Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Semi »

teoretycznie oba rzuty na ranienie sa w tym samym czasie, ale rozumiem ze gracz ktorego jest tura decyduje o kolejnosci?
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

Raczej tak chyba powinno być.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Przeczytajcie opis annointeda, a nie wymyślacie.
Jak ginie na tym samym poziomie "inicjatywy" góra i dół, to jest +1.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Czy klatka z domeny ognia zadaje hity za każdym ruchem czy tylko raz jak cel ruszy się kilka razy ?
Wnioskuję, że raz bo napisane jest "If target moves" a nie "every time target moves" ale wolę się upewnić

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

Według mnie za każdym razem jak się poruszy. Ruch to ruch. Jednostka może się poruszyć parę razy na turę np jak dostanie jeszcze podmuchem z heaven. "If target moves" to znaczy że jeśli się poruszy, nie ważne z jakiego powodu.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Przecież w opisie czaru jest napisane, że jak jednostka się ruszy to dostaje obrażenia i zaklęcie kończy się.
Obrazek

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Pewnie bylo sto razy, ale jak dam banner plonacy na rydwany tk, to i zaloga i konie i impacty są fire?

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

Slayer Zabójców pisze:Przecież w opisie czaru jest napisane, że jak jednostka się ruszy to dostaje obrażenia i zaklęcie kończy się.
Fakt, przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Mateo pisze:Pewnie bylo sto razy, ale jak dam banner plonacy na rydwany tk, to i zaloga i konie i impacty są fire?
Wszystko.

Awatar użytkownika
Domin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178
Lokalizacja: Rebelia Łomianki

Post autor: Domin »

Czy jeśli na oddział mający przewagę w liczbie szeregów, szarżuje odział od boku lub tyłu mający minimum 2x5 modeli, to czy oddział mający więcej szeregów traci stubborn?

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Stubborna jie tracisz nigdy. Ty mowisz o steadfascie, wiec majac wiecej szeregow mimo szarzy z boku nie tracisz steadfasta
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Temat jakiś czas został bez odpowiedzi to przeklejam tutaj bo w sumie taki trochę ogólny problem jest.
Link do tematu zasadowego w O&G: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=4055

W skrócie - chodzi o to co się dzieje jak parę rzeczy miało by się zdarzyć na początku rundy walki wręcz.
Wiemy naturalnie, że kolejność zasad podręcznikowych jest następująca:
make my way -> impacty -> challange -> etc.
Istnieje parę zasad specjalnych które mówią o tym, że działają na początku rundy walki wręcz - kiedy konkretnie?

Była sugestia, że decyduje gracz aktywny o kolejności. W uściśleniach jest to wspomniane ale w kontekście ataków o tej samej inicjatywie co w tym przypadku niekoniecznie to samo oznacza. Jeśli taka była intencja to liczę na doprecyzowanie zapisu. Podręcznik zaś sugeruje sytuacje sporne rozstrzygać rzutem kością.
Nic innego w podręczniku, armybooku og, faqach i uściśleniach nie znalazłem co mogłoby rzucać światło ale takich sytuacji pewnie jest więcej więc mogłem przeoczyć i tak naprawdę głównie tutaj liczę na jakiś precedens. W samym AB OG znalazło się 5 rzeczy dziejących się na początku rundy walki wręcz (armed to da teef, nasty skulkers, netters, battleaxe of the last waaagh!, skull wand of kaloth).

Dodatkowa sprawa (może oczywista) w przypadku decydowania przez gracza aktywnego - co on tak naprawdę może zadecydować. Mamy zasadę odpalającą się na początku rundy i np. mamy kolesia który może zrobić make my way i jeszcze mamy impact hity. Czy może gracz stwierdzić, że najpierw odpali się zasada a potem reszta, czy może wybrać, że zasada zacznie działać po impactach, czy może, że pomiędzy make way a impactami.
Dodam, że naturalnie w podręczniku wszystkie te zasady (make way, impacty i challange) są opisane jako dziejące się na początku rundy walki wręcz i dopiero potem są uściślone w jakiej kolejności względem siebie występują. Stąd z każdą z tych zasad mamy konflikt dodając coś nowego, nie uwzględnionego w hierarchii a dziejącego się na początku rundy walki wręcz.
Obrazek

Czerwo
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Czerwo »

Czy legalne wystawienie bokiem latarki za górką(tak, żeby inne maszyny jej nie widziały), a następnie w mojej fazie ruchu obrotem wejście na górkę (latarka ma podstawkę prostokątną, nie okrągłą) i oddanie strzału do jednostki za górką?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Legalne, aczkolwiek jest to tzw. worst play, za który na turniejach można oberwać karniaki.
BTW obrót wykonujesz bezpośrednio przed strzałem w fazie strzału, jeśli dobrze pamiętam.

Czerwo
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Czerwo »

Wg rb w fazie ruchu się obraca (112 str.) dzięki za info.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

str 109 mały rule booku "shooting with war machines"
parafrazując "przed oddaniem strzału obróć maszynę w kierunku celu" , czyli powinna się obrócić w fazie strzelania
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Czerwo
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Czerwo »

to jak to się ma do - Wybór celu "(...)Pamiętaj, że machinę wojenną można obrócić w fazie ruchu, by cel znalazł się w jej polu widzenia" str.112 ?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nijak - polski podręcznik ma trochę błędów, do tego jeszcze warto posprawdzać erraty.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Co do mojego poprzedniego problemu:
Doczytałem na stronie 10 podręcznika - decyduje aktywny gracz :) Wciąż pozostaje problem o którym pisałem - czy mogę to wybrać całkiem dowolnie jeśli parę rzeczy dzieje się na początku rundy walki.

Co do maszyn też teraz przed chwilą źle to przeczytałem:
Maszyna obraca się darmowo w fazie strzelania. Wybierasz cel, obracasz maszynę w jego kierunku, strzelasz. Aby wybrać musi być w Polu widzenia (dowolna strefa, byle nie zasłonięte). Aby strzelić musi być spełnione pole widzenia oraz przednia strefa więc jako, że maszyna i tak musi się obracać to liczy się tak naprawdę tylko pole widzenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Czerwo pisze:Czy legalne wystawienie bokiem latarki za górką(tak, żeby inne maszyny jej nie widziały), a następnie w mojej fazie ruchu obrotem wejście na górkę (latarka ma podstawkę prostokątną, nie okrągłą) i oddanie strzału do jednostki za górką?
W moim przekonaniu jest to całkowicie niezgodne z duchem gry i powinno być nielegalne bo maszyna de facto wykonuje ruch i strzela. Na dwóch turniejach (w tym master) sędziowie orzekli w ten sposób i nie zezwolili na strzał po ruchu z czym się zgadzam w zupełności. Podobne myślenie powinno się dusić w zarodku. [-X

ODPOWIEDZ