Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Czy Doomwheel wraca na stół wykorzystując random move?
Wraca się na stół w pozostałych ruchach, natomiast RM jest w ruchach przymusowych, czyli wcześniej.
Bo by nigdy na stół nie wrócił...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Obraz sytuacji
Sytuacja sporna. Po kolei:
Kolor czarny - oddział szarżowany znajdujący się w walce.
Kolor niebieski - pomiar zasięgu szarży.
Kolor czerwony - modele gracza szarżujęcego znajdujące się już w walce.
Modele z wypełnieniem pomarańczowym są w trakcie pojedynku.
Model z wypełnieniem niebieskim był de facto kluczowym modelem (orkowy BSB) o który chodziło w sporze.
* Model który szarżuje jadąc wprost wyląduje w pozycji 2. Maksymalizacja wymusza zetknięcie się z trzema modelami przeciwnika.
* Po wykonaniu wheela, który przysługuje w szarży model wykonał ruch na pozycje nr 1.
Następnie maksymalizacja i wszedł do walki również z modelami, które już walczyły z czerwonym oddziałem.
Opis ruchu z podręcznika strona 20 akapit 3
"You are free to make this wheel in order to place your unit wherever you like against the facing of the enemy unit that is being charged, but remember that you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!"
Argumentacja za wykonaniem manewru na pozycję 1:
Sytuacja sporna. Po kolei:
Kolor czarny - oddział szarżowany znajdujący się w walce.
Kolor niebieski - pomiar zasięgu szarży.
Kolor czerwony - modele gracza szarżujęcego znajdujące się już w walce.
Modele z wypełnieniem pomarańczowym są w trakcie pojedynku.
Model z wypełnieniem niebieskim był de facto kluczowym modelem (orkowy BSB) o który chodziło w sporze.
* Model który szarżuje jadąc wprost wyląduje w pozycji 2. Maksymalizacja wymusza zetknięcie się z trzema modelami przeciwnika.
* Po wykonaniu wheela, który przysługuje w szarży model wykonał ruch na pozycje nr 1.
Następnie maksymalizacja i wszedł do walki również z modelami, które już walczyły z czerwonym oddziałem.
Opis ruchu z podręcznika strona 20 akapit 3
"You are free to make this wheel in order to place your unit wherever you like against the facing of the enemy unit that is being charged, but remember that you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!"
Argumentacja za wykonaniem manewru na pozycję 1:
Argumentacja za tym, ze model nie może wykonać takiego ruchu:W opisie nie ma wzmianki o maksymalizacji walczących modeli. Mowa jest o maksymalizacji stykających się ze sobą modeli.
Moim skromnym zdaniem zapis autor wprowadził ten zapis po to, żeby nie wszarżować się w kant oddziału i wykorzystując fakt iż włącza tylko 2 modele do walki nie trzymać wrogiego oddziału w nieskończoność.
Wheel jest dozwolony, natomiast poza maksymalizacją nie ma żadnych ograniczeń co do miejsca w które mam się wbić stąd ruch jest legalny.
No i na koniec pytanie czy tak można czy nie?"You are free to make this wheel in order to place your unit wherever you like against the facing of the enemy unit that is being charged, but remember that you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!"
Na wstępie zgoda. Nie mam mowy o włączeniu jak największej ilości modeli do walki tylko do btb (co w praktyce sprowadza się do tego samego, uwzględniając tylko pierwszy szereg). Kluczowe jest stwierdzenie, że musisz doprowadzić jak największą ilość modeli do btb po obu stronach.
W diagramie, który zamieściłeś wynika jak byk, że jeżeli dostawisz się rogiem do bsb to po mojej stronie w btb z tobą jest 5 modeli. Gdybyś się dostawił w pozycji nr 2 (było jeszcze kilka opcji) to w btb miałbym 6 modeli.

Kluczowe jest co rozumiesz przez pojecie both sides. Opis dotyczy sytuacji szarzujacy vs szarzowany. To nie multi szarza.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nie ma znaczenia czy to multiszarza czy nie. wazna jest koncowa ilosc zaangazowanych modeli. czyli tylko jedna z tych pozycji jest legalna (angazuje ich wiecej).misha pisze:Kluczowe jest co rozumiesz przez pojecie both sides. Opis dotyczy sytuacji szarzujacy vs szarzowany. To nie multi szarza.
To jest RAI jak dla mnie troche. Co tez jest dobrym rozwiazaniem zeby nie bylo jesli ustalac jedno podejscie, ale caly akapit odnosi sie do szarzujacy vs szarzowany i tu bardziej bym ulokowal to both sides a nie jako caly combat.
edit zwlaszcza ze pogrubionym jest wspomniane o as many models as possjble from two units a dopiero nizej both sides.
edit zwlaszcza ze pogrubionym jest wspomniane o as many models as possjble from two units a dopiero nizej both sides.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Oi,
kilka pytan:
1. Model z Hate jest pod dzialaniem Cursed of Midnight Wind (reroll 6tek). Rzucil 6stke na trafienie. Rerolluje, bo czar, czy nie rerolluje, bo reroll (hate) i reroll (midnight wind) sie znosza?
2. Ta sam sytuacja jak wyzej, ale model rzucil 1 na trafienie, po rzucie za hate rzucil 6. Nie rerolluje juz, bo nie mozna rellowac powtornie (zasada ogolna), tak?
3. Kawaleria, w wyniku Overrun wbila sie w rydwan. W turze przeciwnika dostaje kontre Execow, od frotnu. Czy plus 2 do sily (z lancy) ma wobec i egzekow i rydwanu, czy tylko rydwanu. Per analogia, wobec impaktow, uznalbym, ze tylko wobec rydwanu, ale pewnosci nie mam.
4. Czy oddzial Maneaterow, z zasada Sniper, moze rozdzielic strzaly w ten sposob, ze dwoch strzela w Championa, reszta w oddzial (bez sniperowania)?
Jakos nie moge znalezc odpowiedzi i gram bardziej jak mi serce dyktuje, niz twarda litera prawa.
kilka pytan:
1. Model z Hate jest pod dzialaniem Cursed of Midnight Wind (reroll 6tek). Rzucil 6stke na trafienie. Rerolluje, bo czar, czy nie rerolluje, bo reroll (hate) i reroll (midnight wind) sie znosza?
2. Ta sam sytuacja jak wyzej, ale model rzucil 1 na trafienie, po rzucie za hate rzucil 6. Nie rerolluje juz, bo nie mozna rellowac powtornie (zasada ogolna), tak?
3. Kawaleria, w wyniku Overrun wbila sie w rydwan. W turze przeciwnika dostaje kontre Execow, od frotnu. Czy plus 2 do sily (z lancy) ma wobec i egzekow i rydwanu, czy tylko rydwanu. Per analogia, wobec impaktow, uznalbym, ze tylko wobec rydwanu, ale pewnosci nie mam.
4. Czy oddzial Maneaterow, z zasada Sniper, moze rozdzielic strzaly w ten sposob, ze dwoch strzela w Championa, reszta w oddzial (bez sniperowania)?
Jakos nie moge znalezc odpowiedzi i gram bardziej jak mi serce dyktuje, niz twarda litera prawa.
Ad 1. Daną kostkę można przerzucić tylko raz. Jeśli oddział rzuci 6 przerzuca ją na swoją niekorzyść i drugi wynik się liczy. Jeśli zaś pierwszy rzut nie trafi przerzuca go na swoją korzyść i drugi wynik się liczy jaki by nie był.
Ad 2. wyjaśnione powyżej
Ad 3. Kawaleria jest traktowana jako szarżująca, więc ma +2 S niezależnie od tego w kogo bije.
Ad 4. Każdy model z zasadą sniper może (ale nie musi) obrać inny cel niż reszta, także to co mówisz jest oczywiście legalne.
Ad 2. wyjaśnione powyżej
Ad 3. Kawaleria jest traktowana jako szarżująca, więc ma +2 S niezależnie od tego w kogo bije.
Ad 4. Każdy model z zasadą sniper może (ale nie musi) obrać inny cel niż reszta, także to co mówisz jest oczywiście legalne.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Nie łączą się, wybiera się jeden najlepszy.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Chyba w niczym się to nie różni od innych sytuacji, gdzie wykonanie overruna przez jednostkę szarżującą jest niemożliwe, jak odpowiedział kiedyś tutaj Lidder (jakoś tak to szło, grunt że konkluzja się zgadza) jednostka i tak overrunuje, mimo że nie porusza się nawet o cal, i nie może wykonać refa.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Jak chcesz walczyc w domku w drugiej turze
Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalk 4
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.