Rozpiski Imperialne

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

tak detaczka jest po to gdy ktos na ciebie szarzuje np jakis inny klocek to wbijasz sie w bok i koles nie ma juz szeregów a ty masz bok i sporą ilośc zabitych :D

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Dlatego są właśnie 2 detachment. 1 śmieciowy i drugi do ściągania rzędów , lub wklepywania ran... Jeśli dasz halabardników i dokleją się z boku np. Klocka orków, to w rzeczywistości więcej ran zbiorą, niż sami zadadzą i zyskają na tym +1 za bok.
Tak samo, jeśli zrobisz kontr szarżę na oddział kawalerii, który zaszarżował główny klocek, to wali się po inicjatywie, a taka kawaleria ma zwykle większą, więc zanim uderzą halabardnicy to przynajmniej 2A (jak nie 4A) na w 3+ i na 3+ pójdą po halabardnikach i zamiast pomoc , to jeszcze kibel zrobią i więcej przeciwnikowi pomogą... Podsumowując Halabardnicy są do życi...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Halabardy sa fajne.

Jeśli wpadną w bok czegokolwiek to walą najpierw swoje ataki z siłą 4(co boli orkasów) pózniej mogą ginąć-tzreba tylko wyliczyć ilu ma szanse przezyc do chwili liczenia CR(średnio 9 styknie).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Jak to walą wcześniej...?
A np. Bok Lancy Bretonii?
Wszyscy których spotykałem na turniejach twierdzili, że w takim wypadku walczy się po I , lub na podstawie rzutu kostką?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Przecież jest to zwykła szarża. To po czołgu, chcą masowo splewić Imperium? Najpierw wmawiają że Rod działa inaczej, teraz detachment?
Postulat do graczy Imperium: Przeczytajcie swój Armybook (jak już to zrobiliście to jeszcze raz aż zapamiętacie go w 90%) i nie dajcie się więcej wałować wszystkim.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Johanus

Post autor: Johanus »

nie wiem, jak to robicie, bo mi jeszcze się nigdy nie udało zrobić kontrszarży. sam robie detki z 5 milicantów i 5 kuszników.ci pierwsi służą wyłącznie za przeszkadzajki i kosztuja mnie tylko 25 pkt.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Sa!nt pisze:Przecież jest to zwykła szarża. To po czołgu, chcą masowo splewić Imperium? Najpierw wmawiają że Rod działa inaczej, teraz detachment?
Postulat do graczy Imperium: Przeczytajcie swój Armybook (jak już to zrobiliście to jeszcze raz aż zapamiętacie go w 90%) i nie dajcie się więcej wałować wszystkim.
Argumentem przeciwko Imperium było, to, że w tej samej turze Oddział szarżujący parrent Unit (W tym przypadku lanca Bretonii) , też szarżuje.
A w RULE BOOK przypadek równoczesnych szarż jest rostrzygany po inicjatywie... Nie mam przy sobie książki, aby podac stronę.
Wyciągneli mi przed oczy własnie to. Ja znam zasady mojej armii i wiem jak się grało.W 6edycji decydowała kolejność szarż. A teraz wyciągają ten fragment rulebooka, dlatego właśnie w oczach niektórych wyszedłem na wykłócającego się o szarże detachmentu burka....

Gdy grałem do tej pory ze znajomymi, to rostrzygaliśmy to tak:
1. Ataki szarżującego, które może skierować tylko w Parrent Unit 2. Ataki Parrent Unit oddające w Szarżującego 3. Ataki Detachmentu wykonującego kontrszarżę, 4. Pozostałe ataki Szarżującego po Detachmencie. Jak u was się gra, interpretuje te zasady?
Johanus pisze: nie wiem, jak to robicie, bo mi jeszcze się nigdy nie udało zrobić kontrszarży. sam robie detki z 5 milicantów i 5 kuszników.ci pierwsi służą wyłącznie za przeszkadzajki i kosztuja mnie tylko 25 pkt.
Gdy masz strzelców przed parrent unitem, to robisz nimi flee, przeciwnik może wykonać wtedy szarżę w parent unit lub stanąć tuż przed Parrent Unitem. Wtedy ty po jego wszystkich szarżach deklarujesz rekację Detachmentu... :)

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Szanownym kolegom polecam zajrzeć do własnego podręcznika. O ile dobrze pamiętam (bo nie mam go przed nosem) jest tam wyraźnie napisane, że ataki kontrszarżującego detacza rozgrywa się najpierw. Jest to więc wyjątek od ogólnych zasad 7ed.

Maciek

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Też mi się tak wydawało Maćku ale nie mam armybooka przed sobą i nie chcę wypowiadać się w tej kwestii spornej.
Chciałbym zwrócić uwagę na ogólną niechęć graczy WFB do armii Imperium. Dlaczego się tak dzieje, że musimy się wykłócać o nasze zasady? Dlaczego nawet sędziowie są przeciwko nam? Czyżby LS otwarło puszkę Pandory pozwalając na osłabienie czołga. I teraz wszyscy idąc tym torem kolejno ucinają wszystkie zasady?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Dobra już wam to tłumaczę.
pelcu pisze:w RULE BOOK przypadek równoczesnych szarż jest rostrzygany po inicjatywie
Tak ale jeśli to wróg szarżuje 2 jednostkami.

W imperium to jest tak.
Szarża na parent unit.Deklaracja kontry.Kontra bija jako aktualnie szarżująca.Wróg bije po parent unicie.Parent unit oddaje(o ile coś przeżyło).
To jest właśnie przewaga zasady kontry,zmieniająca kolejność ataków szarżującego z szarżowanym.

Proste.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

OKI, dzięki... Teraz po prostu będę się ostrzej wykłócał, bo po raz kolejny przez chęć czerpania przyjemności z gry "odpuściłem" to co jest bardzo ważne ...

Czy w LS jest jakiś Imperialista?

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Chyba nie.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Ale "dobra" wiadomość: ze strony GW z działu errat zginęła errata do starego podręcznika Imperium. Może to oznacza, że... :)

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Raf tej erraty nie ma już od dwóch miesięcy... Ja bym nie wyciągał zbyt pochopnych decyzji... Ale zauważyłem, że GW wydaje erraty w podobnym terminie co nową armię, więc wszystko jest możliwe.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

kaszeb
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: kaszeb »

Widzę, że niezły offtop tu się zrobił. Może przypomnę niektórym forumowiczom co oznaczają "Rozpiski Imperialne" :D
Oto moja rozpa na 2250

General of the Empire
gryf, sword of sigismund, dawn armour, bronze shield @380

Warrior Priest
warhorse (barding), ring of volans, armour of meteroic iron, biting blade, shield @ 156

Battle Wizard lev 2
scroll x 2 @150

helblaster v.g. @ 110

steam tank @ 300

5 x Inner Circle
f.c.g., war banner @190

3 x Great Cannon @ 300

21 x Flagellanci
szef @ 220

6 knightly orders
f.c.g., steel standard @ 178

16 crossbowmen
marksman, muzyk @ 138
det: 8 x handgunners @ 64
det: 8 x handgunners @ 64

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Po co warrior priestowi barding i shield jak ma armour of meteroic iron?

generał też chyba nie może mieć dawn armour i bronze shield.

kaszeb
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: kaszeb »

Z tym priestem słuszna uwaga :) Czemu nie może?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Bo nie można posiadać dwóch magicznych pancerzy. 7 edycja to wprowadziła.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

@Kaszeb

Rozpiska mi się bardzo podoba.
Jedyne uwagi, poza tymi wyżej to : Hellblaster.
Skoro masz ofensywną armię, to przeciwnicy raczej wystawią się przy krawędzi. Wtedy Hellblaster nie ma zasiegu i trzeba go będzie przez dwie tury pchać do przodu. Ja bym zamienil go na:Rakietnicę, Działo DoW, lub na Hot Pot. A punkty ktore sostaną - 1 G Cannon . Wydałbym, np. Na Pistolierów/ Outriderów...
Po za tym wszystko OK. Podoba mi się. Opisz, jak tym się grało i z kim.
pozdrawiam
pelcu

Johanus

Post autor: Johanus »

Jak dla mnie za duzo kuszoli w jednym oddziale. jak nie będzie górek to trudno ci, będzie strzelić w jeden cel ze wszystkich 16, nie mówiąc już o manewrowaniu tą jednostką. twoj general jesli ma latac i terroryzować, to ma źle dobrane przedmioty, nie wiem też po co mu sword of sigismund, to chyba on bedzie pierwszy szarżował.
i mała sugestia na koniec. moze zamiast tych 21 flagelantów dac 5 z czempionem i ulóżyć ich gęsiego? efekt ten sam, a jaka oszczędność :)

Zablokowany