Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
teoretycznie oba rzuty na ranienie sa w tym samym czasie, ale rozumiem ze gracz ktorego jest tura decyduje o kolejnosci?
Raczej tak chyba powinno być.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.abGrolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Przeczytajcie opis annointeda, a nie wymyślacie.
Jak ginie na tym samym poziomie "inicjatywy" góra i dół, to jest +1.
Jak ginie na tym samym poziomie "inicjatywy" góra i dół, to jest +1.
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
Czy klatka z domeny ognia zadaje hity za każdym ruchem czy tylko raz jak cel ruszy się kilka razy ?
Wnioskuję, że raz bo napisane jest "If target moves" a nie "every time target moves" ale wolę się upewnić
Wnioskuję, że raz bo napisane jest "If target moves" a nie "every time target moves" ale wolę się upewnić
Według mnie za każdym razem jak się poruszy. Ruch to ruch. Jednostka może się poruszyć parę razy na turę np jak dostanie jeszcze podmuchem z heaven. "If target moves" to znaczy że jeśli się poruszy, nie ważne z jakiego powodu.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.abGrolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Przecież w opisie czaru jest napisane, że jak jednostka się ruszy to dostaje obrażenia i zaklęcie kończy się.
Fakt, przepraszam za wprowadzenie w błąd.Slayer Zabójców pisze:Przecież w opisie czaru jest napisane, że jak jednostka się ruszy to dostaje obrażenia i zaklęcie kończy się.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.abGrolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Wszystko.Mateo pisze:Pewnie bylo sto razy, ale jak dam banner plonacy na rydwany tk, to i zaloga i konie i impacty są fire?
Stubborna jie tracisz nigdy. Ty mowisz o steadfascie, wiec majac wiecej szeregow mimo szarzy z boku nie tracisz steadfasta
Temat jakiś czas został bez odpowiedzi to przeklejam tutaj bo w sumie taki trochę ogólny problem jest.
Link do tematu zasadowego w O&G: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=4055
W skrócie - chodzi o to co się dzieje jak parę rzeczy miało by się zdarzyć na początku rundy walki wręcz.
Wiemy naturalnie, że kolejność zasad podręcznikowych jest następująca:
make my way -> impacty -> challange -> etc.
Istnieje parę zasad specjalnych które mówią o tym, że działają na początku rundy walki wręcz - kiedy konkretnie?
Była sugestia, że decyduje gracz aktywny o kolejności. W uściśleniach jest to wspomniane ale w kontekście ataków o tej samej inicjatywie co w tym przypadku niekoniecznie to samo oznacza. Jeśli taka była intencja to liczę na doprecyzowanie zapisu. Podręcznik zaś sugeruje sytuacje sporne rozstrzygać rzutem kością.
Nic innego w podręczniku, armybooku og, faqach i uściśleniach nie znalazłem co mogłoby rzucać światło ale takich sytuacji pewnie jest więcej więc mogłem przeoczyć i tak naprawdę głównie tutaj liczę na jakiś precedens. W samym AB OG znalazło się 5 rzeczy dziejących się na początku rundy walki wręcz (armed to da teef, nasty skulkers, netters, battleaxe of the last waaagh!, skull wand of kaloth).
Dodatkowa sprawa (może oczywista) w przypadku decydowania przez gracza aktywnego - co on tak naprawdę może zadecydować. Mamy zasadę odpalającą się na początku rundy i np. mamy kolesia który może zrobić make my way i jeszcze mamy impact hity. Czy może gracz stwierdzić, że najpierw odpali się zasada a potem reszta, czy może wybrać, że zasada zacznie działać po impactach, czy może, że pomiędzy make way a impactami.
Dodam, że naturalnie w podręczniku wszystkie te zasady (make way, impacty i challange) są opisane jako dziejące się na początku rundy walki wręcz i dopiero potem są uściślone w jakiej kolejności względem siebie występują. Stąd z każdą z tych zasad mamy konflikt dodając coś nowego, nie uwzględnionego w hierarchii a dziejącego się na początku rundy walki wręcz.
Link do tematu zasadowego w O&G: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=4055
W skrócie - chodzi o to co się dzieje jak parę rzeczy miało by się zdarzyć na początku rundy walki wręcz.
Wiemy naturalnie, że kolejność zasad podręcznikowych jest następująca:
make my way -> impacty -> challange -> etc.
Istnieje parę zasad specjalnych które mówią o tym, że działają na początku rundy walki wręcz - kiedy konkretnie?
Była sugestia, że decyduje gracz aktywny o kolejności. W uściśleniach jest to wspomniane ale w kontekście ataków o tej samej inicjatywie co w tym przypadku niekoniecznie to samo oznacza. Jeśli taka była intencja to liczę na doprecyzowanie zapisu. Podręcznik zaś sugeruje sytuacje sporne rozstrzygać rzutem kością.
Nic innego w podręczniku, armybooku og, faqach i uściśleniach nie znalazłem co mogłoby rzucać światło ale takich sytuacji pewnie jest więcej więc mogłem przeoczyć i tak naprawdę głównie tutaj liczę na jakiś precedens. W samym AB OG znalazło się 5 rzeczy dziejących się na początku rundy walki wręcz (armed to da teef, nasty skulkers, netters, battleaxe of the last waaagh!, skull wand of kaloth).
Dodatkowa sprawa (może oczywista) w przypadku decydowania przez gracza aktywnego - co on tak naprawdę może zadecydować. Mamy zasadę odpalającą się na początku rundy i np. mamy kolesia który może zrobić make my way i jeszcze mamy impact hity. Czy może gracz stwierdzić, że najpierw odpali się zasada a potem reszta, czy może wybrać, że zasada zacznie działać po impactach, czy może, że pomiędzy make way a impactami.
Dodam, że naturalnie w podręczniku wszystkie te zasady (make way, impacty i challange) są opisane jako dziejące się na początku rundy walki wręcz i dopiero potem są uściślone w jakiej kolejności względem siebie występują. Stąd z każdą z tych zasad mamy konflikt dodając coś nowego, nie uwzględnionego w hierarchii a dziejącego się na początku rundy walki wręcz.
str 109 mały rule booku "shooting with war machines"
parafrazując "przed oddaniem strzału obróć maszynę w kierunku celu" , czyli powinna się obrócić w fazie strzelania
parafrazując "przed oddaniem strzału obróć maszynę w kierunku celu" , czyli powinna się obrócić w fazie strzelania
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Co do mojego poprzedniego problemu:
Doczytałem na stronie 10 podręcznika - decyduje aktywny gracz Wciąż pozostaje problem o którym pisałem - czy mogę to wybrać całkiem dowolnie jeśli parę rzeczy dzieje się na początku rundy walki.
Co do maszyn też teraz przed chwilą źle to przeczytałem:
Maszyna obraca się darmowo w fazie strzelania. Wybierasz cel, obracasz maszynę w jego kierunku, strzelasz. Aby wybrać musi być w Polu widzenia (dowolna strefa, byle nie zasłonięte). Aby strzelić musi być spełnione pole widzenia oraz przednia strefa więc jako, że maszyna i tak musi się obracać to liczy się tak naprawdę tylko pole widzenia.
Doczytałem na stronie 10 podręcznika - decyduje aktywny gracz Wciąż pozostaje problem o którym pisałem - czy mogę to wybrać całkiem dowolnie jeśli parę rzeczy dzieje się na początku rundy walki.
Co do maszyn też teraz przed chwilą źle to przeczytałem:
Maszyna obraca się darmowo w fazie strzelania. Wybierasz cel, obracasz maszynę w jego kierunku, strzelasz. Aby wybrać musi być w Polu widzenia (dowolna strefa, byle nie zasłonięte). Aby strzelić musi być spełnione pole widzenia oraz przednia strefa więc jako, że maszyna i tak musi się obracać to liczy się tak naprawdę tylko pole widzenia.
W moim przekonaniu jest to całkowicie niezgodne z duchem gry i powinno być nielegalne bo maszyna de facto wykonuje ruch i strzela. Na dwóch turniejach (w tym master) sędziowie orzekli w ten sposób i nie zezwolili na strzał po ruchu z czym się zgadzam w zupełności. Podobne myślenie powinno się dusić w zarodku.Czerwo pisze:Czy legalne wystawienie bokiem latarki za górką(tak, żeby inne maszyny jej nie widziały), a następnie w mojej fazie ruchu obrotem wejście na górkę (latarka ma podstawkę prostokątną, nie okrągłą) i oddanie strzału do jednostki za górką?