Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
ma byc porno strzelanie
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
1 Thane @ 93.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
1 Runesmith @ 69.0 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield; 1 x spellbreaking
1 Runesmith @ 69.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield; 1 x spellbreaking
22 Longbeards @ 385.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
35 Warriors @ 405.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Rangers @ 160.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield;
Musician
10 Rangers @ 160.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield;
Musician
1 Organ Gun @ 170.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Brimstone Gun
Models in Army: 122
Total Army Cost: 2396.0
Gromril Armour; Shield; Battle Standard
1 Runesmith @ 69.0 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield; 1 x spellbreaking
1 Runesmith @ 69.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield; 1 x spellbreaking
22 Longbeards @ 385.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
35 Warriors @ 405.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Miners @ 130.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician
10 Rangers @ 160.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield;
Musician
10 Rangers @ 160.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield;
Musician
1 Organ Gun @ 170.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Brimstone Gun
Models in Army: 122
Total Army Cost: 2396.0
1. Nieprawidłowo złożone amulety na runesmithach - kombinacja musi być unikalna
2. Po co longom tarcze? i tak będą musieli walczyć GW.
3. Jaki masz pomysł na te 3 oddziały górników?
4. Nie bierz brum brum guna na gyrocopterze, standardowe działo parowe jest znaaacznie lepsze
2. Po co longom tarcze? i tak będą musieli walczyć GW.
3. Jaki masz pomysł na te 3 oddziały górników?
4. Nie bierz brum brum guna na gyrocopterze, standardowe działo parowe jest znaaacznie lepsze
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Zaczynam grać taką rozpiską na 2400 pkt. Na razie nie zadziałała na Wampiry, ale tam lord klepacz zabił mojego, a to raczej pechowa sprawa, bo chyba trudno lepiej złożyć naszego tarczownika na bohaterów. Od naszych braci Czechów z ETC ściągnąłem patent z obszarowym stubornem na hammerersach. Jak widzicie działają małą dziesiątką jako rezerwa i "pilnowacze" maszyn. No i ten sztandar - do tego jestem mocno przekonany. Zadbałem, aby oba główne klocki miały magiczne / ogniste ataki na eteryki i to akurat fajowe. Najbardziej skłaniam się do wyrzucenia organek na rzecz działa płomieniowego / katapulty - są co prawda najlepsze, ale potrzebują widoczności i stojąc w pierwszej linii lamia mi koncepcję "hold the line" na stubornie. Proszę o Wasze uwagi.
Garland
Lords:
1. Lord (shieldbeares, shield, RoMight x2, RoWarding x3) 293 pkt
Heroes:
2. Runesmith (GW, RoSpellbreaking x2, RoStone) 116 pkt
3. Runesmith (shield, RoSpellbreaking, RoFire x2) 138 pkt
4. Master Engineer (Brace of pistols) 80 pkt
Core:
5. 22 Dwarf Warriors (FCG, GW) 250 pkt (Lord + kowal z podwójną zjadaczką)
6. 24 Longbeards (FCG, shields) 342 pkt (kowal)
7. 12 Thunderers (shields) 156
Special:
8. 10 Hammerers (FCG, MRoGroth One Eye) 245 pkt
9. Żyrek 80 pkt
9. Cannon (RoForging, RoFire) 150 pkt
10.Katapulta (RoForging, RoAccurancy, RoPenetrating) 170 pkt
Rare:
11. 12 Irondrakes (FCG, Trollhammer Torpedo) 230 pkt
12. Organ Gun (RoAccurancy, RoFire) 150 pkt
Garland
Lords:
1. Lord (shieldbeares, shield, RoMight x2, RoWarding x3) 293 pkt
Heroes:
2. Runesmith (GW, RoSpellbreaking x2, RoStone) 116 pkt
3. Runesmith (shield, RoSpellbreaking, RoFire x2) 138 pkt
4. Master Engineer (Brace of pistols) 80 pkt
Core:
5. 22 Dwarf Warriors (FCG, GW) 250 pkt (Lord + kowal z podwójną zjadaczką)
6. 24 Longbeards (FCG, shields) 342 pkt (kowal)
7. 12 Thunderers (shields) 156
Special:
8. 10 Hammerers (FCG, MRoGroth One Eye) 245 pkt
9. Żyrek 80 pkt
9. Cannon (RoForging, RoFire) 150 pkt
10.Katapulta (RoForging, RoAccurancy, RoPenetrating) 170 pkt
Rare:
11. 12 Irondrakes (FCG, Trollhammer Torpedo) 230 pkt
12. Organ Gun (RoAccurancy, RoFire) 150 pkt
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
A popatrz BSB właśnie się maluje. Za co go wsadzić? Bo nie bardzo mam pomysł.
Moim skromnym zdaniem, idąc od góry:
Zmieniłbym lorda na konfiguracje Great Weapon, 2 x Rune of Iron, Rune of Stone, 3 x Rune of Warding. Masz wtedy 4 ataki z S6 niezależnie od toughnessa przeciwnika, co bardzo często robi sporą różnicę, 6 toughnessa i 6 woundów - de facto lepszą przeżywalność. Jeśli koniecznie chcesz mieć coś ciekawego - zamień dwuraka i rune of stone na rune of parrying. Mając WSa 7 i -1 do hita w CC większość bohaterów będzie trafiać go na 5+ co w efekcie da jeszcze lepszy czołg.
Runesmith numer 1 - Według mnie wymień dwuraka na tarczę. Zyskujesz lepszą przeżywalność (docenisz np. przy atakach z S3/S4), co pozwala dłużej się cieszyć AP dla jednostki.
Runesmith numer 2 - zamiast 2 x Rune of Fire weź na nim 1 x Rune of Fire, 1 x Rune of Speed i Fiery Ring of Thori. Punktowo wyjdzie tak samo, a będziesz uderzać przed longbeardami (aktualnie zarówno runesmith jak i longi mają inicjatywę 2 więc nie zdążysz zdjąć regenki).
Master Engineer - wywal brace of pistols, możesz albo sam strzelać albo boostować maszynę, sytuacje kiedy będziesz mógł użyć tych 2 strzałów zdarzą się bardzo rzadko.
Core:
Warriorzy z dwurakami są spoko, ale ... jest ich za mało. Grywam często na 2400 w formacie ETC, i nie wyobrażam sobie oddziału mniejszego niż 35. Chodzi po prostu o to, że zwykle przynajmniej połowa zginie zanim zdąży uderzyć, i w efekcie siła przebicia takiego oddziału jest zerowa.
Longi z tarczami są w porządku, ale znowu jest ich malutko. Mówiąc szczerze rozważyłbym wymianę wyposażenia - to mogłoby być ciekawe - warriorzy z tarczami, longi z dwurakami. Zyskujesz większą siłę uderzenia na longach, warriorzy natomiast zyskują przeżywalność i mogą stanowić niezłą zawalidrogę do zatrzymania najgroźniejszych oddziałów wroga dzięki stubbornowi od hammerersów - a w tym czasie longbeardzi kontrują np. w bok i mielą przeciwnika z siłą 7 w szarży.
Thundzi to moim zdaniem strata punktów. Wywal ich (niestety, bo bardzo lubię ten oddział), zwolnione punkty wykorzystaj na BSBka. A jeśli już koniecznie musisz mieć taki oddział - weź kuszników.
Special:
Hammerersi OK, ale czempion raczej się tam nie przyda. Problem w sumie z tym taki, że połowa całego kosztu oddziału to sztandar, a wbrew pozorom taki oddział zabić nietrudno.
Żyrek OK, ale czemu tylko jeden? To zdecydowanie najlepsza jednostka w naszym booku.
Zdejmij RoFire z działa, nie ma sensu.
Katapulta - moim zdaniem nie warta już swoich punktów. Różnica między S5 (poprzedni book) a S4 jest wbrew pozorom bardzo duża. Szczerze mówiąc aktualnie za optymalne złożenie uważam katapultę z RoAccuracy - taniutka wersja, która ma wspierać działo i grozić przeciwnikowi indirectami.
Rare:
Irondrakes - nie wierzę w torpedę. Wydajesz 30 punktów (10 za czempiona + 20 za torpedę) na coś, co naprawdę rzadko będzie działać. Już chyba wolałbym ichniejsze pistolety jeśli chcesz się tak bawić. Ja sam wystawiam 10 z muzykiem i sztandarem, 12 też byłoby w porządku.
Organki - po co RoFire? Rozumiem że masz złe wspomnienia z oddziałami typu Crypt Horrors? Ich powinieneś zabić w walce wręcz
Zmieniłbym lorda na konfiguracje Great Weapon, 2 x Rune of Iron, Rune of Stone, 3 x Rune of Warding. Masz wtedy 4 ataki z S6 niezależnie od toughnessa przeciwnika, co bardzo często robi sporą różnicę, 6 toughnessa i 6 woundów - de facto lepszą przeżywalność. Jeśli koniecznie chcesz mieć coś ciekawego - zamień dwuraka i rune of stone na rune of parrying. Mając WSa 7 i -1 do hita w CC większość bohaterów będzie trafiać go na 5+ co w efekcie da jeszcze lepszy czołg.
Runesmith numer 1 - Według mnie wymień dwuraka na tarczę. Zyskujesz lepszą przeżywalność (docenisz np. przy atakach z S3/S4), co pozwala dłużej się cieszyć AP dla jednostki.
Runesmith numer 2 - zamiast 2 x Rune of Fire weź na nim 1 x Rune of Fire, 1 x Rune of Speed i Fiery Ring of Thori. Punktowo wyjdzie tak samo, a będziesz uderzać przed longbeardami (aktualnie zarówno runesmith jak i longi mają inicjatywę 2 więc nie zdążysz zdjąć regenki).
Master Engineer - wywal brace of pistols, możesz albo sam strzelać albo boostować maszynę, sytuacje kiedy będziesz mógł użyć tych 2 strzałów zdarzą się bardzo rzadko.
Core:
Warriorzy z dwurakami są spoko, ale ... jest ich za mało. Grywam często na 2400 w formacie ETC, i nie wyobrażam sobie oddziału mniejszego niż 35. Chodzi po prostu o to, że zwykle przynajmniej połowa zginie zanim zdąży uderzyć, i w efekcie siła przebicia takiego oddziału jest zerowa.
Longi z tarczami są w porządku, ale znowu jest ich malutko. Mówiąc szczerze rozważyłbym wymianę wyposażenia - to mogłoby być ciekawe - warriorzy z tarczami, longi z dwurakami. Zyskujesz większą siłę uderzenia na longach, warriorzy natomiast zyskują przeżywalność i mogą stanowić niezłą zawalidrogę do zatrzymania najgroźniejszych oddziałów wroga dzięki stubbornowi od hammerersów - a w tym czasie longbeardzi kontrują np. w bok i mielą przeciwnika z siłą 7 w szarży.
Thundzi to moim zdaniem strata punktów. Wywal ich (niestety, bo bardzo lubię ten oddział), zwolnione punkty wykorzystaj na BSBka. A jeśli już koniecznie musisz mieć taki oddział - weź kuszników.
Special:
Hammerersi OK, ale czempion raczej się tam nie przyda. Problem w sumie z tym taki, że połowa całego kosztu oddziału to sztandar, a wbrew pozorom taki oddział zabić nietrudno.
Żyrek OK, ale czemu tylko jeden? To zdecydowanie najlepsza jednostka w naszym booku.
Zdejmij RoFire z działa, nie ma sensu.
Katapulta - moim zdaniem nie warta już swoich punktów. Różnica między S5 (poprzedni book) a S4 jest wbrew pozorom bardzo duża. Szczerze mówiąc aktualnie za optymalne złożenie uważam katapultę z RoAccuracy - taniutka wersja, która ma wspierać działo i grozić przeciwnikowi indirectami.
Rare:
Irondrakes - nie wierzę w torpedę. Wydajesz 30 punktów (10 za czempiona + 20 za torpedę) na coś, co naprawdę rzadko będzie działać. Już chyba wolałbym ichniejsze pistolety jeśli chcesz się tak bawić. Ja sam wystawiam 10 z muzykiem i sztandarem, 12 też byłoby w porządku.
Organki - po co RoFire? Rozumiem że masz złe wspomnienia z oddziałami typu Crypt Horrors? Ich powinieneś zabić w walce wręcz
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za dokładną analizę.
Niestety wszystko co napisałeś potwierdza się nawet w moich doświadczeniach. Ale trwam przy podobnych rozpiskach, bo widzę że więcej małych oddziałów lepiej mi się sprawdza. Poza tym wszystko jest ustawione pod kontrę, gdzie przeciwnik mi wjeżdża w strzelców, zatrzymuje się na stubornie i kontra z flanki. Te oddziały też pięknie się ustawia. Np jeśli kiszę się w prawym rogu to od lewej idąc wygląda to tak. Irondraki na ukos (tych kocham miłością szczerą i odwzajemnioną - torpeda prawie zawsze się spłaca, a przy tym ustawieniu jest to oddział najbardziej narażony na potworny atak potwora), dalej długobrodzi bo zawsze sobie poradzą, organki (jedyna luka w mojej linii - dlatego też inżynier dostał dwa pistolety do S&S i dla dodatkowego ataku - zawsze lekkie siły mi się tam pakują), dalej thundzi (nie potrafię im się oprzeć, choć przyznam że najmniej efektywna jednostka) no i skrajnie Generał z Wariorami (przy tarczownikach i kowalu zostają dwa miejsca w przednim szeregu i jedno w drugim - żal punktów na longów). W drugiej linii mam Hammerersów jako żelazna rezerwa i na podfruwajki co zaszarżują armatę i katapultę. Żyrek albo hop na tyły, ale lepiej działa jako kolejna rezerwa. Tyle.
Pewnie będę z czasem zmierzał do Twoich bardziej zestandaryzowanych ustawień, ale na razie szukam alternatywy. Broda krótka i dopiero szykuje się do turnieju - jak po łbie wezmę trzy razy to wtedy łatwiej mi będzie się słuchało długobrodych kolegów. Ale bardzo, bardzo dziękuję raz jeszcze i siadam z chłopakami zastanowić się co wziąć z Twoich spostrzeżeń, bo część na pewno do konsumpcji od zaraz.
Garland
Niestety wszystko co napisałeś potwierdza się nawet w moich doświadczeniach. Ale trwam przy podobnych rozpiskach, bo widzę że więcej małych oddziałów lepiej mi się sprawdza. Poza tym wszystko jest ustawione pod kontrę, gdzie przeciwnik mi wjeżdża w strzelców, zatrzymuje się na stubornie i kontra z flanki. Te oddziały też pięknie się ustawia. Np jeśli kiszę się w prawym rogu to od lewej idąc wygląda to tak. Irondraki na ukos (tych kocham miłością szczerą i odwzajemnioną - torpeda prawie zawsze się spłaca, a przy tym ustawieniu jest to oddział najbardziej narażony na potworny atak potwora), dalej długobrodzi bo zawsze sobie poradzą, organki (jedyna luka w mojej linii - dlatego też inżynier dostał dwa pistolety do S&S i dla dodatkowego ataku - zawsze lekkie siły mi się tam pakują), dalej thundzi (nie potrafię im się oprzeć, choć przyznam że najmniej efektywna jednostka) no i skrajnie Generał z Wariorami (przy tarczownikach i kowalu zostają dwa miejsca w przednim szeregu i jedno w drugim - żal punktów na longów). W drugiej linii mam Hammerersów jako żelazna rezerwa i na podfruwajki co zaszarżują armatę i katapultę. Żyrek albo hop na tyły, ale lepiej działa jako kolejna rezerwa. Tyle.
Pewnie będę z czasem zmierzał do Twoich bardziej zestandaryzowanych ustawień, ale na razie szukam alternatywy. Broda krótka i dopiero szykuje się do turnieju - jak po łbie wezmę trzy razy to wtedy łatwiej mi będzie się słuchało długobrodych kolegów. Ale bardzo, bardzo dziękuję raz jeszcze i siadam z chłopakami zastanowić się co wziąć z Twoich spostrzeżeń, bo część na pewno do konsumpcji od zaraz.
Garland
Chciałbym wtrącić swoje trzy grosze i obalić pewne mity przy składaniu rozpisek Dwarfów.
Podstawą większości rozpisek jest BSB i dwóch runesmithów. Jak ktoś nie ma BSB w rozpie to jest zdziwienie. Zdziwienie to powinno być w goblinach czy skavenach które nie mają ld 9 na całej armii jak dwarfy... Jeśli chłopak pokazuje rozpę gdzie ma dwa oddziały rangerów, trzy górników i żyrki to znaczy że połowa jego armii będzie w strefie przeciwnika w drugiej turze a nie pod parasolkiem BSB... Z tyłu zostaną inne oddziały które też nie będą w jednej kupie a jeśli będą to widzę prawie zawsze longbeardów, którym BSB nie potrzebny do testów paniki przecież a poza tym oni sami dają przerzut paniki na ld Thana czyli 10. Uf...
Jeśli ktoś gra defensywnie i przewiduje że będzie tylko stał w kupie i zdawał brejki to rzeczywiście BSB jak najbardziej się przydaje...
Dwóch runesmithów z niszczarkami - sporo punktów. Na 2400 jak najbardziej potrzebni ale na takie 1600 bez lordów na przykład? Szkoda punktów. Ja do 1600 nie biorę ani jednego a punkty o wiele lepiej przydają się na co innego. +2 do dispella to wielki bonus który dwarfy mają za darmo i to wystarcza gdy na przeciwko stoi czarodziej lvl2 z fireballem czy jakimś -1 do T.
Ostatni turniej w Bielsku to potwierdził - też się przeciwnicy dziwili że nie mam BSB i runesmitha a pod koniec gry pytałem w którym momencie mieli mi się oni przydać bo ani magia nie wygrała dla nich gry ani też testy paniki, które zdawałem może ze trzy razy nic mi nie zrobiły bo były zdawane na 10 ld od thana z przerzutem od longów. Najwięcej testów feara czy brejków zdawali górnicy czy żyrki które i tak nie byłyby w zasięgu BSB...
Zastanówcie się po prostu czy nie lepiej wziąć dwa żyrki więcej i jednych górników a nie zaczynać rozpiski od BSB i dwóch runesmithów, którzy tak naprawdę przydadzą się w pełni raz na 5 gier.
Podstawą większości rozpisek jest BSB i dwóch runesmithów. Jak ktoś nie ma BSB w rozpie to jest zdziwienie. Zdziwienie to powinno być w goblinach czy skavenach które nie mają ld 9 na całej armii jak dwarfy... Jeśli chłopak pokazuje rozpę gdzie ma dwa oddziały rangerów, trzy górników i żyrki to znaczy że połowa jego armii będzie w strefie przeciwnika w drugiej turze a nie pod parasolkiem BSB... Z tyłu zostaną inne oddziały które też nie będą w jednej kupie a jeśli będą to widzę prawie zawsze longbeardów, którym BSB nie potrzebny do testów paniki przecież a poza tym oni sami dają przerzut paniki na ld Thana czyli 10. Uf...
Jeśli ktoś gra defensywnie i przewiduje że będzie tylko stał w kupie i zdawał brejki to rzeczywiście BSB jak najbardziej się przydaje...
Dwóch runesmithów z niszczarkami - sporo punktów. Na 2400 jak najbardziej potrzebni ale na takie 1600 bez lordów na przykład? Szkoda punktów. Ja do 1600 nie biorę ani jednego a punkty o wiele lepiej przydają się na co innego. +2 do dispella to wielki bonus który dwarfy mają za darmo i to wystarcza gdy na przeciwko stoi czarodziej lvl2 z fireballem czy jakimś -1 do T.
Ostatni turniej w Bielsku to potwierdził - też się przeciwnicy dziwili że nie mam BSB i runesmitha a pod koniec gry pytałem w którym momencie mieli mi się oni przydać bo ani magia nie wygrała dla nich gry ani też testy paniki, które zdawałem może ze trzy razy nic mi nie zrobiły bo były zdawane na 10 ld od thana z przerzutem od longów. Najwięcej testów feara czy brejków zdawali górnicy czy żyrki które i tak nie byłyby w zasięgu BSB...
Zastanówcie się po prostu czy nie lepiej wziąć dwa żyrki więcej i jednych górników a nie zaczynać rozpiski od BSB i dwóch runesmithów, którzy tak naprawdę przydadzą się w pełni raz na 5 gier.
Remo wybacz, ale piszesz po prostu rzeczy oczywiste, i w dodatku kompletnie nie na temat. Rozmawiamy o rozpisce na 2400, na 1600 mówilibyśmy o zupełnie innych rozwiązaniach.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
ups, ale emocje sprowokowałem, a chciałem tylko pokazać rozpiskę lekką alternatywną - zainspirowaną czeską z mistrzostw swiata.
BSB ja unikam, ale kowale są dla mnie podstawą, przydają się zawsze, bo i coś tam walną i mają niszczarki, i czanelują i ap dają i MR(1). Poza tym to ładne na ogół figurki
Z BSB to widzę to tak - jak go nie ma to jest potrzebny, jak jest to nie działa. Taki los. Dla mnie jednak podstawą jest stuborn obszarowy - nie wiem tylko czy dawać go na hammerersach, czy BSB, ale będę testował. Co do mobilności krasnali to można faktycznie kombinować z górnikami, rangersami żyrkami i storallzami, ale ja do tego podchodzę bardziej radykalnie - maluję elfy . Te dwie armie razem na stole to niezależnie od chowanych uraz czysta przyjemność.
pokój, Bracia!
Garland
BSB ja unikam, ale kowale są dla mnie podstawą, przydają się zawsze, bo i coś tam walną i mają niszczarki, i czanelują i ap dają i MR(1). Poza tym to ładne na ogół figurki
Z BSB to widzę to tak - jak go nie ma to jest potrzebny, jak jest to nie działa. Taki los. Dla mnie jednak podstawą jest stuborn obszarowy - nie wiem tylko czy dawać go na hammerersach, czy BSB, ale będę testował. Co do mobilności krasnali to można faktycznie kombinować z górnikami, rangersami żyrkami i storallzami, ale ja do tego podchodzę bardziej radykalnie - maluję elfy . Te dwie armie razem na stole to niezależnie od chowanych uraz czysta przyjemność.
pokój, Bracia!
Garland
Oj widziałem już tutaj rozpiski i na 1200 gdzie BSB i/lub runiarz zajmowali pierwsze pozycje.panterq pisze:Remo wybacz, ale piszesz po prostu rzeczy oczywiste, i w dodatku kompletnie nie na temat. Rozmawiamy o rozpisce na 2400, na 1600 mówilibyśmy o zupełnie innych rozwiązaniach.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Remo, masz sporo racji, tylko ze czasem BSB i runiarz moga mieć dość istotną role, poza "hold the line" i spellbreakerem.
Na 1200 gram zawsze na BSB, bo uważam posiadanie Master Rune of Grungni za konieczne, natomiast runiarz zazwyczaj ma byc odpowiedzią na jednostki eteryczne, ma tankować jednostki z płonącymi atakami, i czasem ma tez dawac boost do CR dzieki FRoT.
To sa dośc istotne dla mnie kwestie, i ponieważ zalezy mi na duzej stabilnosci, to nie uwazam tych punktów za zmarnowane.
Oczywiscie to jest kwestia wyboru priorytetów, nie twierdze, ze granie bez obu w/w jest niewłaściwe, ba, sam mam jedna rozpiskę na małe punkty, gdzie nie ma runiarza, ale to dlatego, ze ta konkretna armia skupia sie na innych aspektach.
Na 1200 gram zawsze na BSB, bo uważam posiadanie Master Rune of Grungni za konieczne, natomiast runiarz zazwyczaj ma byc odpowiedzią na jednostki eteryczne, ma tankować jednostki z płonącymi atakami, i czasem ma tez dawac boost do CR dzieki FRoT.
To sa dośc istotne dla mnie kwestie, i ponieważ zalezy mi na duzej stabilnosci, to nie uwazam tych punktów za zmarnowane.
Oczywiscie to jest kwestia wyboru priorytetów, nie twierdze, ze granie bez obu w/w jest niewłaściwe, ba, sam mam jedna rozpiskę na małe punkty, gdzie nie ma runiarza, ale to dlatego, ze ta konkretna armia skupia sie na innych aspektach.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
czesc! zaczynam kupowac dwarfy, co proponujecie na 1200pkt-1500pkt?
chcialbym grac na lordzie na tarczy w klocku hammerersow, kusznicy/dlugobrodzi z bsb i jakies maszynki
czy jest to ok na male pkt?
no co myslicie o slayerach? herosach i jako oddzial?
chcialbym grac na lordzie na tarczy w klocku hammerersow, kusznicy/dlugobrodzi z bsb i jakies maszynki
czy jest to ok na male pkt?
no co myslicie o slayerach? herosach i jako oddzial?
Zależy, cze chcesz grać turniejowo czy nie.Krówka pisze:czesc! zaczynam kupowac dwarfy, co proponujecie na 1200pkt-1500pkt?
chcialbym grac na lordzie na tarczy w klocku hammerersow, kusznicy/dlugobrodzi z bsb i jakies maszynki
czy jest to ok na male pkt?
no co myslicie o slayerach? herosach i jako oddzial?
Tutaj masz w miarę popularne rulspacki na punkty, o których pisałeś:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=204&t=40247 - poznańskie 1200
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=2&t=45746 - krakowskie 1600
niemniej w obu lord jest zbanowany.
Jak chcesz grać głównie w domu, to wszystko zależy od tego jakimi armiami grają Twoi przeciwnicy.
Generalnie nie ma nic złego w graniu na superklocku z królem pod warunkiem, że jesteś w stanie wprowadzić go do walki z odpowiednio drogim oddziałem/oddziałami przeciwnika zanim Cię wystrzelają/zaczarują. Co przy krasnoludzkim M3 nie jest takie proste.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Dwa pytania:
1. jak ustawiacie swoje klocuszki piechoty (szeregi kolumny)? Dajmy na to 25+
2. Gdzie u Was stoją (walczą) mali kowale, tak żeby za wcześnie na polu chwały nie padali?
pozdrawiam
Garland
1. jak ustawiacie swoje klocuszki piechoty (szeregi kolumny)? Dajmy na to 25+
2. Gdzie u Was stoją (walczą) mali kowale, tak żeby za wcześnie na polu chwały nie padali?
pozdrawiam
Garland
Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army
1 Dwarf Lord @ 316.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
Runic Armour [80.0]
Rune of Fortitude
Rune of Iron x2
1 Thane @ 161.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [30.0]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [35.0]
Rune of Warding x2
1 Runesmith @ 111.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
1 Runesmith @ 91.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
30 Longbeards @ 485.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
10 Quarrellers @ 120.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
10 Miners @ 155.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Chemp
Steamdrill
10 Irondrakes @ 250.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; FCG
Runic Banner [50.0]
Rune of Sanctuary
Strollaz' Rune
Trollhammer Torpedo
Models in Army: 73
Total Army Cost: 2394.0
Co o tym myślicie ?
1 Dwarf Lord @ 316.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
Runic Armour [80.0]
Rune of Fortitude
Rune of Iron x2
1 Thane @ 161.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [30.0]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [35.0]
Rune of Warding x2
1 Runesmith @ 111.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
1 Runesmith @ 91.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
30 Longbeards @ 485.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism
10 Quarrellers @ 120.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
10 Miners @ 155.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Chemp
Steamdrill
10 Irondrakes @ 250.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; FCG
Runic Banner [50.0]
Rune of Sanctuary
Strollaz' Rune
Trollhammer Torpedo
Models in Army: 73
Total Army Cost: 2394.0
Co o tym myślicie ?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy
Słabo, słabiutko (moim, nie tak znowu skromnym, zdaniem).
Lord - pomysł ciekawy z T7 ciekawy, nie wiem w sumie które złożenie może być lepsze (6/6/6 1+/4++ czy 6/7/6 2+/4++). Jak będę miał chwilę to to policzę.
BSB - może być, ale nie lubię grać bez Grugniego.
Runiarze - wolę złożenie z Rune of Stone i tarczą - oni mają żyć i dawać AP a nie bić. Złożenie niszczarka + zwykły scroll jest dla mnie dyskusyjne, tylko 50% szans na wyeliminowanie konkretnego czaru to w/g mnie za mało, według mnie albo bierz 2 niszczarki, albo zostań przy zwykłych scrollach.
Longi - spoko, rozumiem że rozpiska nie na euro?
Kusze - może być, choć dla mnie brakuje muzyka (swift reformy).
Park maszynowy - spoko, pasuje, ale nie lubię wystawiać działa bez run, po prostu nie lubię. Z drugiej strony wystawiasz niebezpiecznie dużo maszyn, 545 punktów, które niekoniecznie się spłaci.
Minersi - chcesz, spoko, ale nie wiem po co ten czempion z wiertarką. Płacisz dużo punktów za oddział, który będzie atakować miękkie cele - nie potrzebujesz S6.
Irondrejki - straszny potworek z tego wyszedł, nie sądzisz? 250 punktów w 10 modelach, to znaczy, że udało Ci się podnieść koszt pojedynczego drejka z 15 do 25 punktów. To z kolei znaczy, że mógłbyś mieć zamiast 10 drejków z bajerami 16 drejków z muzykiem. Jak myślisz, co jest lepsze?
Lord - pomysł ciekawy z T7 ciekawy, nie wiem w sumie które złożenie może być lepsze (6/6/6 1+/4++ czy 6/7/6 2+/4++). Jak będę miał chwilę to to policzę.
BSB - może być, ale nie lubię grać bez Grugniego.
Runiarze - wolę złożenie z Rune of Stone i tarczą - oni mają żyć i dawać AP a nie bić. Złożenie niszczarka + zwykły scroll jest dla mnie dyskusyjne, tylko 50% szans na wyeliminowanie konkretnego czaru to w/g mnie za mało, według mnie albo bierz 2 niszczarki, albo zostań przy zwykłych scrollach.
Longi - spoko, rozumiem że rozpiska nie na euro?
Kusze - może być, choć dla mnie brakuje muzyka (swift reformy).
Park maszynowy - spoko, pasuje, ale nie lubię wystawiać działa bez run, po prostu nie lubię. Z drugiej strony wystawiasz niebezpiecznie dużo maszyn, 545 punktów, które niekoniecznie się spłaci.
Minersi - chcesz, spoko, ale nie wiem po co ten czempion z wiertarką. Płacisz dużo punktów za oddział, który będzie atakować miękkie cele - nie potrzebujesz S6.
Irondrejki - straszny potworek z tego wyszedł, nie sądzisz? 250 punktów w 10 modelach, to znaczy, że udało Ci się podnieść koszt pojedynczego drejka z 15 do 25 punktów. To z kolei znaczy, że mógłbyś mieć zamiast 10 drejków z bajerami 16 drejków z muzykiem. Jak myślisz, co jest lepsze?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army
1 Dwarf Lord @ 316.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [80.0]
Rune of Fortitude
Rune of Iron x2
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts
1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni
1 Runesmith @ 93.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 118.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [40.0]
Rune of Luck
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Weapon [10.0]
Rune of Fire
30 Longbeards @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
16 Quarrellers @ 234.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
10 Irondrakes @ 180.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; FCG
10 Miners @ 140.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician; Chemp
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2392.0
Takie coś? Zastanawiam się czy by nie wywalić paru longów i nie dać stubborna. Oraz nw czy nie wywalić katapy i nie dowalić kusz do 25 z chempem - zawsze to kolejny klocek z gw i ap
1 Dwarf Lord @ 316.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [80.0]
Rune of Fortitude
Rune of Iron x2
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3
1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts
1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni
1 Runesmith @ 93.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
1 Runesmith @ 118.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [40.0]
Rune of Luck
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Weapon [10.0]
Rune of Fire
30 Longbeards @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
16 Quarrellers @ 234.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging
1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Cannon @ 120.0 Pts
1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
10 Irondrakes @ 180.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; FCG
10 Miners @ 140.0 Pts
Great Weapon; Blasting Charges; Heavy Armour; Musician; Chemp
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2392.0
Takie coś? Zastanawiam się czy by nie wywalić paru longów i nie dać stubborna. Oraz nw czy nie wywalić katapy i nie dowalić kusz do 25 z chempem - zawsze to kolejny klocek z gw i ap
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy