ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: ETC 2015 | Army Restrictions - 1. post

Post autor: QQrydza »

Dobra kasacja :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Chcecie banować albo ograniczać coś na papierze dajcie na początek chwilę, żeby tymi stormfiendami pograć i dopiero potem decydujcie się na zmiany.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@nowe skaveńskie rzeczy. Prawdopodobnie zaczniemy od jednego wyboru (dla wykopywania i 3d6). Wpuszczenie ich totalnie open niech sobie ludzie zagrają to też bzdura, ten 1 wybór to naprawdę niewiele tym bardziej w armii która większość wyborów ma w rare choice, a dajemy od razu sygnał, że nie trzeba pędzić do sklepu po 3 boxy (tak moim zdaniem opłaca się 7 model).

@dodatkowe punkty za sloty. Nie tędy droga, jest sporo armii, które sobie radzą bez kompletu zupełnie dobrze, po prostu ich build nie wymaga wszystkich wyborów. Dokładanie tam punktów to bzdura. Odwrotna sytuacja też nie do końca, bo będą powstawać potwory. Fajny temat na lokala do pogrania dla funu, ale to już za duże zmiany jak na ten rok. Teraz to to trzeba ustabilizować.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Stormfriends są mega fajne. Za 85pkt wydają sie zbalansowane zważywszy na ich Ld i słaby armour. Mają fajny potencjał niszczący, ale i nie tak trudno je zablokować czy zabić. Można mieć 6 ratlingów+1wykopywacz i potencjalnie strzelaniem robią sporą miazgę, ale wystarczy wlecieć orłem lub unitem do walki na marker i już nie strzelą i mogą od razu dostać wpierdol. A latarki się nie zmieszczą.

Pozdro

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

To zrobia stand and shoot. Chyba bys musial wleciec w nich "ORP Orzeł" :D
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Crusader pisze:Stormfriends są mega fajne. Za 85pkt wydają sie zbalansowane zważywszy na ich Ld i słaby armour. Mają fajny potencjał niszczący, ale i nie tak trudno je zablokować czy zabić. Można mieć 6 ratlingów+1wykopywacz i potencjalnie strzelaniem robią sporą miazgę, ale wystarczy wlecieć orłem lub unitem do walki na marker i już nie strzelą i mogą od razu dostać wpierdol. A latarki się nie zmieszczą.

Pozdro
Biorąc pod uwagę scatter to kusi byc bardzo duży unit. ;)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Właśnie po poście Crusa wywnioskowalem ze nie ma scattera. ..
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Masz szanse na hita! :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Jak się umie grać to się szanse odpowiednio zwiekszy :) ciekawym zapisem w nich jest, że szarzuja zawsze front. więc można ich też przeteleportowac. Zresztą wykopanie unitem z ld 7 za te pkt to risky buisness.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Crusader pisze:Jak się umie grać to się szanse odpowiednio zwiekszy :) ciekawym zapisem w nich jest, że szarzuja zawsze front. więc można ich też przeteleportowac. Zresztą wykopanie unitem z ld 7 za te pkt to risky buisness.
w sensie z tej wykopki na front wchodzą, dla precyzji. Jasne że możesz zwiększyć szanse, ale nie zawsze i nie do 100% (żeby odnieść skutek - zabić)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

100 % w warhamcu masz chyba tylko części fazy ruchu :P a to i tak nie zawsze jak odwrócisz na chwilę wzrok ;)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Mógłby mi ktoś zasady na PM puścić?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Karli pisze:Mógłby mi ktoś zasady na PM puścić?
u Malina na wallu :D
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Już mam, dzięki.

Niezłe świrusy z tych szczurów! Na 2+ wykopujące się, szarużujące, strzelające ratogry? Które właściwie nie mają missfajerów i re-rolle zranień? Ew. ataki z I5, S6 i no armour save i reroll to wound? Wydaje się, że faktycznie jedyną wadą to Ld7.

No i chyba w ten sposób będzie wyglądała 9ed, bonusowe oddziały co kilka miesięcy. Czas się przyzwyczaić.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Na ETC pewnie nie będzie tak źle, wystarczy że każdy jeden będzie zabierał slot :twisted:

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Myślę, że nie wszystkie. Moim zdaniem tylko wykopka i ratling.
Trochę porno, 2x15 gutterów, 3 ratlingi + wykopka, skarbona, 2 latary, milion slavów.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Pamiętajcie, że w zeszłym sezonie SK były biedne i smutne (i nie zasłaniajcie sie "najlepszym wynikiem na ETC" bo najwyższa średnia to nic innego jak największy potencjał robienia stabilnego 11 - a z tym trudno pograć żeby wygrac jakiś turniej ;) )

wadą takiego porno nadal jest 8ld z rerollem, 4 T i praktyczny brak save'a. Ale są bardzo mocne, trzeba przyznać. Mimo to liczę na coś co da mozliwości złożenia, np każdy ratling po drugim za 1

Wykopywaczka imo nie potrzebuje slota (ewentualnie jakos hardo jeden za jedną), bo najwieksza wade (8ld reroll) zamienia na jeszcze gorsza (7ld bez rerolla) - ja bym na takie ryzyko nie szedł :P

A, jeszcze jedno - w pudełku z 3 ogrami jest tylko cześci na jednego ratlingowca ... :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Ja bym wprowadzil podobne ograniczenie jak przy bestiach nurgla. Np 2/4/6 odpowiednio 1/2/3 sloty

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

no bez przesady... nie porównujmy modeli za 85 pkt z ld 7 [brak itp] i brakiem prawdziwej ochrony z bestiami z regeną, itp, multum ataków za 60 pkt.
Poza tym dlaczego ograniczeniom mają ulec opcje które w żaden sposób nie wykraczają poza balans jak +1s/+2s/ miotacz/ katapulta? Grinder też jest mocno ryzykowny, a da sie przed nim bardzo łatwo obronić. Co do gutlingów to rzeczywiście da się zrobić porno i to np można ograniczyć,
np. each model with gutling after 2/3 =1 choice.

w liczbie 3 sztuk jest to łatwy do zabicia oddział. Przagnę jeszcze zwrócić uwagę na to że zajmują slot rare co skutecznie ogranicza wzięcie innych jednostek skaveńskich, które do tej pory został już i tak ograniczone przez pkt kompozycji.

Edit: jeszcze poniektórzy chcą banować verminlordów/ nakładać restrykcje. czy to naprawdę jest potrzebne? W odróżnieniu od innych demonów/ dp mają tylko 8ld, więc każdy przegrany cc o 1 to prawie zawsze strata modelu. Swoim powerem nie wykraczają ponad jednostki warhammera, więc nakładanie jakichkolwiek ograniczeń na nich mija się z celem.
pzdr
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Przecież VL mają unbreakable a nie instable (z tego co widziałem)

Co do 2/4/6 - jak chcesz ograniczyć 2 skoro są 3 minimum :) ?

Bestie są w specialach to dużo zmienia. I sa tańsze. i są nurgle'a. itp itd :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ