Rozpiski :)
Moderator: Shino
Re: Rozpiski :)
Dlatego jezeli juz brac ramhotepa to dac same weze (zero innych constructow )
Ja sobie dziś zagrałem miło z Ramhotepem i Khatepem kontra Skaveny i było bardzo spoko 12-8.
Tomb King @ 266.0 Pts
General; Great Weapon
Talisman of Preservation
Armour of Silvered Steel
Grand Hierophant Khatep @ 330.0 Pts
Liche High Priest @ 235.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
Ramhotep the Visionary @ 110.0 Pts
50 Skeleton Warriors @ 330.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
16 Skeleton Archers @ 96.0 Pts
5 Skeleton Horse Archers @ 70.0 Pts
3x5 Skeleton Horsemen @ 60.0 Pts
1 Screaming Skull Catapult @ 120.0 Pts
Skulls of the Foe
1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
1 Casket of Souls @ 135.0 Pts
4 Necropolis Knights @ 280.0 Pts
Standard; Musician
4 Necropolis Knights @ 280.0 Pts
Standard; Musician
1 Hierotitan @ 175.0 Pts
Szkielety z Kingiem i Ramh, świetnie mielą (a jeszcze jak się buffy dorzuci), oczywiście mankamentem jest S3.
Kostur Khatepa jest nieoceniony jak dla mnie, a z jego scrolla udało mi się Grey Seera upolować nawet.
Przydałby mi się tu jeszcze BSB, żeby ryzyko biegania od frenzy nieco ściągnąć, ale niestety Heraldzi są strasznie miękcy.
Może wam przyjdzie do głowy coś jakby to usprawnić.
Tomb King @ 266.0 Pts
General; Great Weapon
Talisman of Preservation
Armour of Silvered Steel
Grand Hierophant Khatep @ 330.0 Pts
Liche High Priest @ 235.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
Ramhotep the Visionary @ 110.0 Pts
50 Skeleton Warriors @ 330.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
16 Skeleton Archers @ 96.0 Pts
5 Skeleton Horse Archers @ 70.0 Pts
3x5 Skeleton Horsemen @ 60.0 Pts
1 Screaming Skull Catapult @ 120.0 Pts
Skulls of the Foe
1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
1 Casket of Souls @ 135.0 Pts
4 Necropolis Knights @ 280.0 Pts
Standard; Musician
4 Necropolis Knights @ 280.0 Pts
Standard; Musician
1 Hierotitan @ 175.0 Pts
Szkielety z Kingiem i Ramh, świetnie mielą (a jeszcze jak się buffy dorzuci), oczywiście mankamentem jest S3.
Kostur Khatepa jest nieoceniony jak dla mnie, a z jego scrolla udało mi się Grey Seera upolować nawet.
Przydałby mi się tu jeszcze BSB, żeby ryzyko biegania od frenzy nieco ściągnąć, ale niestety Heraldzi są strasznie miękcy.
Może wam przyjdzie do głowy coś jakby to usprawnić.
TROSKLIWE MISIE
Light. Szielety traktuje tutaj jak oddział, który ma zrobić jakieś kuku wrogowi jak podejdzie, a nie liczyć na parry sv. Wolę te 10A z WS6 i hate niż ward na 6+, skoro mogę sobie lepszy wyczarować. Liche łatwo zaatakowac, no ale cóż... Znudziło mi się granie na radzie światła, a do Śmierci jakoś nie mogę się przekonać pomimo, że oczywiście ma ona swoje bardzo mocne strony.
TROSKLIWE MISIE
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
jak masz kinga z ld 10 to śmierć wydaje się fajna jadnak
ws 10 ze światła ci nie potrzebny a soulblight jest niezły przy szkieletach z s 3
ws 10 ze światła ci nie potrzebny a soulblight jest niezły przy szkieletach z s 3
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
moja rozpa na etc
Arkhan na latającym rydwanie 445pkt
Lisz 2lev Nehekara, Dispell Scroll 130pkt
6 Rydwanów, muzyk, sztandarowy, Banner od Swiftness 360pkt
3 Rydwany 165pkt
5 Konnych Łuczników, sztandar 80pkt
10 Łuczników, sztandar 70pkt
Warsphinx, zionięcie 230kt
Warsphinx, zionięcie 230kt
3 Necropolis Knights, sztandar 205pkt
3 Sepulchral Stalkers 165pkt
3 Sepurchral Stalkers 165pkt
Katapulta 90pkt
Kaszkiet 135pkt
Necrosphinx 225pkt
Jak na razie tylko 2 gry, z krasnoludami 20-0, z wampirami 3-17, miałem ogromny problem z 2 oddziałami hexwraitów... a 1 oddział stalkerów wyszedł w 3 turze, 2 nie wyszedł wcale...
Arkhan na latającym rydwanie 445pkt
Lisz 2lev Nehekara, Dispell Scroll 130pkt
6 Rydwanów, muzyk, sztandarowy, Banner od Swiftness 360pkt
3 Rydwany 165pkt
5 Konnych Łuczników, sztandar 80pkt
10 Łuczników, sztandar 70pkt
Warsphinx, zionięcie 230kt
Warsphinx, zionięcie 230kt
3 Necropolis Knights, sztandar 205pkt
3 Sepulchral Stalkers 165pkt
3 Sepurchral Stalkers 165pkt
Katapulta 90pkt
Kaszkiet 135pkt
Necrosphinx 225pkt
Jak na razie tylko 2 gry, z krasnoludami 20-0, z wampirami 3-17, miałem ogromny problem z 2 oddziałami hexwraitów... a 1 oddział stalkerów wyszedł w 3 turze, 2 nie wyszedł wcale...
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
Arkhan na rydwanie sprawdza się jak pisałem wyżej 20-0, 3-17 jak pogram coś więcej to się wypowiem ale ma potencjał
Siemanko, chciałem się podzielić moją rozpiską na format turniejowy który sobie ustaliliśmy w gronie Bydgoskim:
Ograniczenia kompozycyjne (ogólne):
- 1600 pkt na kompozycję armii (min 25% core, max 50% hero, max 50% special, max 25% rare)
- Koszt oddziału max 400 pkt, Cavalry/Monstrous Infantry/M.Cavalry max 300 pkt
- Zakaz wystawiania lordów oraz lordów imiennych.
- Zakaz dublowania rarów.
- Zakaz triplowania specjali.
- Max 3 takie same jednostki core, niezależnie od wyposażenia.
- Maksymalnie 3 maszyny strzeleckie lub bronie z więcej niż 1 użyciem wykorzystujące wzornik.
- Limit jednostek strzelających o zasięgu powyżej 12": 45 modeli (nie wliczając w to bohaterów i rydwanów), R.Bolt Thrower liczy się jako 6, strzały z zasadą multiple liczą się za tyle ile mają multiple (np. Waywatcherzy liczą się za 2, DE kusze liczą się za 2)
- Dostępne są modele z End Times (tak jak na euro) poza lordami i bohaterami specjalnymi. Należy posiadać oryginalny model, proxy niedozwolone.
- Każda armia może wygenerować 2 dodatkowe kości na fazę (wliczając w to: magiczne przedmioty, channeling, zdolności specjalne, atrybuty), max 4 kości na rzucenie czaru, można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii, przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation.
- Max 5 czarów na armię, w tym death max 2 spelle (bound spelle się nie liczą do limitu)
- Każdy BSB, może korzystać z ekwipunku jak każdy normalny heros (ukłon w stronę starszych booków), dokładnie tak jak na zasadach euro.
- Lore of Undeath: przyzwane jednostki oddają punkty, nie można przyzywać eteryków. Czarodzieje mający loremastera ze swojej domeny, jeśli wybierają LoU, muszą normalnie losować czary. Czarodzieje rzucający czary z więcej niż 1 domeny, jeśli wybierają LoU, to zastępuje ona ich wszystkie dotąd znane domeny. Sisters of Thorn oraz DE Warlocks nie mają dostępu do LoU. Należy posiadać odpowiednie modele undeadów, proxy nie dopuszczone (poza zombiakami).
- Modele muszą mieć odpowiednie podstawki. W przypadku maszyn, które ich nie mają fabrycznie (np. stare modele), przyjmuje się, że model znajduje się na podstawce nie mniejszej niż obrys najnowszej, wydanej przez GW wersji tej maszyny.
- Gramy na SLOS ( tak jak na EURO).
- Niedozwolony jest przedmiot Fozzrik’s Folding Fortress
Ograniczenia kompozycyjne (szczegółowe):
BoCh – Bonus 100pkt, dostęp do Marks of Chaos jak w End Times
Bret – Limit pkt na oddziały kawalerii zwiększony do 350 pkt
Doch – Nie wystawiamy Epidemiusa, Wystawiamy max 5 modeli z: Beasts/Drones/Cannon
Limit modeli Beasts/Drones zwiększony do 8/Modele więcej niż jednego boga max 1,
Jeśli armia składa się całkowicie z modeli Slaanesha lub modeli Khorna, to zniesiony zostaje zakaz dublowania rarów
DE – Warlocks max 5 modeli, hero na pegazie max 1
Dw – Maszyny/żyrki/niszczarka max 5 (pozwala na przekroczenie limitu broni używających wzornika, ale nadal max 3 maszyny)
Emp – Steam tank/Demigryfy max 1, Steam Tank liczy się jako 1 maszyna na potrzeby limitu
HE – Frostheart Phoenix/Banner of the World Dragon max 1, BoWD tylko na BSB i ma +50pkt kosztu
Liz – Jednostki/bohaterowie Latający max 3 in total
OG – No restrictions
OK – Limit na oddziały zwiększony do 400 pkt, Maneaters poison+sniper/ironblaster max 1, Mourfang models max 4
SK – Hell Pit Abomination/Storm Banner/powyżej 15 Gutter Runnersów z poisonami i procami max 1, Elektrycy bez leveli max 2
TK – bonus 100 pkt/brak limitu strzelania/armia nie sypie się po śmierci Hierofanta max 2
VC – Hexy/Terror max 1, max 1 krzyk , max 2 eteryki
WE – Wild Riders max 10 , Waystalker liczy się jako 5 do limitu strzelania, Moonstone/Waywathers (i/lub Waystalkers) max 1
WoCh – Max Ward na bohaterze 4+, Throgg nie dopuszczony, Chimera max 1, Rydwany (dowolne) max 3
Pozostałe informacje:
Obowiązujące zasady:
- uściślenia sędziowskie (http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=44367),
- FAQ GW (http://www.blacklibrary.com/faqs-and-errata.html),
- erraty (http://www.games-workshop.com/en-PL/Rul ... mer-errata),
- w przypadkach nie uregulowanych przez żaden z powyższych dokumentów - obowiązują zapisy z Armybooków i Rulebooka
Scenariusze: Losujemy wg zasad euro (1-2 scenariusz wybiera gracz A, 3-4 gracz B, 5-6 Battle Line), do wyboru Blood and Glory, Battleline, Meeting Engagement (bez reinforcementów), Dawn Attack (bez reinforcementów).
Hobbystyka: brak oceny hobbystycznej/malarskiej. Proxy poza bohaterami niedozwolone. Konwersje dozwolone (o ile przedstawiają jakiś minimalny poziom). Za posiadanie kompletu: miarki, templatki (o ile armia je wykorzystuje), podręcznik armii, kości i wydrukowany FAQ/Errata do podręcznika jest dodatkowy 1 pkt.
Prerejestracja: za wysłanie rozpiski w terminie są dodatkowe 2 pkt.
Progi punktowe: 150pkt
Bonusy:
100pkt za generała,
100pkt za BSB zabitego w CC albo zbrejkowanego,
25pkt za inne sztandary zdobyte w CC,
50pkt za zabicie bohatera przez dowódcę w pojedynku,
50% wartości uciekającego bądź "zćwiartkowanego" oddziału.
No i moja propozycja na ten format:
1700 Tomb Kings
Heroes
Liche Priest - 140
Lvl2 Nehekhara, Hierophant, Staff of Sorcery
Liche Priest - 85
Channeling Staff
Liche Priest - 95
Dispell Scroll
Tomb Prince - 156
Shield, Flail, Armour of Destiny, General
Core
20x Archers - 120
20x Archers - 120
40x Skeleton Warriors - 230
FCG, Light Armour
Special
27x Tomb Guard - 396
FCG, Banner of Swiftness, Halberds
Rare
Necrolith Colossus - 175
Add. Hand Weapon
Casket of Souls - 135
Co o tym myślicie?
Ograniczenia kompozycyjne (ogólne):
- 1600 pkt na kompozycję armii (min 25% core, max 50% hero, max 50% special, max 25% rare)
- Koszt oddziału max 400 pkt, Cavalry/Monstrous Infantry/M.Cavalry max 300 pkt
- Zakaz wystawiania lordów oraz lordów imiennych.
- Zakaz dublowania rarów.
- Zakaz triplowania specjali.
- Max 3 takie same jednostki core, niezależnie od wyposażenia.
- Maksymalnie 3 maszyny strzeleckie lub bronie z więcej niż 1 użyciem wykorzystujące wzornik.
- Limit jednostek strzelających o zasięgu powyżej 12": 45 modeli (nie wliczając w to bohaterów i rydwanów), R.Bolt Thrower liczy się jako 6, strzały z zasadą multiple liczą się za tyle ile mają multiple (np. Waywatcherzy liczą się za 2, DE kusze liczą się za 2)
- Dostępne są modele z End Times (tak jak na euro) poza lordami i bohaterami specjalnymi. Należy posiadać oryginalny model, proxy niedozwolone.
- Każda armia może wygenerować 2 dodatkowe kości na fazę (wliczając w to: magiczne przedmioty, channeling, zdolności specjalne, atrybuty), max 4 kości na rzucenie czaru, można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii, przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation.
- Max 5 czarów na armię, w tym death max 2 spelle (bound spelle się nie liczą do limitu)
- Każdy BSB, może korzystać z ekwipunku jak każdy normalny heros (ukłon w stronę starszych booków), dokładnie tak jak na zasadach euro.
- Lore of Undeath: przyzwane jednostki oddają punkty, nie można przyzywać eteryków. Czarodzieje mający loremastera ze swojej domeny, jeśli wybierają LoU, muszą normalnie losować czary. Czarodzieje rzucający czary z więcej niż 1 domeny, jeśli wybierają LoU, to zastępuje ona ich wszystkie dotąd znane domeny. Sisters of Thorn oraz DE Warlocks nie mają dostępu do LoU. Należy posiadać odpowiednie modele undeadów, proxy nie dopuszczone (poza zombiakami).
- Modele muszą mieć odpowiednie podstawki. W przypadku maszyn, które ich nie mają fabrycznie (np. stare modele), przyjmuje się, że model znajduje się na podstawce nie mniejszej niż obrys najnowszej, wydanej przez GW wersji tej maszyny.
- Gramy na SLOS ( tak jak na EURO).
- Niedozwolony jest przedmiot Fozzrik’s Folding Fortress
Ograniczenia kompozycyjne (szczegółowe):
BoCh – Bonus 100pkt, dostęp do Marks of Chaos jak w End Times
Bret – Limit pkt na oddziały kawalerii zwiększony do 350 pkt
Doch – Nie wystawiamy Epidemiusa, Wystawiamy max 5 modeli z: Beasts/Drones/Cannon
Limit modeli Beasts/Drones zwiększony do 8/Modele więcej niż jednego boga max 1,
Jeśli armia składa się całkowicie z modeli Slaanesha lub modeli Khorna, to zniesiony zostaje zakaz dublowania rarów
DE – Warlocks max 5 modeli, hero na pegazie max 1
Dw – Maszyny/żyrki/niszczarka max 5 (pozwala na przekroczenie limitu broni używających wzornika, ale nadal max 3 maszyny)
Emp – Steam tank/Demigryfy max 1, Steam Tank liczy się jako 1 maszyna na potrzeby limitu
HE – Frostheart Phoenix/Banner of the World Dragon max 1, BoWD tylko na BSB i ma +50pkt kosztu
Liz – Jednostki/bohaterowie Latający max 3 in total
OG – No restrictions
OK – Limit na oddziały zwiększony do 400 pkt, Maneaters poison+sniper/ironblaster max 1, Mourfang models max 4
SK – Hell Pit Abomination/Storm Banner/powyżej 15 Gutter Runnersów z poisonami i procami max 1, Elektrycy bez leveli max 2
TK – bonus 100 pkt/brak limitu strzelania/armia nie sypie się po śmierci Hierofanta max 2
VC – Hexy/Terror max 1, max 1 krzyk , max 2 eteryki
WE – Wild Riders max 10 , Waystalker liczy się jako 5 do limitu strzelania, Moonstone/Waywathers (i/lub Waystalkers) max 1
WoCh – Max Ward na bohaterze 4+, Throgg nie dopuszczony, Chimera max 1, Rydwany (dowolne) max 3
Pozostałe informacje:
Obowiązujące zasady:
- uściślenia sędziowskie (http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=44367),
- FAQ GW (http://www.blacklibrary.com/faqs-and-errata.html),
- erraty (http://www.games-workshop.com/en-PL/Rul ... mer-errata),
- w przypadkach nie uregulowanych przez żaden z powyższych dokumentów - obowiązują zapisy z Armybooków i Rulebooka
Scenariusze: Losujemy wg zasad euro (1-2 scenariusz wybiera gracz A, 3-4 gracz B, 5-6 Battle Line), do wyboru Blood and Glory, Battleline, Meeting Engagement (bez reinforcementów), Dawn Attack (bez reinforcementów).
Hobbystyka: brak oceny hobbystycznej/malarskiej. Proxy poza bohaterami niedozwolone. Konwersje dozwolone (o ile przedstawiają jakiś minimalny poziom). Za posiadanie kompletu: miarki, templatki (o ile armia je wykorzystuje), podręcznik armii, kości i wydrukowany FAQ/Errata do podręcznika jest dodatkowy 1 pkt.
Prerejestracja: za wysłanie rozpiski w terminie są dodatkowe 2 pkt.
Progi punktowe: 150pkt
Bonusy:
100pkt za generała,
100pkt za BSB zabitego w CC albo zbrejkowanego,
25pkt za inne sztandary zdobyte w CC,
50pkt za zabicie bohatera przez dowódcę w pojedynku,
50% wartości uciekającego bądź "zćwiartkowanego" oddziału.
No i moja propozycja na ten format:
1700 Tomb Kings
Heroes
Liche Priest - 140
Lvl2 Nehekhara, Hierophant, Staff of Sorcery
Liche Priest - 85
Channeling Staff
Liche Priest - 95
Dispell Scroll
Tomb Prince - 156
Shield, Flail, Armour of Destiny, General
Core
20x Archers - 120
20x Archers - 120
40x Skeleton Warriors - 230
FCG, Light Armour
Special
27x Tomb Guard - 396
FCG, Banner of Swiftness, Halberds
Rare
Necrolith Colossus - 175
Add. Hand Weapon
Casket of Souls - 135
Co o tym myślicie?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Naprawdę można w corach zastąpić Skeleton Warriorów czymś lepszym. Chociażby rydwanami i lekką kawalerią. Jakie lore'y?
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
Grałem dziś z wochem i choć nie dokończyliśmy to zapowiadało się na przegraną. Miałem problem z demonprincem i 3 bohateramu na demonic mountach. Stalkerzy wbili tylko jedną ranę na demonprinsie a katapa zdjęła tylko jednego... necropolis knighta... Jak wy sobie z nimi radzicie?
Bardzo prosto ~ wlatuje nimi w przeciwnika (patrz kacpiego) i ciesze sie ze kacpi umiera a tak swoja droga to naprawde mam pytanie jak poradzic sobie z kowbojami wochu (pytam sie jako gracz TK i WoCH) bo sam nie mam pojecia czym dalo by rade ich ubić bo nic nie przychodzi mi na mysl
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !
Jedyny sposób na WoCH to magia - kolegium light (banishment z S8/boosty do CC)+cascet, jak bierzemy arkhana to mamy pod górkę, bo death aż tak dobry na WoCh nie jest - snajperki,D&D i hexy średnio dają radę. Do tego kiedyś było tylko 3 herosów do odstrzału(lord/kowboj/BSB) a teraz jest lord/2 kowbojów więcej. No i euro mapki Furiona - zamiast 2 faz magii/strzelania jest teraz 1 faza, jedyny sposób to brać pełno śmiecia żeby przewystawiać Woch i wystawić się po przekątnej( o ile gracz Wocha to debil i nie ustawił się -/+ po środku jak zobaczył naszą rozpę ). Tak czy inaczej dużo zależy od kości w tym paringu - ile bedzie hitów na klopie, jak pójdą Wardy, ile kości będzie w fazie magii.Są dużo gorsze pairingi niż WoCh dla TK.
Hejka
To moja pierwsza rozpiska TK
HEROES
-Liche Priest (Lvl. 2 Wizard, Lore of Nehekhara) 105
-Liche Priest (Lvl. 2 Wizard, Lore of Nehekhara) 105
CORE
-19 Skeleton Archers 114
-19 Skeleton Archers 114
-4 Skeleton Chariots (Master of Chariots) 230
SPECIAL
-3 Necropolis Knights 195
RARE
-Cascet of Souls 135
TOTAL 998/1000
Co myślicie ?
To moja pierwsza rozpiska TK
HEROES
-Liche Priest (Lvl. 2 Wizard, Lore of Nehekhara) 105
-Liche Priest (Lvl. 2 Wizard, Lore of Nehekhara) 105
CORE
-19 Skeleton Archers 114
-19 Skeleton Archers 114
-4 Skeleton Chariots (Master of Chariots) 230
SPECIAL
-3 Necropolis Knights 195
RARE
-Cascet of Souls 135
TOTAL 998/1000
Co myślicie ?