Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Kopyt »

Można zmniejszyć ws do 0 ?? Czary mogą do minimum 1, strach do 1. Ale co jeśli oddział dostanie potem -1 do ws z zdolności??.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

WS=0 jest opisany zdaje się w RB na początku opisów characterystyk.

A którą zdolność masz na myśli?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lothar
Chuck Norris
Posty: 358
Lokalizacja: Katowice,szybki szpil

Post autor: Lothar »

O ile się nie myle to naprzykład slanshowe fiendy miały taką zdolność (zasade specjalną)
Przeze mnie droga w miasto utrapienia,
Przeze mnie droga w wiekuiste męki,
Przeze mnie droga w naród zatracenia.
Jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki.
Wzniosła mię z gruntu Potęga wszechwłodna,
Mądrość najwyższa, Miłość pierworodna;
Starsze ode mnie twory nie istnieją.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Jeszcze Yeti mają Aura of Frost dającą -1 WS wrogom w CC oraz skaveńscy Gutter Runners z siatkami (-1WS, -1In).
Obrazek

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

No + zioniecie black dragona. Thx czyli jednak da się.
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Pytania o wystawienie jednostek ze zdolnością scout:
1. Czy obowiązuje tutaj zasada, że bohaterów ze zdolnością scout wystawia się na końcu (po wszystkich jednostkach scout nie-bohaterach) ?
2. Czy bohatera ze zdolnością scout mogę wsadzić do dowolnego oddziału, który już jest na stole, czyli:
- do oddziału bez zdolności scout, którego wystawiłem w normalnym deploymencie
- do oddziału scout, którego wystawiłem w dowolnym miejscu na planszy (i oczywiście zrobiłem to przed wystawieniem tego bohatera)
?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

sądzę, że:
1. Czy obowiązuje tutaj zasada, że bohaterów ze zdolnością scout wystawia się na końcu (po wszystkich jednostkach scout nie-bohaterach) ?
opis w RB mówi, że te oddziały wystawiane są po wszystkich nie scout, kolejność nie jest narzucona zatem określa gracz
nie ma zasady, że postać z zasadą scout jest wystawiana po wszystkich innych scoutach
2. Czy bohatera ze zdolnością scout mogę wsadzić do dowolnego oddziału, który już jest na stole, czyli:
nie ma zasady ograniczającej dołączanie postaci z zasadą scout do innych oddziałów już na stole

errata/faq nic nie zmienia w opisie zasad scout czy deployment
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Kopyt pisze:No + zioniecie black dragona. Thx czyli jednak da się.
Da się, jeżeli ta zdolność nie ma napisane, że obniża ma maks do 1, bo z tym często można się spotkać.

Jest tu jednak ważna kolejność, bo jeśi komuś najpier obniżysz -1 WS a potem nie zda strachu, to ma i tak WS1.

Czy ktokolwiek z was był w stanie obniżyć przeciwnikowi WS do 0? Zgodnie z zasadami WS0, nie można wykonywać ataków i jest się autohitowanym w combacie.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

jak oblejesz fear przy fiendach
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Kiedyś próbowałem przepchnąć tę interpretację zasad (że oblanie strachu przy Fiends of Slaanesh powoduje obniżenie WS do 1), ale niestety sędziowie wytłumaczyli mi, że tak nie jest. W interpretacji Kudłatego i innych Fiendy obniżają przeciwnikowi WS o 1 w momencie szarży i zetknięcia się z podstawkami wroga. Niezdanie testu strachu obniża więc do 1 i tak już obniżony WS. Próbowałem przedstawiać sprawę w ten sposób, że przecież obniżenie WS działa stale póki Fiendy są w kontakcie z przeciwnikiem, więc równanie powinno wyglądać tak:

(WS przeciwnika - modyfikatory z zaklęć i strachu) -1 modyfikator od Fiendów

a nie tak:

(WS przeciwnika) - (modyfikator od Fiendów) - (modyfikatory z zaklęć i strachu)

ale przecież z Kudłatym nie będę się kłócił. :P

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mam pytanie odnośnie Vanguarda.
Gdzie jest napisane, że wykonuje się go przed rzutem na rozpoczęcie?
Znalazłem tylko zapis:
"After both sides have deployed...before either side has taken a turn"
Rzut na zaczynanie natomiast jest zaraz po deployu...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po rzucie na rozpoczenie ktos ma pierwsza ture.

mozesz nie zdazyc zrobic vanguarda.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Po rzucie na rozpoczęcie wiadomo kto zaczyna, nie robi się automatycznie pierwsza tura z tego.
Chyba, że jest gdzieś taki zapis...?
Ja widzę zapis:
"receives the first turn" a nie "starts the first turn"
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Chyba, że jest gdzieś taki zapis...?
oczywiscie, ze jest. Wystarczy go chwilke poszukac.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Byłbyś tak pomocny, jakoś mi umknął...?
Chyba, że wolisz zacytować.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »


Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Kod: Zaznacz cały

Q: Must units with the Vanguard deployment special rule be
moved before the roll to see who gets the first turn? (p79)
A: Yes.
Dziękuję
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

hej,

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć i podeprzeć stosownym akapitem dlaczego nie można podwoić rune of burning na maszynie krasnoludzkiej. Przejrzałem army booka i nie widzę zakazu a tylko informację że multiplikacja nic nie daje.

pozdr

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a napisz jeszcze o co dokładnie poszło bo pewnie pytanie wynika z jakiejś dyskusji przy grze :) i jakbyś cytat podrzucił zasad run i maszyn
jak już pytasz w dziale ogólnym to cytaty szczegółowe się przydają, a nie to u Dwarfów ci pewnie wyjaśnią 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

misha pisze:a napisz jeszcze o co dokładnie poszło bo pewnie pytanie wynika z jakiejś dyskusji przy grze :) i jakbyś cytat podrzucił zasad run i maszyn
jak już pytasz w dziale ogólnym to cytaty szczegółowe się przydają, a nie to u Dwarfów ci pewnie wyjaśnią 8)
wygląda na to ze jednak można,na razie to mi wstarczy, dzieki
Grichalk pisze:Skasowali chociaż post był na temat, więc napiszę jeszcze raz.
Bretońscy herosi (o ile zauważyłem to w każdej rozpisce) nie mają w "ekwipunku" uwzględnionego wierzchowca.
Shino pisze:handelek: nie mozna chyba w tej edycji miec 2x rune of burning.
Podwojenie jej nie daje żadnych dodatkowych korzyści, poza inną kombinacja run. Nigdzie w zasadach nie jest to zabronione. Więc zarzut bezpodstawny.

ODPOWIEDZ