Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Napisal pewnie troche w wersji niemieckiej, to banner morka zapewne porownaj sobie ptk i potwierdzisz sobie sam.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dziękuję za odpowiedź poprzednią i oczywiście każdą następną Przyszło mi do głowy jeszcze pare pytań. Pytanie numer jeden. Jeśli wypuszczę fanatyków i znajdą się oni między mną a oddziałem na który chce szarżować to:
a) Nie mogę szarżować, bo blokuje mi drogę sojuszna jednostka
b) Mogę szarżować i przechodząc oraz stojąc po dostawianiu się oddziałem, na fanatyku dostaje 2k6 i fanatyk wybucha
Jeśli odpowiedź prawidłowa zawiera się w a), to czy w takim razie przeciwnik może dobrowolnie wybrać ruch przez fanatyka na mój oddział, nawet jeśli po dostawieniu się siedziałby na fanatyku?
I kolejne pytanie, numer dwa:
Jeśli fanatycy są wypuszczani w 8 calach i cały ruch jednostki która spowodowała ich uwolnienie jest zatrzymany, to po rozwiązaniu każdego fanatyka z oddziału ruch:
a) Jest dalej kontynuowany do wcześniej ustalonego punktu docelowego co może spowodować przejście przez, albo nawet zatrzymanie się na fanatyku
b) Przeciwnik po uwolnieniu swoją jednostką fanatyków, może zmienić kierunek swojego ruchu jak mu się podoba
Trzecie mi przyszło do głowy. Po strzale z DD, jeśli trafię w cel to:
a) mogę ale nie muszę ruszać template goblina-latacza o k6
b) nie mogę ruszać template
Czwarte, jeśli jednak nie będzie Hit! na kości to:
a) ruszam się dokładnie o tyle, załóżmy o 6 cali na potrzeby tego pytania, od teoretycznego miejsca lądowania?
b) wybieram o ile się poruszę z przedziału 1-6 zakładając dalej że wyrzuciłem 6 na kości lotnika
a) Nie mogę szarżować, bo blokuje mi drogę sojuszna jednostka
b) Mogę szarżować i przechodząc oraz stojąc po dostawianiu się oddziałem, na fanatyku dostaje 2k6 i fanatyk wybucha
Jeśli odpowiedź prawidłowa zawiera się w a), to czy w takim razie przeciwnik może dobrowolnie wybrać ruch przez fanatyka na mój oddział, nawet jeśli po dostawieniu się siedziałby na fanatyku?
I kolejne pytanie, numer dwa:
Jeśli fanatycy są wypuszczani w 8 calach i cały ruch jednostki która spowodowała ich uwolnienie jest zatrzymany, to po rozwiązaniu każdego fanatyka z oddziału ruch:
a) Jest dalej kontynuowany do wcześniej ustalonego punktu docelowego co może spowodować przejście przez, albo nawet zatrzymanie się na fanatyku
b) Przeciwnik po uwolnieniu swoją jednostką fanatyków, może zmienić kierunek swojego ruchu jak mu się podoba
Trzecie mi przyszło do głowy. Po strzale z DD, jeśli trafię w cel to:
a) mogę ale nie muszę ruszać template goblina-latacza o k6
b) nie mogę ruszać template
Czwarte, jeśli jednak nie będzie Hit! na kości to:
a) ruszam się dokładnie o tyle, załóżmy o 6 cali na potrzeby tego pytania, od teoretycznego miejsca lądowania?
b) wybieram o ile się poruszę z przedziału 1-6 zakładając dalej że wyrzuciłem 6 na kości lotnika
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
1. Fanatycy na drodze.
Możesz szarżować przechodząc po fanatykach. Przeciwnik również. Po przejściu przez fanatyka oddział dostaje 2k6 i fanatyk ginie. Jeśli zginie z oddziału powyżej 25% to panika. Jeśli zda, to dopiero dostawiasz szarżę.
2.b. Może ruszyć się dowolnie (o ile nie była to szarża, bo wtedy normalnie dostawia).
3-4. Dorzut k6 nie jest obowiązkowy. Ale jeśli chcesz rzucić to ruszasz się nim o dokładną liczbę oczek na kości. Nie mniej, nie więcej. Czyli obie odpowiedzi a.
Możesz szarżować przechodząc po fanatykach. Przeciwnik również. Po przejściu przez fanatyka oddział dostaje 2k6 i fanatyk ginie. Jeśli zginie z oddziału powyżej 25% to panika. Jeśli zda, to dopiero dostawiasz szarżę.
2.b. Może ruszyć się dowolnie (o ile nie była to szarża, bo wtedy normalnie dostawia).
3-4. Dorzut k6 nie jest obowiązkowy. Ale jeśli chcesz rzucić to ruszasz się nim o dokładną liczbę oczek na kości. Nie mniej, nie więcej. Czyli obie odpowiedzi a.
Nie wiedziałem pod jakim tematem to pytanie zadać więc skieruję je tutaj do bardziej doświadczonych turniejowo graczy, czy modele River Trolli (które są nawiasem mówiąc świetne) można by wystawić na turnieju jako prox zwykłych trolli? (które moim zdaniem wyglądają źle, oczywiście można się z tym nie zgodzić) Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem albo praktykuje taki zwyczaj?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim
Troll to troll, powiedzmy sobie szczerze mało kto je rozróżnia. Z tego co wiem podobnie myślą organizatorzy większości turniejów (w tym masterów). Sam grałem na river trollach jako trollach na paru lokalach i 1 masterze i nikt się nie przyczepił.
Czy opłaca się brać goblińskiego szamana, sadzać go na wilku i używać wraz z 5 wilczych jeźdźców dla większej mobilności?
Teoretycznie miałby stać za głównymi klockami, ale jest narażony na animozje (w sumie w klocku NG również jest...).
Teoretycznie miałby stać za głównymi klockami, ale jest narażony na animozje (w sumie w klocku NG również jest...).
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
5tka goblinow na wilkach tez ma animozje
jak chcesz szybciej stracic szamana to by byla dobra opcja
wilki maja odginac szarze i zginac, po co im tam szaman
jak chcesz szybciej stracic szamana to by byla dobra opcja
wilki maja odginac szarze i zginac, po co im tam szaman
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
klocek savage orków
stawiasz shamana z boku, jak jest zagrożenie to nim wychodzisz względnie poswięcasz do ogięcia szarży jak już dispel scrolla zużyłeś
stawiasz shamana z boku, jak jest zagrożenie to nim wychodzisz względnie poswięcasz do ogięcia szarży jak już dispel scrolla zużyłeś
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wszystko zależy do czego chcesz go użyć. W defensywnych rozpiskach ma rację bytu, w offensywnych jest troszkę za wolny ale zawsze może zabezpieczać flanki. Ogólnie boli jego 7 mv i dość wysoki koszt ( jak na orkowe standardy). Największym problemem jest to że zawsze mi brakuje punktów na trolle a za jeden rydwan wchodzi 2,5 trolla. Goblińskie rydwany są bardzo tanie i przez to zdarza mi się je wystawiać ale jako że na kolejne drafty Euro poczekamy troszkę to nadszedł czas testowania i wymyślania dziwnych rzeczy ( ja próbuję przejść do walczących orków zamiast grać wariacjami jedynej słusznej rozpiski).
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
sam mam chyba 4 rydwany Orkowe, w tym 1 dostosowany dla herosa, ale hmm pograć to tym można w domku
drogie to to, a 2 trole sa bardziej wyporne niż rydwan, ale to też kwestia rozpiski
drogie to to, a 2 trole sa bardziej wyporne niż rydwan, ale to też kwestia rozpiski
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A