Rozpiski Szczurze
Moderator: Hoax
Re: Rozpiski Szczurze
Że słabe to. Za mało sztormów, brak odginaczek, za drodzy inżynierowie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Na 1200 bez lordów, BSB ze sztormówą, czy dyscypliną. Nie planuję sztormów i tylko jedna magiczna szmatka będzie.
Ja bym brał dyscyplinę i się nie zastanawiał - jeśli nie weźmiesz plague priesta albo specjalnie drugiego chieftaina na generała, to będziesz miał pewnie elektryka z LDR 5, czyli LDR 8 na całej armii. Jeśli weżmiesz dyscyplinę, to zaoszczędzisz trochę pkt (15pkt zamiast min 45pkt za chieftaina z ldr 6 i min 100pkt za priesta z ldr 7), nie mówiąc o tym, że jeśli weźmiesz któregoś z bohaterów z większą liderką, to dyscyplina i tak pomaga ją zboostować jeszcze bardziej (np. unity z ldr 8 od priesta mają max liderkę już przy 2 szeregach).ajt pisze:Na 1200 bez lordów, BSB ze sztormówą, czy dyscypliną. Nie planuję sztormów i tylko jedna magiczna szmatka będzie.
Do tego 50pkt na banner na te punkty to dosyć dużo i nie ma za bardzo czego chronić (z tych rzeczy co padają od artylerii masz 2 działa albo DW+działo albo 2 DW albo abomę), czyli np. biorąc abomę, kupujesz ją tak naprawdę za 285 pkt i do tego i tak może paść od jednego szczęśliwego strzału, jak oponent rzuci te 4+ na strzelanie. Jeśli chodzi o strzelanie BS-owe, to weź tylu inżynierów, żeby mieć pewność, że wylosujesz 3-kę z ruiny i staraj się ją rzucać umiejętnie, bo robi mniej więcej to samo co banner, za to możesz używać co turę. Jest też Shadow Magnet Trinket za 35pkt albo Ikona za 5pkt, żeby chronić unit z kadrą - i nie są bannerami, więc nie zajmą Ci slotu.
Właśnie głównie po to bym chciał go mieć. Maszyn aż tak bardzo się nie boję.
Tylko właśnie z drugiej strony, tak jak pisał raat, bardzo obawiam się tej niskiej liderki. Generałem będzie inżynier.
8 reroll to słabo, ale nie tragicznie. Główny klocek i tak będzie miał 9, bo będzie w nim szedł BSB. Unitom bez szeregów to ld wyższe i tak nic nie da. Gutterzy 7, abomka 8... Kwestia więc rozbija się o slavy. Panik raczej nie będzie, bo duże klocki, a te kilka steadfastów powinno się udać. Oczywko trochę risky businnes, no ale coś za coś...
Ja bym się nie spodziewał na te pkty za dużo lataczy, poza max 1szt w slocie rara (lordów na smokach/fenixach nawet fajnie by było spotkać jeśli weźmiesz działa
), poza tym Howling Warpgate też blokuje latanie. Ldr 8 z przerzutem, to tak naprawdę nic - wystarczy rzucić 2x z rzędu 9+ (co nie jest trudne, bo szansa większa niż 1/13 w teorii, czyli w praktyce będziesz tak rzucał co drugi rzut
) i klocek wybucha albo ucieka.
Żeby rozważyć przydatność bannera vs. latacze, można po prostu zrobić listę tego, czego się spodziewasz na ten format:
Demony - furie, muchy - gutter runnerzy sobie z nimi poradzą, jeśli masz ze 2 unity po co najmniej 6szt, much co prawda bym się nie spodziewał za bardzo, bo prędzej ktoś weźmie działo w tym slocie (za 300pkt wchodzi albo działo albo muchy z poisonami)
Dwarfy - Gyrosy (to chyba jest najgorsze z tego co możesz spotkać, bo dużo tego może być i wali templetami) - tak samo, gutter runnerzy + działa
Helfy - fenix
Bretonia - Pegazy - nie widziałem tej armii u siebie od roku, może u Ciebie coś gra, ale też bez większego strachu tutaj
Lizardmeni - pterodaklyle
Warriorzy Chałasu - dyskowcy
Vampire Counts - jakieś monstery lub MI (o ile dobrze pamiętam typ unitu)
Reszta armii - nic (lub herosi na potworach, pegazach, gryfach, tudzież prawie równie prawdopodobnie szarak na latającym dywanie), jeśli coś pominąłem, to niech ktoś mnie poprawi, proszę
Z tego wszystkiego, biorąc pod uwagę format i popularność niektórych armii, to spodziewałbym się najmocniej fenixa i żygokopterów. W drugiej kolejności pterodaktyli i czegoś z VC. Nie wiem jak u Ciebie Breta i herosi dyskowcy są popularni, ale u mnie słabo na te pkty. Pomijam oczywiście herosów na smokach i gryfach, bo Ci nie są w ogóle powszechni za bardzo ze względu na wszechobecną artylerię i naprawdę małą ilość innych pojedynczych celów w tym formacie. Poza nimi, to nie widzę tu nic, z czym by sobie 2 unity GR wsparte 2 działami i Howling Warpgatem nie poradziły. Banner, to byłby tutaj overkill na latacze
Druga rzecz, przy powyższych dywagacjach zakładam, że abomy nie bierzesz, bo bez stormów samą abomą to sobie CC nie ustawisz i tak, więc lepiej zrobić dobre strzelanie i magię.


Żeby rozważyć przydatność bannera vs. latacze, można po prostu zrobić listę tego, czego się spodziewasz na ten format:
Demony - furie, muchy - gutter runnerzy sobie z nimi poradzą, jeśli masz ze 2 unity po co najmniej 6szt, much co prawda bym się nie spodziewał za bardzo, bo prędzej ktoś weźmie działo w tym slocie (za 300pkt wchodzi albo działo albo muchy z poisonami)
Dwarfy - Gyrosy (to chyba jest najgorsze z tego co możesz spotkać, bo dużo tego może być i wali templetami) - tak samo, gutter runnerzy + działa
Helfy - fenix
Bretonia - Pegazy - nie widziałem tej armii u siebie od roku, może u Ciebie coś gra, ale też bez większego strachu tutaj
Lizardmeni - pterodaklyle
Warriorzy Chałasu - dyskowcy
Vampire Counts - jakieś monstery lub MI (o ile dobrze pamiętam typ unitu)
Reszta armii - nic (lub herosi na potworach, pegazach, gryfach, tudzież prawie równie prawdopodobnie szarak na latającym dywanie), jeśli coś pominąłem, to niech ktoś mnie poprawi, proszę

Z tego wszystkiego, biorąc pod uwagę format i popularność niektórych armii, to spodziewałbym się najmocniej fenixa i żygokopterów. W drugiej kolejności pterodaktyli i czegoś z VC. Nie wiem jak u Ciebie Breta i herosi dyskowcy są popularni, ale u mnie słabo na te pkty. Pomijam oczywiście herosów na smokach i gryfach, bo Ci nie są w ogóle powszechni za bardzo ze względu na wszechobecną artylerię i naprawdę małą ilość innych pojedynczych celów w tym formacie. Poza nimi, to nie widzę tu nic, z czym by sobie 2 unity GR wsparte 2 działami i Howling Warpgatem nie poradziły. Banner, to byłby tutaj overkill na latacze

Druga rzecz, przy powyższych dywagacjach zakładam, że abomy nie bierzesz, bo bez stormów samą abomą to sobie CC nie ustawisz i tak, więc lepiej zrobić dobre strzelanie i magię.
Banner to coś zupełnie innego niż howling warpgale. Przykład. Typ zakłada, że poleci na yolo ripperami, howling zbije, albo da scrolla i będzie luzik. A bannera się nie zbije. Poza tym też przewaga w fazie magii - wie, że nawet jeśli HW zbije to kluczowy zakaz lotu i tak będzie. Albo więc jest bezradny wobec tego i nie lata długo, albo blokuje HW, wpuszczając resztę, a banner i tak dostanie kiedy będzie trzeba. Banner, brass orb, assasin, czy inne zabawki to nie jest brutalna siła, a argumenty stwarzające psychologiczną przewagę w wielu fazach. I nie jest to wydumane gadanie.
W razie czego -2 to hit na BSowe też spoko włączyć.
A na oblanie 8ld dwa razy jest 7,8% (sorry że procenty a nie ułamek, ale lecę kalkulatorem), czyli prawie dwa razy lepiej niż pojedynczy rzut na 2+.
W razie czego -2 to hit na BSowe też spoko włączyć.
A na oblanie 8ld dwa razy jest 7,8% (sorry że procenty a nie ułamek, ale lecę kalkulatorem), czyli prawie dwa razy lepiej niż pojedynczy rzut na 2+.
Problem tu się nie rozbija o to, co pewniejsze (bo z góry wiadomo, że banner, jeśli user nie zapomni odpalić), tylko o to, co jeszcze kolega ma w rozpie.
Z większością latająch rzeczy poradzą sobie działa i 2x GR (na T3 i W2 pterodaktyli nawet bez poisonów sobie dadzą radę), a HW blokuje oba te elementy, więc przy takim złożeniu stanowczo bym odradzał banner. Zresztą rippery są pokarane przez byle magiczne pociski typu ruby ring of ruin albo warp lightning, więc jeśli dispel pójdzie w HW, to oponent może stracić pół oddziału z czaru rzuconego na fuksie z 1 kości. W innych złożeniach SB może by się i przydał, ale ja osobiście na te pkty bym nadal nie zmieścił (jest zbyt dużo innych fajnych zabawek do wyboru, które preferuję mieć).
Z większością latająch rzeczy poradzą sobie działa i 2x GR (na T3 i W2 pterodaktyli nawet bez poisonów sobie dadzą radę), a HW blokuje oba te elementy, więc przy takim złożeniu stanowczo bym odradzał banner. Zresztą rippery są pokarane przez byle magiczne pociski typu ruby ring of ruin albo warp lightning, więc jeśli dispel pójdzie w HW, to oponent może stracić pół oddziału z czaru rzuconego na fuksie z 1 kości. W innych złożeniach SB może by się i przydał, ale ja osobiście na te pkty bym nadal nie zmieścił (jest zbyt dużo innych fajnych zabawek do wyboru, które preferuję mieć).
małe punkty, aboma i banner must have, generał chieftain za 45 bardzo przydatny, sztormy bardzo spoko bo zamaist dycscypliny bedziesz chcial oddac zycie za flaming na BsB
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Gdyby stormy były, to pewnie by się sprawdziło, ale pamiętajmy, że rozważamy wariant bez Stormverminów, więc do CC nie ma czym innym dążyć (samotna aboma tutaj nie ma sensu, bo wpadnie w jakąś kanapkę i nic nie zrobi) i bez Abomy ja tu po prostu nie widzę takiej dużej potrzeby na ten banner.
W końcu zgrałem na czymś takim, jak poiżej i:
- Pomysł z generałem za 45 punktów jest super. Ja mu dałem jeszcze pistolet i halabardę, ale nie przydały mi się ani jedno, ani drugie. Na 4 bitwy ani razu nie był w CC
- 2 x pociski na inżynierach dobre;) Tylko raz siadło mi wyłączanie latania dlatego:
- storm banner rzeczywiście must have
- Abomka, nawet bez sztormów, ustawiała grę. Nawej jak się nie biła, to straszyła i wymuszała pewne ruchy (np. spowalniała natarcie, dając czas guttersom)
- Guttersi - zawsze lubię na nich grać. Może 15 to przesada i mogło by coś fajniejszego za to wejść, ale zawsze mogą trochę krwi napsuć.
- Clanraci i slejwy (większe) - wystarczyli, by nie dopuścić do kadry (w mniejszych slejwach). Nie wiem, czy sztormy dużo lepiej by się spisały
- Pomysł z generałem za 45 punktów jest super. Ja mu dałem jeszcze pistolet i halabardę, ale nie przydały mi się ani jedno, ani drugie. Na 4 bitwy ani razu nie był w CC
- 2 x pociski na inżynierach dobre;) Tylko raz siadło mi wyłączanie latania dlatego:
- storm banner rzeczywiście must have
- Abomka, nawet bez sztormów, ustawiała grę. Nawej jak się nie biła, to straszyła i wymuszała pewne ruchy (np. spowalniała natarcie, dając czas guttersom)
- Guttersi - zawsze lubię na nich grać. Może 15 to przesada i mogło by coś fajniejszego za to wejść, ale zawsze mogą trochę krwi napsuć.
- Clanraci i slejwy (większe) - wystarczyli, by nie dopuścić do kadry (w mniejszych slejwach). Nie wiem, czy sztormy dużo lepiej by się spisały
1 Chieftain @ 55.0 Pts
General; Halberd; Heavy Armour
Warplock Pistol [8.0]
1 Chieftain @ 130.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
Warplock Pistol [8.0]
1 Warlock Engineer @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
1 Warlock Engineer @ 85.0 Pts
Magic Level 1
Warp-Energy Condenser [20.0]
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
15 Gutter Runners @ 270.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
31+1 Clanrats @ 164.0 Pts
Light Armour; Shields; FCG
34+1 Skavenslaves @ 76.0 Pts
Slave Musician
26+1 Skavenslaves @ 60.0 Pts
Slave Musician
Models in Army: 107
Total Army Cost: 1200.0
-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Kurde ja cały czas nie moge sie przełamac i na małe punkty wale kółko + latarkę. Wydaje mi sie ze na abom jednak ludzie maja sporo odpowiedzi a dwie zabawki to dwie zabawki i jeszcze w tej samej cenie
Kapłan Zarazy lvl 2 nikczemny amulet generał-165
Wódz, chorąży armii-70
Inżynier lvl 1 dispel - 80
30 szturmoszczury fcg tarcze chorągiew podimperium-290+kulomiot 55
2x40 slavwe- 80x2=160
5 spacz-ruszic jezzaile -100
90- WLC
190 doomwheel
Co sądzicie o takiej rozpisce na 1200? Jestem ciekaw jak poradzą sobie jezzail w 1200 bo na 2400 kilka razy zrobili szoł(innym razem nic ,ale to chyba specyfika skavenów
)
Wódz, chorąży armii-70
Inżynier lvl 1 dispel - 80
30 szturmoszczury fcg tarcze chorągiew podimperium-290+kulomiot 55
2x40 slavwe- 80x2=160
5 spacz-ruszic jezzaile -100
90- WLC
190 doomwheel
Co sądzicie o takiej rozpisce na 1200? Jestem ciekaw jak poradzą sobie jezzail w 1200 bo na 2400 kilka razy zrobili szoł(innym razem nic ,ale to chyba specyfika skavenów

Kółko 150, a nie 190 to raz.
Priest imo bez sensu.
Czemu BSB goły?
Elektryk 1lvl nic nie zrobi.
Stormy chcą sztormówę, razor, albo dyscyplinę.
Ratling też nic nie zrobi.
Slavy chcą muzyków.
Jezzaile generalnie tym się charakteryzują, że są warzywne. Może mogłyby spróbować postraszyć jakichś kowbojów, ale szczerze mówiąc to nie widzę tego.
Ogólnie pograć można. Wszystkim można pograć
Priest imo bez sensu.
Czemu BSB goły?
Elektryk 1lvl nic nie zrobi.
Stormy chcą sztormówę, razor, albo dyscyplinę.
Ratling też nic nie zrobi.
Slavy chcą muzyków.
Jezzaile generalnie tym się charakteryzują, że są warzywne. Może mogłyby spróbować postraszyć jakichś kowbojów, ale szczerze mówiąc to nie widzę tego.
Ogólnie pograć można. Wszystkim można pograć

To zawsze fajna sprawa.Stan pisze:+1 Ld dla całej armii to fajna sprawa w skavenach.