Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Jaka jest różnica między shieldwall a shieldwall of gromrill? czytalem w AB pare razy i nie mogłem doaptrzeć się różnicy
_______________________________
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Shieldwall of gromrill działa w każdej turze walki, a zwykły tylko w tej w której byłes szarżowany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Możesz rozwinąć tą myśl?? Czyli np. jak szarżuję rydwan który w poprzedniej turze overrunował to przysługuję mi shildwall?? Impacty z rydwanu wchodzą w tej sytuacji normalnie jak przy szarży, czyli można uznać, że jednocześnie szarżowałem i byłem szarżowany??panterq pisze:Zakładając że był jednocześnie szarżowany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Nie do końca tak jak napisałeś. Bardziej mam na myśli sytuację kiedy to ty wpadasz w nowy oddział z overruna/pościgu, i przeciwnik w swojej turze szarżuje w twój oddział inną jednostką.
Wtedy, pomimo tego że sam szarżowałeś (i masz np. premię +1 do siły), to równocześnie oddziałowi przysługuje bonus z shieldwalla.
Shieldwall działa tylko jeśli oddział z tą zasadą był szarżowany, a nie gdy uczestniczy w walce z oddziałem, który szarżował.
Wtedy, pomimo tego że sam szarżowałeś (i masz np. premię +1 do siły), to równocześnie oddziałowi przysługuje bonus z shieldwalla.
Shieldwall działa tylko jeśli oddział z tą zasadą był szarżowany, a nie gdy uczestniczy w walce z oddziałem, który szarżował.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Wczoraj rozegrałem bitwę przeciwko zielonoskórym i takie wyszły wątpliwości:
1. Jak się ma strzelanie z organków vs utrata załogi?
2. Połowa oddziału kuszników jest w krótkim dystansie a druga połowa w dalekim. Czy w takim wypadku połowa oddziału strzela z -1 do trafienia czy cały oddział strzela bez modyfikatora?
3. Jeżeli szarżuje jednostka wzbudzająca terror to szarżowana jednostka musi zdać test LD. A jeśli ta jednostka szarżuje na jednostkę wzbudzającą terror to czy musi testować LD?
4. Czy mogę krasnoludami rozpraszać czar, który pozostał w grze w swojej fazie magii (powiedzmy w czasie, na który ta faza by przypadła) i dlaczego.
5. Czy na Stopę Gorka działa armor save?
Z góry dzięki za pomoc.
1. Jak się ma strzelanie z organków vs utrata załogi?
2. Połowa oddziału kuszników jest w krótkim dystansie a druga połowa w dalekim. Czy w takim wypadku połowa oddziału strzela z -1 do trafienia czy cały oddział strzela bez modyfikatora?
3. Jeżeli szarżuje jednostka wzbudzająca terror to szarżowana jednostka musi zdać test LD. A jeśli ta jednostka szarżuje na jednostkę wzbudzającą terror to czy musi testować LD?
4. Czy mogę krasnoludami rozpraszać czar, który pozostał w grze w swojej fazie magii (powiedzmy w czasie, na który ta faza by przypadła) i dlaczego.
5. Czy na Stopę Gorka działa armor save?
Z góry dzięki za pomoc.
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"
1) załoga teraz to tylko licznik ran, nic więcej.
2) modele które są na dalekim mają -1, reszta normalnie.
3) dokładniej, jeżeli szarżuje terrorysta, to musisz zdać test paniki. Jak ty szarżujesz terrorystę, zadajesz tylko w CC test terroru/strachu.
4)Tak. Krasie w fazie magii mogą zamienić swoje kości magii na kości rozproszenia (tak jak każda armia). Żadna faza nie przepada. To że nie możesz w niej nic zrobić, nie oznacza, że ona nie następuje.
5) nie znam zapisu. Ale jeżeli nie ma w niej zapisu o braku armor sejwa, to go masz. Pamiętaj, że działa na nią MR.
2) modele które są na dalekim mają -1, reszta normalnie.
3) dokładniej, jeżeli szarżuje terrorysta, to musisz zdać test paniki. Jak ty szarżujesz terrorystę, zadajesz tylko w CC test terroru/strachu.
4)Tak. Krasie w fazie magii mogą zamienić swoje kości magii na kości rozproszenia (tak jak każda armia). Żadna faza nie przepada. To że nie możesz w niej nic zrobić, nie oznacza, że ona nie następuje.
5) nie znam zapisu. Ale jeżeli nie ma w niej zapisu o braku armor sejwa, to go masz. Pamiętaj, że działa na nią MR.
Dzięki za odpowiedź, proszę jeszcze o drobne sprostowanie:Grichalk pisze:1) załoga teraz to tylko licznik ran, nic więcej.
2) modele które są na dalekim mają -1, reszta normalnie.
3) dokładniej, jeżeli szarżuje terrorysta, to musisz zdać test paniki. Jak ty szarżujesz terrorystę, zadajesz tylko w CC test terroru/strachu.
4)Tak. Krasie w fazie magii mogą zamienić swoje kości magii na kości rozproszenia (tak jak każda armia). Żadna faza nie przepada. To że nie możesz w niej nic zrobić, nie oznacza, że ona nie następuje.
5) nie znam zapisu. Ale jeżeli nie ma w niej zapisu o braku armor sejwa, to go masz. Pamiętaj, że działa na nią MR.
ad1. Czyli jeśli maszyna obrywa czarem albo od innej maszyny to trafienia idą w maszynę (To np. 7)? Wydaje mi się że trafienia może otrzymać tak maszyna jak i załoga. Unieszkodliwić ją można niszcząc maszynę lub wybijając załogę (przy czym łatwiej załogę. Jak to z tym jest?
ad3. Czyli jaki dokładnie test robię szarżując na terrorystę?
ad4. Czyli normalnie rzucam na wiatry magii, generuję kostki mocy i wykorzystuję je do rozpraszania?
ad5. co to jest MR?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"
ad. 1 - Tak, wszystko idzie w maszynę.
ad. 3 - Nie ma żadnych testów, dopiero w fazie walki wręcz testujesz strach.
ad. 4 - Tak
ad. 5 - Magic Restitance
ad. 3 - Nie ma żadnych testów, dopiero w fazie walki wręcz testujesz strach.
ad. 4 - Tak
ad. 5 - Magic Restitance
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Nie, no zrozumiałem wtedy o co Ci chodzi, tylko akurat na innym przykładzie, że jak ja zaszarżuję oddział a inny wpadnie we mnie w tej samej turze z overruna z innej walki to przysługują mi dwa bonusy tak jak juz tu wspomniałeś, tylko kozystakąc z okazji naszła mnie taka myśli czy mój przykład o rydwanach mozna tez pod to podłaczyc. Ale tak jak mówisz nie da rady.panterq pisze:Nie do końca tak jak napisałeś. Bardziej mam na myśli sytuację kiedy to ty wpadasz w nowy oddział z overruna/pościgu, i przeciwnik w swojej turze szarżuje w twój oddział inną jednostką.
Wtedy, pomimo tego że sam szarżowałeś (i masz np. premię +1 do siły), to równocześnie oddziałowi przysługuje bonus z shieldwalla.
Shieldwall działa tylko jeśli oddział z tą zasadą był szarżowany, a nie gdy uczestniczy w walce z oddziałem, który szarżował.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Wszystkie ataki zasięgow idą zawsze w maszynę. Ataki w walce wręcz idą w załogę. Jak ktoś do ciebie strzela, to rani biorąc pod uwagę wytrzymałość 7 maszyny i masz sejw na 6+ za lekka zbroję od załogi.Dulix pisze:No to ostatnia kwestia do pkt 1:
Jeśli oddział zaszarżuje na maszynę to trafienia idą dalej w maszynę czy w obsługę?
Maszyna zawsze automatycznie oblewa testy statystyk (poza liderką, którą bierze od załogi lub generała).
Oczywiście - orunowane organy mają magiczne ataki. Banner of the World Dragon daje warda na 2+ dla całego oddziału na wszelkiego rodzaju ataki magiczne, więc naturalnie w takim wypadku także na obrażenia spowodowane przez organy.Aseoks pisze:Czy jak organki mają rune inżynieryjną(?) to jej ataki są jako magiczne? chodzi mi o HElficki banner odporności na magię jak to się ma jedno do drugiego
Czy na euro za 3 gyrocoptery płacę 1 czy 2 wybory ( z 5 możliwych ) ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.