armia Khorna

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cristobald
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44
Lokalizacja: Hindenburg/Bury St Edmunds

armia Khorna

Post autor: cristobald »

Zauważyłem że piszecie że wystawiacie kawalerie Khorna. Ja na początku też tak grałem (teraz już tylko undivided) ale z takim markiem jest ten problem że przeciwnik podkładał mi zawsze coś pod szarże (no i chłopcy wyrywają do przodu) i praktycznie mogłem pakować korników do torby bo w następnej turze było najczęściej po nich (szarża klocka z boku, drzewo i baletnice, itp.).
Jeśli ktoś mógłby podzielić się swoją wiedzą jak upilnować khornowców... :oops:

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

psami/maruderami na koniach zastawiasz ich na tyle zeby nie mieli szarzy wymuszonej, o ile ty nie szarzujesz jednoczesnie oddzialem zaslaniajacym

Awatar użytkownika
cristobald
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44
Lokalizacja: Hindenburg/Bury St Edmunds

Post autor: cristobald »

dobra zasłaniam pieskami ale jak przeciwnik mi wystrzela połowe to czy khornici bedą musieli szarżować? kiedyś na jakimś meczu ktoś mi powiedział że jeśli widze oddział wroga który jest w zasięgu szarży to pomimo niemożliwości jej wykonania i tak musze szarżować tylko że szarża sie nieudaje i zatrzymuje sie 1" za pieskami... wałek?

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

wałek i to duuuuuży:D

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Jak się załania oddział który ma fenzy to on nie szarżuje?
Tzn jak stanę nawet jednym wolf riderem przed savage orc boar boyzami to nie muszę szarżować na wroga, bo musiałbym przejechać po wilku?
Czy musiałbym tak zasłonić żeby unit z frenzy nie widział wroga?
Sory że w temacie o chaosie, piszę o o&g, ale to ten sam temat :P tzn chodzi mi o to samo co z khornowcami.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

no zeby dojechac do wroga musisz miec jak.
jesli na drodze stoi Ci wilk/kundel chaosu = nie masz jak dojechac (blokuje Ci droge) = nie masz wymuszonej szarzy.

co wiecej. jesli zadeklarujesz szarze tym wilkiem/psem (tzw oddzialem screenujacym) to mozesz jednoczesnie wykonac szarze oddzialem z frenzy (o ile przed poruszeniem screena widzi on cel szarzy)

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Ahaaaaa...
Już rozumiem :D
To już wiem co robić z savagami żeby tak nie były zmuszane do złych rzeczy :P

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

TruePunk pisze: co wiecej. jesli zadeklarujesz szarze tym wilkiem/psem (tzw oddzialem screenujacym) to mozesz jednoczesnie wykonac szarze oddzialem z frenzy (o ile przed poruszeniem screena widzi on cel szarzy)
tylko tą szarżę trzeba zadeklarować już i nie masz tego komfortu mierzenia czy dojdzie:P aaa i ważna jest tu kolejność deklaracji:D

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

cristobald pisze:(...) i zatrzymuje sie 1" za pieskami... wałek?
To też wałek, bo 1 cal to dległość do wrogich oddziałów, między Twoimi odległość może być dowolna. :)

Awatar użytkownika
Yawaris
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Yawaris »

Propo otaczania itp :) przypomniala mi sie akcja z wymuszeniem szarzy gdzie wood elfiki myslaly ze ent + jakies tam spearmany + wardancerzy to dosc by zdjac klocek 10 kawalerzystow (chosen ones + mark of khorn + command group ). Podeslalem na enta bloodthirstera ( bitka byla na 3000 pkt wiec se zaszalalem ;) ). W nastepnej rundzie moj bloodthirster piekl sobie wardancera nad duzym ogniskiem z enta, a z wardancerow nic nie zostalo. Tylko garstka spearow uciekla na farcie. Nie psioczcie na khornowcow ;) chlopaki sa naprawde nieprzewidywalni i bardzo czesto pozytywnie ;)

A co do screenowania to za jednym pieskiem sie nie schowasz bo to nie unit :P

Awatar użytkownika
pacy
Mudżahedin
Posty: 231
Lokalizacja: Serock

Post autor: pacy »

A co ma kawalderia khrona do Bloodthristera??? Bo z twojego opisu nic nie wynika.

Mnie czasem tylko w khornikach wkurza ze nie moge dac flee w reakcji na cudza szarze. RZadko bo zako ale gdzies poelca wbija sie pogonia i zastawic jak nie ma i wtedy flee jka nic sie by przydal :D

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

najlepsze do zaslanianai sa screamerki i furie bez 2 zdan, niewiele gorsze sa piesy i bestie.

Awatar użytkownika
cristobald
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44
Lokalizacja: Hindenburg/Bury St Edmunds

Post autor: cristobald »

lataczami deklarować niemozliwe szarże żeby zejść z drogi kawalerii?

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

niemozliwe nic Ci nie dadza, ale jakies pierdoly mozna zaszarzowac, biorac pod uwage, ze zawsze lecisz 20"

Awatar użytkownika
Yawaris
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Yawaris »

Niewiem czemu narzekacie ... mnie khorniki jeszcze nigdy nie zawiodly ;) szczytem byla walka na orkow gdy moj regiment 10 knightow chosen one'ow ( mark of khorne + banner of rage + hero w srodku z markiem i axe of khorne) zaszarzowal na 24 orczych jezdzcow i zebral na boki po klocku 2x 20 orkow .... wynik to zabitych 20 orczych jezdzcow i 6 zwyklych orkow ... moje straty to 1 (slownie jeden) knight. Chlopaki sa nie do zabicia. chocby nawet jeden dojechal wystarczy zeby zasiac spustoszenie.

Inna sytuacja. Grajac na WE przyjmuje szarze enta na klate klockiem 12 warriorow. Jako ze maxymalnie ich dopakowalem po jednej turze nie bylo enta a ja stracilem 2ch warkow.

Na khornie masz niezatrzymywalna machine do niszczenia zabijania i palenia ;)

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

nie powiedziałbym... wszystko zależy od rzutów.... wielokrotnie się chosenami khorne'a z WB odbijałem bo raniłem 1 lub nic:P

Awatar użytkownika
cristobald
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44
Lokalizacja: Hindenburg/Bury St Edmunds

Post autor: cristobald »

Yawaris pisze:...regiment 10 knightow chosen one'ow ( mark of khorne + banner of rage + hero w srodku z markiem i axe of khorne)
takie coś to chyba coś koło 800 punktów! troche szkoda połowe prawie punktów ładować w jeden unit

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Yawaris pisze: moj regiment 10 knightow chosen one'ow ( mark of khorne + banner of rage + hero w srodku z markiem i axe of khorne)
zgarniesz kowadło, 2x organki, 3 bolce i klopę i jesteś 800 pkt w plecy a on nawet nie straci 1 tury strzelania lol

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

No ok, zgarnie, ale nie bądźmy aż tak pesymistyczni, wystarczy przecież jedno zaklęcie z magii metalu Duch Kuźni i jesteśmy frytkami.
Co prawda przed magią khorne może się jeszcze obronić, ale już przed ostrzałem nie bardzo.
Już od jakiegoś czasu posiadam Bloodzia i tak mnie korci aby go użyć - bo wiadomo nieludzki z niego zabijaka - jak się dossa do herosa to go ukatrupi - chyba że ten lepszy wafel (np. taki krasnoludzki) będzie nie do przejścia.
Niszczy mnie tylko ta jedna rzecz odnośnie że jest tylko i wyłącznie genkiem demonów. Pewnie w sumie to naturalne, ale jednak niedosyt pozostaje kiedy płaci się te 320 punktów za 20 bloodziczków. Potem z kolei nachodzi mnie turbo pytanie w co mam inwestować. W demony?Mortale czy może bestie?
Wiadomo demony - wolne, prócz piesków, które z kolei nie mają siły przebicia. Mortale - kawa khorna jest fajna bo ma pancerz, na t<4 ładnie ranią, jest w miarę szybka, ale teoretycznie już śmierć jednego z 4 zaczyna poważnie osłabiać tą jednostkę. 2 trupów to juz tylko walka ze strzelcami albo obsługą machin. Trafienie na jednostkę t=>4 to śmierć w trampkach, szczególnie jak ma jakieś startowe bonusy (trafiamy z 8/5/3-4), potem jeszcze pancerz - fartowna szóstka, moze konik coś ubije i nawet mamy panowie problem z pokonaniem takich nowych ghuli ustawionych w 3 szeregi i sztandar (ale chyba mieć nie będa, mówię tutaj bardziej o orkach, wightach). Bonusują dodatkowo przez fakt że ich mam - 3 oddziały i głupio by było nie uzywać figurek.
No i jest 3 opcja czyli 3-4 oddziały minusi za tą sama cenę co 3-4 oddziałki po 4 kwalerzystów.
Minusie w szarży to 12 ataków s6... takie orki ciśniemy na lewo i prawo 12/8/6-7). Jest tylko ten problemos, że minusie łatwo zranić i ostrzał ich niszczy niesamowicie - lizaki to pogrom, a bolce czy aramta to też turbomord, poza tym zakup 12 minusi to petardowy wydatek.
Jakie są wasze przemyślenia?

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

jedyne sluszne zastosowanie krwiopijca to legion, tam przynajmniej masz dodatkowe fajoskie oddzialy i sensowny liderek z mozliwoscia uzywania bsb (w armii zwyklej nei dziala)

co do dodatkowych rzeczy, 4-5 razy psy kornikowe wzglednie dzialaja ale od razu zakladasz walke ze strzelcami/machinami lub support innych oddzialow

niestetty demonami gral Asger (jesli wiecie o co chodzi) a ze jest turbo graczem to mogly byc slabsze a i tak przy testowaniu wypadaly niezle, dlatego sa slabsze niz byc powinny i mam nadzieje w dodatku (moze kodeksie??) ktory juz niedlugo do demonow wyjdzie beda sensowne.

jesli chodzi o niedemoniczne rzeczy to wydaje mi sie jedyna sluszna opcja wziecie zywej kawy 2x oraz zwierzakow do zaslanania tez 2x lub zamiast kawy 2x minosy, erki bym sobie odpuscil no nie mozna miec dow ani helki, a spawny kornikowe sa srednie

ODPOWIEDZ