Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
xxxxx r
xxxxx r j
xxxxx r j
xxxxx r
x-impas
r-rydwan
j-jednostka
Sytuacja wygląda tak, że rydwan chce się obrócić, i pojechać do tyłu zamiast do przodu.
W moim przekonaniu nie może tego zrobić bo swoją krawędzią nie tylko nie naruszałby zasady 1' ale nawet wszedł sobą zarówno na impas jak i na moją jednostkę, przeciwnik twierdzi, że to wirtualny pivot i jest to dozwolone.
Ja twierdzę, że:
a) to żaden wirtualny pivot bo ten zdaje się dotyczyć jedynie RM, jest to zwykły pivot, który nie może naruszyć zasady 1',
b) nawet gdyby uznać, że to wirtualny pivot to i tak nie dopuszczalne jest tym pivotem wchodzić krawędzią na jednostki wroga i impasy, ten pivot tylko zasadę 1' anuluje i to przy takich okazjach, jak szarża, flee, tam gdzie nie trzeba normalnie tej zasady zachowywać.
Kto ma rację?
xxxxx r j
xxxxx r j
xxxxx r
x-impas
r-rydwan
j-jednostka
Sytuacja wygląda tak, że rydwan chce się obrócić, i pojechać do tyłu zamiast do przodu.
W moim przekonaniu nie może tego zrobić bo swoją krawędzią nie tylko nie naruszałby zasady 1' ale nawet wszedł sobą zarówno na impas jak i na moją jednostkę, przeciwnik twierdzi, że to wirtualny pivot i jest to dozwolone.
Ja twierdzę, że:
a) to żaden wirtualny pivot bo ten zdaje się dotyczyć jedynie RM, jest to zwykły pivot, który nie może naruszyć zasady 1',
b) nawet gdyby uznać, że to wirtualny pivot to i tak nie dopuszczalne jest tym pivotem wchodzić krawędzią na jednostki wroga i impasy, ten pivot tylko zasadę 1' anuluje i to przy takich okazjach, jak szarża, flee, tam gdzie nie trzeba normalnie tej zasady zachowywać.
Kto ma rację?
nie staraj się analizować realiów prowadzenia walk do gryvalve pisze: Rozumiem, lecz działo strzela dosyć precyzyjnie. Frustrujące jest, że działo może strzelać nad jednostkami wroga/swoimi w oddalone za nimi modele jak gdyby nigdy nic. W takim wypadku katapulta też może strzelać nad swoimi jednostkami jako strzal bezpośredni?
zasada jest prosta, jeśli widzisz cel to możesz do tego strzelać, warunki widzenia i jego różne wersje są jak wyżej

tak katapulta, organki krasnoludzie, łucznicy, kusznicy, czarodzieje, jakieś stwory krzyczące, wszystko co ma możliwość prowadzenia walki w sposób zasięgowy czy to magia czy strzelanie może to robić biorąc pod uwagę to, że widzi swój cel i cel jest w zasięgu, nawet jeśli pomiędzy są oddziały twoje czy przeciwnika
@medzik
gdyby miał wolne mógłby nawet pojechać do boku, byle końcowy ruch był zachowany w legalnym odstępnie 1"
tak samo przy krawędzi stołu (impassable z reguły), możesz wheelować to jest w FAQ zdaje się, byle skończyć ruch na stole
@semi
obrócić, bo obroty

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Oddział w którym poszczególne modele mają różny typ broni zasięgowej muszą strzelać do tego samego celu? Patrz oddział stormfiendów np z mortarem i dwoma ratlingami. Muszę strzelać do tego samego celu? W jakiej kolejności rozpatruję strzały? Tj jednocześnie czy decyduję co najpierw. Mogę oddać strzał z jednego typu broni, a zaniechać użycia drugiej? Jeśli tak to kiedy musiałbym podjąć tę decyzję?
Ma unit 20 pachołów i herosa, czy mogę przydzielać hity w herosa, czy muszą iść w oddział? Wiem, ze rozdzielam obowiązkowo od mniej niż 5 R&F, ale co w przypadku gdy modeli jest więcej?
Tak, wiem pewnie jest w RB, jakbym miał to bym wiedział
Tak, wiem pewnie jest w RB, jakbym miał to bym wiedział

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Z tego co wiem możesz w herosa jeśli ma inny troop type. Tylko nie pytaj mnie dlaczego-Qc- pisze:Ma unit 20 pachołów i herosa, czy mogę przydzielać hity w herosa, czy muszą iść w oddział? Wiem, ze rozdzielam obowiązkowo od mniej niż 5 R&F, ale co w przypadku gdy modeli jest więcej?
Tak, wiem pewnie jest w RB, jakbym miał to bym wiedział

jest w RB 
jesli heros ma inny troop type, lub jest mniej jak 5 Rank and File to gracz przydziela hity
jak jest ten sam TT to wszystko idzie zawsze w oddział chyba, że RnF jest mało

jesli heros ma inny troop type, lub jest mniej jak 5 Rank and File to gracz przydziela hity
jak jest ten sam TT to wszystko idzie zawsze w oddział chyba, że RnF jest mało
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
tak, krzyk jest vs unit w B2B w combacie, jest w fazie shootingu więc omija restrykcje ewentualnego pojedynkuLeoh pisze:2. Wycie będąc w pojedynku, wyje w unit w fazie strzelania mimo tego że jestem związany w pojedynku?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Na świeżo po turnieju:
1. Czy można ustawiać w fazie wystawienia czołg albo rydwan bokiem na 12 calu tak aby dzięki darmowemu reformowi uzyskać dodatkowy ruch w pierwszej turze?
Czy może jest to worstplay i można wezwać sędziego i wlepić karne punkty ?
2. Czy armata mająca 60 cali zasięgu może deklarować strzał w oddział stojący 65 cali od niej czy oddział musi być w jej podanym w tabeli zasięgu ?
3. Czy czary typu vortex - np. słonko można po postawieniu w przedniej strefie maga puścić do tyłu ?
4. Czy tokeny uzyskane z lore atribute High Magic anulują woundy przed czy po ich multiplikacji (np. jak mag dostanie z armaty)
wording lore atribute High Magic:
"...whenever the Wizard (or a model in the same unit as him) suffers an usnaved Wound and there are one or more protection counters next to him, remove a protection counter and treat the Wound as if it had been saved."
?
1. Czy można ustawiać w fazie wystawienia czołg albo rydwan bokiem na 12 calu tak aby dzięki darmowemu reformowi uzyskać dodatkowy ruch w pierwszej turze?
Czy może jest to worstplay i można wezwać sędziego i wlepić karne punkty ?
2. Czy armata mająca 60 cali zasięgu może deklarować strzał w oddział stojący 65 cali od niej czy oddział musi być w jej podanym w tabeli zasięgu ?
3. Czy czary typu vortex - np. słonko można po postawieniu w przedniej strefie maga puścić do tyłu ?
4. Czy tokeny uzyskane z lore atribute High Magic anulują woundy przed czy po ich multiplikacji (np. jak mag dostanie z armaty)
wording lore atribute High Magic:
"...whenever the Wizard (or a model in the same unit as him) suffers an usnaved Wound and there are one or more protection counters next to him, remove a protection counter and treat the Wound as if it had been saved."
?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
ja zawsze perswaduję takie zagrania, zyskiwanie 2 cali tym ustawieniem jest nie do końca moim zdaniem zgodne z duchem gry, wydaje mi się, że było to kiedyś w dokumencie o worst playach tak samo jak maszyny piwotujące na górkę1. Czy można ustawiać w fazie wystawienia czołg albo rydwan bokiem na 12 calu tak aby dzięki darmowemu reformowi uzyskać dodatkowy ruch w pierwszej turze?
Czy może jest to worstplay i można wezwać sędziego i wlepić karne punkty ?
niby nie ma o tym słowa w RB, ale niesmak pozostaje
strzelając deklarujesz ptk na stole (RB) jeśli ma szansę dolecieć na artyleryjce to czemu nie, pierwsza deklaracja musi być w zasięgu i tak deklaruje się zazwyczaj X" cali na końcu podstawki2. Czy armata mająca 60 cali zasięgu może deklarować strzał w oddział stojący 65 cali od niej czy oddział musi być w jej podanym w tabeli zasięgu ?
zgodnie z opisem vortexow w RB ruch jest opisany per spell w czarze, ale w większości czy we wszystkich, jest, że gracz określa kierunek3. Czy czary typu vortex - np. słonko można po postawieniu w przedniej strefie maga puścić do tyłu ?
jak ci pasuje zatem to możesz puszczać przez swoje oddziały czy siebie samego, cel uświęca środki

najpierw jest save, jeśli nie wybronisz to masz ranę i robisz multiplikację, zgodnie z opisem powyżej wound jest anulowany tak jakby był wybroniony4. Czy tokeny uzyskane z lore atribute High Magic anulują woundy przed czy po ich multiplikacji (np. jak mag dostanie z armaty) (...) "...whenever the Wizard (or a model in the same unit as him) suffers an usnaved Wound and there are one or more protection counters next to him, remove a protection counter and treat the Wound as if it had been saved."
multiplikacja jest dopiero jak masz nie wybroniony wound, opis zasady specjalnej
"each unsaved wound"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1 - niesmak pozostaje a jednak topowi gracze stosują to normalnie. Nie uważam by był to worst w większy sposób niż odginaczki, kreski etc. tylko jest łatwiejszy do zdefiniowania dlatego łatwiej się przyczepić. Ustawianie się bokiem do 12" by zyskać ten cal zasięgu jest pokazane chociażby na Furionowych filmikach z ETC.
reszta jak najbardziej +1.
reszta jak najbardziej +1.
jasne dopóki to nie jest gdzieś jasno okreslone jako zagranie niepożądane można by to użyć
pivotowanie na górkę też niby nie jest zakazane a jednak
ten dokument worstowy gdzies zniknął w warpie chyba swoją drogą
pivotowanie na górkę też niby nie jest zakazane a jednak
ten dokument worstowy gdzies zniknął w warpie chyba swoją drogą

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A