Problemy początkującego
Moderator: KrzysiekW
Re: Problemy początkującego
szybkie pytanie,
czy czary slaaneshowe dające losowy MV D6, dają statystykę, czy D6". Domyślam się że D6" byłoby za ładne, a w przypadku czegoś co ma M3/4 dosyć jest sporawa szansa podpędzić kogoś w nasze strony.
czy czary slaaneshowe dające losowy MV D6, dają statystykę, czy D6". Domyślam się że D6" byłoby za ładne, a w przypadku czegoś co ma M3/4 dosyć jest sporawa szansa podpędzić kogoś w nasze strony.
Nie rozumiem pytania. Dostajesz random movement D6. To znaczy ze robisz pivot w wybranym kierunku i przesuwasz sie d6 cali
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Statystyka Mv zostaje zmieniona na d6 - i tak jak pisał kolega, oddział z random movementem pivotuje się w wybranym przez siebie kierunku i rzuca ile przejdzie do przodu.Bojek(Bojo) pisze:szybkie pytanie,
czy czary slaaneshowe dające losowy MV D6, dają statystykę, czy D6". Domyślam się że D6" byłoby za ładne, a w przypadku czegoś co ma M3/4 dosyć jest sporawa szansa podpędzić kogoś w nasze strony.
Czasami to jest wada, ale często zaleta (rzucenie random movementu na artylerię albo bronie move or fire wyłącza je z użycia przez turę. Również, jak spodziewamy się szarży (np. spaliliśmy własną i zatrzymaliśmy się niedaleko przeciwnika) to możemy rzucić ten czar, żeby skrócić jego max zasięg szarży do 6. Nawet jak wylądowałeś 5 cali od niego, to czasami warto rzucić, bo wtedy będzie miał tylko 33%, że mu szarża wyjdzie, zamiast 100%. Do tego jak wpadłeś w unit i wiesz, że wygrasz CC, to tez warto rzucić, bo będzie uciekał d6 tylko (pomijając oczywiste bonusy z ASL w CC )
Trzeba uważać z rzucaniem, jak masz własne unity z tyłu przeciwnika (np. fasty)
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co pytasz, ale random movement D6 nie jest ograniczany przez to jaka cechę M ma dana jednostka.
Jesli jednak weźmiesz pod uwage, ze typowy M>=3, to w najgorszym układzie pozwalasz jednostce ruszyc sie mniej więcej tyle ile by maszerowała.
Oczywiscie czasem darmowy obrót jest duzym bonusem.
Warto tez pamiętac, ze bohaterowie nie mogą opuścić jednostki z RM.
Tak na marginesie, to sa moje ulubione czary w grze, w odpowiedniej rozpisce są niesamowite.
Jesli jednak weźmiesz pod uwage, ze typowy M>=3, to w najgorszym układzie pozwalasz jednostce ruszyc sie mniej więcej tyle ile by maszerowała.
Oczywiscie czasem darmowy obrót jest duzym bonusem.
Warto tez pamiętac, ze bohaterowie nie mogą opuścić jednostki z RM.
Tak na marginesie, to sa moje ulubione czary w grze, w odpowiedniej rozpisce są niesamowite.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Siemanko
Szybkie pytania:
1.Czy grając na Kairosie wybierając mu: 4 czary z Deatha i 4 czary z Lifa może nadal rzucać czary z lore of tzeentch?
2. Czy jesli majac Kairosa i 4lv Wrone (sugerując się zapisem iż Kairos zna cały lore of tzeentch) oznacza to że Wrona nie może wziąć już żadnych czarów oprócz zerówki?
3. Ile łącznie czarów może wylosować/wybrać Kairos przed bitwą? (4+4+7 tzeentcha?)
Pozdro
Szybkie pytania:
1.Czy grając na Kairosie wybierając mu: 4 czary z Deatha i 4 czary z Lifa może nadal rzucać czary z lore of tzeentch?
2. Czy jesli majac Kairosa i 4lv Wrone (sugerując się zapisem iż Kairos zna cały lore of tzeentch) oznacza to że Wrona nie może wziąć już żadnych czarów oprócz zerówki?
3. Ile łącznie czarów może wylosować/wybrać Kairos przed bitwą? (4+4+7 tzeentcha?)
Pozdro
Obie głowy Kairosa zawsze znają cały Lore Tzeentchowy, a do tego lewa może wybrać 4 czary z magii Life, Metal, Light i Heavens a prawa 4 czary z Death, Beasts, Shadow i Fire.
Na początku każdej fazy magii decydujesz którą głową będziesz działać i masz do wyboru te 4 czary które ona ma dla siebie plus całego tęczowego lore'a.
To, czy z loremasterem, ktoś w armii może jeszcze mieć coś innego niż "0" zależy na jakie zasady grasz - w Polsce uściślenia sędziowskie mówią, że możesz mieć tylko zerówkę, na Euro można losować normalnie, a w domu to już każdy gra jak chce (osobiście miałem taką rozkminę tylko raz przy towarzyskiej bitwie i zagraliśmy na normalne losowanie).
Na początku każdej fazy magii decydujesz którą głową będziesz działać i masz do wyboru te 4 czary które ona ma dla siebie plus całego tęczowego lore'a.
To, czy z loremasterem, ktoś w armii może jeszcze mieć coś innego niż "0" zależy na jakie zasady grasz - w Polsce uściślenia sędziowskie mówią, że możesz mieć tylko zerówkę, na Euro można losować normalnie, a w domu to już każdy gra jak chce (osobiście miałem taką rozkminę tylko raz przy towarzyskiej bitwie i zagraliśmy na normalne losowanie).
Dzięki wszystko jasne;]
Quaki - wytłumaczyłes mi to tak jakbym pierwszy raz w battla grał ale dzięki:P Istnieje jeszcze coś takiego jak : ETC rules w polsce i poza jej granicami. Świetny przykład stanowi tu pegaz DE wystepujący na dwóch różnych podstawkach 40x40 i 50x50
Nie wiem po co w takim razie az tak go blokują dając mu 5 pkt kompozycji... jest mocny ale bez przesady sam siebie tak naprawdę ogranicza mogąc skorzystac tylko z jednego lora na ture magii
Quaki - wytłumaczyłes mi to tak jakbym pierwszy raz w battla grał ale dzięki:P Istnieje jeszcze coś takiego jak : ETC rules w polsce i poza jej granicami. Świetny przykład stanowi tu pegaz DE wystepujący na dwóch różnych podstawkach 40x40 i 50x50
Nie wiem po co w takim razie az tak go blokują dając mu 5 pkt kompozycji... jest mocny ale bez przesady sam siebie tak naprawdę ogranicza mogąc skorzystac tylko z jednego lora na ture magii
Jeśli Kairos ma Loremastera Tzeentcha, to wrona normalnie losuje (zapis z RB, który mówi, że jeśli model wybiera czary, to mogą się dublować).
A dobry jest, bo ma Warda 4+ wbudowanego, przerzut dowolnej K6 (np. na warda, wiatry magii, czar itp.), zna tyle czarów, co 3,5maga 4lvl na raz, jeden model jest odpowiedzią na wszystko Wybierasz sobie set czarów na każdy trudniejszy meczap + ten RIP bodajże z Life dający ignore miscastów i nawet się nie ma szans wessać.
A dobry jest, bo ma Warda 4+ wbudowanego, przerzut dowolnej K6 (np. na warda, wiatry magii, czar itp.), zna tyle czarów, co 3,5maga 4lvl na raz, jeden model jest odpowiedzią na wszystko Wybierasz sobie set czarów na każdy trudniejszy meczap + ten RIP bodajże z Life dający ignore miscastów i nawet się nie ma szans wessać.
Ordinarily, each spell can only be known once in the same army. The only exceptions are where a spell is not generated randomly, such as:
• If a model has no choice over which spell(s) it knows, either because it is fixed by the model's rules, or because if has 'bought' a specific spell as part of army selection.
• If the army book or spell lore clearly states that a model can exchange another spell for the spell in question.
Niby tak ale wciaz 5/5 wyborow boli biorac pod uwage co pozostaje do wyboru. Moim zdaniem nie rekompensuje Much/dziala/demona/bestii/etc...raat pisze:Jeśli Kairos ma Loremastera Tzeentcha, to wrona normalnie losuje (zapis z RB, który mówi, że jeśli model wybiera czary, to mogą się dublować).
A dobry jest, bo ma Warda 4+ wbudowanego, przerzut dowolnej K6 (np. na warda, wiatry magii, czar itp.), zna tyle czarów, co 3,5maga 4lvl na raz, jeden model jest odpowiedzią na wszystko Wybierasz sobie set czarów na każdy trudniejszy meczap + ten RIP bodajże z Life dający ignore miscastów i nawet się nie ma szans wessać.
Niby maja taki sam troop type wiec raczej tak.Glegut pisze:Czy Exalted Flamer może wchodzić do Pink Horrorów? i czy dostaje od nich lookouta?
Moze wchodzic ale stoi z boku i ma los
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Pytanie:
1) Czy locus tzeentcha (siła oddziału d6) działa na zasadę blue horrors?
2) Czy screamery wykonując slashing atack rzucają 4+ i przeciwnik dostaje hit z s4 czy rzucamy 4+ i póżniej jeszcze na zranienie?
3) Czy herald na dysku dostaje dostaje lookuta od screamrów ? ( przypominam dysk to war beast tak samo jak screamer)
4) Czy bsb który ma płonącą szmate daje płonące ataki exalted flamerowi jeśli jest on z nim w jednym unicie?
jeśli możecie uargumentujcie swoje odpowiedzi i nie piszcie tylko: "tak" lub "nie"
Z góry dzięki
1) Czy locus tzeentcha (siła oddziału d6) działa na zasadę blue horrors?
2) Czy screamery wykonując slashing atack rzucają 4+ i przeciwnik dostaje hit z s4 czy rzucamy 4+ i póżniej jeszcze na zranienie?
3) Czy herald na dysku dostaje dostaje lookuta od screamrów ? ( przypominam dysk to war beast tak samo jak screamer)
4) Czy bsb który ma płonącą szmate daje płonące ataki exalted flamerowi jeśli jest on z nim w jednym unicie?
jeśli możecie uargumentujcie swoje odpowiedzi i nie piszcie tylko: "tak" lub "nie"
Z góry dzięki
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
1. Nie, blue horror ma ustaloną S.
2. Trafiasz na 4+ z S4
3. Nie, ma typ "cavalry"
4. Tak
2. Trafiasz na 4+ z S4
3. Nie, ma typ "cavalry"
4. Tak
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
1) nie - blue horrory to zasada specjalna, a nie modele. Locus wyraźnie opisuje, że zamienia siłę MODELIGlegut pisze:Pytanie:
1) Czy locus tzeentcha (siła oddziału d6) działa na zasadę blue horrors?
2) Czy screamery wykonując slashing atack rzucają 4+ i przeciwnik dostaje hit z s4 czy rzucamy 4+ i póżniej jeszcze na zranienie?
3) Czy herald na dysku dostaje dostaje lookuta od screamrów ? ( przypominam dysk to war beast tak samo jak screamer)
4) Czy bsb który ma płonącą szmate daje płonące ataki exalted flamerowi jeśli jest on z nim w jednym unicie?
jeśli możecie uargumentujcie swoje odpowiedzi i nie piszcie tylko: "tak" lub "nie"
Z góry dzięki
2) obie sytuacje, które opisałeś są identyczne - losujesz liczbę ataków, trafiasz na 4+, jeśli trafisz, to dostaje hita z S4, rzucasz na zranienie
3) nie, LOS dostajesz tylko od tego samego typu jednostki. Herald to cavalry, screamery to war beasty. Przykłady modeli od których mógłby dostać, to np. seekers of slaanesh
4) tak, tu nie ma co tłumaczyć, szmata mówi, że unit dostaje flaming attacks, a flamer jest częścią unitu
EDIT:
sytuacje nr 2 sa identyczne, bo hit (czyli udany atak) z S4 oznacza rzut na zranienie z S4
Ostatnio zmieniony 22 lut 2015, o 18:05 przez raat, łącznie zmieniany 1 raz.
Hit =/= zranienieGlegut pisze:Nie dokonca ale dzięki za potwierdzenie:)2) obie sytuacje, które opisałeś są identyczne - losujesz liczbę ataków, trafiasz na 4+, jeśli trafisz, to dostaje hita z S4, rzucasz na zranienie
trafienie-->zranienie-->obrony-->rana