniki pozostałych ran i ataków w CC. Najczęściej znany mi błąd popełniany przez innych graczy, to używanie STOMP na maszynie. To nie jest piechota/warbeast/swarm, to jest maszynka. Kolejny to D3 lub D6 woundów zadawanych w CC - niektórzy są przeświadczeni, że każde z nich może zabić tylko 1 obsługanta. Jakiego obsługanta? To jeden model!!!
nawet killing blow na to nie działa, ale heroic rozwali całą.
hero on monster - killing Blow nie działa na jeźdźca!!! Mimo, że ma oddzielne statystyki i woundy, rodzaj modelu to MONSTER
Sądzę, że często mylące są rodzaje jednostek zapisane na końcu RB i AB. Tam np. koń to warbeast, a mournfang to monstrous beast. Jednak połączenie piechura i warbeast to cavalry i całość tak się traktuje.
Inne często mylone przypadki:
Warmachine - mimo, że gdzieniegdzie obsługa może być kwalifikowana jako infantry, ale ZAWSZE całość to JEDEN model warmachine - piechurzy to najwyżej znaczniki pozostałych ran i ataków w CC. Najczęściej znany mi błąd popełniany przez innych graczy, to używanie STOMP na maszynie. To nie jest piechota/warbeast/swarm, to jest maszynka. Kolejny to D3 lub D6 woundów zadawanych w CC - niektórzy są przeświadczeni, że każde z nich może zabić tylko 1 obsługanta. Jakiego obsługanta? To jeden model!!!
nawet killing blow na to nie działa, ale heroic rozwali całą.
hero on monster - killing Blow nie działa na jeźdźca!!! Mimo, że ma oddzielne statystyki i woundy, rodzaj modelu to MONSTER
1. Jak jest z lancą? Ile szeregów lancy może decydować w co bije? Tylko pierwszy, czy drugi szereg też a reszta chłopaków po unicie?
2. Paladyn ma dwuraka i mornigstara, co w sytuacji pojedynku? Może wybrać dowolna broń i walczy do końca starcia czyli śmierci czy moze zminić np w drugiej rundzie walki?
2. Paladyn ma dwuraka i mornigstara, co w sytuacji pojedynku? Może wybrać dowolna broń i walczy do końca starcia czyli śmierci czy moze zminić np w drugiej rundzie walki?
1. W szarży pierwszy szereg lancy może deklarować w co bije, jak również supportujący model ze środka drugiego szeregu. Chłopaki na bokach biją z zasady lancy, więc ataki lecą w oddział jak strzelanie. W kolejnych rundach walki cały drugi szereg lancy jest traktowany jako support i może deklarować w co bije.
2. Wybierasz jedną broń i walczysz nią do końca danego combatu, niezależnie ile tur będzie trwał. Jedyny wyjątek jaki możemy zrobić to szarżować na przeciwnika zwykłą kopią i przerzucić się na magiczny miecz w kolejnej rundzie walki.
2. Wybierasz jedną broń i walczysz nią do końca danego combatu, niezależnie ile tur będzie trwał. Jedyny wyjątek jaki możemy zrobić to szarżować na przeciwnika zwykłą kopią i przerzucić się na magiczny miecz w kolejnej rundzie walki.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Jest to uderzenie magiczne (ale nie czar, żeby nikt nie mylił, że Magic Resistance coś tutaj pomoże)
Jeśli w oddziale jest co najmniej pięć szeregowych pegazów, to wszystko leci w oddział. Identyczna zasada jak w przypadku każdego innego oddziału z czempionem.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.