Imho to sytuacja sporna a nie, że "nie działają".
Impacty są wypłacane z siłą modelu i są to normalne "ataki w walce wręcz (chociaż nietypowe)".
Sieci zmniejszają siłę oddziału na który zostały zarzucone do końca rundy walki więc jeśli zostaną zarzucone przed impactami to impacty będą z mniejszą siłą. Jeśli najpierw zostaną rozpatrzone impacty to będą ze zwykłą.
Jakby podczas gry przeciwnik miał wątpliwości to powiedział bym, że 4+ albo sędzia bo nie widzę żadnego zapisu który by to rozstrzygał. Ale tak naprawdę jestem zdziwiony, że nie mogę żadnego znaleźć bo to nie jest bardzo rzadka sytuacja i powinna być rozstrzygnięta przez uściślenia (w których jest tylko wspominka o atakach w takiej samej inicjatywie, że powinny być decydowane przez aktywnego gracza ale nie wiem czy w zdolnościach specjalnych można mówić o "atakach o tej samej inicjatywie"). Może coś z make way?
Aron - jeśli masz jakiś cytat czy coś to będę wdzięczny
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Intuicyjnie powiedział bym, że powinny działać sieci najpierw bo jest to zasada szczególna (armybookowa gdy impacty sa rulebookowe) i tak jak wszystkie inne armybookowe rozpatrywane sa na początku fazy walki wręcz. Aby daleko nie patrzeć jest podobny problem w AB OG przy magicznych przedmiotach dwóch - Battleaxe of da last Waaagh! oraz Skull wand of Kaloth. O ile działanie pierwszego przedmiotu nie zmienia nic w impactach* to drugi przedmiot ma dość spore działanie i chciałbym w sumie wiedzieć czy najpierw przeciwnik będzie musiał zdać test i w przypadku niepowodzenia zniknąć czy też zdąży najpierw wypłacić swoje uderzenia.
Co prawda oba przedmioty niegrywalne ale może się zdarzyć przy innej zasadzie odpalającej się "at the beggining of round of close combat", że to faktycznie będzie miało znaczenie.
Aby jeszcze dorzucić do ognia (zwłaszcza przy połączeniu ze Skull wand of Kaloth) to kiedy rozpatrujemy względem tego "na początku rundy walki" make way który podręcznikowo jest przed impactami. Może najpierw make way, potem skull wand a następnie impacty? Może za Aronem make way, impacty, skull wand? Ewentualnie coś moim zdaniem naturalnego - skull wand, make way, impacty.
Problem z ustawieniem sieci po impactach jest taki, że wciąż nie wiemy czy są przed czy po pojedynkach też. A to też robi pewien precedens do innych rzeczy "na poczatku rundy walki".
*-chociaż może to zaważyć jeśli by rydwan mógł decydować w co impacty wypłacić jeśli by walczył z dwoma oddziałami na raz np. szarżując na toczącą już się walkę
Im dłużej się rozpisuję tym bardziej mam wrażenie, że to pewnie jest jakieś bardzo proste, wyjaśnione parę razy dawno temu i w ogóle co ja tu wypisuję.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)