ogolnie jakos '98. ale turniejowo znacznie pozniej.szczurek pisze:To wiem Sam mam gdzies zajechana ksiazeczke RH Myslalem ,ze cos wczesniej zaczynales (wlasnie undead`ami ) .Pamietam jeszcze ten pokaz Szyndlera jak wychodzily TK (to bylo na bazylu? ) i te podniety... patrzcie oddzial sie wykpuje za linia wroga i te uuuu/wow slyszane przy stoletk wyszlo w ravening hordes (poczatek 6tej edycji). wczesniej byla armia undead.
Pytania początkujacego TK
Moderator: Shino
Re: Pytania początkujacego TK
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Do dzisiaj robi wrażenie. 12 rydwanów w jednym oddziale z Kingiem wygląda bardzo epicko. Aż muszę tak kiedyś znowu zagrać.
Zamierzam kupić sobie zestaw 10 TG, do nich dołożyć tych czterech z zestawu Necrosphinxa- to da mi w sumie 14 i do tego Tomb Prince... zastanawiam się czy skleić ich z halabardami czy jednak lepiej mieć Parry i jeden więcej Armor Save w walce z tarczą. Co myślicie? A jeśli wystawiałbym ich tylko z hand weapon, to mogę ich mieć sklejonych z halabardami? Jakoś bardziej mi wizualnie pasują do gwardzistów.
Moim zdanie gwardia tylko z halabardam!! Warda dasz im z czasu
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
Sklej jak ci się podoba ale polecam halabardy a save 5+ można o kant dupy obić bo jak płacisz 13 punktów za model to nie będziesz tego pchałw klocki z 3 siły, które są rzadkością w battlu
To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania.
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
1. Kompletna strata punktów.Kerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania.
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
2. Popularne zagranie - rozwijanie linii w 10 modeli i rzucanie challenge czempionem oddziału stojącego drugiej stronie niż po to, żeby mniejszy model wyciągać daleko od maga.
A po polsku ten drugi punkt mozesz napisać? :pNaviedzony pisze:1. Kompletna strata punktów.Kerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania.
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
2. Popularne zagranie - rozwijanie linii w 10 modeli i rzucanie challenge czempionem oddziału stojącego drugiej stronie niż po to, żeby mniejszy model wyciągać daleko od maga.
@up chyba nie ogarnales ironi:p
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
1 tu nie chodzi o stratę punktów ale poison blokuje killingblowaKerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania.
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników - to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Człowiek zje jedno słowo i już się z niego śmieją...Galharen pisze:A po polsku ten drugi punkt mozesz napisać? :p
Witam raz jeszcze. Mam trochę wątpliwości odnośnie rezultatów walki, wiem, że to podstawy i sprawdziłem zasady w RB... no ale chciałbym się upewnić.
Taka sytuacja: powiedzmy, że taki samotny Necrosphinx, w skutek mojego noobowskiego grania, dostaje szarżę od flanki, taki oddział piechoty zwykłej high elfów z command group 5 szeregów po 5 jednostek. Zakładając, że zdali testy na Ld itd. zadałem 5 ran (więc zszedł ostatni szereg), sam dostałem 1 ranę.
Teraz moje wątpliwości:
1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie, z drugiej strony wtedy wychodziłoby, że do flanki nie mogę się odwrócić, a do atakujących od tyłu tak . W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo jako samotny model ma pewne przywileje odnośnie odwracania się itp.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Taka sytuacja: powiedzmy, że taki samotny Necrosphinx, w skutek mojego noobowskiego grania, dostaje szarżę od flanki, taki oddział piechoty zwykłej high elfów z command group 5 szeregów po 5 jednostek. Zakładając, że zdali testy na Ld itd. zadałem 5 ran (więc zszedł ostatni szereg), sam dostałem 1 ranę.
Teraz moje wątpliwości:
1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie, z drugiej strony wtedy wychodziłoby, że do flanki nie mogę się odwrócić, a do atakujących od tyłu tak . W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo jako samotny model ma pewne przywileje odnośnie odwracania się itp.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Poprawnie.1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
Dobrze napisałeś. Tak, można każdego zaszarżować z flanki.2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie, z drugiej strony wtedy wychodziłoby, że do flanki nie mogę się odwrócić, a do atakujących od tyłu tak . W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo jako samotny model ma pewne przywileje odnośnie odwracania się itp.
Nie. Jeśli mają muzyka, to wygrywają w razie remisu o 1 i normalnie sypiesz się o 1 ranę. Chyba, że masz Animated Construct, wtedy oczywiście o jedną mniej, czyli w tym przypadku w ogóle.3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
Mają za flankę, nie mają za szarżę, muszą zdawać terror.4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror?
zdają po prostu fear standardowo
terror jest zasadą kiedy model z tą zasadą szarżuje na coś, wówczas cel szarży o ile nie jest odporny musi zdać test Ld, jeśli nie to ucieknie
jak wysawisz flankę do szarży i masz nie kwadratową podstawkę to nie obrócisz się, bo wbrew zasadom wyłączyłbyś część modeli z walki
możesz to zrobić, jeśli nie wyłączyłbyś żadnego modelu zaangażowanego w tę walkę w kontakcie B2B
rydwanowe podstawki czy inne 100x150 mają zawsze z tym problem
terror jest zasadą kiedy model z tą zasadą szarżuje na coś, wówczas cel szarży o ile nie jest odporny musi zdać test Ld, jeśli nie to ucieknie
jak wysawisz flankę do szarży i masz nie kwadratową podstawkę to nie obrócisz się, bo wbrew zasadom wyłączyłbyś część modeli z walki
możesz to zrobić, jeśli nie wyłączyłbyś żadnego modelu zaangażowanego w tę walkę w kontakcie B2B
rydwanowe podstawki czy inne 100x150 mają zawsze z tym problem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Co prawda początkujący nie jestem, ale moja przerwa w graniu była na tyle długa, że trochę tak się czuje...
Pytanko: w wielu rozpiskach, gracze wrzucają 5 kawalerii (z łukami lub bez).
Jak to działa i co się z tym robi?
Ostatnio gdy brałem kawalerie do gry, były to 16tki heavy horsemanów
Pytanko: w wielu rozpiskach, gracze wrzucają 5 kawalerii (z łukami lub bez).
Jak to działa i co się z tym robi?
Ostatnio gdy brałem kawalerie do gry, były to 16tki heavy horsemanów