Bolt Action
Re: Bolt Action
no przecież na tym pudełku jest znaczek warlorda to po co o tym w ogóle pisać i sie pytać
QFTAlbo_Albo pisze:no przecież na tym pudełku jest znaczek warlorda to po co o tym w ogóle pisać i sie pytać
Kawa nie wchłonęła się do organizmu :O
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
Ja planuje zakup boksa SS do tego hanomag, potrzebuje jakiegoś czolgu myślę o Tygrysie ew Pantera. Co lepsze ? Może warto pomyśleć o jakimś innym czołgu ? Co z piechoty byloby mi jeszcze potrzebne ? Snajperzy, flamer czy więcej ssmanow ?
Ja gram SS-manami.
Kup sobie boxa: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 41150.html
Do tego zestaw ze specjalistami: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 46537.html
Pozatym polecam tego boxa jeszcze: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 00036.html
Wtedy z piechoty będziesz posiadał w zasadzie wszystko co potrzebne.
Pantera jak najbardziej. Fajny czołg Kupuj plastiki Warlorda.
Kup sobie boxa: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 41150.html
Do tego zestaw ze specjalistami: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 46537.html
Pozatym polecam tego boxa jeszcze: http://vanaheim.pl/pl/bolt-action-waffe ... 00036.html
Wtedy z piechoty będziesz posiadał w zasadzie wszystko co potrzebne.
Pantera jak najbardziej. Fajny czołg Kupuj plastiki Warlorda.
Wisła Kraków.
Fajnie - następny faszysta do bicia - ale ja bym czołg na razie odpuścił - strasznie drogie w punktach są niemieckiego czołgi i jak wystawisz Panterę na małe punkty ciężko Ci będzie ogarniać "śmietnik"
Kup PUMĘ - obowiązkowo - do tego przynajmniej 18 faszystów z różnymi broniami (te pudełka co pokazuje Sevi są fajen) obowiązkowo musisz mieć snajpera i jakąś ciężarówkę albo dwie.
Kup PUMĘ - obowiązkowo - do tego przynajmniej 18 faszystów z różnymi broniami (te pudełka co pokazuje Sevi są fajen) obowiązkowo musisz mieć snajpera i jakąś ciężarówkę albo dwie.
Najpierw to złóż sobie a armybuilderze armię jaką chcesz zagrać na 1000pkt. Potem kup te figurki. A potem wyjdzie w praniu co lubisz czego nie i sobie dokupisz. Koszty są śmiesznie niskie w porównaniu z WFB. Nie kupuj żywicznych modeli. Albo plastiki w 1/56 albo modelarskie 1/48.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Coś tam wstępnie składałem, ale bronie i zasady niewiele mi mówią .
Jutro zabieram się za czytanie podręcznika, rozważam jeszcze Japonów, ale ilość sprzętu w 1/48 mocno kuleje (albo ja nic ciekawego nie znalazłem).
Wolałbym chyba modele w 1/48 (Tamyi) z racji że są większe poza tym znalazłem Tygrysa II Tamyi w 1/48 (moje dawne Steam Tanki)
Dzięki Sevi, ten box Waffen SS planowałem na początek, do tego pewnie bronie specjalne, a tych francuzów to mogę wystawić jako SS z dowolnej dywizji ?
Ciężarówki czy Hanomaga ?
Jutro zabieram się za czytanie podręcznika, rozważam jeszcze Japonów, ale ilość sprzętu w 1/48 mocno kuleje (albo ja nic ciekawego nie znalazłem).
Wolałbym chyba modele w 1/48 (Tamyi) z racji że są większe poza tym znalazłem Tygrysa II Tamyi w 1/48 (moje dawne Steam Tanki)
Dzięki Sevi, ten box Waffen SS planowałem na początek, do tego pewnie bronie specjalne, a tych francuzów to mogę wystawić jako SS z dowolnej dywizji ?
Ciężarówki czy Hanomaga ?
Moi mają belgijskie flagi i są Walończykami z 28 ochotniczej dywizji SSManfred pisze:
Dzięki Sevi, ten box Waffen SS planowałem na początek, do tego pewnie bronie specjalne, a tych francuzów to mogę wystawić jako SS z dowolnej dywizji ?
Ciężarówki czy Hanomaga ?
Ciężarówki.
Wisła Kraków.
Poradnik dla początkujących autorstwa Kamila Jasaka - animatora środowiska w Krakowie ,doskonałego gracza i kolegi.
Czym jest Bolt Action:
To system bitewny w skali 28mm (1:56) oparty w realich Drugiej Wojny Światowej.
Czy to większy bitewniak czy tylko skirmisch?
To z pewnością bitewniak o porównywalnej sakli bitwy do takich produktów jak WFB czy WH40k
Ile trwa rozgrywka?
Turniejowe 1000 pkt rozgrywa się zupełnie swobodnie w 1,5h. Jest to znacznie mniej niż u konkurencji. Wynika to z porstotu i mądrze dobranych skrutów.
Jaką ma mechanikę ta gra?
Prostota mechaniki jest zadziwiająca. Autorzy dbaja o przejzystość i brak sztucznego komplikowania rozgrywki przez co jest bardzo łatwo przysfajalna i rozgrywka jest odpowiednio szybka. Zasadniczo jednej grze można się nauczyć jej w całości. Jednak nie przeszkadza to aby poziom taktyczny rozgrywki (dzieki systemowi rozkazów) dawał graczom spore pole do popisu, i z kolejnymi grami zaskakiwał swoją elastycznością.
Co to są te rozkazy?
Największą róznicą w stosunku do konkurencyjnych produktów jest inny podział turowy. W Bolt action każdy z odziałów w turze może wykonać jeden z 6 rozkazów (6 różnych akcji). Dlatego obaj gracze przydzielając każdej jednostkę kość rozkazu i wrzucają je wspólnie do worka. W turze losuje się kolejne kostki az do opróznienia worka – po tym kości dalej działających odziałów znów są zbierane do worka i zaczyna się kolejna tura. Gracz którego wylosowana zostanie kość rozkazu realizuje ją na jednym z jeszcze nieaktywowanych odziałów. Dzieki temu rozgrywka ma dużą dynamikę i interakcje między kolejnymi ruchami graczy.
A jak wygląda balas między armiami/codexami?
To chyba jedna z największych zalet systemu. Otóż core wszystkich armii jest wspólny (zasady do przykładowych hałbic, piechoty, kawaleri etc są wspólne) Przez co jednostki są bardzo zbliżone ,o ile nie identyczne. Armie róznią się tak naprawdę drobnymi szczegółami w wyposarzeniu i zasadami wewnętrznymi które dodają smaczku rozgrywce róznicując strony konfliktu, jednak dalej pozostawiajac w podstawie równy rozkład sił.
A jak z losowością?
Na pierwszy żut oka wydaje się ze system jest dużo bardziej losowy. Dobierane losowo kości, sporo rzutów typu 6+.. etc. Jednk przez mądry dobór rozkazów -dajacych też możlowość wyczekiwania na ruch przeciwnika i działania na zasadzie reakcji na jego działanie.. system okazuje się przyjemnie zbliżony do dynamicznych szachów w których każda decyzja ma nie marginlane znaczenie na sytuacje ogólną podczas bitwy.
Jak droga jest zabawa w ten system?
Zauważalnie tańsza niż konkurencyjne systemi bitewne bedące obecnie na rynku. Zabawę zaczynamy już od 110 zł (koszt pudełka z ok 25 plastikowymi modelami które pozwalają złożyć rozpsikę na 500 pkt). Armia turniejowa na1000 pkt to rząd wielkości średnio ok 350 zł.
A jak wygląda świat/fluff?
To historyczny system. Wszelkie jego elementy można znaleźć zupełnie za darmo w internecie czy bibliotece państwowej. Albo kupić za dosłowne kilka zł pod halą czy w księgarni.
A jak z dostepnością modeli?
Nie mo co ukrywać że system jest na etapie wdrażania się na rynek przez co nie wszystkie modele są jeszcze dostępne – jest to jednak duza mniejszość. Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, że producenci są zupełnie otwarci na wszelkiego rodzaju zastępnki i żródła z innych firm w tym popularnych modelarski. Mamy do czynieinia z otwarta polityką. Dosłownie na zasadzie „jeśli znajdziesz coś lepszego u konkurencji nie ma sprawy bierz, nie mamy nic przeciwko”
Jest to zadziwiająco odmienna polityka do obecnego jeszcze monopolisty GW.
Czy to oznacza że mogę grać nawet modelami w skali 1:35?
Posłuże się odpowiedziom samych twórców: „Jesli tylko przeskalujesz odległości by miało to sens, dlaczego nie ?”
W takim razie czy oznacza to że Twórcy mają podejści do klijenta typowo jako hobbysty jak za starych dobrych czasów w systemac które tak już dobrze znamy?
Dokładnie. Potwierdzają to częste FAQ w których każda z odpowiedzi jest wywarzona i ma głębszy sens. Dodatkowo autorzy potrafią przyznać się do błedu i udzielić odpowiedzi z humorem. Ma się wrażenie jakby się rozmawiało dosłownie z kumplem, przy piwie, a nie kimś kto ma na celu tylko się na Tobie wzbogacić
Czym jest Bolt Action:
To system bitewny w skali 28mm (1:56) oparty w realich Drugiej Wojny Światowej.
Czy to większy bitewniak czy tylko skirmisch?
To z pewnością bitewniak o porównywalnej sakli bitwy do takich produktów jak WFB czy WH40k
Ile trwa rozgrywka?
Turniejowe 1000 pkt rozgrywa się zupełnie swobodnie w 1,5h. Jest to znacznie mniej niż u konkurencji. Wynika to z porstotu i mądrze dobranych skrutów.
Jaką ma mechanikę ta gra?
Prostota mechaniki jest zadziwiająca. Autorzy dbaja o przejzystość i brak sztucznego komplikowania rozgrywki przez co jest bardzo łatwo przysfajalna i rozgrywka jest odpowiednio szybka. Zasadniczo jednej grze można się nauczyć jej w całości. Jednak nie przeszkadza to aby poziom taktyczny rozgrywki (dzieki systemowi rozkazów) dawał graczom spore pole do popisu, i z kolejnymi grami zaskakiwał swoją elastycznością.
Co to są te rozkazy?
Największą róznicą w stosunku do konkurencyjnych produktów jest inny podział turowy. W Bolt action każdy z odziałów w turze może wykonać jeden z 6 rozkazów (6 różnych akcji). Dlatego obaj gracze przydzielając każdej jednostkę kość rozkazu i wrzucają je wspólnie do worka. W turze losuje się kolejne kostki az do opróznienia worka – po tym kości dalej działających odziałów znów są zbierane do worka i zaczyna się kolejna tura. Gracz którego wylosowana zostanie kość rozkazu realizuje ją na jednym z jeszcze nieaktywowanych odziałów. Dzieki temu rozgrywka ma dużą dynamikę i interakcje między kolejnymi ruchami graczy.
A jak wygląda balas między armiami/codexami?
To chyba jedna z największych zalet systemu. Otóż core wszystkich armii jest wspólny (zasady do przykładowych hałbic, piechoty, kawaleri etc są wspólne) Przez co jednostki są bardzo zbliżone ,o ile nie identyczne. Armie róznią się tak naprawdę drobnymi szczegółami w wyposarzeniu i zasadami wewnętrznymi które dodają smaczku rozgrywce róznicując strony konfliktu, jednak dalej pozostawiajac w podstawie równy rozkład sił.
A jak z losowością?
Na pierwszy żut oka wydaje się ze system jest dużo bardziej losowy. Dobierane losowo kości, sporo rzutów typu 6+.. etc. Jednk przez mądry dobór rozkazów -dajacych też możlowość wyczekiwania na ruch przeciwnika i działania na zasadzie reakcji na jego działanie.. system okazuje się przyjemnie zbliżony do dynamicznych szachów w których każda decyzja ma nie marginlane znaczenie na sytuacje ogólną podczas bitwy.
Jak droga jest zabawa w ten system?
Zauważalnie tańsza niż konkurencyjne systemi bitewne bedące obecnie na rynku. Zabawę zaczynamy już od 110 zł (koszt pudełka z ok 25 plastikowymi modelami które pozwalają złożyć rozpsikę na 500 pkt). Armia turniejowa na1000 pkt to rząd wielkości średnio ok 350 zł.
A jak wygląda świat/fluff?
To historyczny system. Wszelkie jego elementy można znaleźć zupełnie za darmo w internecie czy bibliotece państwowej. Albo kupić za dosłowne kilka zł pod halą czy w księgarni.
A jak z dostepnością modeli?
Nie mo co ukrywać że system jest na etapie wdrażania się na rynek przez co nie wszystkie modele są jeszcze dostępne – jest to jednak duza mniejszość. Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, że producenci są zupełnie otwarci na wszelkiego rodzaju zastępnki i żródła z innych firm w tym popularnych modelarski. Mamy do czynieinia z otwarta polityką. Dosłownie na zasadzie „jeśli znajdziesz coś lepszego u konkurencji nie ma sprawy bierz, nie mamy nic przeciwko”
Jest to zadziwiająco odmienna polityka do obecnego jeszcze monopolisty GW.
Czy to oznacza że mogę grać nawet modelami w skali 1:35?
Posłuże się odpowiedziom samych twórców: „Jesli tylko przeskalujesz odległości by miało to sens, dlaczego nie ?”
W takim razie czy oznacza to że Twórcy mają podejści do klijenta typowo jako hobbysty jak za starych dobrych czasów w systemac które tak już dobrze znamy?
Dokładnie. Potwierdzają to częste FAQ w których każda z odpowiedzi jest wywarzona i ma głębszy sens. Dodatkowo autorzy potrafią przyznać się do błedu i udzielić odpowiedzi z humorem. Ma się wrażenie jakby się rozmawiało dosłownie z kumplem, przy piwie, a nie kimś kto ma na celu tylko się na Tobie wzbogacić
W lepszej jakości już nie jako brudnopis http://fireflybolt.blogspot.com/
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
Na poprzedniej stronie masz moją armię - ja niestety nie używam 1:48 zresztą wydaje mi się że u nas to raczej nikt nie używa . Przynajmniej je nie wiedziałem. Zestawy warlorda są tak tanie że się nie opłaca - większość po prostu kupiła sobie army deala na 1000 pkt za 320 ziko coś tam dołożyła - i opcji na 800 jest baaardzo dużo .
http://forum.rubiconmodels.com/index.php?topic=45.0
http://forum.rubiconmodels.com/index.php?topic=45.0
Podjedź do mnie to zrobię prezentację. Mam pełno różnistych pojazdów i piechociarzy. Ja z kolei 1/56 nie uznaję bo są za małe.Manfred pisze:Pokażecie jakieś fotki jak wygląda porównanie skali 1/48 i 1/56 ? najlepiej nie samych pojazdów ale i z piechotą Warlorda
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Po lewej 1/56, po prawej 1/48
Wisła Kraków.
To zdjęcie jest bardzo przychylne. na innych róznica jest znacznie bardziej widoczna.
Tutaj akurat jedyne co moze być to: 1/48 jest za duże. Wrażenie dużej piechoty stanowię jedynie spor podstawki. Bo same modele poza moze min zbyt krepymi konczynami (dodaje to jednak swoistego uroku) sa w skali.Ja z kolei 1/56 nie uznaję bo są za małe.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
Możesz wystawiać, pod warunkiem że masz wszystkie pojazdy w tej samej skali.Manfred pisze:A jak to ewentualnie wygląda na turnieju, chodzi o modele 1/48 ?
Wisła Kraków.