Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Slayer Zabójców »

ajt pisze:Jak to w końcu jest z Teclisem i Kairosem? Kiedy wybierają czary? Na poziomie rozpiski, czy przed bitwą?
Tak.
Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Slayer mistrz ;)

WIZARDS AND SPELL LORES
Some Lords and Heroes are Wizards, and have access to one or more spell lores. Although you won't generate the spells that your Wizards know until you start to play your game (see page 142) you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your Wizards will use. If you have a Wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

1. Jeśli strzelam do warmachiny bronią która zadaje D3 woundy to zabieram tylko jednego wounda (ginie jeden załogant, który dostał D3 woundy) czy D3 woundy (katapulta liczona jako cały model)?
2. Jeśli jednostka (kawaleria) ma zasadę devastating charge to dodatkowy atak dostaje jeździec i mount?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

crazygandalf pisze:1. Jeśli strzelam do warmachiny bronią która zadaje D3 woundy to zabieram tylko jednego wounda (ginie jeden załogant, który dostał D3 woundy) czy D3 woundy (katapulta liczona jako cały model)?
2. Jeśli jednostka (kawaleria) ma zasadę devastating charge to dodatkowy atak dostaje jeździec i mount?
1. Machiny dostają po D3 woundy.
2. Powinno być napisane, która część modelu ma daną zasadę. W przypadku wild ridersów, dodatkowy atak z devastating charge dotyczy jeźdźca. W przypadku potiona, atak też dostaje sam jeździec.
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

1. W walce wręcz broń zadająca d3 woundy w maszyny rozumiem, że też działa tak samo jak przy strzelaniu (poza łatwiejszym ranieniem oczywiście).
2. No właśnie nie za bardzo jest napisane.
Deff Creepers
Snagla always rides into battle at the head of his elite Deff Creepers. The Deff Creepers are a unit of Forest Goblin Spider Riders with the Ambushers, Devastating Charge, and Hatred (Emipre) special rules. In addition, they cause Fear in any turn that they succesfully charge into combat.
3. Jeszcze jedno pytanie dotyczące tej jednostki. Ma ona zasadę Fear Elves, a jednocześnie specjalną zasadę, że podczas szarży powoduje strach. Czytając zasady wynika, że jednostka szerząca strach sama jest na niego odporna, czyli szarżując elfy niweluje zasadę Fear Elves. Czy w tym przypadku elfy normalnie zdają strach przy szarży? Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Vulturius
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Vulturius »

Pytanie odnośnie Loremastera od HE. Jak jest w oddziale i rzuca sygnaturkę życia, a potem rzuca sygnaturkę cienia i w ramach atrybutu domeny cienia się teleportuje i zamienia z inną postacią. To oddział w którym rzucał czar życia ma w cc regenerację 5+ czy nie?

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

czar o ile nie został rozproszony przez przeciwnika, zostaje na oddziale na który został rzucony - nie kończy się przy udanej próbie rzucenia kolejnego czaru, ani tym bardziej nie teleportuje się z owym bohaterem do innego oddziału.
xYz

Awatar użytkownika
Vulturius
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Vulturius »

No tak, tylko ten czar jest rzucany na czarodzieja i jego jednostkę, może przytoczę cytat.
Mam tylko polską wersję, więc nie wiem czy nie jest coś przekręcone w tłumaczeniu.
"Krew ziemi jest czarem wzmacniającym,który może zostać rzucony na Czarodzieja i jego jednostkę ( jeśli w jakieś walczy). Uzyskują oni zasadę specjalną regeneracja (5+) do początku następnej fazy rzucającego. "

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zastanawiam sie czy to czasem nie podchodzi pod to FAQ
FAQ pisze:Q: If a Wizard casts a spell that targets him then leaves the unit,
will the spell remain on both the Wizard and the unit? (p97)
A: No, once the Wizard has left the unit it will only target
him. If he subsequently joins another unit, or rejoins the unit
he has left, while the spell is still in play then they will benefit
from the spell.
tylko czar targetuje rowniez oddzial w ktorym jest czarodziej, jeśli uznać uściślenia to augment traktowany jest tak jak Remains in Play, więc efekt powinien zostać na oddziale
uscislenia pisze:Czary Remains in Play a wchodzenie/wychodzenie do oddziałów.
Czary te są „przyklejone” do pierwotnego celu czaru i rozszerzają swój efekt, jeśli cel ten dołącza do innych
modeli – jednak przy rozłączaniu zawsze pozostają na pierwotnej ofierze.
Hex/Augument a wchodzenie/wychodzenie do oddziałów.
Jeśli bohater opuszcza oddział, efekty z tego rodzaju czarów traktowane są dokładnie tak, jak czary
Remains in Play.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Przypomnę się. Jak to jest z Devastating Charge u Deff Creepers'ów. Dodatkowy atak jest tylko dla jeźdźców, czy dla pająków też?
Deff Creepers
Snagla always rides into battle at the head of his elite Deff Creepers. The Deff Creepers are a unit of Forest Goblin Spider Riders with the Ambushers, Devastating Charge, and Hatred (Emipre) special rules. In addition, they cause Fear in any turn that they succesfully charge into combat.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

@crazygandalf:
1. w CC z maszyną to walczysz z obsługą wykorzystując ich profil. Strzelając wykorzystujesz profil maszyny. Czyli mając multiplikację w CC zadajesz te zmultiplikowane rany jednemu obsługantowi a w strzelaniu multiplikujesz rany w maszynę.

2. Jest napisane, że mają Devastating Charge to znaczy, że mają. Zarówno jeździec jak i pająk.

3. W momencie udanej szarży gobliny mają zasadę fear na potrzeby tej rundy walki. Elfy jako, że walczą z goblinami, ze zdolności goblinów fear elves wzbudzają fear. Jako, że jedna i druga strona wzbudza fear to niweluje się i nikt nie musi zdawać feara. W kolejnej rundzie CC gobliny muszą zdawać fear.
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Dzięki ślivek za odpowiedzi. Mam jednak wątpliwości.
1. Przeczytałem dokładnie zasady warmachine i nie ma tam nigdzie napisane, że walczę z załogą. Co więcej w zasadach jest napisane, że "The crew are used only to indicate the remaining number of wounds and the number of attacks the warmachine can make in close combat". W opisie walki wręcz maszyny jest jeszcze zapis, który dalej to potwierdza, cytuję: "When it comes to fight, the warmachine makes a number of attacks equal to the number of surviving crew models, using their WS, S, and I." Cały czas mówi się, że maszyna atakuje, a nie załoga. Cały czas zasady mówią, że to warmachine walczy (oczywiście używając statystyk załogi), a załoga to tylko znaczniki woundów.
2. OK.
3. Rzeczywiście, patrzyłem tylko od strony goblinów, a nie elfów. Czyli strach się znosi. Dzięki, już jasne.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Jesli w wyniku overrun przeciwnik stykac sie bedzie krawedzia podstawki z krawedzia lodstawki skirmishu ( od frontu) to kiedy nastepuje zwiniecie skirmishu do srodka??? Przed dostawieniem overrunujacego oddzialu czy po.czy mozliwe jest w wyniku zwiniecia skinkow do srodkowego modelu zwiekszenie odleglosci miedzy dwoma oddzialami i uniemozliwienie tym sposobem overrunu?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

crazygandalf pisze:Dzięki ślivek za odpowiedzi. Mam jednak wątpliwości.
1. Przeczytałem dokładnie zasady warmachine i nie ma tam nigdzie napisane, że walczę z załogą. Co więcej w zasadach jest napisane, że "The crew are used only to indicate the remaining number of wounds and the number of attacks the warmachine can make in close combat". W opisie walki wręcz maszyny jest jeszcze zapis, który dalej to potwierdza, cytuję: "When it comes to fight, the warmachine makes a number of attacks equal to the number of surviving crew models, using their WS, S, and I." Cały czas mówi się, że maszyna atakuje, a nie załoga. Cały czas zasady mówią, że to warmachine walczy (oczywiście używając statystyk załogi), a załoga to tylko znaczniki woundów.
2. OK.
3. Rzeczywiście, patrzyłem tylko od strony goblinów, a nie elfów. Czyli strach się znosi. Dzięki, już jasne.
Yup. Oczywiście masz rację. Nie wiem skąd to wziąłem.
Obrazek

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

1)Czy czarem Dance macabre można szarżować?
2)Killing blow traktujemy jako atak magiczny?
3)Czy Hexwraithy rani się tylko magicznymi atakami ?
4)I najtrudniejsze pytanie. Dla przykładu mamy szarżę bretońskiej jazdy w falandze na piechotę włóczników w szeregu 5 modeli. Czy Szarżujący(jazda) musi dostawić jak największą ilość swoich konnych do wroga? Aby on mógł uderzyć w w jazdę jak największą ilością modeli? Jeżeli tak to czy falanga bretonni nie jest bezsensowna?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Nie
2. Nie, chyba że napisano wyraźnie,że to atak magiczny.
3. Tak
4. Musi.

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

valve pisze:1)
Jeżeli tak to czy falanga bretonni nie jest bezsensowna?
nie jest.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Czyzby moje pytanie bylo zbyt niezrozumiałe czy tez nikt nie zna na nie odpowiedzi
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Chyba kiedyś to było w uściśleniach. teraz nie ma.
Po pierwsze to nie ma znaczenia czy mówimy tu o stykaniu się samą krawędzią czy nie. Strona 58 jasno tłumaczy, że jeśli by przy overrunie czy pogoni zwykłej nadepnęło się na inny oddział to jest to deklaracja szarży i normalnie jest realizowana. Czyli robisz normalnie wheele etc. szarżując na odpowiednią stronę wroga i maksymalizując. Jedyna reakcja skirmisherów to jest hold.
Przed wykonaniem jednak tego ruchu skirmish się musi zwinąć.
Następnie realizujesz szarżę na zwinięty już skirmish (nie ma znaczenia odległość ponieważ na nią już się nie rzuca - pierwszy rzut na pościg/najeżdżanie wystarcza by stwierdzić, że szarża jest udana i nie da się już jej spalić).
Jeśli się nie da z jakichś powodów zrealizować tej szarży po zwinięciu się to pozostaje wołanie sędziego i worst dla gracza który tak ustawił skirmish, że po zwinięciu nie da się zaszarżować (tak to było kiedyś rozgrywane chyba).
Rozwiązania sytuacji zachowujące ciągłość gry to np. zwijanie skirmisha tak by szarża była możliwa (przesuwanie środka oddziału) albo traktowanie tego jak spalonej szarży. Oba wyjścia średnio fajne i nie uzasadnione w zasadach za bardzo, może LS wymyśli coś lepszego.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2015, o 15:25 przez ślivek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jesli w wyniku overrun przeciwnik stykac sie bedzie krawedzia podstawki z krawedzia lodstawki skirmishu ( od frontu) to kiedy nastepuje zwiniecie skirmishu do srodka??? Przed dostawieniem overrunujacego oddzialu czy po.czy mozliwe jest w wyniku zwiniecia skinkow do srodkowego modelu zwiekszenie odleglosci miedzy dwoma oddzialami i uniemozliwienie tym sposobem overrunu?
Zwijasz się przed dostawieniem modeli - wystarczy deklaracja o szarzy na nich lub przez nich aby zaczęli się zwijać. Jednakże jeśli zaistniała sytuacja, w której wchodzi po overrunie do combata ze skirmishem to ma legalną szarżę i jeśli ma zasięg, to nie możesz zwinąć się skirmishem by walki nie było. IMO to byłby worstplay choć nie wiem jak zasędziowałby to sędzia więc to tylko moje skromne zdanie. Może się jakiś wypowie.

O, ślivek pierszy. I dokładniej niż ja, no to +1 się należy.

Jeszcze bym dodał - nie jesteś w stanie uniemożliwić mu overrunu. On go robi i jak rozumiem sporna jest tylko sytuacja czy trafi Ci nim w skirmish czy nie.

ODPOWIEDZ