Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: misha »

no problem
możesz mieć większą chyba zawsze :) jak sobie coś zamodelujesz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Czy jednostka ktora ma kusze i sztandar brzytwy uzyskuja rowniez przebicie pancerza przy strzelaniu?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

opis zasady Armour Piercing mówi o tym, że ataki w Walce Wręcz mają dodatkowy bonus do przebicia

w strzelaniu broń sama musi mieć tę zasadę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

1) Czy doomdiver korzysta z zasady strzał niebezpośredni tak jak mają normalne katapulty (niewelowanie o bs) ?
2) Przykład: 2 jednostki (A,B) walczą z jednostką wroga (C). A walczy od przodu a B od tyłu. Czy w kolejnych turach ataki na tył też się liczą ? (czy jednostka c uderza tylko 5 modelami nie może parować itp ? Czy robi się już młyn i walczą normalnie tak jakby jednostka B atakowała od przodu?
3)Sztandar armii jest w jednostce. Patrzymy od podstawki jednostki czy modelu postaci w chwili której się znajduję?
4)Ile siatek mogą zarzucić fanatycy na jedną jednostkę?
5)Czy da się zniszczyć ciężką zasłonę jak płotki, okopy itp. Chodzi o sytuacje gdzie działo chowa się w okopach.
6)Przy deklaracji szarży mamy dwie jednostki A i B. A jest około 5cali od nas a jednostka B 12. Niestety szarża nie udała się do jednostki B, czy możemy ruszyć się tak żeby zaszarżować jednostkę A?

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

1. Tak. Możesz korygować o BS i jeszcze o zasadę specjalną doom divera.
2. Obowiązują zasady jak w pierwszej turze, czyli dalej B atakuje z tyłu i dostanie za to bonusy do wyników walki. C oczywiście bije tylko tylnym szeregiem.
3. Od podstawki.
4. Jeśli pytasz czy się kumulują siatki, to nie. Nie kumulują się. Max bonus to tylko -1S. Siatkę testujesz co rundę.
5. Da się. Działa niszczą obstacles (RB 113, 122).
6. Jeśli nie dochodzi to jest spalona. Ruszasz się w kierunku jednostki którą szarżowałeś o najwyższy wynik z jednej z dwóch kości rzucanych na zasięg. Nie możesz zaszarżować innej jednostki. Jeśli wykonując ruch spalonej szarży napotkasz taką, to ustawiasz się cal od niej.
Może natomiast przekierowywać szarże (RB 18).
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

SUPER DZIĘKI!

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Czy postać będąca w jednostce skirmishowej, mająca inną podstawkę (dajmy na to 25mm), niż reszta jednostki (20mm), to tak jak w normalej jednostce, musi stać z boku?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Stoi z booku

Heros szarzuje z unitu - w co Idzie stand and shoot? w herosa czy w unit?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

unit

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

-Qc- pisze:Heros szarzuje z unitu - w co Idzie stand and shoot? w herosa czy w unit?
mały RB str 101, wyszarżowanie z oddziału - stand and shoot idzie w bohatera całego, możesz mieć look out sir 4+ jeśli zgadza się troop type
Kacpi 1998 pisze:unit
[-X nie pisz jak nie sprawdziłeś w RB, szkoda ludzi wprowadzać w błąd :wink: lepiej sprawdzić jak nie jesteś pewien i tak też regulamin działu mówi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

skoro tak mówisz to pewnie tak jest, zostałem wprowadzony w błąd, daj jakiś cytat :wink:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jest w RB na podanej stronie :) możesz sprawdzić samemu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

:oops: faktycznie, sprawdzałem przy reakcjach tylko
Edit: pytanie, na oddział kawalerii szarżują rydwany i sfinks, oba od przodu. Dostawiam rydwany, nie mogę zrobić close the door więc robi to przeciwnik. W tym momencie sfinks już jest od boku. Dzieje się coś dziwnego czy po prostu dostawiam sfinksa na bok?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

sfinks nie może być od boku bo szarżował z przodu.
jeżeli możesz na raz dostawić zarówno rydwany jak i sfinksa z ew. close the door przez przeciwnika to jest ok.
jeśli nie to jeden z twoich oddziałów pali szarżę.

tak to wygląda z twojego opisu ale rysunek lub sytuacja na żywo by nie zaszkodziła.

p.s.
czy mają w oddziale 2 źródła MR to one się sumują czy używany jest wyższy ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czy mają w oddziale 2 źródła MR to one się sumują czy używany jest wyższy ?
wyższy, nie ma kumulacji - opis zasady MR w książce
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Amulet of dark fire: attempts made against spell that target Hellebron`s unit recive +4 bonus to dispel.
Jeżeli jest rzucony buff na oddział, to czy przeciwnik dostaje +4 do dispella? Jeżeli, tak to czy w przypadku zaklęcia obszarowego, także dostaje? Z drugiej strony, jeżeli tak, to czy zaklęcia typu kometa z heavn'a także podpadają pod obszarówkę. Innymi słowy, czy bouns +4 jest wobec wszystkiego, co może w jakikolwiek sposób, chociażby teoretyczny wpłynąć na oddział zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Teoretycznie słówko "against" powinno sugerować wrogie czary targetujące unit z nią.
Cometa ani reszta obszarówek chyba nie targetują bezpośrednio unitów więc raczej bonusu nie ma...
Ktoś ma inną interpretację?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dispell attempt made against spell that target (...)
czyli gracz który chce zdispelować augment co wg ciebie robi? :)

a powiększone wersje czarów targetują zdaje się w zasięgu, o czym mowa w opisach tych czarów
nawet było głosowanie LS czy np powiększone takie czary wpadałyby pod Hoteka
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Torian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Torian »

Myślę że meritum sprawy w tym przypadku to czy ktoś z mrocznych braci gra przeciwko komuś kto się wykłóca o każdą kropkę i przecinek. Dla zdrowia psychicznego nie warto grać z takimi ludźmi bo to strata zabawy. Zresztą wszystko można załatwić dobrze wymierzonym nożem w plecy :D
Okoń pisze:Może Teclis ma miecz mały,
za to odbyt wytrzymały.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Wydaje mi się, że ta kwestia powinna być uściślona przez LS :P

ODPOWIEDZ