
Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Dzięki za szybką odpowiedź. Tak myślałem, że z tą tarczą byłoby zbyt pięknie. 

Nie, to nie to samo co zasada Multiple Shots, więc nie masz kary do trafienia za wielokrotny strzał, ALE pamiętaj że inne modyfikatory działają, jak np. kara za strzelanie na daleki zasięg, covery i skirmishe.Raamiel pisze:"greapshot"
Czy rzut kością artyleryjską uważany jest za modyfikator -1 do trafienia (tak jak w multiple Kusz DE) ?

Cześć Panowie (i Panie jeśli czytają). Jestem nowy w świecie WH, przeczytalem podrecznik od dechy do dechy, jednak pierwsze bitwy nasuwają kilka pytań. Taka sytuacja(opisuje szerzej, żeby był jasny kontekst): jednostka elfow zaszarżowała szczury i jak sie pewnie domyślacie te stchórzyły a gdy uciekały Wysokie wyrżnęły je w pień. Niestety pogoń była ryzykowna, bo na prawej flance elfów stały sztormoszczury i w swojej turze zaszarżowały wygrywając potyczkę. I teraz dręcząca mnie kwestia: jeśli elfy nie uciekły ale nie udało im sie zreorganizowac to czy w kolejnej turze elfy walczą na flance bez odwracania sie w strone sztormoszczorow? Czy stosuje sie jakies inne rozwiazanie? Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam.
Reorganizacji podczas w walki wręcz można dokonać jedynie na zakończenie tejże walki w danej turze. Jeśli w turze walki stormów elfom nie udało się obrócić to następną walkę będą toczyć w takim samym ustawieniu. Jeśli i tk nie przyniesie rozstrzygnięcia to będą mogły podjąć kolejną próbę reorganizacji.
Mam nadzieję, że pomogłem. W razie wątpliwości śmiało pytać.
Pozdr.
Mam nadzieję, że pomogłem. W razie wątpliwości śmiało pytać.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2014, o 17:01 przez Hoax, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
w następnej turze jest walka na flance a gdy już zdasz breaktest to powtarzasz procedurę próbując się zreorganizować
Witam. Mam trochę wątpliwości odnośnie rezultatów walki, wiem, że to podstawy i sprawdziłem zasady w RB... no ale chciałbym się upewnić.
Taka sytuacja: powiedzmy, że monster, taki samotny Necrosphinx, w skutek mojego noobowskiego grania, dostaje szarżę od flanki, taki oddział piechoty zwykłej z command group 5 szeregów po 5 jednostek. Zakładając, że zdali testy na Ld itd. zadałem 5 ran (więc zszedł ostatni szereg), sam dostałem 1 ranę.
Teraz moje wątpliwości:
1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie. W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo on sam ma te przywileje patrzenia poza swój front.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror.
Taka sytuacja: powiedzmy, że monster, taki samotny Necrosphinx, w skutek mojego noobowskiego grania, dostaje szarżę od flanki, taki oddział piechoty zwykłej z command group 5 szeregów po 5 jednostek. Zakładając, że zdali testy na Ld itd. zadałem 5 ran (więc zszedł ostatni szereg), sam dostałem 1 ranę.
Teraz moje wątpliwości:
1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie. W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo on sam ma te przywileje patrzenia poza swój front.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2014, o 16:13 przez Kerdej88, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Uzyskałem odpowiedz co z walką na flance, wiec postanowiłem rozegrać z moim 7-mio letnim synem mocno uproszczoną potyczkę, żebyśmy mogli poznać podstawowe zasady. Zrobię tak: umieszczam tu "raport" z bitwy, ale cel jest taki, żebyście jako doświadczeni gracze pokazali gdzie popełniliśmy błędy (dlatego nie wrzucam tego do raportów). Walczą Skaveny z HE. Przyjęliśmy "format siedmiolatka" czyli:
Rozpiska na ok 300 pkt. Max 3 jednostki. Tylko piechota i strzelające. Wszystkie jedn. z kompletem drużyny dowodzenia. Brak herosów. Brak Magii. Robimy tylko Ruch, Strzał oraz Walka Wręcz.
Rozpiski:
Skaveni:
Klanbracia - 20 szt. + tarcze.
Sztormoszczury - 10 szt. + tarcze.
Posłańcy Nocy - 10 szt + proce.
Elfy:
Włócznicy - 15 szt. + tarcze. (Walczą z 3 szeregów czyli na początku mają 16 ataków?)
Łucznicy - 11 szt. (Salwa czyli 11 ataków?)
Bitwa w obrazkach: https://imageshack.com/a/Tpcz/1
Czarny kwadrat to zniszczony dom (teren nieprzebyty), szare kółko to kamień (to samo).
Gra rozwiązana w cztery rundy. Elfami gram ja, syn szczurami.
Niektóre ruchy ze strategicznego punktu widzenia są bez sensu, ale pozwoliłem chłopakowi robić co chciał, żeby mógł poznać skutki wszelkich manewrów itp. ...a i tak dostałem wciry.
W wynikach starć liczę tylko rany, szarże i flanki, bo chorągwie wszyscy mają do końca.
Ok, opis bitwy:
Zaczynają Elfy.
1 tura.
Elfy: włócznicy ruch
łucznicy stoją.
Skaveni: klanbracia marsz
sztormoszczury marsz
posłańcy ruch w bok.
2 tura.
Elfy: włócznicy ruch
łucznicy strzał (daleki dystans -1) zadają 3 rany.
Skaveni: klanbracia ruch 2”
sztormoszczury marsz
posłańcy marsz.
3 tura.
Elfy: włócznicy szarża
łucznicy strzał, 1 rana
walka wręcz włóczników: zadają 2 rany, szczury zadają 1 ranę, przergywają 3:1 zdają ZP.
Skaveni: klanbracia marsz
(tu nie wiedzieliśmy czy mogą szarżować włóczników bo ci byli związani walką wręcz
ze sztormoszczurami i mieli zajętą całą przednią strefę, a klanbracia byli właśnie w
przedniej strefie, czyli nie było dla nich miejsca, ale dosięgnęliby ich z flanki.)
posłańcy ruch
posłańcy strzał (-1 po ruchu) nie zadają ran.
sztormoszczury walka wręcz: zadają 2 rany (zapomnieliśmy tu o szybkości Asuryana)
włócznicy nie zadają ran, przegrywają walkę, uciekają na 7”, sztormoszczury ich doganiają (9”) i wybijają do nogi. (Młody
cieszy się niezmiernie
)
4 tura.
Elfy: Łucznicy mieli strzelać do Sztormów, ale zdecydowałem że mają większą szansę wybic ich po szarży i tak zrobiłem. Szarża udana
z flanki (+1) brak zadanych ran, szczury też nie zadały ran, przegrywają, uciekają a dogonieni przez łuczników dają gardła pod
nóż.
Skaveni: Posłańcy deklarują szarżę.
W odpowiedzi elfy uciekają (od razu?) skutecznie. Elfy były zwrócone flanką do Posłanców a nie wiedzieliśmy czy mają
uciekać tak jak są zwrócone czy w kierunku od Posłańców więc ich odwróciliśmy od Szarżujących i uciekły.
Klanbracia deklarują szarżę.
W odpowiedzi elfy chcą strzelać, ale są zwrócone tyłem, więc robimy reform (zdane ZP).
Elfy strzelają (-1 za Stać i Strzelać) zadają 2 rany.
Szczury szarżują (+1) zadając 2 rany (znowu zapomnieliśmy o szybkości Asuryana), w
odpowiedzi Elfy zadają 2 rany, przegrywają 3:2, nie zdają ZP uciekają 2” i ku wielkiej
radości mego potomstwa zostają zjedzeni do szczętu.
Tyle jeśli chodzi o opis bitwy. Gdzie miałem wątpliwości to napisałem, ale pewnie zorientujecie się w większej ilości błędów, więc będę bardzo wdzięczny za ich wskazanie wraz z opisem właściwego rozwiązania. Pozdrawiam. Warfather.
Ps: jeszcze pytanie o inicjatywę. W RB często jest napisane, że gracz decyduje o kolejności np: rozwiązania walk wręcz, czy wykonania szarż. Kiedy się w takim razie z niej korzysta i czy u elfów z Szybkością Asuryana ma jakieś znaczenie.
Jeszcze raz dzięki!
Rozpiska na ok 300 pkt. Max 3 jednostki. Tylko piechota i strzelające. Wszystkie jedn. z kompletem drużyny dowodzenia. Brak herosów. Brak Magii. Robimy tylko Ruch, Strzał oraz Walka Wręcz.
Rozpiski:
Skaveni:
Klanbracia - 20 szt. + tarcze.
Sztormoszczury - 10 szt. + tarcze.
Posłańcy Nocy - 10 szt + proce.
Elfy:
Włócznicy - 15 szt. + tarcze. (Walczą z 3 szeregów czyli na początku mają 16 ataków?)
Łucznicy - 11 szt. (Salwa czyli 11 ataków?)
Bitwa w obrazkach: https://imageshack.com/a/Tpcz/1
Czarny kwadrat to zniszczony dom (teren nieprzebyty), szare kółko to kamień (to samo).
Gra rozwiązana w cztery rundy. Elfami gram ja, syn szczurami.
Niektóre ruchy ze strategicznego punktu widzenia są bez sensu, ale pozwoliłem chłopakowi robić co chciał, żeby mógł poznać skutki wszelkich manewrów itp. ...a i tak dostałem wciry.
W wynikach starć liczę tylko rany, szarże i flanki, bo chorągwie wszyscy mają do końca.
Ok, opis bitwy:
Zaczynają Elfy.
1 tura.
Elfy: włócznicy ruch
łucznicy stoją.
Skaveni: klanbracia marsz
sztormoszczury marsz
posłańcy ruch w bok.
2 tura.
Elfy: włócznicy ruch
łucznicy strzał (daleki dystans -1) zadają 3 rany.
Skaveni: klanbracia ruch 2”
sztormoszczury marsz
posłańcy marsz.
3 tura.
Elfy: włócznicy szarża
łucznicy strzał, 1 rana
walka wręcz włóczników: zadają 2 rany, szczury zadają 1 ranę, przergywają 3:1 zdają ZP.
Skaveni: klanbracia marsz
(tu nie wiedzieliśmy czy mogą szarżować włóczników bo ci byli związani walką wręcz
ze sztormoszczurami i mieli zajętą całą przednią strefę, a klanbracia byli właśnie w
przedniej strefie, czyli nie było dla nich miejsca, ale dosięgnęliby ich z flanki.)
posłańcy ruch
posłańcy strzał (-1 po ruchu) nie zadają ran.
sztormoszczury walka wręcz: zadają 2 rany (zapomnieliśmy tu o szybkości Asuryana)
włócznicy nie zadają ran, przegrywają walkę, uciekają na 7”, sztormoszczury ich doganiają (9”) i wybijają do nogi. (Młody
cieszy się niezmiernie

4 tura.
Elfy: Łucznicy mieli strzelać do Sztormów, ale zdecydowałem że mają większą szansę wybic ich po szarży i tak zrobiłem. Szarża udana
z flanki (+1) brak zadanych ran, szczury też nie zadały ran, przegrywają, uciekają a dogonieni przez łuczników dają gardła pod
nóż.
Skaveni: Posłańcy deklarują szarżę.
W odpowiedzi elfy uciekają (od razu?) skutecznie. Elfy były zwrócone flanką do Posłanców a nie wiedzieliśmy czy mają
uciekać tak jak są zwrócone czy w kierunku od Posłańców więc ich odwróciliśmy od Szarżujących i uciekły.
Klanbracia deklarują szarżę.
W odpowiedzi elfy chcą strzelać, ale są zwrócone tyłem, więc robimy reform (zdane ZP).
Elfy strzelają (-1 za Stać i Strzelać) zadają 2 rany.
Szczury szarżują (+1) zadając 2 rany (znowu zapomnieliśmy o szybkości Asuryana), w
odpowiedzi Elfy zadają 2 rany, przegrywają 3:2, nie zdają ZP uciekają 2” i ku wielkiej
radości mego potomstwa zostają zjedzeni do szczętu.
Tyle jeśli chodzi o opis bitwy. Gdzie miałem wątpliwości to napisałem, ale pewnie zorientujecie się w większej ilości błędów, więc będę bardzo wdzięczny za ich wskazanie wraz z opisem właściwego rozwiązania. Pozdrawiam. Warfather.
Ps: jeszcze pytanie o inicjatywę. W RB często jest napisane, że gracz decyduje o kolejności np: rozwiązania walk wręcz, czy wykonania szarż. Kiedy się w takim razie z niej korzysta i czy u elfów z Szybkością Asuryana ma jakieś znaczenie.
Jeszcze raz dzięki!
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Kolejność wykonywania szarż zależy od deklaracji gracza, nie ma na to wpływu inicjatywa. Inicjatywa wpływa na kolejność atakowania w walce wręcz.Ps: jeszcze pytanie o inicjatywę. W RB często jest napisane, że gracz decyduje o kolejności np: rozwiązania walk wręcz, czy wykonania szarż. Kiedy się w takim razie z niej korzysta i czy u elfów z Szybkością Asuryana ma jakieś znaczenie
Mam wrażenie, że posiadacie nieaktualny podręcznik do Elfów Wysokiego Rodu. W obecnym nie ma już zasady Szybkość Asuryana, jest zwykłe Zawsze Uderza Pierwszy. Efekt jest jednak taki sam pomijając nieistotny już teraz detal. Jeśli posiadasz zasadę Zawsze Uderza Pierwszy (Always Strikes First) i do tego masz wyższą (lub równą) inicjatywę niż wróg, to nie tylko uderzasz pierwszy, ale też przerzucasz nieudane rzuty na trafienie.
Jeśli przednia strefa jest tak zajęta, że nie można się dostawić nawet rogiem podstawki do rogu podstawki, to nie możesz szarżować w ogóle, bo inna jednostka po prostu zasłania Ci cel.(tu nie wiedzieliśmy czy mogą szarżować włóczników bo ci byli związani walką wręcz
ze sztormoszczurami i mieli zajętą całą przednią strefę, a klanbracia byli właśnie w
przedniej strefie, czyli nie było dla nich miejsca, ale dosięgnęliby ich z flanki.)
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Dwie takie same zasady nigdy się nie kumulują.
Skad pytanie ?
Nie ma tego typu w opisie obstacle movement w rulebooku, tylko te co sa wymienione zdaja.
Nie ma tego typu w opisie obstacle movement w rulebooku, tylko te co sa wymienione zdaja.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
przeciez to sa dwie rozne zasady.M.T. pisze:Z wyjątkiem zasady Extra Attack i Fight In Extra Ranks
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Chyba mu chodziło o to że zasada "Extra Attack" się sumuję z "Extra Attack" i "Fight In Extra Ranks" z "Fight In Extra Ranks"Morsereg pisze:przeciez to sa dwie rozne zasady.M.T. pisze:Z wyjątkiem zasady Extra Attack i Fight In Extra Ranks


Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.abGrolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.