Warhawk Riders

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Moim zdaniem przegięcie pały w złą stronę. GRy są przydatne - sam jakiś oddzialik wprowadzam do rozpisek ostatnio, podobnie z Hawkami, ale tutaj za dużo. Rozumiem, że taką masz koncepcję, więc twoja sprawa.

Ja bym tutaj dodał 3x GG zamiast 3x Glady oraz 2x Warhawki wymienił na Wildów i znacznie by to poprawiło siłę rozpy.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Koncepcja jest taka, ze zdobywam punkty miękkie - maszyny, fasty, generalnie wiadomo co.

Sam trzymam się poza zasięgiem wszystkiego, i dopiero przy końcu ewentualnie robię kanapki.

Ostatnio przy grze z chaosem nie walczyłem ani razu.

Ani jednej fazy walki wręcz!

Straciłem 2 oddziały GR - jeden przez terror od smoka, a drugi nie uciekł przed rycerzami.

Wygrałem 14:6.

Masakry tym nie zdobywam właściwie, ale 17:3, 16:4 itp. to na luzie.

Krasiom zabijam maszyny, trochę tam stracę zanim podlecę i całą grę rozstrzeliwuję kloce poniżej połowy.

Gra jest naprawdę ciekawa, a jej świeżość jest porównywalna z gumą winterfresh.

Jak wstawiam łuczników, to wtedy przeciwnik ma do czego dojść - tutaj nie mam żadnej linii, żadnego centrum, przeciwnik w ogóle nie ogarnia, co się dzieje.

Wersja bez smoka:

------------------------------------------------------------------------

Lord na orle - loren, bodkins, spear, light armor, shield.

Heros na orle - HoDA, spear, light armor, shield.

Heros na orle - dragontooth, spear, light armor, shield.

Mag na koniu - 2 scrolle.

5 GR.
5 GR.
5 GR.

5 GR z muzykiem.
5 GR z muzykiem.
5 GR z muzykiem.

4 hawki.
4 hawki.
4 hawki.
4 hawki.

Oreł.
Oreł.

------------------------------------------------------------------------

I jak?

Awatar użytkownika
Deadwit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172
Lokalizacja: Cloakwood Forest

Post autor: Deadwit »

Mi się bardzo podoba =D sam gram bez drzewek i podoba mi się twój styl gry. Poza tym podsunąłeś mi parę pomysłów ;]

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie myślałeś, by Lord jakiegoś terrora miał na sobie (ten na orle).

Nie wiem, ale ta idea wyszarpywania łatwych punktów i nie tracenia niczego średnio mi się widzi. Pierwsza lepsza armia strzelecka coś ustrzeli. Owszem - strzał porównywalnie do mnie wystrzelisz, ale tak jakoś słabo widzę te twoje tańce wokół np. mojej armii. Wszystko poza smokiem mogę na luzie na driady przyjąć. Każde zranienie z mojej strony zabija ci model (bo save u ciebie to max 6+). Nie mam wcale mniej mobilnej armii, ale też mam sporo większe szanse zawalczenia z innymi rozpiskami niż wymienione przez ciebie. Bo przy tym zestawieniu jest sporo armii które cię konkretnie jadą nawet mimo twojej mobilności.

No ale ciekaw jestem jakiegoś raportu, np. z mastera - może być interesująco.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ha! Widzę, że w końcu warhawki i GR zaczynają byc już coraz bardziej doceniane :)

Ksum zajrzyj do tematu optymalne wykorzystanie Glade riders. Tam jest dużo na temat armii, którą zaprezentowałeś :). Sam gram od revening hords na własnie takiej armii. Sparwdza się znakomiecie i daje masę zupełnie innej zabawy. To odmienny styl gry, wykrecony o 180 stopni w stosunku do skirmishowych rozp. WE jako jedyne są wstanie grac na rozpie "podjazdowej" czy też "zagonowej" i to się sprawdza. Wymaga tylko sporego ogrania. Cały czas tastuje różne warianty tej rozpy :). Te rozpy są najefektywniejsze na małe punkty, bo nie ma duzych magów, wykreconej magii czy też smoków albo imperialnej górki. Dlatego teraz testsuje ją głównie na 2000+, żeby w końcu ograc się nią na większe punkty w 7 edycji przeciw rozpom nastawionym na czysty PG.

Ogólnie miło, że rozpa w stylu "tatarskim" łamie powstarzające się do bólu schematy armii WE. Warto ją potestowac, bo ileż można grac na skirmiszu i wildach :). Zresztą rozpy WE są duzo bagatsze niż innym się wydaje. WE nie mają słabych jednostek w AL. Treekiny czy EG też czekają na moment aż ludzie ich docenią i nauczą się na nich grac:)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Na 2250 aktualnie testuje coś takiego:

Lord na smoku
- regenka
- SoM
- Ward na 3+ wyczerpywalny

BSB na piechte
- Łuk magiczny i Hail

Caddy
- 2 Scrolle

5 GR
5 GR
5 GR
5 GR
5 GR

4 Warhawki
4 Warhawki

6 Wildow z warbannerem

Drzewiec
Wielki orzel

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ee drzewiec?

Toż on tu ani w xxxx, ani w xxxx (wstawić co się chce).

Ja wildów nie daję - bo jak wezmę 1 oddział, to się skończy tak jak zawsze i w konsekwencji wyląduję z czterema.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Drzewca chcem mieć do przetrzymywania jakiś niebezpiecznych kloców lub też związania jakis oddziałów w walce i zrobienia kanapki przy pomocy reszty oddziałów.

Bez drzewa byłby 2 orzeł, 5 wildów i kolejny oddział oddział GR :)

Poza tym nie mam tylu warhawków, a wildy są ich alternatywą.

Jeśli natomiast lordowi dać haila, wyrzucić drzewo to zamiast BSB dałbym waywatchera z terrorem lub snajperką.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

No to dziś roze grałem bitewke powyżyj przedstawioną rozpą WE (na 2250) z nowymi HE złożonymi pod magie z dużym akcentem na off, czyli:

Duży mag na orle (ring of fury, PS, 3 zaklecie itd...) - cien
Mały mag (seer + scroll) Beast (zatrzymywaczka i popychajka)
BSB z Battle Baner

2x21 włóczników
5 DP
5 DP z FCG i Banner of sorcery
5 elyrianow z włóczniami
12 WL z odpornoscia na strach i terror
7 SM
2 orły
2 bolce

Magia byłą straszna, bo smok cała bitwe nic nie robił. No i działału 2 popychaczki, a dziura czekała na drzewca i smoka :). Armia ruszyła dopiero jak padł arcyma, który pomimo oberwania od haila i innych łucnzików pzeżył i chował się w regimentach. W końcu jednak zabiły go warhawki z hit&run. Bolce szybko padły od łuków, a od 3 tury połowa armii byłą już w strefie rozstawienia przeciwnika. Ponieważ smok był blokowany beastem, drzewiec zdał egzamin i uratował cała sytuacje wraz z BSB (mimo wszystko dzrewo w takiej rozpie jest potrzebne aby cos blokowac). W zasadzie tylko drzewo i smok bylo odzpowiedzią na DP (no i orzeł). Ogólnie aby zmniejszyć niszczącą siłę popychaczek trzeba było rzucać princeskom na żer fasty i orła. Ostatecznie dopiero drzewiec ich zatrzymał kiedy padł arcymag. Akurat ta bitwa była uzależniona od szybkości wybicia magów. O tyle jest dobrze, że taka rozpa WE jest wprost stworzona pod kasowanie magów przeciwnika. Bitwa zakończyła się wygraną WE.

Musze przyznać, że ASF skutecznie kontrował samobojcze szarże w celu wyeliminowania magów.

Zastanawiam się nad pewnymi zmianami u bohaterów:

Smoka chyba był wystawił w kombinacji hełm, hail, regenka i SoM, bo dzięki hailowi i temu że jest dużym celem znacznie łatwiej jest mu spożytkować haila, bo przeciwnikowi znacznie trudniej coś ukryć przed dużym latającym potworkiem.

Ponieważ hail przeszedłby na smoka BSB wyposażyłbym w łuk snajperski i dałbym mu tą drugą snajperkę z duszka a samego BSB postawił na koniu. Dzięki temu skuteczność w eliminowaniu wrogich magów i załóg maszyn wojennych powinna znacznie wzrosnąć :).

Awatar użytkownika
Wood Elf
Wałkarz
Posty: 97

Post autor: Wood Elf »

moim zdanie m Warhawki były by fajniejsze gdyby były tańsze o 5 do max 9 pkt i miały większego Save'a a moje zdanie na ich temat to "najgorsza żenada w Wood Elves" :)

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Najgorsza zenada to treekiny, warhawaki wg mnie sa o wiele lepsze od glade ridersow, w tej samej cenie, ale niestety special.
Orki, oreczki, orczyce i orczątka :) Dla koazdego cos milego :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906

Awatar użytkownika
Wood Elf
Wałkarz
Posty: 97

Post autor: Wood Elf »

no z tymi treekinami sie zgodzę ale ja preferuje z konnicy to dzikich jezdzcow są jedynie o 2 pkt drożsi niż zwykli a dużo lepsi :)

DrizzD
Warzywo
Posty: 14

Post autor: DrizzD »

ale zwykli mogą robić fly.. :D to chyba jedyna przewaga nad wildami.. :D
A co do treekinow to lubie ta jednostke.. nie tyle gram nia co lubie.. :D

Ale czy ktos doswiadczony moglby zrobic porwnanie WR z GR?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

WR/GR:
- save taki sam
- WR latają więc zasięg i mobilność większa
- GR zdejmują ranki
- w tej samej cenie mamy WR o US 6, ale z 6cioma ranami i GR o US 10 z 5cioma ranami
- GR moga dać flee i po zebraniu ruszają się i strzelają normalnie
- WR nie mają opcji muzyka
- w ataku porównywalne oddziały biją WR: 6 ataków z S4, GR: 5 ataków z S4 i 5 ataków z S3
- 5 GR ma większą siłę ognia niż 3 WR

obie jednostki są wg. mnie znośne, ale jeśli o mnie chodzi to elastyczniejsi są GR. Kluczowe jest ruszanie się po zebraniu. WR jak dla mnie są przeszacowani punktowo - za te 40 pkt. to powinniśmy dostawać kolesi z LA i może nawet tarczą (nawet kosztem łuku, albo dałbym to jako zamienna opcja łuk albo tarcza). Odpowiednik WR - Terradony są tańsze o 5 pkt. i 100 razy lepsze.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

czyli na dobrą sprawę od tego która jednostka jest lepsza zalezy do czego ja wykorzystujemy...warhawkami można łatwo uciec , zjeść maszynki a GR na obcientym marszu są duzo mniej mobilniejsi ale możliwość ruchu po zebraniu się jest jednak bardzo kluczowa i to ich rehablilituje. w zasadzie to są jednostki mające prawie takie same zadania ale fast raczej odgina szarże a hawki bawią siez maszynkami rzadko na odwrót...więc to która jednostka jest lepsza zależy od tego jak, czym i przeciwko czemu gramy....

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

na 2250 do rozpy alterem highbornem wystawialem 3 WR. Dla mnie sa genialni.
Hit'n run daje mase mozliwosci, mozliwosc dania flee w armii gdzie nikt nie moze tego zrobic moze byc kluczowy.

Ich wady to niestety koszt...40 punktow za cos co spada od zwyklego d6 st 4 to troche zal.

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Krótko mówiąc jednostka niby fajna w teorii , ale jak przychodzi co do czego to na za wiele się nie nadają. Z armiami, gdzie jest jakakolwiek możliwość walki poważniejszej walki na dystans (czy to ostrzał czy magia) sobie nimi nie pogramy. Albo dostaną salwę z łuków czy innych strzeladeł albo wejdzie w nich czar, który ładnie pochłonie cały oddział.

Nigdy nimi nie grałem. Być może bywają nieocenieni, ale u mnie jak na razie nie znaleźli jeszcze miejsca...:)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Rybol
Wałkarz
Posty: 74

Post autor: Rybol »

Wszystko zależy od kompozycji armii. Jeśli jest w niej znaczna ilość jednostek o potencjalnym zagrożeniu, to warhlaki dają rade. Przeciwnik prędzej będzie starał się wyeliminować wildów, smoka, treemena i rożne takie... :roll: Myślę, że są one niedoceniane, zarówno przez przeciwników jak i graczy WE, co dla tych pierwszych często źle się kończy...

Oczywiście gdyby byli odrobinę tańsi i mieli możliwość wykupienia muzyka to byliby wyśmienici...

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Rybol pisze: Oczywiście gdyby byli odrobinę tańsi i mieli możliwość wykupienia muzyka to byliby wyśmienici...
i płacić za tego muzyka ileś pkt żeby się zbierali na LD9? muzyk w tej jednostce jest zbedny ponieważ przy remisie oni i tak się łamią...

ODPOWIEDZ