Rozpiski 8ed - Towarzyskie
Moderator: misha
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Re: Rozpiski 8ed - Towarzyskie
Po poprawkach:
Lords:
Count Mannfred 530 pkt
Heroes:
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Necro 1 lvl Undeath, Ruby ring of Rhuin, Book of Arkhan, 115p
Necro 1 lvl Undeath, Dispell Scroll, 90p
Core:
3x20 zombies, fcg, 3x70
30 Crypt Ghouls 300 pkt
5 Dire Wolves 40pkt
Rare:
Terrorgheist 225 pkt
Terrorgheist 225 pkt
I zamiatasz
Lords:
Count Mannfred 530 pkt
Heroes:
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Necro 1 lvl Undeath, Ruby ring of Rhuin, Book of Arkhan, 115p
Necro 1 lvl Undeath, Dispell Scroll, 90p
Core:
3x20 zombies, fcg, 3x70
30 Crypt Ghouls 300 pkt
5 Dire Wolves 40pkt
Rare:
Terrorgheist 225 pkt
Terrorgheist 225 pkt
I zamiatasz
Czołem generałowie
Po długaśnej przerwie ( w czasie której jak widzę zmieniała się edycja a kolejna na horyzoncie ) zachęcony wiadomościami że na łono undeadów ponoć znowu trafią mumie postanowiłem odkurzyć swoje stare kości. Ustawiam się na sparing z weteranami ale troszkę nie ogarniam jeszcze tych nowych edycji (kochałem 6 edycyjne wampiry miłością wielką ) a nie chciałbym wyjść na ostatniego janusza plastikowych ludzików dlatego zgłaszam się z uprzejmą supliką abyście ocenili moją rozpiskę i powiedzieli dlaczego jest zła i w jaki sposób wysokie elfy skopią mi dupsko
OTO:
2500 Pts - Vampire Counts Roster
Total Roster Cost: 2494
Vampire Lord (24#, 867 pts)
1 Vampire Lord, 344 pts = (base cost 220 + Level 4 Wizard 105 + Great Weapon 10 + Heavy Armour 6 + Shield 3)
1 Nightshroud, 40 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
1 Aura of Dark Majesty, 25 pts
1 Beguile, 15 pts
1 Dark Acolyte, 25 pts
1 Quickblood, 30 pts
22 Grave Guard, 262 pts = 22 * 11 (base cost 11) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Seneschal, 21 pts
1 Razor Standard, 45 pts
Wight King (13#, 552 pts)
1 Wight King, 110 pts = (base cost 85 + Lance 5 + Skeletal Steed 12 + Barding
1 Sword of Anti-Heroes, 30 pts
1 Spellshield, 20 pts
11 Black Knights, 306 pts = 11 * 26 (base cost 21 + Barding 3 + Lance 2) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Hell Knight, 36 pts = (base cost 31 + Barding 3 + Lance 2)
1 The Banner of the Barrows, 50 pts
Necromancer (30#, 345 pts)
1 Necromancer, 120 pts = (base cost 65 + Level 2 Wizard 35 + Master of the Dead 20)
1 Dispel Scroll, 25 pts
28 Skeleton Warriors, 160 pts = 28 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Skeleton Champion, 15 pts
1 Screaming Banner, 25 pts
Zombie Horde (20#, 60 pts)
20 Zombies, 60 pts = 20 * 3
Tomb Banshee (32#, 415 pts)
1 Tomb Banshee, 95 pts
30 Crypt Ghouls, 300 pts = 30 * 10
1 Crypt Ghast, 20 pts
Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8
Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8
Varghulf (1#, 175 pts)
1 Varghulf, 175 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Chaos Dwarfs in WoC, Forbid Regiments of Renown; Army Subtype: Vampire Counts Army; File Version: 2.84
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 539 (0 - 1250)
Points of Heroes: 400 (0 - 1250)
Points of Core: 660 (625 - Unlimited)
Points of Special: 720 (0 - 1250)
Points of Rare: 175 (0 - 625)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
Po długaśnej przerwie ( w czasie której jak widzę zmieniała się edycja a kolejna na horyzoncie ) zachęcony wiadomościami że na łono undeadów ponoć znowu trafią mumie postanowiłem odkurzyć swoje stare kości. Ustawiam się na sparing z weteranami ale troszkę nie ogarniam jeszcze tych nowych edycji (kochałem 6 edycyjne wampiry miłością wielką ) a nie chciałbym wyjść na ostatniego janusza plastikowych ludzików dlatego zgłaszam się z uprzejmą supliką abyście ocenili moją rozpiskę i powiedzieli dlaczego jest zła i w jaki sposób wysokie elfy skopią mi dupsko
OTO:
2500 Pts - Vampire Counts Roster
Total Roster Cost: 2494
Vampire Lord (24#, 867 pts)
1 Vampire Lord, 344 pts = (base cost 220 + Level 4 Wizard 105 + Great Weapon 10 + Heavy Armour 6 + Shield 3)
1 Nightshroud, 40 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
1 Aura of Dark Majesty, 25 pts
1 Beguile, 15 pts
1 Dark Acolyte, 25 pts
1 Quickblood, 30 pts
22 Grave Guard, 262 pts = 22 * 11 (base cost 11) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Seneschal, 21 pts
1 Razor Standard, 45 pts
Wight King (13#, 552 pts)
1 Wight King, 110 pts = (base cost 85 + Lance 5 + Skeletal Steed 12 + Barding
1 Sword of Anti-Heroes, 30 pts
1 Spellshield, 20 pts
11 Black Knights, 306 pts = 11 * 26 (base cost 21 + Barding 3 + Lance 2) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Hell Knight, 36 pts = (base cost 31 + Barding 3 + Lance 2)
1 The Banner of the Barrows, 50 pts
Necromancer (30#, 345 pts)
1 Necromancer, 120 pts = (base cost 65 + Level 2 Wizard 35 + Master of the Dead 20)
1 Dispel Scroll, 25 pts
28 Skeleton Warriors, 160 pts = 28 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Skeleton Champion, 15 pts
1 Screaming Banner, 25 pts
Zombie Horde (20#, 60 pts)
20 Zombies, 60 pts = 20 * 3
Tomb Banshee (32#, 415 pts)
1 Tomb Banshee, 95 pts
30 Crypt Ghouls, 300 pts = 30 * 10
1 Crypt Ghast, 20 pts
Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8
Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8
Varghulf (1#, 175 pts)
1 Varghulf, 175 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Chaos Dwarfs in WoC, Forbid Regiments of Renown; Army Subtype: Vampire Counts Army; File Version: 2.84
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 539 (0 - 1250)
Points of Heroes: 400 (0 - 1250)
Points of Core: 660 (625 - Unlimited)
Points of Special: 720 (0 - 1250)
Points of Rare: 175 (0 - 625)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
"Zadziwiające, co w danej chwili ludzie potrafią uznać za znakomity pomysł." T. Pratchett
Perełki Vampire Counts
http://picasaweb.google.pl/bartosz.schu ... pireCounts
Perełki Vampire Counts
http://picasaweb.google.pl/bartosz.schu ... pireCounts
Niekoniecznie zła. Jest nieprzegięta i lajtowa do bólu. W jaki sposob skopią? Może skopią, może nie, ale obstawiam, że jak już skopią to w kombacie.powiedzieli dlaczego jest zła i w jaki sposób wysokie elfy skopią mi dupsko
Minusy - lord dobrze zabezpieczony. Teoretycznie. W praktyce nie ma red fury, więc nie zagraża statystycznie nawet gryfowi, więc pilnuj go przed dużym lataczem bo kombo ataków z wysoką S i thunderstompy mogą zlożyć tego lorda.
Wight king ma lance niepotrzebna, bo ma magiczną broń którą musi użyć zawsze. W tej edycji jest zasada - wpierw broń magiczna, potem specjalna, potem hw. Wywal lancę.
W ogóle duże latacze czy szybkie jednostki będą Cię bardziej bolały niż BSowy shooting - a raczej pojawią się na bank, bo VC w zasadzie nie mają strzelania a krzyki mają mały zasięg - tylko głupi by nie wystawił smoka czy feniksa. Z kolei oni mogą kontrolować Twoje latanie, bo mają sporo shootingu w opcjach, więc raczej zakładają, że Twoi bohaterowie będą w jednostkach, więc będą mniej mobilni.
Magia zaboli- tylko jeden liczący się mag i dispell scroll to na HE imo za mało - w dodatku twój głowny mag to gienek co powoduje, że ta gwardia to będzie na celowniku od początku gry, o ile przeciwnik jest weteranem. Zainwestuj w MR, i to dobrą. Poza ghulami masz mało wyporne regimenty które są dosyć drogie w punktach - mogą dostać sporo CR którego za cholerę nie odrobią wskrzeszenia.
Elfy mają niewąski wybór jednostek które bardzo szybko nabijają CR - Pewnie oprą się na klocku White Lionów z Banner of the World Dragon, więc postaraj się nie zabrać za dużo magicznej broni. Ich fasty to też problem, bo poza Vargheistami, nasze wilki czy felki nie radzą sobie z ASF ellyrianami czy silverami. Pozostają drogie hexy, Vargheisty lub latający bohater by to ogonić - jednak oni wciąż mogą kontrować magią czy shootingiem.
Zaklęcia tnące statsy lub buffy na własne oddziały będą lepsze niż czary bezpośrednio niszczące, bo omijają CR lub niewątpliwe wardy i wysokie statsy użytecznych zaklęć.
Screaming Banner sytuacyjny. Fear jest mocno przycięty, choć jak wejdzie i zrobi elicie WS 1 to jest to miły boost - jak widzisz mocno sytuacyjny.
Dorwać elfy na piechotę....cóż, trzymam kciuki.
- MusztardowyTygrys
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
1000 Pts - Vampire Counts Army
1 Vampire Lord @ 259.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 1 Wizard; Heavy Armour; Shield
Hellsteed @ [30] Pts
40 Skeleton Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
4 Hexwraiths @ 160.0 Pts / terror
Great Weapon
1 Hellwraith @ [10.0] Pts
19 Grave Guard @ 270.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Ban.Of Barrows?
1 Seneschal @ [10.0] Pts
Models in Army: 69
Muszę się jakoś zamknąć w +/-1k, słyszałem że duże klocki są dobre, na grejvach chce jeszcze umieścić jakąś czarodziejską szmatę ale nie mam pomysłu - tak samo co do lora...
Asmodai podsunął mi idee vamplorda na hellstedzie- podłapałem, chyba fajne.
5 wolfów do wiadomo czego
hexy hmmm całkiem fajne, ale ten terror mocno kusi(lubię duże i brzydkie figurki)
1 Vampire Lord @ 259.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 1 Wizard; Heavy Armour; Shield
Hellsteed @ [30] Pts
40 Skeleton Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
4 Hexwraiths @ 160.0 Pts / terror
Great Weapon
1 Hellwraith @ [10.0] Pts
19 Grave Guard @ 270.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Ban.Of Barrows?
1 Seneschal @ [10.0] Pts
Models in Army: 69
Muszę się jakoś zamknąć w +/-1k, słyszałem że duże klocki są dobre, na grejvach chce jeszcze umieścić jakąś czarodziejską szmatę ale nie mam pomysłu - tak samo co do lora...
Asmodai podsunął mi idee vamplorda na hellstedzie- podłapałem, chyba fajne.
5 wolfów do wiadomo czego
hexy hmmm całkiem fajne, ale ten terror mocno kusi(lubię duże i brzydkie figurki)
Ja jestem wódką
Beznadziejna rozpiska. Jak lord na steedzie to musisz mieć jakiś oddział dla niego. Nie masz. Jak już bierzesz wamp lorda to należy go jakoś uzbroić aby był prawdziwym koksem, u Ciebie zero nic, nawet lancy/great weapon. Chyba już lepiej mały wamp + nekros na te punkty.
Szkielety same nic nie zrobią. Tutaj przydałby się wampir, ale pieszy i sensownie bijący.
20 grave guard - mały klocek który mało robi. IMO za drodzy aby ich sensownie wystawić na te punkty.
Szkielety same nic nie zrobią. Tutaj przydałby się wampir, ale pieszy i sensownie bijący.
20 grave guard - mały klocek który mało robi. IMO za drodzy aby ich sensownie wystawić na te punkty.
- MusztardowyTygrys
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
Hmm dobrze wiedzieć że lipa - dopiero się uczę, to moja drugie podejście do wfb po 7 latach... więc lekko nie ma.
Brak podręcznika też nie polepsza sytuacji ale zamawiam po świętach! Więc jedyne co na chwile obecną mam to AB z aktualizacją
Dobra jedziemy dalej
taka sytuacja->
necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
25 Grave G - G.weap. full command (330)
5 dire wolves 40
Terror 225/5 hexów 150
Brak podręcznika też nie polepsza sytuacji ale zamawiam po świętach! Więc jedyne co na chwile obecną mam to AB z aktualizacją
Dobra jedziemy dalej
taka sytuacja->
necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
25 Grave G - G.weap. full command (330)
5 dire wolves 40
Terror 225/5 hexów 150
Ja jestem wódką
- MusztardowyTygrys
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
5 dire wolves 40
5 hex/ 4crypt horrors
Terror 225
Nie mam za bardzo pomysłu jak poupychać cokolwiek grywalnego w tak ograniczonych punktach- no i doświadczenia... głównie tego.
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
5 dire wolves 40
5 hex/ 4crypt horrors
Terror 225
Nie mam za bardzo pomysłu jak poupychać cokolwiek grywalnego w tak ograniczonych punktach- no i doświadczenia... głównie tego.
Ja jestem wódką
- MusztardowyTygrys
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 Zombi fullCommand 70
nekros 1lvl skroll.65
20 Zombi fullCommand 70
20 Zombi fullCommand 70
5 dire wolves 40
5 Hexwraith 150
Terror 225
trochę tu nudnawo... mam jeszcze ok 145pts na zbyciu. Jakieś sugestie? druga ekipa hexów ?
20 Zombi fullCommand 70
nekros 1lvl skroll.65
20 Zombi fullCommand 70
20 Zombi fullCommand 70
5 dire wolves 40
5 Hexwraith 150
Terror 225
trochę tu nudnawo... mam jeszcze ok 145pts na zbyciu. Jakieś sugestie? druga ekipa hexów ?
Ja jestem wódką
niekoniecznie. wczesniej napisał w innym wątku, że jego przeciwnikami będzie chaos, bretka i elfy. Poza elfami wystawienie lorda samopas nie jest groźne. Latałem samopas nawet przy czterech klopach i jakoś szczęścia nie miały . na 1000pkt nie spodziewajmy się parku maszyn - nie gra z dwarfami czy imperium więc bólu nie ma. Zawsze może dać 5tke gołych BK na pierwszą turę, potem z takiej jednostki wylecieć i chować się już za terenem i w dodatku mieć niezłego flankera z eteral movementem. Koncept mobilnego killera na małe punkty nie jest zły tylko......Jak lord na steedzie to musisz mieć jakiś oddział dla niego
Dokladnie. Jak ma być killer, to build musi być naprawdę dobry.Jak już bierzesz wamp lorda to należy go jakoś uzbroić aby był prawdziwym koksem, u Ciebie zero nic, nawet lancy/great weapon.
Przykład:
VL na hellsteedzie+HA+lanca=shield, redfury,quickblood,beguile
nightshroud+talisman of preservation+the other trickster shard.
Jak są maszyny, zamiast nightshrouda możesz dać charmed shield i dopchać jakimś enchantedem czy arkanem. Hexy też dają look outa hellsteedowi...fakt, tylko 4+ i musisz być blisko ale zawsze.
Problem z elfami może być z tego względu, że mają tanie maszyny - ale to BSowe strzelanie i można je przyciąć - cover od terenu/jednostek to podstawa, ale wymaga ogrania i nieco doświadczenia w polowaniu wilkami na te RBTy.
Fakt. VC to też nie samograj - trzeba zawsze się na czymś oprzeć.Nie mam za bardzo pomysłu jak poupychać cokolwiek grywalnego w tak ograniczonych punktach- no i doświadczenia... głównie tego.
O ile sięgam pamięcią, zawsze jak traciliśmy generała to się sypaliśmy aż niemiło. To kwestia zaakceptowania pewnego ryzyka w grze która z założenia jest losowa.Breta ma trebka, chaos hellcannona. Jeden strzał i po grze, bo nie masz bohatera który przejmie armię, także sypiesz się aż miło.
daj spokój przecież zaraz ci kolega Asmodai napisze, że jesteś przesiąknięty ETC i turniejową sceną i nie ogarniasz idei gry towarzyskiejStan pisze:Ryzyko należy minimalizować
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sporo nie grałem i chciałbym się zapytać czy rozpiska jest złożona poprawnie żeby nie wyszły wałki
Rady doświadczonych graczy mile widziane, nie ma żadnych ograniczeń oprócz moich zasobów figurek (oczywiście faq, errata i podręcznik)
Chciałem zrobić uniwersalną rozpiskę, a nie konkretnie pod jakaś armię
Lords:
Vampire Lord 535 pkt: General, Magic Level 4, Lore of Vampire, Heavy Armour, Great Weapon, QuickBlood, Red Fury, Beguile, Nighshround, Talisman of Preservation, Barded Nightmare
Master Necromancer Magic Level 3 Lore of Vampire book of arkhana 190
Heroes:
Banshee 95pkt
Banshee 95pkt
Necromancer Magic Level 2, lore of death dispel scroll 125pkt
Core:
19x3 Zombies standar music 67pkt
19x3 Zombies standar music 67pkt
2x 5 Dire Wolves 80pkt
38x+10ghast Ghouls 390pkt
Special
10x 26 (lance, barded)+30(FCG)Black Knights 290pkt
6x 38+10 Crypt Horrors 238pkt
Rare:
Terrorgheist 225pkt
PS: Dobrze liczę, że Klepacz ma save 2+ ward 4+ 5atakow z siła 7 ma ASF i ASL czyli bierze się pod uwagę inicjatywę a bija mnie z podstawową siłą?
Rady doświadczonych graczy mile widziane, nie ma żadnych ograniczeń oprócz moich zasobów figurek (oczywiście faq, errata i podręcznik)
Chciałem zrobić uniwersalną rozpiskę, a nie konkretnie pod jakaś armię
Lords:
Vampire Lord 535 pkt: General, Magic Level 4, Lore of Vampire, Heavy Armour, Great Weapon, QuickBlood, Red Fury, Beguile, Nighshround, Talisman of Preservation, Barded Nightmare
Master Necromancer Magic Level 3 Lore of Vampire book of arkhana 190
Heroes:
Banshee 95pkt
Banshee 95pkt
Necromancer Magic Level 2, lore of death dispel scroll 125pkt
Core:
19x3 Zombies standar music 67pkt
19x3 Zombies standar music 67pkt
2x 5 Dire Wolves 80pkt
38x+10ghast Ghouls 390pkt
Special
10x 26 (lance, barded)+30(FCG)Black Knights 290pkt
6x 38+10 Crypt Horrors 238pkt
Rare:
Terrorgheist 225pkt
PS: Dobrze liczę, że Klepacz ma save 2+ ward 4+ 5atakow z siła 7 ma ASF i ASL czyli bierze się pod uwagę inicjatywę a bija mnie z podstawową siłą?
Zapomniałem dopisać, że na 2400 gram a to jest rozpiska na 2397
zombiaki poprawię ale kolejny lvl nekrosowi i banner do BK nie upcham.
Chyba, że jest coś w tej rozpisce co warto zamienić na ww. rzeczy
Edit: Może zamienie na duzym nekrosie death a na malym lov?
zombiaki poprawię ale kolejny lvl nekrosowi i banner do BK nie upcham.
Chyba, że jest coś w tej rozpisce co warto zamienić na ww. rzeczy
Edit: Może zamienie na duzym nekrosie death a na malym lov?
Może mógłbym. Tylko po co?daj spokój przecież zaraz ci kolega Asmodai napisze, że jesteś przesiąknięty ETC i turniejową sceną i nie ogarniasz idei gry towarzyskiej
Zaryzykowałbym twierdzenie, że takowej nie ma, przynajmniej nie dla VC. Po pierwsze mamy sporo zasad specjalnych które powodują pewne problemy, i rozpiska będzie robiona pod konkretne rozwiązanie owych problemów. Przynajmniej od tego należałoby zacząć.Chciałem zrobić uniwersalną rozpiskę, a nie konkretnie pod jakaś armię
Po drugie, twój przeciwnik może wyjść na ciebie z rozpiską robioną konkretnie pod VC, lub zakładającą jakąś wybitnie efektywną kombinację jego jednostek czy opcji z którymi twoja uniwersalna rozpiska sobie nie poradzi. Robiąc uniwersalną rozpiskę na jego przegiętą, w zasadzie sam się ograniczasz a on zyskuje przewagę - i to na poziomie rozpy, bo znając dodatkowo mocne strony swojej i jednocześnie jej braki będzie żyłował do bólu wykorzystywanie w grze atutu przy jednoczesnej minimalizacji swojej słabej strony. To łatwo zauważa się przy armiach zrobionych typowo pod shooting/magię czy typowo pod hth. Kwestia czy jest to fair czy nie jest dyskusyjna, bo w końcu jak sam wspomniałeś, nic poza figurkami i oficjalnymi zasadami was nie ogranicza.
Po trzecie, gdzie, jeśli nie w grze towarzyskiej jest miejsce właśnie na nie-uniwersalne rozpiski, które możesz przetestować na armii kumpla?