Games Workshop - co to będzie, co to będzie?

Dyskusje na dowolne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum. To tutaj można poćwiczyć prawy shiftowy.

Moderatorzy: Heretic, Grolshek, Albo_Albo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Re: Games Workshop - co to będzie, co to będzie?

Post autor: Me_gusta »

SoCiu pisze:Napiszą że data to coming year i niech się gawiedź cieszy :)
Zawsze jakieś info xD

Swoją drogą bardzo mnie ciekawi co oni tam do tej 9ed wymyślili. Zobaczymy czy rzeczywiście bedzie rewolucja czy tylko ulepszą obecną całkiem niezłą jak dla mnie edycję

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Jak na razie każda kolejna edycja jest lepsza od poprzedniej, z małymi wyjątkami oczywiście takimi jak: idiotyczna tabelka "to wound" gdzie snota rzucający grzybem może zranić steam tank, lub namierzane laserowo katapulty i działa (mimo, że gram dużo dwarfami to jednak jestem za tym aby zgadywać zasięg co jest nie do zrobienia dopóki można mierzyć dowolnie pole bitwy...).

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Zgadywanie zasięgu miało swój klimat, ale jednak im więcej gram tym bardziej mierzenie dowolnych odległości mi się podoba. Pamiętam jak niektórzy się strasznie spinali o te 0,1 cala i prawie wywracali stół do gry :mrgreen: .

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Ciśnieniowy zawsze sobie znajdą powód do bicia piany. Mierzenie szarż bez manewrów może się sprawdza ale satelitarnie namierzane maszyny, a zwłaszcza działa to porażka. A jaki był płacz jak poszła plota że działa krasnali zadają d3 rany. Była by to choć jakaś szansa ,żeby smoki wypełzły z pod kamieni ,jak już muszą wszystko upraszczać.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

to tylko ci przypomne, ze nie maja dostepu do magii.
dajcie krasnalom dostep do magii chociaz by tylko shadowa albo deatha i sie skonczy placz na temat D3 u dzial.

przy tak silnej magii nie ma opcji by maszyny mialy byc slabsze.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Na pewno jest lepsze samo dochodzenie szarz. jest 8 i masz 8 szarzy? wbijasz, nie ma krzywych wheeli po pół cala i tak dalej.
moim skromnym zdaniem jakby dołozyli do 7 edycji pare fajnych rozwiązań z 8 edycji to byłaby to idealna gra;], jak np, rr od bsb, marszowanie na liderke, dostawianie szarż + pare innych fajnych zasad.
z magią jest ciężko, bo przy czarach z poprzednich edycji, które były słabsze, trzeba było pojść full w magie aby cos poczarować. Jakby sie losowało power dice to nikt by na magii nie gral, bo po co? 2k6 s4 najmocniejszym czarem? masz 4 magów a wylosowałes 5 kostek?;] ergo, albo losowanie power dice i kosmiczne czary, albo generowanie stałej liczby kostek, zależnej od ilości magów, i czary słabsze.

no i działo mogłoby nie strzelac jak laser, i byłoby good xD

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Proszę, wystarczy zmienić na chaos dwarfy. A krasnale i tak magię blokują. Do tego armata jest pewniejsza niż magia a płaci się za nią dużo więcej, i wszędzie jest cięta bo wiadomo że kilka czarów jest przegiętych.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

hypnotic pisze:Proszę, wystarczy zmienić na chaos dwarfy.
to tak jak bys powiedzial by WE wyminily sie na HE, albo BoCh na WoCh by miec wiekszy AS.
mozna tylko poco? ta armie wybralem bo mi sie podoba a nie chaos dwarfy.
A krasnale i tak magię blokują.
tja... +2 do dispella to jest mega blokowanie magii. zwlaszcza jak na przeciwko stoi 4 levelowy mag.
no chyba, ze mowisz o dwoch scrollach. to faktycznie jest juz OP.
Do tego armata jest pewniejsza niż magia a płaci się za nią dużo więcej, i wszędzie jest cięta bo wiadomo że kilka czarów jest przegiętych.
magia jest cieta tak samo jak maszyny sa ograniczane.
i z ta pewnoscia armat to tez lekka sciema.

zrozum, ze takie obrazenia na maszynach wlasnie rekompensuja krasnoludom brak magii.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Po prostu nie rozumiem narzekania, czy jakiejś tęsknoty za magią u dwarfów. Przecież to jest podstawowe założenie tej armii i albo się z tym godzisz albo zmieniasz armię. Tym bardziej że mają się jak przed nią bronić, więc ten argument do mnie nie trafia. Oczywiście może ci być mało 2 niszczarek, ale one dają bardzo duże szanse na wyłączenie właśnie tego jednego przegiętego czaru. Nie tylko dwarfy się boją słońca ale muszą z tym żyć. Jakbyś był po drugiej stronie stołu to byś uwarzał że jest ich za dużo;)

Zresztą nie o krasnoludzkiej księdze krzywd ani o magii (z nią jest sprawa jasna nie tylko dla krasnali) mówię tylko o armatach. Imperium, ogry i demony też je mają i jest problem z tym d6 jakbyś chciał monsterami pograć.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

hypnotic pisze:... ogry i demony też je mają i jest problem z tym d6 jakbyś chciał monsterami pograć.
O to już trzeba mieć pretensje do GW, że te armie mają coś takiego jak armaty i to jeszcze jeżdżące... #-o

Niestety albo zarabiają kasę na działach dla każdego przy zakupie dużej pizzy albo na monsterach. W tej dekadzie wybrali, że chcą sprzedawać działa a nie smoki- Ok.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

W end of times GW IMO dobrze rozwiązało kwestię maszyn - jeździec ma łączony profil z jeźdźcem, woundy się sumują.
Jesli tak to będzie wyglądać w 9 edycji to talisman z jeźdźca będzie dawał smokowi warda na 4+. Poza tym sam potwór będzie miał jakieś 9 woundów, z wardem 4+ potrzeba statystycznie 6 celnych strzałów z armaty aby go zdjąć.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Stan pisze:W end of times GW IMO dobrze rozwiązało kwestię maszyn - jeździec ma łączony profil z jeźdźcem, woundy się sumują.
Jesli tak to będzie wyglądać w 9 edycji to talisman z jeźdźca będzie dawał smokowi warda na 4+. Poza tym sam potwór będzie miał jakieś 9 woundów, z wardem 4+ potrzeba statystycznie 6 celnych strzałów z armaty aby go zdjąć.
Tak albo dwóch strzałów :P ale zawsze jakaś poprawa!

Kolejnym przegięciem w działach jest to ze można prawie bez problemu trafic w pojedynczy model piechoty z 60 cali a nawet więcej. Realnie obsługa pewnie nawet nie widziałaby celu, a co do dokładności to nie wiem czy dzisiejsza bron artyleryjska ma taką celność...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Czytanie ze zrozumieniem, "statystycznie". Nawet 7 chyba, bo jeden strzał statystycznie nie zrani :P

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 245

Post autor: Guter »

Statystycznie to trzeba wystawić dwie armie, żeby mieć jedną armatę.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Stan pisze:W end of times GW IMO dobrze rozwiązało kwestię maszyn - jeździec ma łączony profil z jeźdźcem, woundy się sumują.
Jesli tak to będzie wyglądać w 9 edycji to talisman z jeźdźca będzie dawał smokowi warda na 4+. Poza tym sam potwór będzie miał jakieś 9 woundów, z wardem 4+ potrzeba statystycznie 6 celnych strzałów z armaty aby go zdjąć.
No nie wiem czy to nie jest znowu w drugą mańkę przegięcie, taki lord tęczy z wardem 3+ i rerollem 1 na smoku... W 6ed chyba taki koleś szalał ale bez przerzutu jedynek ;)

Zresztą jakby to miało działać uniwersalnie? Jakby się dodawało statsy pegaza/smoka/mantikory do bohatera to by niejednokrotnie ponad 10 wychodziło, a jeszcze magic itemy zwiększające statystyki są.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Tylko woundy są sumowane, reszta statystyk jak przy monstrualnej kawalerii, jest brana wyższa po prostu.
Co do złożenia takiego smoka to wiadomo, że da się zrobić przegięcia, no ale chyba model za jakieś 700-800pkt ma prawo robić siekę? Na euro się potnie i będzie się fajnie grało.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

nie ma co się martwić takimi potworami. Pewno nie będzie tak łatwo zdobyć warda:)

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

A nie mają też zwiększonych ataków ,S i T?
W każdym razie jakoś by dopieścili potwory. Taki smok powinien być postrachem piechoty a nie spływać od CR lub grzęznąć przez steadfasta. Thunderstomp to śmiech na obecne klocki, ale była mowa o zmniejszenie liczebności oddziałów w 9ed.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Nie, nie mają, zsumowane są tylko woundy i jeszcze ataki.
Być może w nowej edycji ograniczą ilość przedmiotów w podręczniku głównym, to osłabiłoby takie zlożenia.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Stan pisze:Jesli tak to będzie wyglądać w 9 edycji to talisman z jeźdźca będzie dawał smokowi warda na 4+. Poza tym sam potwór będzie miał jakieś 9 woundów, z wardem 4+ potrzeba statystycznie 6 celnych strzałów z armaty aby go zdjąć.
oh yea, to faktycznie nie bedzie przegiete.
Me_gusta pisze:Kolejnym przegięciem w działach jest to ze można prawie bez problemu trafic w pojedynczy model piechoty z 60 cali a nawet więcej. Realnie obsługa pewnie nawet nie widziałaby celu
nie przesadzaj. wydaje mi sie, ze realnie to obsluga armat widziala na 60 cali ;)
Stan pisze:Nie, nie mają, zsumowane są tylko woundy i jeszcze ataki.
Być może w nowej edycji ograniczą ilość przedmiotów w podręczniku głównym, to osłabiłoby takie zlożenia.
na czym ma polegac sumowanie atakow? najpierw gora bije sume atakow a pozniej dol, kazdy na swoim S? czy moze ma to byc po prostu suma atakow z najwyzszym S.
i jesli faktycznie te dwie rzeczy maja byc tylko sumowane to na jakiej podstawie mial by przechodzic WSv z jezdzca na potwora?
hypnotic pisze:Taki smok powinien być postrachem piechoty a nie spływać od CR lub grzęznąć przez steadfasta. Thunderstomp to śmiech na obecne klocki, ale była mowa o zmniejszenie liczebności oddziałów w 9ed.
tu sie z toba zgodze. tylko z drugiej strony nie moga byc zbyt dobre na wszystko.
co wiecej jesli monstery faktycznie beda mialy W potwora i jezdzca to wydaje mi sie, ze to D6 na dzialach juz ci za bardzo przeszkadzac nie bedzie ;)
oczywiscie mowie o wersji bez przenoszonego warda.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

ODPOWIEDZ