VC 2400 (początkujący)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Gerath
Warzywo
Posty: 12

VC 2400 (początkujący)

Post autor: Gerath »

Witam, w swoim życiu rozegrałem tylko jedną bitwę, więc pewnie moja rozpiska wzbudzi w was szyderczy śmiech. Co byście w niej trochę oszlifowali? Jest to rozpiska na turniej.

Von Carstein Vampire Count 346pts
- General, lvl2, 2 nd weapon, Aura of Dark Majesty, The Gem of Blood, Blood Drinker

Von Carstein Vampire Thrall 144pts
- Nightmare, 2 nd weapon, light armour, Cursed Book

Von Carstein Vampire Thrall 134pts
- Heavy Armour, Wolf Form, Flayed Hauberk

Necromancer 150pts
- lvl2, 2x Dispel Scroll

15x Skeleton Warriors 145pts
- fcg

15x Skeleton Warriors 145pts
- fcg

20x Zombies 135pts
- standard, musician

7x Dire Wolves 70pts

7x Dire Wolves 70pts

7x Dire Wolves 80pts
- Doom wolf

19x Grave Guard 273pts
- Shields, fcg

12x Black Knights 276pts

14x Black Knights 346pts
- Standard, Musician

4x Fell Bats 80pts

Total Points: 2392


Mój naiwny plan jest taki, by generał siedział w oddziale GG, zasłoniętym dodatkowo zombiakami uzupełnianymi przez Nekromantę. Generała wyposażyłem tak, by przetrwał jak najdłużej i w ostatecznym starciu był decydującą siłą. Szkielety stoją po bokach GG i pilnują flank. Wilki i BK to część ofensywna, idąca od razu w wir bitewny. Jeden z thralli będzie w silniejszym oddziale BK, drugi będzie samodzielnie biegał, lub dołączy w trakcie do jakiegoś ożywionego oddziału. Tak to przynajmniej naiwnie widzę ;) .

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Jak na początkującego gracza to całkiem ciekawą stworzyłeś rozpiskę. Z powodzeniem nadaje się do gry. Popełniłeś jednak trochę typowych błędnów jakie zdarzają się nowym graczom.

Generał posiada dwie bronie i broń magiczną. Według zasad bohater walczy zawsze bronią magiczną wiec dwie bronie które wykupiłeś to strata punktów. Albo zdecydujesz się na dowolną broń niemagiczną (gdzie możeszwybierać jak walczysz) albo postawisz na broń magiczną. Nawiasem mówiąc Blood Drinker to nieciekawy sprzęt. Jest zbyt drogi. Dużo lepsze są Sword of Might albo Sword of Battle. Równie ciekawy jest po prostu dwurak i 50 punktów na inne przedmioty.

Thrall konny ma dwie bronie jednoręczne a według zasad z profitów jakie one dają korzystać może tylko bohater na piechotę. Bohaterowi konnemu daj lancę albo Sword of Might. Ten thrall jest również za słabo opancerzony. Skoro i tak będzie w BK to wyposaż do w analogiczny pancerz - na 2+ albo 3+. Im lepszy pancerz tym dłuższe życie wampira jak wiadomo :wink:.

Thrall biegacz nie potrzebuje heavy armour skoro ma Hauberk. Ten drugi daje 1+ AS wieć niemagiczny pancerz to strata punktów. Takiemu wampirowi warto dać dwuraka kiedy to ma S7 i jest postrachem rydwanów albo mocnych modeli. Albo sztandar armii - wtedy w pojedynkę remisuje z lekką kawalerią i skirmishami na starcie. A jako wsparcie oddziału robi się bezcenny. Biegacz z hauberkiem i sztandarem armii (BSB) to zresztą chyba najbardziej pospolity bohater w tej armii jaki jest wystawiany :).

Masz tylko 6PD. To zbyt mało by dominować magicznie na takie punkty. Wystarczy na wsparcie armii ale nie będziesz miał dość silnej magii by ożywić klocki. Dlatego szkielety po 15 sztuk to za mało. Dobuduj je przynajmniej do 20 a jeszcze lepiej do 25. Wtedy jest to realna siła. 15 mają niski unit strenght i mały plus do CR za ranki. A wystarczy stracić jednego szkieleta by ten plus był jeszcze gorszy.

To samo tyczy się zombiaków. 20 to za mało jeżeli ma się taką magię. Daj 25-30.

Za duże oddziały wilków. 7 z Doom Wolf'em wykorzystuje się często do łapania latających potworów. Gołe 7 są słabe - musisz pamiętać że im wiekszy oddział wilków tym trudniej nim manewrować. Najlepsze są zwykłe 5. Tanie, małe i strata ich nie boli.

GG daję zwykle 24 sztuki ale 20 też dadzą radę. Przydałby im się War Banner - wtedy stają się jednym z najtwardszych oddziałów w tej grze. A z countem to będą niemal nie do ruszenia :wink:.

BK przydałyby się bardingi, chyba że liczysz na szybkość kosztem opancerzenia. Oba oddziały prosiłyby się o FCG i sztandary magiczne - wtedy są naprawdę mocnymi oddziałami do walki. Goła 12 jest bez sensu bo nie ma plusów jakie płyną ze sztandaru, championa i muzyka. Ten oddział jest drogi a w walce średni. 14 BK wygląda już lepiej, zwłaszcza z bohaterem. Proponuję zostawić 12 BK z FCG i magicznym sztandarem (np. Screaming Banner) oraz 6 BK gołych (do wspierania reszty armii) albo z FCG i sztandarem (np. Barrows) kiedy to mogą z powodzeniem szaleć na stole. A przy pomocy jakiegoś wampira niejednemu dokopią. :wink: Jeżeli dasz 6BK to starczy Ci punktów na doładowanie modeli w klockach piechoty.

Gerath
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Gerath »

Wielkie dzięki za odpowiedź i za zachęcające słowa na wstępie. Na pewno zastosuję się do uwag (w miarę możliwości mojego zasobu modeli). Z tymi drugimi brońmi właśnie mi logicznie coś nie pasowało, ale nie znam zasad na tyle dokładnie, hehe. Skoro ze wskrzeszaniem będzie tak kiepsko to może powinienem się skupić na czarach typu "Hellish Vigour"?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Gerath pisze: Skoro ze wskrzeszaniem będzie tak kiepsko to może powinienem się skupić na czarach typu "Hellish Vigour"?
Najpierw musiałbys je wylosować.
A poza tym lepiej się skupić na czarach typu "Vanhel's Danse Macabre". Najlepiej to zrobić tak:
Cursed Book dajesz Countowi, dorzucasz jeszcze Gem i Book of Arkhan.
Wyrzucasz Thralla, któremu odebrałeś Cursed Booka, na jego miejsce wchodzi nekromanta z 2 scrollami albo ze scrollem i Black Periapt.
Thrallowi z Wolf Formem i Hauberkiem dajesz Battle Standard.
Masz wtedy 6 poziomów magii, czyli 1 Danse powinien się trafić, albo nawet 2 Poza tym masz jeszcze Book of Arkhan, który zawiera ten sam czar.
Thrall z Battle Standardem przyda się w walce.

Awatar użytkownika
cinekmistrz
Warzywo
Posty: 14

Post autor: cinekmistrz »

BSB tylko Wight Lord z KB 5+ i gem of blood. nawet w challengu daje radę bo trzeba wbić mu te 3 rany a sam potrafi ubić każdego Lorda na 3+ i 5+ jak nie w pierwszej to w drugiej turze. On plus Banner of Barrows w Black Knightach równa się mój standard.
Ghule obowiązkowo nawet po 7 blisko Lorda czy BSB są niewiarygodnie odważni.
Szkieletom armour i tarcze
Grave Guard min. 25 z War Bannerem. Wszyscy będą ich omijać więc nie pakować tam Wampira, bo sobie nie powalczy. Sami są .... ech.. moim zdaniem najlepszą piechotą tego świata(jedyną Wampirzą, która coś robi bez charaktera).
Lubię Lorda. Tak zauważyłem, że jak walczę Countem... to potrafią go ubić. Jak gram Lordem... nikt nawet nie śmie go zaatakować.

Wish You luck.

ODPOWIEDZ