Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: raat »

czy przy obecnym drafcie demonów dopuszczalne jest wzięcie Dyscypliny i Kairosa pod warunkiem, że się nie bierze nim czarów z Deatha? Czyli, czy jeśli Kairosem biorę czary spoza Deatha, to czy liczy się jako mag generujący czary z deatha (niby potencjalnie może mieć Death) ?

IMO nie, ale chcę mieć pewność przed złożeniem rozpy.

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

Według mnie jest liczony jako mag deatha zgodnie z zapisem ze już posiada koszt tej domeny w szacunku swojego kosztu. Czyli dyscyplina out.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

krzychoss pisze:Według mnie jest liczony jako mag deatha zgodnie z zapisem ze już posiada koszt tej domeny w szacunku swojego kosztu. Czyli dyscyplina out.
Koszt domeny w choicach, to inna sprawa. Zapis w rulebooku mówi, że jeśli mag wybiera spelle, to są wybrane na poziomie tworzenia rozpiski (są wpisane w roster), więc jeśli nie wybieram żadnego z deatha, to IMO nie jest magiej generującym czary z tego lora.

Alternatywnie, mógłbym spytać, że skoro generuje czary z deatha, to gdzie widać te czary ;) Liczę, że może ktoś zna jakiś zapisek w stylu "czarodziej liczy się jako generujący czary z domeny, jeśli...". Bo z tłumaczeniem, że ma możliwość wzięcia deatha mimo że nie bierze, to kazdy mag, który ma opcję wzięcia deatha jako swojego lora, też powinien wykluczać dyscyplinę z automatu.

EDIT: znalazłem w RB odpowiedź
WIZARDS AND SPELL LORES
Some Lords and Heroes are Wizards, and have access to one or more spell lores. Although you won't generate the spells that your Wizards know until you start to play your game (see page 142) you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your Wizards will use. If you have a Wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army.
Z tego i strony 490 by wynikało, że Kairos i Ci co znają konkretne czary nie generują ;)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jak będą działały czary z domeny Metalu, ukradzione przez Glean Magic ( Ukradzione czary używają atrybutu z domeny Tzeentcha )?
Obrazek

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Jak mag się zbierze to może czarowac? W tej samej turze ofc

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Tak.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Odoamar pisze:Jak będą działały czary z domeny Metalu, ukradzione przez Glean Magic ( Ukradzione czary używają atrybutu z domeny Tzeentcha )?
nie bardzo rozumiem o co pytasz ale wydaje mi się że po prostu mają dodatkowe zasady warpflame i boon of magic.
płonące czary oczywiście negują regenę (searing doom/golden hounds), natomiast nie wiem jak interpretować final trans + warpflame bo warpflame test rzuca się po wbitych, nie wybronionych woundach....a final trans teoretycznie nie zadaje woundów.
MARK OF MARKI MARK

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

mają dodatkowe zasady warpflame
A dlaczego miałyby mieć?
W opisie Glean magic jest, że tylko zamieniasz lore skradzionego zaklęcia na lore Tzeentcha, a samo Boon of Magic nie daje warpflame.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ukradziona kuznia i gehenna po prostu nie działa. Pozostałe czary metalu działają normalnie.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

debelial pisze:Ukradziona kuznia i gehenna po prostu nie działa. Pozostałe czary metalu działają normalnie.
jak nie działa?o co chodzi?
MARK OF MARKI MARK

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Asmodai pisze:
mają dodatkowe zasady warpflame
A dlaczego miałyby mieć?
W opisie Glean magic jest, że tylko zamieniasz lore skradzionego zaklęcia na lore Tzeentcha, a samo Boon of Magic nie daje warpflame.

racja zaponialem ze tylko boon jest atrybutem domeny.
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Kuźnia i Gehenna zadają K6/2K6 trafień i korzystają przy tym z atrybutu Lore of Metal. Czary ukradzione zastępują atrybut lore of metal atrybutem z Lore of Tzeentch, a więc nie są w stanie zadać obrażeń.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

debelial pisze:Kuźnia i Gehenna zadają K6/2K6 trafień i korzystają przy tym z atrybutu Lore of Metal. Czary ukradzione zastępują atrybut lore of metal atrybutem z Lore of Tzeentch, a więc nie są w stanie zadać obrażeń.
jest gnój
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Dzićka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: 8B/Wadowice

Post autor: Dzićka »

Czy sygnaturka z high magic - drain magic może sciagnąć skavenskie obniżenie toughness?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dzićka pisze:Czy sygnaturka z high magic - drain magic może sciagnąć skavenskie obniżenie toughness?
Wydaje mi się, że nie, bo to efekt stały. Tak samo jak nie powinno działać na permanentne obniżenie armor save'a z metalu.
Obrazek

Torian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Torian »

Czyli nie zadziała też na podniesione przez Soulstealer z dark magic W? To też efekt permanentny?
Okoń pisze:Może Teclis ma miecz mały,
za to odbyt wytrzymały.

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Przeczytałem w tym temacie dyskusję dotyczącą Arnzipal's Black Horror z Dark Magic. Czy kwestia tego czaru została jakoś ostatecznie rozwiązana i pojawiła się w oficjalnych uściśleniach ? Podczas ostatniej bitwy jaką miałem okazję zagrać przeciwko WoCH mieliśmy z przeciwnikiem następujący problem z interpretacją zasady działania tego czaru:
Any model touched by, or passed over by the template must pass a Strenght test or be slain outhright with no armour save allowed (a model may take a single ward save, if it has one - the model remains in play if the save succeds).
Tak brzmi zapis, który jest najbardziej problematyczny... Tzn. moim zdaniem nie jest ale pojawiają się różne interpretacje jak bronić się przed tym czarem... Zgodnie z przyjętą praktyką po oblanym teście S przeciwnik podjął próbę "ward save" na trolach, dokładniej rzecz ujmując regeneracji. Wszystko pięknie ładnie do momentu gdy wbiłem się w trole lordem z OTSem...
The Other Trickster's Shard - Model in base contact with the bearer (friends and foes) must re-roll successful ward saves.
W tym dokładnie momencie dotarło do nas, że coś jest nie tak... Mianowicie, również zgodnie z praktyką, OTS nie powoduje re-roll'i regeneracji ani "ward save" z MR...

To jak jest w końcu z tą regenracją i MR ? To są ward save czy nie są ? RB twierdzi wyraźnie, że MR daje ward save, więc powinien być re-roll'owany przez OTS w takim przypadku... Jeżeli nie jest, to nie może być wykorzystywany do obrony przed Black Horrorem, bo w opisie czaru wyraźnie jest zapisane "ward save"... To samo dotyczy regeneracji... Ward save to ward save, jeżeli nie masz "ward save" w przypadku czaru BH to po oblanym teście S pacynka idzie do piachu... Wydaje mi się to logiczne. Więc albo przyjąć, że przed BH chroni tylko i wyłącznie ward save, albo że OTS wymusza również re-roll MR i regeny...

Ma ktoś jakiś logiczny pomysł na rozwiązanie tego problemu ? Mamy tutaj przypadek w którym ten sam "save", regenracja i MR, raz jest traktowany jako ward save, a raz nie...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Magic Resistence to Ward Save i nie wiem czemu OTS miałbym nie Re-Rollować rzutów ochronnych na tych modelach, które są B2B z nim :)

Natomiast odnośnie Regeneracji, to Uściślenia Sędziowskie zawierają zapis, że działa ona na Black Horror, ale czystym Ward Savem nie jest i OTS na nią nie działa ;)
Czy od efektu Arnzipal's Black Horror przysługuje rzut na regenerację?

Tak.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Regeneracja nie jest wardem i OTS na nią nie działa, ani też magic resistance się z regeneracją nie kumuluje.

Jeśli chodzi o używanie regeneracji przeciwko Horrorowi, to takie jest po prostu polskie uściślenie, że intencją twórcy był pojedynczy rzut obronny nie będący Armour Savem. Tak więc jeśli gracie na polskie uściślenia sędziowskie, regeneracja chroni przed Horrorem.

@Znindżowany przez Azurixa :)

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Dzięki za odpowiedź. Graliśmy jak trzeba, zgodnie z zasadami i powszechną praktyką :) Po prostu w pewnym momencie zaczęliśmy się zastanawiać, WTF ?!?! a po lekturze ab oraz rb wyszło nam, że coś tu brzydko pachnie i nie jest konsekwentne ;) stąd moje pytanie ;) to samo tyczy się OTS... MR to ward, więc powinien być re-roll'owany... chyba, że (powtórzę się, a co :P) wardem nie jest więc nie powinien działać na BH :P
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

ODPOWIEDZ